(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4054
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 272 times
Been thanked: 156 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: lacki2000 »

Highlander pisze:
Muad pisze::)
Rozumiem, że przedstawiłeś grę i instrukcja ogarnięta tak w miarę? Szkoda by było gdyby się rozczarował tak po 1h :P Bo to nie gra dla każdego, jest dość specyficzna przecież.
Zdecydowanie nie dla każdego. Nie jestem w stanie zrozumieć co ciekawego może robić gracz Sowiecki w grze Churhill. Najlepsza wydaje strategia na "Good D10 rolls", tylko że to mało emocjonujące jak na tyle godzin gry.
Temat Stalina w Churchillu (hyhy :P) powraca jak bumerang. Akurat ta strategia jest najgorsza, bo oznacza, że Stalin nic nie wynegocjował, bo główną osią gry są negocjacje na konferencjach, wokół których gracze powinni budować odpowiedni klimat, bo same przesuwania żetonów na planszy mechaniką wojny karcianej są trochę mało klimatyczne.
A czy do Peryklesa jeszcze kiedyś wrócimy?
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1631
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 147 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Highlander »

lacki2000 pisze:
Highlander pisze: Zdecydowanie nie dla każdego. Nie jestem w stanie zrozumieć co ciekawego może robić gracz Sowiecki w grze Churhill. Najlepsza wydaje strategia na "Good D10 rolls", tylko że to mało emocjonujące jak na tyle godzin gry.
Temat Stalina w Churchillu (hyhy :P) powraca jak bumerang. Akurat ta strategia jest najgorsza, bo oznacza, że Stalin nic nie wynegocjował, bo główną osią gry są negocjacje na konferencjach, wokół których gracze powinni budować odpowiedni klimat, bo same przesuwania żetonów na planszy mechaniką wojny karcianej są trochę mało klimatyczne.
A czy do Peryklesa jeszcze kiedyś wrócimy?
Oczywiście to subiektywne, ale ja uważam że najlepsza :) Zobacz, jeśli rzucisz jak na konferencję 9-10 na K10 to przesuniesz front nawet jak Ci nic nie dali na konferencji. A jak rzucisz 1-3 na K10 to i nawet jak coś wynegocjowałeś, i tak frontu nie ruszysz (patrz przypadek podczas mojego debiutu - kilka niskich rzutów w serii co konferencję). Nie darzę miłością gier gdzie "główny silnik gry" zapewnia Ci na wyjściu modyfikatory do pojedynczego rzutu K10 od którego zależy twój postęp w rozgrywce.

Perykles postrzegam jako ciut lepszy od Churhilla bo zawiera w sobie moduł "Churhilla" + "moduł bitewny oparty o area-control". Łączy on super pomysł z wykładaniem rozkazów ze słabszym komponentem walki zakładającym pełną supremację lądową Spartan i pełną supremację morską Greków. Z gry najlepiej wspominam zawołanie "Agoge!". Gra byłaby ciekawsza bez modułu Churhilla. To jest tak samo niepotrzebne jak w grze Wiosna Ludów moduł "mini gry w makao" doklejony na siłę do sprawdzonej mechaniki Twilight Struggle (moja ulubiona Zimna Wojna). Schodzi na to makao sporo czasu a na wyjściu masz modyfikator +/- kilka punktów do "kulminacji napięć".

To oczywiście moje subiektywne odczucia.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2443
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 550 times
Been thanked: 270 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Markus »

trochę o ostatnich spotkaniach:
Tydzień temu grałem z Odim w CC:E w jeden z scenariuszy turniejowych.
Jak na turniejowy scenariusz to był on bez sensu. To był zwykły deatch match. Kurtyna w dół. Rozstawiamy się do 4 hexów w głąb mapy nie widząc co przeciwnik planuje. Kurtyna w górę i ... "hurraaaa" krzyczą żołnierze biegnąc w stronę przeciwnika jednocześnie nie dając się zabić.
Dodatkowo mamy: każdy cel warty 2 pkt + dodatkową losową wartość punktową trzech celów.
Głupszego scenariusza w cc e nie widziałem ( a ten to niby turniejowy)
Licznik początkowy punktów ustawiony jest na 1pkt dla gracza który ma łatwy dostęp tylko do 2 celów. Jedyne punkty jakie dostaniemy to za zabitych wrogów i za zdobyte cele (a nie znamy ich wartości, może to być 5 pkt jak i 1 pkt (w scenariuszu turniejowym taka losowość???)).
Jak wszyscy wiemy CC:E jest grą w której nie przeprowadzimy całego wojska na drugi koniec mapy więc takie losowe rozstawienie początkowe jest do d... . Żle coś postawimy i już jesteśmy w plecy.

