Patchwork ciut podkręcony

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1786
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 75 times
Been thanked: 157 times

Patchwork ciut podkręcony

Post autor: Legun »

Dwie modyfikacje reguł - jedna zrobiona mimochodem przez ś.p. Miga, druga nam tak jakoś wyszła:
1) Łatkę można zabrać z toru tylko wtedy, gdy można ją położyć na pojedynczym pustym polu (to znaczy takim, które nie przylega do żadnego innego pustego pola). Jeśli przeskakujesz łatkę a nie masz takiego pola, to zostaje ona dla drugiego gracza - jednak tylko wtedy, gdy on spełni taki sam warunek.
2) Zapełnienie kocyka 7*7 daje guziki "w gotówce", którymi można normalnie płacić za kolejne kawałki.

Pierwsza reguła wymaga dodatkowych przemyśleń przy zbliżaniu się do łatki. Druga nieco zwiększa nagrodę za 7*7.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
bazyn
Posty: 288
Rejestracja: 16 lut 2008, 22:30
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Patchwork ciut podkręcony

Post autor: bazyn »

Natychmiastowe guziki za 7x7 - masz wrażenie, że te 14 punktów (ja dostaję 7, które w innym wypadku dostałbyś Ty) to za mało? W naszych grach to okazuje się strasznie dużo, często wystarczające do wygrania. Może wybór: natychmiast 4? 5? guzików lub standardowe punktowanie?

Za to przez długi czas graliśmy tak, że albo kupowało się kafelek, albo brało jeden guzik i szło pole do przodu. Możliwe więc było wzięcie dwóch brakujących guzików i kupno fajnego kafelka nie dając możliwości ruchu przeciwnikowi. Graliśmy tak, bo ktoś nie doczytał zasad, ale skutkowało to znacznie większymi możliwościami w turze.
Mam
Chcę


Pragnę poznać: Above and Below, Arcadia Quest, Clank!, Pathfinder, Trickerion, Blood Rage, Mechs vs Minions
ODPOWIEDZ