Teraz jest Pt, 19 sty 2018, 00:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 11:36 

Dołączył(a): Wt, 22 sie 2017, 11:11
Posty: 15
Witam,

Jestem po pierwszej, bardzo emocjonującej rozgrywce. Gra jest po prostu świetna i zapewne będzie często gościć na moim stole. W trakcie rozgrywki nasunęło mi się kilka wątpliwości, których nie mogłem rozstrzygnąć analizując instrukcję. Proszę o pomoc i ewentualną korektę.
a) po 6 rundzie rozpatruję raport do Watykanu tak jak po 2 i 4 z tym że wszyscy cofają swoje dyski na 0 i dostają punkty z toru wiary bez względu na to czy poddawani są ekskomunice czy nie
b) kolejność wstawiania 2 członków rodziny do jednej wieży nie jest istotna tzn jeden w kolorze i jeden neutralny i każdorazowo płacę 3 monety jeśli wieża jest już zajęta przez jakikolwiek pionek. Płacę również wstawiając neutralnego członka, rodziny jeśli wieża nie jest pusta
c)mogę wykonać akcję natychmiastową kupna karty jeśli w wieży stoi już mój kolorowy pionek płacąc 3 monety
d) Na większych polach produkcji i zbiorów (tych z - 3) może stać nawet kilku moich członków rodziny

Dziękuję za pomoc i ewentualne uwagi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 12:56 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 09 lis 2010, 12:34
Posty: 3534
Lokalizacja: Gdynia
Punkty a, b, c bez uwag.
Jeśli chodzi o punkt d, to na całym polu produkcji (i zbiorów), tj. łącznie na pełnowartościowym jak i -3, może stać co najwyżej jeden twój kolorowy pionek.

_________________
Sprzedam La Granja, Die Garten von Versailles
Kupię Saint Petersburg 2. edycja, Kerala i inne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 13:10 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Cz, 08 maja 2008, 12:15
Posty: 1663
Lokalizacja: Reda
jak czytam literalnie punkt c) to chyba nie rozumiem :)
Cytuj:
c)mogę wykonać akcję natychmiastową kupna karty jeśli w wieży stoi już mój kolorowy pionek płacąc 3 monety


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 14:35 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 09 lis 2010, 12:34
Posty: 3534
Lokalizacja: Gdynia
Zakładam, że w punkcie c chodzi o to, że założywszy, iż w danej kolumnie kart mamy już zarówno swój kolorowy jak i neutralny pionek, to wciąż możemy wykonać bonusową opcję z jakiejś tam karty, która pozwala nam na wzięcie karty z tejże kolumny. Czyli de facto 3. raz w tej samej rundzie. Z tym że wciąż trzeba zapłacić 3 monety.

_________________
Sprzedam La Granja, Die Garten von Versailles
Kupię Saint Petersburg 2. edycja, Kerala i inne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 16:12 

Dołączył(a): Wt, 22 sie 2017, 11:11
Posty: 15
Rzeczywiście punkt c nie jest może stylistycznym majstersztykiem. :D Chodzi mi o to, że w tym wypadku nie jest istotne jaki pionek stoi w wieży. Jeśli stoi jakikolwiek (kolorowy lub neutralny, mój bądź przeciwnika) każdorazowo płacę 3 monety. Czy dobrze myślę ? Rozumiem, że analogicznie jest przy standardowym wstawianiu pionka do wieży.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 16:15 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 09 lis 2010, 12:34
Posty: 3534
Lokalizacja: Gdynia
Zgadza się.

_________________
Sprzedam La Granja, Die Garten von Versailles
Kupię Saint Petersburg 2. edycja, Kerala i inne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 16:38 

Dołączył(a): Wt, 22 sie 2017, 11:11
Posty: 15
Merci beaucoup.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 13 sty 2018, 20:45 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 10 paź 2011, 10:03
Posty: 285
Co do 6 rundy i raportu Watykanu to uważam że zbyt łatwo jest spełnić wymagania kościoła na koniec gry, tzn. mieć przynajmniej te 5 punktów wiary. A przynajmniej nigdy nikt nie miał z tym problemu jak graliśmy.

Ja mam pytanie odnośnie Lorenzo de Medici: skorzystaliście kiedyś z jego umiejętności specjalnej zamiast wymieniać go na przywilej (wymaga 35 PZ i daje możliwość skopiowania innej karty osobistości w grze)? Trochę zaporowe ma wymagania, a dużą liczbę punktów w trakcie gry dają w zasadzie tylko żółte karty. Jak to pogodzić?

_________________
Moja kolekcja bgg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 14 sty 2018, 08:44 
Użytkownik wspierający
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 09 maja 2014, 17:27
Posty: 1289
Lokalizacja: Silesia Superior
Raz się zdarzyło. Bardzo przydatne w końcówce kiedy inni mają odpalone swoje karty.

_________________
Who is John Galt?
Posiadam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 14 sty 2018, 21:44 
Użytkownik wspierający

Dołączył(a): Pn, 10 paź 2011, 10:03
Posty: 285
Aha, czyli jednak można a nawet warto wykorzystać tą kartę w sposób jej dedykowany. Dzięki za odpowiedź, może i mi się uda przy następnej okazji.

_________________
Moja kolekcja bgg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL