Agricola - Home rules

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Agricola - Home rules

Post autor: Szpanerski »

Dużo osób wspomina że w Agricoli (dla graczy) uciążliwe jest ciągle skupienie się na wykarmieniu swoich robotników oraz ukierunkowanie gry na konkretne cele (np.ze większą ilość owiec niż wymagana nie da nam dodatkowych punktów). Czy ktoś kiedyś wprowadzał jakieś modyfikacje i testował je w grze, żeby zmienić nieco obraz gry na tych płaszczyznach?
Awatar użytkownika
carlos
Posty: 573
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Agricola - Home rules

Post autor: carlos »

Ale po co zmieniać coś co jest cechą charakterystyczną tej gry? Jeśli chce się więcej luzu to można zagrać w Kawernę.

Poza tym wiele razy grałem w Agricolę i nigdy nie miałem problemu z wyżywieniem (nigdy też nie dostałem ujemnych punktów za żebranie). Najczęściej jedzenia jest "na styk", ale to kwestia nauczenia się jak odpowiednio wykorzystywać karty, akcje itd.
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Re: Agricola - Home rules

Post autor: Szpanerski »

carlos pisze:Ale po co zmieniać coś co jest cechą charakterystyczną tej gry? Jeśli chce się więcej luzu to można zagrać w Kawernę.

Poza tym wiele razy grałem w Agricolę i nigdy nie miałem problemu z wyżywieniem (nigdy też nie dostałem ujemnych punktów za żebranie). Najczęściej jedzenia jest "na styk", ale to kwestia nauczenia się jak odpowiednio wykorzystywać karty, akcje itd.
Kawerna mnie nie przekonala. Po prostu słyszałem różne opinie ze niekiedy karmienie i konkretne cele przeszkadzają
Leszy2
Posty: 557
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Agricola - Home rules

Post autor: Leszy2 »

Owszem jest to irytujące jeżeli ktoś chce sobie po prostu trochę pohodować i pobudować farmę, a na koniec mieć piękne gospodarstwo i domknięte wszystkie cele. Ale gra nie jest o tym. Taka jest specyfika gry, że wszystkiego brakuje i kończy się zanim zaczniesz "wychodzić na swoje".
Można oczywiście coś sobie pozmieniać i się bawić w farmę, ale to nie będzie już Agricola.
Nie jestem przeciwnikiem wprowadzania własnych zasad do gier, ale myślę, że cel jaki chciałbyś osiągnąć całkowicie wywraca ideę gry, bo słynna 'krótka kołderka' nie jest wadą gry.

Proponuje rzut okiem na Pola Arle. To taka bardziej zaawansowana Agricola na dwie osoby, też nie jest łatwo, ale jeśli chodzi o 'krótką kołderkę' to nie jest tak irytujące. To znaczy - jest, ale inaczej.

Żeby było śmieszniej, sam właśnie zaproponowałem pewne zmiany zasad w Polach Arle, ale mają na celu co innego.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Agricola - Home rules

Post autor: BartP »

Zgadzam się z chłopakami, też traktuję to jak cechę gry (zaletę!). I jest to zarówno powodem, dla którego wolę Agricolę od Kawerny.
ODPOWIEDZ