Teraz jest Pn, 19 lut 2018, 09:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Cz, 02 cze 2016, 14:01 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 lis 2015, 11:41
Posty: 256
Lokalizacja: Tczew
Cytuj:
- jak przeciwnik ma 1,2 jednostki to poprostu je wybijasz i tyle (bez sensu - brak VP :D )


nie pomyślałem, że to GŁUPI ruch :)

_________________
Mariusz "GeQ" Gekon - eurogracz, któremu tytuł i grafiki wystarczą za klimat

To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Cz, 02 cze 2016, 14:02 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 lis 2015, 11:41
Posty: 256
Lokalizacja: Tczew
GeQ napisał(a):
cześć, mam pytanie, które pojawiło się w jednej z ostatnich rozgrywek.
- rekrutuję oddziały w liczbie 3.
- zagrywam kartę BI + 2 jednostki
- przeciwnik rzuca kartę Veto, co anuluje moje 2 dodatkowe jednostki

Czy mając jeszcze punkty modlitwy można dokupić sobie te 2 dodatkowe jednostki, czy choćby jedną ?
Wydaje mi się, że nie, ale spotkaliście się z jakąś wykładnią?



a jak to jest w tym przypadku ? mogę sobie akcję rozkładać na raty ? chyba jednak - NIE.

_________________
Mariusz "GeQ" Gekon - eurogracz, któremu tytuł i grafiki wystarczą za klimat

To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Cz, 02 cze 2016, 22:03 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 03 cze 2013, 09:24
Posty: 289
Lokalizacja: Włocławek
GeQ napisał(a):
GeQ napisał(a):
cześć, mam pytanie, które pojawiło się w jednej z ostatnich rozgrywek.
- rekrutuję oddziały w liczbie 3.
- zagrywam kartę BI + 2 jednostki
- przeciwnik rzuca kartę Veto, co anuluje moje 2 dodatkowe jednostki

Czy mając jeszcze punkty modlitwy można dokupić sobie te 2 dodatkowe jednostki, czy choćby jedną ?
Wydaje mi się, że nie, ale spotkaliście się z jakąś wykładnią?



a jak to jest w tym przypadku ? mogę sobie akcję rozkładać na raty ? chyba jednak - NIE.


Trzeba było najpierw zagrać kartę BI + 2 jednostki, a potem zdecydować ile rekrutujesz. W Twojej kolejności niestety nie dorekrutujesz bo musiał byś cofnąć legalny ruch i go powtórzyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Pt, 03 cze 2016, 06:16 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 lis 2015, 11:41
Posty: 256
Lokalizacja: Tczew
[quote=Trzeba było najpierw zagrać kartę BI + 2 jednostki, a potem zdecydować ile rekrutujesz. W Twojej kolejności niestety nie dorekrutujesz bo musiał byś cofnąć legalny ruch i go powtórzyć.[/quote]

Matti_C - dzięki, masz rację. karta BI mówi dodaj 2 jednostki do swojego miasta lub istniejącego oddziału. czyli można zagrać kartę do pustego miasta i następnie podjąć rekrutację w sile uzależnionej od akceptacji bądź veta mojej karty BI ;)

_________________
Mariusz "GeQ" Gekon - eurogracz, któremu tytuł i grafiki wystarczą za klimat

To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Wt, 07 cze 2016, 12:04 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 lis 2015, 11:41
Posty: 256
Lokalizacja: Tczew
Mam pytanie do niebieskiego żetonu z poziomu 3 - PRZEWIDYWANIE - Podczas bitwy twój przeciwnik musi pokazać ci swoją kartę Walki zanim ty wybierzesz swoje karty
Rozumiem, że dotyczy to karty walki, co zatem z kartami BI? trzeba je ujawnić, pokazać chociaż ich liczbę, czy podłozyć pod odkrytą kartę walki i ujawnić się w ostatniej chwili?

_________________
Mariusz "GeQ" Gekon - eurogracz, któremu tytuł i grafiki wystarczą za klimat

To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Wt, 07 cze 2016, 12:07 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 05 cze 2014, 11:45
Posty: 298
Lokalizacja: Poznań
Jasno jest napisane, że kartę walki, BI nie są kartami walki, więc nie ma obowiązku ich pokazywać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Pn, 25 lip 2016, 21:16 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Śr, 24 cze 2015, 07:57
Posty: 1841
Lokalizacja: Jaworzno
Jak jest z tymi tymczasowymi punktami zwycięstwa? Czy one kiedykolwiek zostają na stałe u gracza czy są takimi przechodnimi punktami w zależności od tego kto kontroluje daną świątynię ?

_________________
Moje BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Pn, 25 lip 2016, 21:32 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 03 cze 2013, 09:24
Posty: 289
Lokalizacja: Włocławek
Wincenty Jan napisał(a):
Jak jest z tymi tymczasowymi punktami zwycięstwa? Czy one kiedykolwiek zostają na stałe u gracza czy są takimi przechodnimi punktami w zależności od tego kto kontroluje daną świątynię ?


