Lords of Hellas relacja z prototypu

Relacje z pojedynczych gier, raporty z sesji oraz rozgrywki rpg na forum.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Lords of Hellas relacja z prototypu

Post autor: Rocy7 »

http://www.gamesfanatic.pl/2017/06/12/l ... rozgrywki/

Pierwsze wrażenia

Ogólnie rozgrywka mi się podobała, przede wszystkim z uwagi na klimat i pewną nazwijmy tą epickość. Świetnie po tym kątem zaprojektowane są warunki zwycięstwa. W Lords of Hellas, gdy wygrywasz naprawdę czujesz, że zrobiłeś coś epickiego czy to pokonałeś 3 mitologiczne potwory, zdobyłeś 5 świątyń, przejąłeś kontrolę nad 2 terytoriami czy miałeś pod kontrolą najwięcej miast w momencie wybudowania monumentu. Każdy z tych celów wymaga wysiłku i czasu na realizacje. Bohaterowie rozwijający się w trakcie gry, wypełniający misje i walczący z olbrzymimi mitologicznymi potworami też robią świetną robotę w kwestii klimatu. Walka choć prosta daje pewne wybory taktyczne i mimo braku kości potrafi być emocjonująca. Rozgrywka jest szybka i dynamiczna, tury graczy krótkie mimo wielu wyborów. Podobają mi się bardzo karty błogosławieństw dające dodatkowe możliwości ulepszania swojej frakcji i czynienia ją unikalną.

 Krytycznym okiem

Po zaledwie jednej grze ciężko jest krytykować, dlatego przedstawie raczej pewne swoje obawy i spostrzeżenia. Frakcje różnią się w zasadzie bonusem startowym i jedną zdolnością specjalną, co na dłuższą metę wśród bardziej ogranych graczy zatrze pewnie różnice między nimi. Re-grywalność będzie, dzięki setupowi i wydarzeniom losowym w trakcie gry, ale asymetryczność trochę na tym straci. Karty błogosławieństw są fajne, pozwalają jednak tworzyć dość mocne kombinacje, (którym nie ma jak przeciwdziałać) tutaj jednak zawsze można po prostu starać w czasie rozgrywki się uniemożliwiać budowę świątyń temu samemu graczowi. Zauważyć należy, iż niektóre mechaniki jak głosowanie przy wydarzeniach, czy resetowanie akcji przy wyborze budowy monumentu raczej będą odrobinę słabiej działać na nniej niż 3 osoby. Szkoda też, że z uwagi na mechanikę gry w zasadzie nie zobaczymy na planszy nigdy więcej niż 1 monumentu. Z mechaniką budowy monumentów związane jest też moje inne zastrzeżenie – złośliwy gracz może celowo przyśpieszyć koniec gry po prostu biorąc co rundę akcje budowy monumentu. Na podstawie prototypu ciężko też ocenić jakość wykonania, na chwile obecną mogę wspomnieć, jedynie iż budząca pewne kontrowersje plansza ma zostać ulepszona.
ODPOWIEDZ