Mapa jest ułożona tak że jeden gracz ma łatwy dostęp do 3 celów a drugi do pozostałych 2. Wielkiej szansy na manewrowe zdobycie czegoś ponad to nie ma bo....skończy się czas :-(
Ten scenariusz jest tak słaby że prawie zabił moją miłość do tej gry

W ostatni wtorek zrobiłem wyłom w wojennym świecie , (Odi wybacz, to była chwila eurosłabości) , i zaproponowałem Cywilizację Poprzez wieki (najnowszą edycję). Gra początkowo przebiegała pokojowo (do momentu odkrycia że ktoś odłożył karty agresji 1 epoki do innego stosu), następnie rozpętała się spirala nienawiści i podstępnych ataków (wszyscy odetchnęli z ulgą że jednak można przeciwnika pognębić :-))
Wszystko przebiegało w dobrym kierunku, niestety życie przywołało Mirka do ważniejszych spraw (a bardzo ładnie miał rozkręcony silniczek punktowy) więc "dokończyliśmy" z Muadem. Ja grałem tak słabo że nawet jakbyśmy przesuwali punkty Mirkowi w jego wirtualnej turze to nie dogoniłbym go. Wygrał Muad.

Bardzo chętnie umówiłbym się na rozgrywkę w Cywilizację poza wtorkowymi spotkaniami aby nie psuć dyscypliny w szeregach. Chętni ? Propozycje terminu ? Może przyszła środa (ale nie w krolmie - nie mam zamiaru marznąć po 22).
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4054
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 272 times
Been thanked: 156 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: lacki2000 »

Markus pisze:Bardzo chętnie umówiłbym się na rozgrywkę w Cywilizację poza wtorkowymi spotkaniami aby nie psuć dyscypliny w szeregach. Chętni ? Propozycje terminu ? Może przyszła środa (ale nie w krolmie - nie mam zamiaru marznąć po 22).
A kto ma pudełko TTA? Gdzie chciałbyś grać? Mi przyszły tydzień nie pasuje. Z grających miejsc w Gdyni znam Cyganerię, tam chłopaki w środy grają w euro, testując nowości i grając w lepsze klasyki. Tylko, że Cyganeria działa do 22:00...
A propos TTA to gram turowo na BGA z jakimiś dwoma amerykańcami, przez co wolno to idzie. Ściągłem se też apkę TTA na andro, wychwalaną przez wszystkich i rzeczywiście jest bardzo dobra. Chyba najlepsza implementacja planszówki na andro, jaką widziałem. Cena regularna trochę duża (ok 40zł) ale bywają promocje.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6447
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 575 times
Been thanked: 933 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Odi »

Też myślałem o tej apce, ale trochę się boję, że mnie za bardzo wciągnie i będę się w nią bawił w każdej wolnej chwili. Jest takie niebezpieczeństwo.

Postanowiłem przekonać się do Vassala, w kontekście Empire of the Sun. Gdyby ktoś był chętny pograć (zwłaszcza ktoś dobrze znający zasady :D), to niech da znać.

Scenariusz, o którym pisze Rafał, faktycznie był dziwny. Tajny setup, to fajna sprawa, ale manewrowanie w CC jest dosyć utrudnione i przy złym rozłożeniu sił nie ma za bardzo możliwości korygowania planu na bieżąco. To chyba był mój pierwszy scenariusz typu Recon-Recon (czyli że gracze startują z dwóch stron mapy i trzeba zając punkty gdzieś w okolicy środka planszy) i nie zachęcił do kolejnych. Wolę tradycyjne Obrona-Atak. Zagrałbym jeszcze raz dla sprawdzenia swoich wrażeń, ale wydaje mi się, że w TURNIEJOWYM scenariuszu niedopuszczalna jest tak duża losowość w liczbie VP przyznawanych za opanowanie punktów terenowych. Wydaje mi się, że to może wręcz determinować wynik rozgrywki.
Oczywiście zawsze jest możliwość, że to my z Rafałem gramy jak ostatni dekownicy, a gracze gdzieś w USA to hulają po planszy, że aż miło. Przy naszym stylu gry ww wnioski są jednak uprawnione.

Słuchajcie, no jak chcecie sobie zagrać we wtorki w TTA, to grajcie. Tylko się boję, żeby euro, które są krótsze i bardziej przystępne od wojennych, nie wyparły ich całkowicie z naszych spotkań. Bo do euro, to się zawsze znajdzie jakiś partner, a do wojennych - sami wiecie. Tez bym chętnie pograł z Wami w Star Wars: Rebellion czy w Wojnę o Pierścień, ale jeszcze się powstrzymuje ;)

Mirek - przynoś ze sobą te Małujowice. A nuż będzie okazja.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Jan_1980 »

Highlander ma ciwkę:) Też jestem otwarty na zagranie z Wami w tą grę.
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2443
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 550 times
Been thanked: 270 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Markus »

Dlatego pisałem o innym dniu na Civkę aby nie rozwalć wojennego morale. Wtorki niech zostaną wojenne. Zagrałbym ponownie w tę małą grę o japończykach chcącyh podbić wyspę na oceanie (tokyo expres :-))

Jeśli chodzi o dostępność civki to mam ją ja, Odi, Maciek i moja znajoma :-). Chyba wystarczy nam taka ilość :-)

Co do terminu to jestem otwarty na propozycje. Jeśli chodzi o miejsce to mogę podjechać do Gdyni
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Jan_1980 »

To jakoś w przyszłym tygodniu:)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4054
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 272 times
Been thanked: 156 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: lacki2000 »

Odi pisze:Też myślałem o tej apce, ale trochę się boję, że mnie za bardzo wciągnie i będę się w nią bawił w każdej wolnej chwili. Jest takie niebezpieczeństwo.
ee tam nie ma ryzyka - nie ma zabawy :) Ja np. mam tę apkę od wczoraj i dziś rano zaspałem do pracy... :D
Do tej pory w wolnych chwilach używałem smartfona do czytania książek ale teraz to może się nieco zmienić...
Odi pisze:Postanowiłem przekonać się do Vassala, w kontekście Empire of the Sun. Gdyby ktoś był chętny pograć (zwłaszcza ktoś dobrze znający zasady :D), to niech da znać.
Ja przez Vassala mogę pograć w hexówki, no ale po poznaniu ich na stole, bo przez kompa ciężko się uczy, chyba, że masz mikrofon :]
Odi pisze:Mirek - przynoś ze sobą te Małujowice. A nuż będzie okazja.
Jak nie zapomnę, to zabiorę, bo czekają zapakowane.
Trochę a propos epoki czarnego prochu, to w W1815, które jest faktycznie fillerkiem dającym dużo radości z kulania kości i oddaje klimat i ordre de bataille bitwy, to jednak jedna rzecz mi trochę nie pasuje. Chodzi o zwiększony atak na piechotę uformowaną w czworobok. Ta taktyka była przecież po to by zwiększyć obronę oddziału, kosztem siły ognia. Zatem czworobok powinien mieć minus do ataku a nie do obrony. Ale zapewne ta różnica wynika z mechaniki tej gry, bo plus do ataku na czworobok oznacza też większą szansę na mniejsze straty atakującego, co oznacza, że czworobok ma mniejszą siłę ostrzału.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1631
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 147 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Highlander »

lacki2000 pisze:(...)
Trochę a propos epoki czarnego prochu, to w W1815, które jest faktycznie fillerkiem dającym dużo radości z kulania kości i oddaje klimat i ordre de bataille bitwy, to jednak jedna rzecz mi trochę nie pasuje. Chodzi o zwiększony atak na piechotę uformowaną w czworobok. Ta taktyka była przecież po to by zwiększyć obronę oddziału, kosztem siły ognia. Zatem czworobok powinien mieć minus do ataku a nie do obrony. Ale zapewne ta różnica wynika z mechaniki tej gry, bo plus do ataku na czworobok oznacza też większą szansę na mniejsze straty atakującego, co oznacza, że czworobok ma mniejszą siłę ostrzału.
Pamiętam z gry "Waterloo 1815" Dragona (piękne żetony, ale mało grywalna) że:
- czworobok w ogóle nie służył do atakowania, chyba nie mógł się nawet przemieszczać,
- czworobok był w obronie dużo słabszy w walce z piechotą w szyku liniowym, a prawie bezbronny w walce z piechotą atakującą w szyku kolumnowym. Pewnie jest to związane z tym, że względem układu liniowego ma tylko 25% siły ostrzału w kierunku zagrożenia.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4054
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 272 times
Been thanked: 156 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: lacki2000 »

Highlander pisze:
Spoiler:
Pamiętam z gry "Waterloo 1815" Dragona (piękne żetony, ale mało grywalna) że:
- czworobok w ogóle nie służył do atakowania, chyba nie mógł się nawet przemieszczać,
- czworobok był w obronie dużo słabszy w walce z piechotą w szyku liniowym, a prawie bezbronny w walce z piechotą atakującą w szyku kolumnowym. Pewnie jest to związane z tym, że względem układu liniowego ma tylko 25% siły ostrzału w kierunku zagrożenia.
Tak, z piechotą taki czworobok nie miał większych szans, głównie formował się na szarże kawalerii (były jakieś historyczne bohaterskie obrony przed wielokrotną szarżą) a w W1815 kawaleria francuska też ma +1 do ataku.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6447
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 575 times
Been thanked: 933 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Odi »

Jesteś pewien, że kawaleria ma +1 na czworoboku? O ile pamiętam, to nie...

Tak tak, vassal tylko po poznaniu zasad na planszy. Przyznam szczerze, że jak odpaliłem moduł EotS, to... aż się chce grać :) Wszystko już ustawione, możliwość sejwowania i dokończenia później, wszystkie żetony widoczne na kliknięcie... Gra wręcz stworzona pod Vassala :)
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4054
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 272 times
Been thanked: 156 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: lacki2000 »

Odi pisze:Jesteś pewien, że kawaleria ma +1 na czworoboku? O ile pamiętam, to nie...
Hmm, na pewno na karcie kawalerii małym druczkiem jest +1 dice roll ale nie wiem czy tam tylko piszą o piechocie... Grałem ostatnio 2 razy Francuzami i chyba raz do kawalerii dodałem +1, więc trzeba anulować wyniki i wtrącić mnie do Cytadeli :]
Odi pisze:Tak tak, vassal tylko po poznaniu zasad na planszy. Przyznam szczerze, że jak odpaliłem moduł EotS, to... aż się chce grać :) Wszystko już ustawione, możliwość sejwowania i dokończenia później, wszystkie żetony widoczne na kliknięcie... Gra wręcz stworzona pod Vassala :)
Generalnie Vassal jest świetny do hexówek, choć sporo zależy od oskryptowania gry. Sam robiłem moje projekty w Vassalu, bo zapisywanie stanu gry to bardzo ważny atut i wygodniej mi się testowało, niż na stole.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2443
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 550 times
Been thanked: 270 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Markus »

Odi pisze: Przyznam szczerze, że jak odpaliłem moduł EotS, to... aż się chce grać :) Wszystko już ustawione, możliwość sejwowania i dokończenia później, wszystkie żetony widoczne na kliknięcie... Gra wręcz stworzona pod Vassala :)
Niestety nie jest to już planszówka. Bliżej temu do Panzer General z PC niż realnej planszówki, a nie o to w tym wszystkim chodzi. Może lepiej byłoby dla tej gry gdyby wyszła tylko w formie DIGITAL. Można dzięki temu rozbudować mechanizm bez obciążania gracza zbędnymi zawiłościami mechaniki.
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1631
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 147 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Highlander »

Odi pisze: Tak tak, vassal tylko po poznaniu zasad na planszy. Przyznam szczerze, że jak odpaliłem moduł EotS, to... aż się chce grać :) Wszystko już ustawione, możliwość sejwowania i dokończenia później, wszystkie żetony widoczne na kliknięcie... Gra wręcz stworzona pod Vassala :)
Namawiałem :) Ale i tak nie wiem jak się w praktyce gra (też możemy kiedyś spróbować) - czy to działa tak, że zdzwaniamy się na video Skype (aby był lepszy "social") i na przesuwamy znaczniki, a Vassal to pokazuje na żywo? Czy trzeba robić "Save" i wtedy Vassal po drugiej stronie wciąga Save'a i pokazuje co zmieniono?
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1631
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 147 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Highlander »