Tylko stałe są na zawsze. Tymczasowe masz tak długo jak kontrolujesz 4poziomową piramidę lub świątynię. Tracisz obiekt, tracisz tymczasowe punkty. Użycie słów stałe i tymczasowe przez twórców powinno rozwiewać tę niejasność ;) Do zwycięstwa możesz mieć tylko jeden typ punktów , lub oba w dowolnych proporcjach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Pn, 11 wrz 2017, 11:39 

Dołączył(a): Pn, 11 wrz 2017, 11:25
Posty: 2
Witam, mam pare pytań i wątpliwości, na które w sumie nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, jeśli ktoś wie z góry dziękuję za pomoc.
1. Jeżeli przeciwnik posiada płytkę "inicjatywa" i wchodzi na moje pole - rozpoczyna się bitwa, a ja zagrywam kartę BI "Ucieczka" to czy tracę dwie jednostki?
2. Czy muszę używać mocy płytki "Inicjatywa" cały czas (czy płytka działa czas?), czy mogę "nie używać" jej działania i zaatakować przeciwnika z jednym oddziałem żeby wygrać i zdobyć PZ?
3. Gdy zajmę przeciwnikowi np: Czerwoną piramidę na czwartym poziomie, moją korzyścią jest jest tymczasowy PZ, oraz możliwość kupowania kafli z czwartego poziomu?
3.1 Czy właściciel nie traci mocy swoich czerwonych kafli, które wcześniej kupił i normalnie z nich korzysta?
3.2 Gdy kupię płytkę z czwartego poziomu - w tym zajętym mieście przeciwnika, to mogę po opuszczeniu jego piramidy korzystać z tej płytki (moja piramida czerwona ma poziom pierwszy) ?
4. Przeciwnik zajmuje moją piramidę i jest moja tura, czy mogę zagrać kartę BI "Pobór" i dodać jednostki do swojego zajętego miasta i tym samym rozpocząć bitwę, a następnie położyć znacznik na rekrutacji i rozpocząć drugą bitwę w tej samej turze (jeśli te dwie moje armie zostały zniszczone)? Czy rekrtuje czy Karta BI musi zadziałać łącznie z moim ruchem rekrutacji - czyli jedna bitwa?
5. Czy można kupić "Punkt zwycięstwa" i "Sfinksa"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Pn, 11 wrz 2017, 11:46 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 12 lut 2012, 12:43
Posty: 4051
Lokalizacja: Chorzów
Leszek.B napisał(a):
Witam, mam pare pytań i wątpliwości, na które w sumie nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, jeśli ktoś wie z góry dziękuję za pomoc.
1. Jeżeli przeciwnik posiada płytkę "inicjatywa" i wchodzi na moje pole - rozpoczyna się bitwa, a ja zagrywam kartę BI "Ucieczka" to czy tracę dwie jednostki?
2. Czy muszę używać mocy płytki "Inicjatywa" cały czas (czy płytka działa czas?), czy mogę "nie używać" jej działania i zaatakować przeciwnika z jednym oddziałem żeby wygrać i zdobyć PZ?
3. Gdy zajmę przeciwnikowi np: Czerwoną piramidę na czwartym poziomie, moją korzyścią jest jest tymczasowy PZ, oraz możliwość kupowania kafli z czwartego poziomu?
3.1 Czy właściciel nie traci mocy swoich czerwonych kafli, które wcześniej kupił i normalnie z nich korzysta?
3.2 Gdy kupię płytkę z czwartego poziomu - w tym zajętym mieście przeciwnika, to mogę po opuszczeniu jego piramidy korzystać z tej płytki (moja piramida czerwona ma poziom pierwszy) ?
4. Przeciwnik zajmuje moją piramidę i jest moja tura, czy mogę zagrać kartę BI "Pobór" i dodać jednostki do swojego zajętego miasta i tym samym rozpocząć bitwę, a następnie położyć znacznik na rekrutacji i rozpocząć drugą bitwę w tej samej turze (jeśli te dwie moje armie zostały zniszczone)? Czy rekrtuje czy Karta BI musi zadziałać łącznie z moim ruchem rekrutacji - czyli jedna bitwa?
5. Czy można kupić "Punkt zwycięstwa" i "Sfinksa"



1. Tracisz jednostki przed bitwą, więc według mnie mimo wszystko je stracisz
2. Z tego co wiem to nie musisz
3. tak, masz punkt i możesz kupować kafle z poziomu czerwonej świątyni którą kontrolujesz
3.1. Nie traci
3.2. możesz
4. Karta nie musi być zagrana łącznie z rekrutacją ale bitwa bedzie dopiero jak akcje zrobisz. Czyli dorzucasz z karty 2 jednostki, potem 3 rekrutujesz i wtedy się tłuczesz
5. Hmm a czemu miało by się nie dać? :) To w końcu jeden z kafli upgrade'ów, dostępy dla wszystkich.

_________________
Moja Kolekcja

Mam i moge się podzielić:
- 3Trolle - 7%
- Planszomania - 10%
- Planszostrefa - 11%


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Pn, 11 wrz 2017, 12:33 

Dołączył(a): Pn, 11 wrz 2017, 11:25
Posty: 2
Dzięki.
4. Czyli karty BI "Poboru" nie mogę rzucić gdy chcę np rozbudować piramidę (wykonać inny ruch, niż rekrutację)?
5. No tak, ale z drugiej strony bitwa się nie rozpoczyna - nie dochodzi do bitwy - dla tego moje wątpliwości?
2. Ale jeśli dobrze pamiętam - Działanie płytek jest natychmiastowe - więc mam rozumieć, e działanie płytek "może" być natychmiastowe?
Do tych trzech kwestii właśnie najbardziej nie jestem przekonany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Pn, 11 wrz 2017, 12:40 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 12 lut 2012, 12:43
Posty: 4051
Lokalizacja: Chorzów
Leszek.B napisał(a):
Dzięki.
4. Czyli karty BI "Poboru" nie mogę rzucić gdy chcę np rozbudować piramidę (wykonać inny ruch, niż rekrutację)?
5. No tak, ale z drugiej strony bitwa się nie rozpoczyna - nie dochodzi do bitwy - dla tego moje wątpliwości?
2. Ale jeśli dobrze pamiętam - Działanie płytek jest natychmiastowe - więc mam rozumieć, e działanie płytek "może" być natychmiastowe?
Do tych trzech kwestii właśnie najbardziej nie jestem przekonany.


2. Sprawdziłem bgg (polecam na przyszłość) i wygląda jednak że kafelki są obowiązkowe.
4. Możesz tą karte zagrać w swojej turze, nie ma znaczenia jaką akcję robisz
5. punkt 5 jest o kupowaniu punktów zwycięstwa. Ale myślę że chodzi Ci o łuczników czy jak im tam. Oni działają przed bitwą więc to co innego.

_________________
Moja Kolekcja

Mam i moge się podzielić:
- 3Trolle - 7%
- Planszomania - 10%
- Planszostrefa - 11%


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 14:28 

Dołączył(a): Pt, 19 kwi 2013, 15:37
Posty: 55
Pytanie dot. dodatku: Co się dzieje z kapłanem, który zdobywa punkt zwycięstwa na końcu drogi do Ta-Seti? Kapłani z umiejętnościami wracają na plansze główną, kapłani z przedmiotami wracają na start drogi, a o tych który dotrą "do mety" nic nie zauważyłem. Zostają na stałe w Ta-Seti?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Śr, 15 lis 2017, 14:33 

Dołączył(a): Pt, 01 kwi 2016, 17:23
Posty: 58
Pytania o zasady:

1. Czy to prawda, że oddział ze stworem nie może poruszyć się obszar z innym stworem? Wyszłoby na to, że przez chwilę na jednym obszarze znajdą się 2 stwory, więc chyba limit (1 stwór / 1 obszar) zostanie przekroczony, nawet jeśli nie zakończy się ruchu na tym obszarze...

2. Było powiedziane, że po walce, zwycięzca wybiera 1 sąsiedni obszar do którego musi przenieść się przeciwnik (jeśli wybrał tą opcję, zamiast poświęcić oddział) i nie ma tam oddziałów przeciwnych. Jeśli nie ma takiego obszaru, to nie ma odwrotu.

Co się stanie w przypadku, jeśli jedyny obszar, do którego można się przenieść, zawiera własny oddział, a suma przesuniętych (i razem połączonych) jednostek nie przekroczy limitu 5 jednostek, to czy (jeśli przeciwnik wybierze opcję odwrotu) zwycięzca musi wskazać taki obszar? Wtedy przegrany stworzyłby automatycznie silny oddział...

Pytanie o rozgrywkę:

Rozumiem, że podczas walki 1 kartę zagrywam, 1 odrzucam (zakrytą lub odkrytą). Jak najczęściej gracie - odkrywacie czy zakrywacie odrzuconą kartę?
Rozumiem, że po walce odrzucam zagrane karty (zakryte lub odkryte). To samo pytanie: Jak najczęściej gracie i dlaczego w ten sposób?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Śr, 14 lut 2018, 12:39 

Dołączył(a): Wt, 15 mar 2016, 15:01
Posty: 7
Adalbertus123 napisał(a):
Czy w pierwszej turze jest faza nocy (czyli start z 7 pktami modlitwy, 2 kartami DI, etc.)?


Czy ktoś mógłby odpowiedzieć? Pytanie padło już daaawno, ale odpowiedzi się niedoczytałem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kemet
PostNapisane: Śr, 14 lut 2018, 12:53 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 05 cze 2014, 11:45
Posty: 298
Lokalizacja: Poznań
Cytat z polskiej instrukcji:
Cytuj:
Gra toczy się przez szereg następujących naprzemiennie faz Nocy i Dnia do momentu, aż
co najmniej jeden z graczy wypełni warunek zwycięstwa.


Zatem, tak w pierwszej rundzie również. Jedyna różnica dot. pierwszej rundy:
Cytuj:
Podczas pierwszej fazy Dnia określcie kolejność graczy w sposób losowy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL