Battletech

Relacje z pojedynczych gier, raporty z sesji oraz rozgrywki rpg na forum.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Battletech

Post autor: Rocy7 »

Raport z partii Battltecha

Czas gry około 4-5 h.

Druzyna 1 (lewa strona stołu)

Rocy7

Jingauu
Huron Warrior
Men Shen

Kharim

Perseus
Longbow
Eyleyka

Drużyna 2 (prawa strona stołu)

SeeM

Thor A

Cougar D

2 x Toad Battle Armour

Lehto

Sha Yu

Ti Tsang

Lao Hu

Rozstawienie

I tura gry

Obrazek

Jingau ze wsparciem mechów Kharima obstawił okoliczne wzgórza by mieć dobry punkt obserwacyjny. Zaś reszta moich mechów próbowała manewru oskrzydlającego. Lehto odpowiedział wysyłając swojego Lao Hu z toporem, zaś SeeM próbował zając dobre pozycje na koło lasu. Wymiana ognia zaczęła się natychmiast. Starcie Thor vs. Longbow skończyło się utrata 11 płytek pancerza na klanowej maszynie. 

Obrazek

Zanim przejdziemy do fazy walki trochę o naszych pojazdach. Karta mecha wygląda tak

Obrazek

W lewym górnym rogu mamy pancerz poniżej strukturę wewnętrzną. O ile strata pancerza z reguły nie wyłącza mecha z walki o tyle uszkodzenia wewnętrzne są już groźniejsze. Każda akcja (ruch, skok, atak) wytwarza ciepło zaś przegrzanie mecha ma wiele nieprzyjemnych konsekwencji co widać w prawym rogu karty.

Z uwagi na odległości pierwsze rundy skutkują najwyżej drobnymi uszkodzenia pancerza, nawet działo gausa nie za wiele robi.

II tura

Obrazek

Wraz ze zmniejszaniem się odległości łatwiej uszkodzić coś ważnego (jak żyroskop) i przewrócić przeciwnika nawet jeśli schronił się w lesie.

Obrazek

Mechy mają podsystemy, których uszkodzenie trafienianmi krytycznymi potrafi przykładowo go spowolnić.

Obrazek

Pancerz ma różną grubość z tyłu i przodu mecha (różna ilość punktów pancerza), więc warto dążyć do ataków od tyłu.

III tura

Obrazek

Najłatwiej zaatakować czuły punkt zwinnymi i szybkimi jednostkami jak helikoptery. Choć piechota również bywa groźna jeśli tylko dojdzie w odpowiedni zasięg. Mech uzbrojony w broń do walki wręcz (Lao Hu)(biały model) bywa zabójczy, warto więc trzymać go na dystans.

Obrazek

Odpowiednie natężenie ognia  potrafi przewrócić nawet najpotężniejsze maszyny.

Obrazek

Nie znaczy to jednak, że nie potrafią się one podnieść i wrócić do walki.

Obrazek

Bez wykupienia komputerów celowniczych, które są dość  drogie niestety mechy trafiają w losowe części zbroi przeciwników. Czasem sprawia to, że nawet pokiereszowany model wciąż stoi.

Obrazek

(skreślone kropki w lewym górnym roku to obrażenia, które weszły w pancerz)

IV tura

Jeśli piechota dojdzie na bliski zasięg mech zaczyna mieć poważne problemy

Obrazek

Jeszcze gorzej jest, gdy mech z wielkim kilkutonowym toporem nagle wskoczy za Twoje plecy

Obrazek

Obrazek

Maszyna nawet powalona nadal może strzelać

Obrazek

A nawet trafiać krytycznie powodując eksplozje broni przeciwnika i wyłączenie maszyny z gry.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 cze 2016, 13:01 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