Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: donmakaron »

A golden rule tutaj nie zadziała? Fabularnie też o to właśnie chodzi. Drążę temat, bo sam mam wątpliwości.
Spoiler:
Kiler
Posty: 121
Rejestracja: 07 sie 2010, 18:26
Lokalizacja: Starachowice/Warszawa/Wałcz/Piła/Stargard
Has thanked: 4 times
Been thanked: 24 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Kiler »

GunWar pisze:Pytanie dotyczy 1 scenariusza już w samej jego końcówce.
Spoiler:
Z góry dziękuje za odpowiedź :)
Spoiler:
Potwierdzone w FAQ
donmakaron pisze:A golden rule tutaj nie zadziała? Fabularnie też o to właśnie chodzi. Drążę temat, bo sam mam wątpliwości.
Spoiler:
Spoiler:
niwgnip pisze:(umieściłem w spoilerze gdyby ktoś nie chciał wiedzieć czego dotyczyło Twoje pytanie przed zagraniem scenariusza ;p)
Spoiler:
To nie ten przypadek.
Spoiler:
Spoiler:
sliw2
Posty: 35
Rejestracja: 14 mar 2012, 11:56
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: sliw2 »

Witam,mam kilka wątpliwości dotyczących rozgrywki po pierwszej partii. Doświadczenia w LCG dużego nie mam, więc wybaczcie jeśli oczywiste lub głupie :
1. Czym różni się karta umiejętności wrodzona od nabytej? W instrukcji znalazłem tylko informację:
Karty umiejętności reprezentują wrodzone lub nabyte atrybuty lub cechy postaci, które pozytywnie wpływają na testy umiejętności badaczy.
2. Dziwny jest dla mnie też zapis:
Karty umiejętności nie są zagrywane z ręki gracza. Aby rozpatrzyć ich zdolności, karty umiejętności muszą zostać przeznaczone na rzecz testu umiejętności.
Jeśli nie są zagrywane z ręki więc skąd? Jeśli KR.2 str. 26 mówi:
Badacz wykonujący test umiejętności może na potrzeby testu przeznaczyć dowolną liczbę kart z odpowiednim symbolem ze swojej ręki.
3. Jak oznaczacie sytuację, w której kliku badaczy jest w zwarciu z wrogiem Masywnym?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: donmakaron »

sliw2 pisze:Witam,mam kilka wątpliwości dotyczących rozgrywki po pierwszej partii. Doświadczenia w LCG dużego nie mam, więc wybaczcie jeśli oczywiste lub głupie :
1. Czym różni się karta umiejętności wrodzona od nabytej? W instrukcji znalazłem tylko informację:
Karty umiejętności reprezentują wrodzone lub nabyte atrybuty lub cechy postaci, które pozytywnie wpływają na testy umiejętności badaczy.
Jest to opis nazwijmy to fabularny, tłumaczący mechanikę gry na opowiadane wydarzenia (czy też na odwrót). W kwestii mechanicznej umiejętności wrodzone od nabytych niczym się nie różnią, ale niektórym pomaga się wczuć wiedza, że dajmy na to Zdolność Czytania ich postaci jest nabyta a nie wrodzona.
sliw2 pisze: 2. Dziwny jest dla mnie też zapis:
Karty umiejętności nie są zagrywane z ręki gracza. Aby rozpatrzyć ich zdolności, karty umiejętności muszą zostać przeznaczone na rzecz testu umiejętności.
Jeśli nie są zagrywane z ręki więc skąd? Jeśli KR.2 str. 26 mówi:
Badacz wykonujący test umiejętności może na potrzeby testu przeznaczyć dowolną liczbę kart z odpowiednim symbolem ze swojej ręki.
Tutaj chodzi po prostu o rozróżnienie, że karty umiejętności działają w trochę inny sposób. Tak jak wszystkie inne zagrywamy, tak te przeznaczamy do testu - kwestia nazewnictwa, która pociąga za sobą pewne drobne konsekwencje. Choć w zasadzie jest to forma zagrywania, należy to rozróżnić na potrzeby mechaniki gry.
sliw2 pisze: 3. Jak oznaczacie sytuację, w której kliku badaczy jest w zwarciu z wrogiem Masywnym?
Wedle uznania ;) Odłóż go na bok, zostaw w lokacji - cokolwiek gracze uznają za odpowiednie.
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zbazyl86 »