Markus pisze:
Odi pisze: Przyznam szczerze, że jak odpaliłem moduł EotS, to... aż się chce grać :) Wszystko już ustawione, możliwość sejwowania i dokończenia później, wszystkie żetony widoczne na kliknięcie... Gra wręcz stworzona pod Vassala :)
Niestety nie jest to już planszówka. Bliżej temu do Panzer General z PC niż realnej planszówki, a nie o to w tym wszystkim chodzi. Może lepiej byłoby dla tej gry gdyby wyszła tylko w formie DIGITAL. Można dzięki temu rozbudować mechanizm bez obciążania gracza zbędnymi zawiłościami mechaniki.
Pełna zgoda ale to już oznacza zupełnie inny poziom kosztów, pewnie kolejny moduł Vassala da się przygotować "pro publico bono" i udostępnić za darmo, ale już oprogramowanie wszystkich reguł... to wymaga już większych nakładów kasy i nie może być za darmo.
Ale widziałem w Vassalu EotS że parę elementów ciekawie zaimplementowano (chyba są wyświetlane heksy z ZoI dla lotniskowców i samolotów)
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4054
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 272 times
Been thanked: 156 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: lacki2000 »

Highlander pisze:
Odi pisze: Tak tak, vassal tylko po poznaniu zasad na planszy. Przyznam szczerze, że jak odpaliłem moduł EotS, to... aż się chce grać :) Wszystko już ustawione, możliwość sejwowania i dokończenia później, wszystkie żetony widoczne na kliknięcie... Gra wręcz stworzona pod Vassala :)
Namawiałem :) Ale i tak nie wiem jak się w praktyce gra (też możemy kiedyś spróbować) - czy to działa tak, że zdzwaniamy się na video Skype (aby był lepszy "social") i na przesuwamy znaczniki, a Vassal to pokazuje na żywo? Czy trzeba robić "Save" i wtedy Vassal po drugiej stronie wciąga Save'a i pokazuje co zmieniono?
Prawidłowa odpowiedź to A :) Save się robi tylko, jak trza iść spać i chyba wystarczy, że jedna strona zapisze a drugi gracz potem się synchronizuje przy następnej posiadówce.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 110 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

A nie traci się synchronizacji podczas gry? Ja kiedyś jak dopiero co dostałem Labyrinth, to grałem z moim kumplem ze szczescina przez vassala. Myk był taki, że jak za długo (10-15min?) gadaliśmy na temat zasad i wertowaliśmy instrukcje to on jako gość tracił synchronizacje i nawet jak ja coś zmieniłem to on musiał wyjść z gry i na nowo wejść do pokoju. Ja trzymałem save'y etc. ale właśnie takie drobne synchro między turami nam spadało. Nie wiem czy to sam moduł, vassal czy ustawienia protokołów..

Tak apropo EotSa, coś odnośnie nowych botów, może Odiego zainteresuje (chociaż ja ostrzegam przed botami z gier GMT :P )
http://www.insidegmt.com/?p=18573

Krótki artykuł/filmik o Afganistanie. Tak byście nie zapomnieli, natrafione przypadkiem :)
https://www.vox.com/platform/amp/world/ ... ar-taliban
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 110 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

Wrzucam foty z mojej testowej partii Next War:India-Pakistan :P

Początek scenariusza:
Spoiler:
Przed ostatnia tura:
Spoiler:
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6447
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 575 times
Been thanked: 933 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Odi »

Muad -> wygląda, jakby tam się nic nie ruszyło na froncie.... :)

My wczoraj z Rafałem zagraliśmy dwa razy w Wir Sind das Volk.
Super.
S U P E R
W gatunku gier politycznych WSdV wygląda bardzo świeżo.
Stosunkowo elegancka mechanika, choć abstrakcyjna, świetnie wydaje się oddawać wyzwania obu rywali (NRD i RFN). Wiele obszarów rywalizacji, wiele dróg do wygranej...
Do tego kompaktowe pudełko, niewielka plansza i bardzo satysfakcjonujący czas gry (120-150 min, z perspektywą zejścia do 90 min przy dobrej znajomości zasad i wzajemnego oddziaływania mechanizmów na siebie). Perełka. Każdego zachęcam do spróbowania.
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Wolf »

Miło słyszeć, miałem bardzo podobne pierwsze wrażenia. Obecnie mam już rozegrane 100+ partii (właściwie to pewnie coś ok. 120), także mogę dodać, że gra jest całkiem regrywalna ;), ok. miesiąc temu grałem z mistrzem ligi online, kurde... chociaż skill mi się poprawił zauważalnie od naszego ostatniego spotkania, to i tak nie zmieniło faktu, że ograł mnie jak dziecko :P, ale za to nauczyłem się czegoś nowego z tej rozgrywki.

To co jeszcze jest ciekawe, to że chociaż na początek gry mam pewne sprawdzone otwarcia, do których dążę, to wcale nie oznacza, że początek gra się tak samo. Bo zupełnie co innego mieć ogólny zarys co chce osiągnąć w 1 dekadzie, a co innego to zrealizować zależnie od kart, tak żeby jednocześnie możliwie pokrzyżować szyki drugiej stronie. Za każdym razem jest to zaskakująco świeże. I koniec 1 dekady może wyglądać wyraźnie inaczej.

Gra potrafi świetnie pokazać jak wali się socjalizm, w jednym momencie jest dobrobyt, niby wszystko pięknie, a potem gospodarka upada, bo nie ma jak tego sfinansować. Warto też zwrócić uwagę na wydarzenia z kart, każde do czegoś nawiązuje, część to dość znane wydarzenia, ale nie wszystkie są takie oczywiste, jeżeli nie zna się dobrze tego okresu i można się sporo ciekawych rzeczy dowiedzieć szperając trochę w internecie do czego nawiązuje dana karta. Także walor historyczny został tutaj oddany. Sensownie też udało się przełożyć wydarzenia na ich efekt z punktu widzenia mechaniki gry.

Skoro baza graczy się rozbudowuje, to będzie można zasiąść w pewnym momencie do dodatku, który chciałbym na pewno jeszcze ograć. Z pierwszej rozgrywki miałem mieszane odczucia, ale trzeba brać pod uwagę, że gra się zauważalnie inaczej, sądzę że potencjał w tym jest, także nie wykluczam, że wrażenia mogą ulec zmianie. Aczkolwiek raczej nie ma sensu do niego zasiadać zbyt szybko, sądzę że dobrze zagrać w gronie graczy, którzy nie tylko znają podstawkę, ale trochę już też pograli, tak żeby rozumieli pewne długofalowe zależności, różnice w dynamice dekad itp., bo jak 4 osoby zaczną mieszać na planszy, to tym bardziej trzeba umieć przewidzieć co z tego wyniknie, żeby podejmować ruchy dobrze oceniając sytuację. A pierwsze rozgrywki tak czy siak będą trochę na wyczucie, z uwagi na nowe karty, nowe rodzaje wydarzeń i zależności między nimi, w kontekście nie tylko rozgrywki między Niemcami, ale również USA vs ZSRR. Jest tutaj na pewno co rozkminiać.

Hmm... jak mamy więcej egzemplarzy to można nawet zrobić jakiś turniej :P. Zwycięzca otrzymuje kawałek betonu z muru berlińskiego ;)

A no i przypominam o wersji online: http://play.boardgamecore.net/
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6447
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 575 times
Been thanked: 933 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Odi »

Hmm... jak mamy więcej egzemplarzy to można nawet zrobić jakiś turniej :P. Zwycięzca otrzymuje kawałek betonu z muru berlińskiego ;)
A jaka jest nagroda za drugie miejsce? :D

Co do wtorku: szukam chętnego do Pacific Victory (2-4 h, w zal od scenariusza, zasady średniej ciężkości). Jak się chętny nie znajdzie, to chętnie zagram z Mirkiem w Małujowice lub Pawłem w Pakistan.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4054
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 272 times
Been thanked: 156 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: lacki2000 »

Odi pisze:Co do wtorku: szukam chętnego do Pacific Victory (2-4 h, w zal od scenariusza, zasady średniej ciężkości). Jak się chętny nie znajdzie, to chętnie zagram z Mirkiem w Małujowice lub Pawłem w Pakistan.
Ja chętnie zagrałbym w cokolwiek, ale w ten wtorek mnie nie będzie.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Wolf »

Ja też jestem otwarty na propozycje, ale trochę jeszcze średnio u mnie z czasem, więc po prostu nie wiem kiedy uda mi się wpaść. Natomiast ogólnie nie zapomniałem o spotkaniach i postaram się w przyszłości wpadać częściej.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2443
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 550 times
Been thanked: 270 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Markus »

Pytanko odnośnie zasad "Wir..": BERLIN ZACHODNI jak atakuje dobrobytem to:
a) atakuje jednocześnie Berlin Wschodni i land Brandenburg
czy
b) musi wybrać co atakuje: Berlin Wschodni czy land Brandenburg
ODPOWIEDZ