Kupcy i Korsarze - więcej statków

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
nekkoru
Posty: 57
Rejestracja: 10 lis 2013, 22:22
Lokalizacja: Kato Vice
Been thanked: 1 time

Kupcy i Korsarze - więcej statków

Post autor: nekkoru »

Witajcie. Po kilku rozgrywkach w Kupców doszliśmy do wniosku że trochę za mało statków mamy do dyspozycji. Jako że w wolnym czasie strugam sobie prototypy różnych moich chorych wymysłów stwierdziłem że urozmaicone trochę rozgrywkę poprzez dodanie większej ilości statków (zrobienie kart). Grafiki statków już mam, jestem na etapie robienia layoutu karty.

Dotychczas dostępne 5 rodzajów statków zostanie zastąpione przez 15 rodzajów statków (3 będzie można zdobyć tylko drogą abordażu).

Ponieważ mamy w grze 4 rodzaje figurek zastosowałem następujący podział:

Slup: Slup, Pinasa, Karawela
Fluita: Bryg, Brygantyna, Szkuner
Fregata: Korweta, Fregata, Szkuner
Galeon: Fast Galeon, War Galeon, Trade Galeon
Liniowy: 5'th rate, 3'rd rate, 1'st rate

Dodatkowo w każdej kategorii będzie statek bardziej wojenny, bardziej handlowy oraz neutralny.
Obecne statystyki (pewnie jeszcze je zoptymalizuje):

Kod: Zaznacz cały

W-Wytrzymalosc, L-Ladownia, Z-Zaloga, D-Dziala, Z-Zwrotność, na końcu suma

						W		Ł		Z		D		Z

Slup (W)			2		1		2		2		2		11
Pinasa (N)			1		2		2		1		3		11
Karawela (H)		2		3		1		1		2		11

Bryg (N)			3		2		2		2		3		12	
Brygantyna (W)		2		2		3		3		2		12
Szkuner (H)			2		4		2		2		2		12

Korweta (N)		2		2		3		3		5		15	
Fregata (W)		3		3		3		3		3		15
Karaka (H)			4		4		3		2		2		15		

Fast Galeon (N)		4		3		4		3		3		17
War Galeon (W)		5		2		4		5		1		17
Trade Galeon (H)		4		5		3		3		2		17

Liniowe

5'th rate			5		4		4		5		2		20
3'rd rate			6		4		5		6		1		22
1'st rate			7		4		6		7		1		25				
Będą też pewnie ograniczenia w zasadach: Mając statek najmniejszej kategorii można kupić statek w kategorii swojej lub o 1 wyższej, także nie można od razu zbierać na galeon :).
Myślę nad wprowadzeniem zdolności specjalnych poszczególnych statków (musiałbym je zrównoważyć ze statystykami) np. wyrzuć 1 towar aby wykonać dodatkową akcję ruchu albo że statek może spróbować wykonać ucieczkę w pierwszej akcji.

Myślę też nad ograniczeniami w kupnie tych statków (nie będzie można kupić wszystkich w każdym porcie) oraz cennikiem.

Wszelkie sugestie znawców tematu żaglowców bardzo mile widziane.
W razie ukończenia prac udostępnię modyfikacje tutaj oraz na BGG.

EDIT: Sorki za rozwalenie tabeli ze statystykami, ani okienko posta ani code nie ogarniają tabulatorów ;)
Awatar użytkownika
nekkoru
Posty: 57
Rejestracja: 10 lis 2013, 22:22
Lokalizacja: Kato Vice
Been thanked: 1 time

Re: Kupcy i Korsarze - więcej statków

Post autor: nekkoru »

Dziś mając w końcu wolne popołudnie opracowałem wstępny layout kart. Potencjalne umiejętności statków będą na rewersie - tutaj nie ma już miejsca a karty są male więc wrzucając to po tej stronie zaburzyłbym cala czytelność karty.


karta:
http://uploads.im/l942C.png

w przyszłym tygodniu wezmę się za tworzenie kart. jak coś ustrugam na pewno się tym podzielę. Czołem ;)

PS. Kto zgadnie skąd ten rysunek statku? :)
ODPOWIEDZ