Talia Rolanda:
Jak to jest z kartami oznaczonym "szybka" na przykładzie kart nr 30 (szkło powiększające - atut) i nr 37 ( kierowany przeczucie - wydarzenie) ??
Kartę wydarzenia po zagraniu się odrzuca, ale czy czy żeby ją zagrać (mimo że jest szybka) nadal muszę opłacić jej koszt - chodzi o nr 37?
I analogiczne pytanie do szkła powiększającego? Skoro to atut, mimo że szybki zagrywając go płacę koszt i marnuję akcję?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: donmakaron »

zbazyl86 pisze:Talia Rolanda:
Jak to jest z kartami oznaczonym "szybka" na przykładzie kart nr 30 (szkło powiększające - atut) i nr 37 ( kierowany przeczucie - wydarzenie) ??
Kartę wydarzenia po zagraniu się odrzuca, ale czy czy żeby ją zagrać (mimo że jest szybka) nadal muszę opłacić jej koszt - chodzi o nr 37?
I analogiczne pytanie do szkła powiększającego? Skoro to atut, mimo że szybki zagrywając go płacę koszt i marnuję akcję?
Z instrukcji:
Szybka to słowo kluczowe. Zagranie szybkiej karty nie kosztuje akcji, a karta nie jest zagrywana przy pomocy akcji „Zagranie”.
- Szybka karta wydarzenia może zostać zagrana z ręki gracza w dowolnym momencie określonym przez jej polecenie zagrania. (...)
- Badacz może zagrać szybki atut w dowolnym oknie gracza swojej tury.
- W związku z tym, że zagranie szybkich kart nie kosztuje akcji, nie wywołuje to ataków towarzyszących.


Karty szybkie grasz o okienkach graczy bez zużywania akcji, ale naturalnie musisz opłacić ich koszt. Czyli zarówno Szkło Powiększające jak i Kierowany Przeczuciem nie kosztuje akcji, ale kosztuje zasoby.
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Gram sobie solo.
Mam 3 akcje.
W swojej lokacji wylosowałem potwora.
Rozumiem, że mogę np. go w 3 akcjach atakować ( o ile przeciwnik nie ma słowa klucz mściwy) i jeśli go zabiję, to mnie nie rani.
Albo np. w 1 akcji mogę się wymknąć, w drugiej wyjść do innej lokacji ( i jeśli przeciwnik nie ma słowa klucz łowca) to on w tamtej lokacji zostaje (chyba, że jakiś inny efekt go przenosi) i nie goni mnie. Dopóki tam nie wejdę to luzik.
Albo po prostu uciekam bez wymykania się (by np. nie tracić akcji) i dostaję po prostu tubę od niego, ale jestem w innej lokacji.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: sirafin »

Wszystko OK, tylko jedną rzecz należy uściślić.
Arius pisze:Albo po prostu uciekam bez wymykania się (by np. nie tracić akcji) i dostaję po prostu tubę od niego, ale jestem w innej lokacji.
Kompletna Księga Zasad str. 21 - Zwarcie z wrogiem pisze:Jeśli badacz się poruszy, wróg nadal pozostaje z nim w zwarciu i porusza się wraz z badaczem do nowej lokalizacji.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zbazyl86 »

Punktacja na koniec 1 scenariusza. Za co są te dwa dodatkowe pkt? Po prostu za przeżycie?
Spoiler:
inshade
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2013, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: inshade »

Błąd w tłumaczeniu, powinno być
Spoiler:
Jolly_Roger
Posty: 102
Rejestracja: 26 lip 2012, 20:59

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Jolly_Roger »

