Ascension wariant konfrontacyjny

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Ascension wariant konfrontacyjny

Post autor: splocki »

Trochę już pograłem w Ascension i zacząłem się zastanawiać nad kilkoma modyfikacjami, które sprawiłyby, że gra stała by się bardziej konfrontacyjna.

Przyszedł mi do głowy taki pomysł. Jeszcze tego nie testowałem. Chciałem się nim podzielić, bo może ktoś grał z podobnymi modyfikacjami i wybije mi ten pomysł z głowy.

1. Walka z potworami może ranić gracza.
  • a. Gracze mają po 20 pkt życia (do zaznaczenie jakkolwiek sposób). Nie można mieć ich więcej.
  • b. Gracz który atakuje potwora po walce podnosi wierzchnią kartę z centralnego decku. Jeżeli to karta potwora, to otrzymuje rany. Ilość ran to połowa siły potwora zaokrąglona w górę.
  • c. Gracze mogą leczyć rany. 1pkt życia = 2 runy.
2. Potwory z centralnego rzędu mogą zostać przekupione przez gracza i zaatakować przeciwnika.
  • a. Przekupienie kosztuje tyle runów ile wynosi siła potwora.
  • b. Potwór atakuję przeciwnika z siłą taką jaką posiada.
  • c. Przeciwnik może się bronić za pomocą kart z ręki oraz konstruktów (z bonusem do siły). Jeżeli jego atak jest równy lub większy niż siła potwora, to pokonuje go na standardowych zasadach (dostaje honor i bonus). Jeżeli nie, to traci tyle życia ile wynosi różnica pomiędzy siłą potwora, a siłą z kart w ręce.
  • d. Karty użyte do obrony odkładane są na stos kart odrzuconych atakowanego gracza.
3. Gracz może atakować innego gracza.
  • a. Siła kart z ręki oraz konstruktów (z bonusem do siły) napastnika kontra siła kart oraz konstruktów (z bonusem do siły) broniącego się gracza.
  • b. Gracz z mniejszą siłą przegrywa walkę i traci tyle życia ile wynosi różnica pomiędzy siłą napastnika, a siłą obrońcy.
  • c. Karty wykorzystane do walki są odrzucane na stos kart odrzuconych graczy.
4. Gracz może atakować konstrukty innego gracza.
  • a. Siła kart z ręki oraz konstruktów (z bonusem do siły) musi być równa lub większa niż wartość runów atakowanego konstruktu.
  • b. Zniszczony konstrukt trafia na stos kart odrzuconych atakowanego gracza.
5. Na koniec gry pozostałe pkt życia dodawane są do wyniku gry.

Co myślicie?
kali
Posty: 489
Rejestracja: 01 mar 2011, 13:18
Lokalizacja: Łódź

Re: Ascension wariant konfrontacyjny

Post autor: kali »

Przestałoby być opłacalne kupowanie kart z siłą. Lepiej i łatwiej podkupić potwory i wysłać na przeciwnika. Kto zrobi to szybciej - ten wygrał.
6 kasy daje się wykręcić już w 3-5 turze. 6 siły - dużo później.
Żyjemy po to, żeby wytwarzać łupież.
Awatar użytkownika
splocki
Posty: 540
Rejestracja: 06 mar 2013, 09:01
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ascension wariant konfrontacyjny

Post autor: splocki »

Przetestowałem sobie ostatnio te warianty i opcja z punktami życia jest słaba. Atakowanie gracza też nie za bardzo działa. Ranienie graczy przez potwory też słabe.

Ale faktycznie nasyłanie potworów na przeciwników daje radę.
Tak samo jak niszczenie konstruktów.

Testuję jeszcze wariant z odkrytą wierzchnią kartą na centralnym decku (tak jak to jest w Cthulhu Światy).
ODPOWIEDZ