Arius pisze:Gram sobie solo.
Mam 3 akcje.
W swojej lokacji wylosowałem potwora.
Rozumiem, że mogę np. go w 3 akcjach atakować ( o ile przeciwnik nie ma słowa klucz mściwy) i jeśli go zabiję, to mnie nie rani.
Albo np. w 1 akcji mogę się wymknąć, w drugiej wyjść do innej lokacji ( i jeśli przeciwnik nie ma słowa klucz łowca) to on w tamtej lokacji zostaje (chyba, że jakiś inny efekt go przenosi) i nie goni mnie. Dopóki tam nie wejdę to luzik.
Albo po prostu uciekam bez wymykania się (by np. nie tracić akcji) i dostaję po prostu tubę od niego, ale jestem w innej lokacji.
No dobra, a można potwora wyczerpać wymykaniem w pierwszej akcji i dowalić mu atakami z 2 i 3 akcji?
Pozdr.
Jolly_Roger
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Jolly_Roger pisze: No dobra, a można potwora wyczerpać wymykaniem w pierwszej akcji i dowalić mu atakami z 2 i 3 akcji?
Można. Ale jak potwór ma 3 życia, a my bijemy po 1 z łapki to przeżyje.
Czy wyczerpany potwór nie zadaje dmg pod koniec rundy?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Bary »

Arius pisze:Czy wyczerpany potwór nie zadaje dmg pod koniec rundy?
Nie zadaje.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zbazyl86 »

Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie wątpliwości co do wytrzymałości kart sprzymierzeńców np. pies strażniczy - może otrzymać 3 obrażenia i 1 przerażenie.

Czy dzieląc atak wroga w zwarciu i przeznaczając jego część na sprzymierzeńca w tym przypadku kartę psa odrzucam gdy:
a) znajdzie się na nim 1 żeton przerażenia lub 3 obrażenia
b) znajdą się na nim łącznie 1 żeton przerażenia i 3 obrażenia
c) dopiero gdy pies miały otrzymać 2-gie przerażenie lub 4-te obrażenie

Wydaje mi się, że instrukcje (choć nie mam ich teraz przed sobą) wprowadzają wątpliwości. W jednym miejscu jest mowa o tym, że nie można przeznaczyć na atut więcej niż określona wytrzymałość (czyli na karcie psa mogę dać max 1 żeton przerażenia i max 3 obrażenia), a w innym jest uwaga, że w razie osiągnięcia liczby żetonów z liczbą określoną na karcie - kartę odrzucam. Swoją drogą w zakresie przyjmowania "ataków" przez katy atutów, grałem tak jak w przypadku badaczy, czyli opcja "a", ale nie wiem czy dobrze.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Bary »

zbazyl86 pisze:Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie wątpliwości co do wytrzymałości kart sprzymierzeńców np. pies strażniczy - może otrzymać 3 obrażenia i 1 przerażenie.

Czy dzieląc atak wroga w zwarciu i przeznaczając jego część na sprzymierzeńca w tym przypadku kartę psa odrzucam gdy:
a) znajdzie się na nim 1 żeton przerażenia lub 3 obrażenia
b) znajdą się na nim łącznie 1 żeton przerażenia i 3 obrażenia
c) dopiero gdy pies miały otrzymać 2-gie przerażenie lub 4-te obrażenie
Opcja "a" jest poprawna (wystarczy, że jeden ze współczynników zejdzie do zera i zdycha). Aczkolwiek można na psa zrzucić w jednym ataku także jeden punkt przerażenia, jak i tak już wiemy, że padnie od obrażeń (zawsze jedno przerażenie do przodu). Innymi słowy, pies może przyjąć całkowite uderzenie w postaci 3 obrażeń i 1 przerażenia w jednym ataku.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: donmakaron »

zbazyl86 pisze:Wydaje mi się, że instrukcje (choć nie mam ich teraz przed sobą) wprowadzają wątpliwości. W jednym miejscu jest mowa o tym, że nie można przeznaczyć na atut więcej niż określona wytrzymałość (czyli na karcie psa mogę dać max 1 żeton przerażenia i max 3 obrażenia), a w innym jest uwaga, że w razie osiągnięcia liczby żetonów z liczbą określoną na karcie - kartę odrzucam. Swoją drogą w zakresie przyjmowania "ataków" przez katy atutów, grałem tak jak w przypadku badaczy, czyli opcja "a", ale nie wiem czy dobrze.
Oba zapisy są poprawne i się nie wykluczają. W tym zakazującym przeznaczania na atut więcej niż określona wartość chodzi o to, żebyś otrzymując 10 obrażeń nie przypisywał wszystkiego psu, bo on po prostu tyle nie mieści. W takim Władcy Pierścieni na przykład wysyłasz chłopka na śmierć, przyjmuje on ranę za milion obrażeń (choć ma tylko 2 wytrzymałości) i umiera, a nadmiarowe obrażenia przepadają. W Arkham trzeba się dzielić.
zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zbazyl86 »

Dziękuję bardzo za wyjaśnienia!
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Pytanie odnośnie 2 scenariusza:
Spoiler:
Awatar użytkownika
guslarz
Posty: 43
Rejestracja: 07 paź 2014, 22:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: guslarz »

Arius pisze:Pytanie odnośnie 2 scenariusza:
Spoiler:
Nie bardzo wiem jak to inaczej interpretować.
Może jest to tak rozpisane bo będę/są karty, które blokują wrogą umiejętności.
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

guslarz pisze:
Arius pisze:Pytanie odnośnie 2 scenariusza:
Spoiler:
Nie bardzo wiem jak to inaczej interpretować.
Może jest to tak rozpisane bo będę/są karty, które blokują wrogą umiejętności.
Spoiler:
Awatar użytkownika
guslarz
Posty: 43
Rejestracja: 07 paź 2014, 22:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: guslarz »

Arius pisze:
Spoiler:
Traktuję to tak samo jak znaczek "na badacza" czyli: "Jeśli badacze zostali wyeliminowani z danego scenariusza, to nadal wlicza się ich do wartości „na badacza”."
Awatar użytkownika
elbruus
Posty: 258
Rejestracja: 18 sty 2015, 10:39
Has thanked: 141 times
Been thanked: 42 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: elbruus »

Co się dzieje z żetonem zagłady, który leżał na wrogu, którego pokonałem? Dodaję go do puli ogólnej (ponura zasada) czy odrzucam?

Edit: odpowiedź z BGG: odrzucam :)
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Jacek_PL »

WolekMKB pisze:mam pytanie, gdyż na forum nie znalazłem wątku o zasadach a instrukcja jakoś dla mnie słabo napisana...albo źle szukałem...chodzi mi o kilka kwestii:
- odkryj wskazówkę w swojej lokacji - np. karta Rolanda Banksa-umiejętność na karcie postaci, czy mam rozumieć,że dotyczy to położenia kolejnej wskazówki na lokacji czy jej pobranie z lokacji do swoich zasobów, jest jeszcze jedna karta (pomarańczowa) w talii Banksa mówiąca również o tym samym
- w kampanii po zakończeniu 1 scenariusza karta Lity (po jej pozyskaniu) zostaje mi w decku i nie liczy się do limitu, czy muszą ją uwzględnić przy budowaniu tali do kolejnego scenariusza
- czy rany i przerażenie zostaje na postaci czy z każdym scenariuszem zaczynam od zera
- czy odkryte karty lokacji z punktami zwycięstwa należą do każdego z graczy i czy liczą się pomimo,że są tam jeszcze żetony wskazówek
dzięki za odpowiedzi i pomoc
- zabierasz wskazówki z lokacji (o ile oczywiście jeszcze tam są)
- nie bardzo rozumiem pytanie, ale tak wkładasz ją do talii, ale nie wlicza się jej do ogólnych limitów, tak jak karty specjalne dla postaci
- zaczynamy od zera, chyba że postać zginęła lub oszalała w poprzednim scenariuszu i ma traumę to wtedy z każdą takową zaczynamy z 1 obrażeniem lub 1 przerażeniem
- jeśli na koniec rozgrywki są żetony wskazówek na lokacji to nie liczy się ona do puli punktów zwycięstwa.
WolekMKB
Posty: 128
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:10

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: WolekMKB »

bardzo dziękuję za pomoc i przerzucenie do właściwego działu...
WolekMKB
Posty: 128
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:10

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: WolekMKB »

to jeszcze jedna pytanie, bo źle graliśmy drugi scanriusz...za łatwo pozsedł..i się okazało dlaczego...tylko miałem problem z doliczeniem się 6 unikatowych kultystów...w odłożonej na bok talli miałem 5 kart...czy ktoś by mógł pofdac nr kart,ktróre odnoszą się do unikatowych kultystów?
ODPOWIEDZ