7 cudów: Pojedynek+Panteon. Mój Wariant SOLO.

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

7 cudów: Pojedynek+Panteon. Mój Wariant SOLO.

Post autor: michal2014 »

7 cudów świata:Pojedynek + Panteon Wariant SOLO

1.Po rozłożeniu komponentów gry co Erę przygotuj dodatkową talię.
A) w 1 erze usuń z niebieskiej talii po 2 karty niebieskie, żółte, zielone
i czerwone. Dołóż do niej 3 pozostałe karty z ery 1. Potasuj tak przygotowaną
talię. WP użyje jej do wykonywania swoich akcji w 1 Erze..
B) W 2 erze usuń z talii 3 ery po 3 karty niebieskie, żółte, zielone, czerwone.
Dodaj wszystkie odrzucone karty z 1 ery, 3 z odrzucone z drugiej ery
i wszystkie granatowe karty gildii z podstawki. WP użyje jej do wykonywania swoich akcji w 2 Erze.
C) W 3 erze stwórz talię ze wszystkich granatowych kart gildii z podstawki,
3 kart z ery trzeciej oraz odrzuconych kart z ery 1 i drugiej, poza kartami brązowymi i szarymi.
WP użyje jej do wykonywania swoich akcji w 3 Erze.
Potasuj talię cudów. Daj losowo 4 dla WP.
Z pozostałych cudów odkryj 4. Wybierz 2 dla siebie. Odkryj 2 wybierz 1 i ostatni raz odkryj 2 i wybierz ostatni cud.

2. Gracz Gra na normalnych zasadach. Gracz wirtualny dostaje na początek 10 monet i gra w następujący sposób:
Po wykonaniu tury gracza dociąga kartę z przygotowanej wcześniej talii w zależności od ERY.
a) WG sprawdza kolor wyciągniętej karty. Bierze kartę ze stołu w tym samym kolorze 1 od lewej
i wystawia za darmo.
b) Jeżeli nie ma karty w kolorze dociągniętej karty WP sprawdza czy są karty w kolorze
czerwonym lub/i zielonym. Jeżeli tak, bierze pierwszą z lewej według priorytetu
czerwona potem zielona. Kartę wystawia za darmo.
c) jeżeli dociągnięta karta nie zgadza się kolorem z żadną kartą na stole, nie ma również
czerwonej ani zielonej, AI kupuje kartę od lewej według priorytetu:
niebieska/żółta/brązowa i szara :
1. Zawsze najpierw sprawdź czy WP może kupić kartę najdroższą, dającą najwięcej punktów zwycięstwa.
2. sprawdź symbole. jeżeli sie zgadzają weź za darmo.
3. karta z mniejszą liczbą symboli surowców i złota.
cegła+kamień+2złota = cegła+cegła+drewno.
4. karta jest za darmo

Jeżeli remis w każdym powyższym przypadku, np 2 niebieskie z dwoma symbolami surowca, WP kupuje pierwszą z lewej.

Karty szare i brązowe traktuj w taki sam sposób jakby były w jednym kolorze,
tzn jeżeli WP dociągnie z talii szarą kartę, a na stole leży tylko brązowa, zabierz ją.
Jeżeli WP nie stać na zakup karty, odrzuca kartę według priorytetu niebieska/zółta/brązowa i szara
dostaje monety na normalnych zasadach.
Jeżeli do wzięcia jest tylko 1 karta odkryta, WP bierze ją za darmo.

Karty Bóstw które dzięki żetonom wylosuje WP wybierz z talii losowo i kładź na najtańszych
dla niego polach Panteonu.

d) ERA 2 w erze drugiej w przygotowanej talii są karty Gildii. Na kilku kartach są bonusy za różne
kolory kart. Po wyciągnięciu takiej karty w turze WP traktuj ją tak jakby wyciągnął kartę w takim kolorze.
Pozostałe 2 karty gildii tj: CECH Budowniczych i CECH Lichwiarzy nie zawierają takich bonusów. Po wyciągnięciu takiej karty WP kupuje jedną z kart bóstw.
Tu musimy zadecydować które bóstwo damy WP.
Kup najtańszą dla niego kartę, która daje najwięcej punktów zwycięstwa natychmiast bądź na koniec gry, przybliża do zwycięstwa militarnego lub ekonomicznego. Np. Astarte, Tanit,Isztar, Afrodyta, Hades ( wybierz kartę z odrzuconych i zbuduj za darmo niebieską, zieloną lub czerwona), Isztar itp.
e) na koniec ery 3 za każde 6 lub więcej kart jednego koloru wystawionych przez WP zbuduj za darmo jeden cud.
Wybieraj cuda dające najwięcej punktów zwycięstwa.
Jeżeli WP zbuduje cud MARS co spowoduje przesuniecie znacznika militarnego na ostanie pole, wygrywa militarnie.
To samo z Biblioteką aleksandryjską, jeżeli wylosuje znacznik PRAWO i będzie to 6sty w jego kartach, wygrywa naukowo.

Dodatkowe zasady:
a) po wystawieniu karty żółtej przez WP, daj mu za darmo dodatkowo 1 monetę.
b) jeżeli jakaś wystawiona karta daje WP natychmiastowy bonus finansowy Wp dostaje pieniądze.
c) jeżeli AI zmuszony jest kupić kartę sprawdzaj symbole, jeżeli się zgadzają stawia za darmo.
Zwracaj na to uwagę kupując najtańszą kartę dla WP. ( PATRZ Punkt 2. c) )
d) jeżeli WP zdobędzie żeton postępu wybierz taki, który przybliża go do zwycięstwa punktowego
np.: matematyka, Rolnictwo, mistycyzm, Filozofia, czy militrarnego np. strategia. Według priorytetu militarny/naukowy/punktowy.
Jeżeli takich nie ma potasuj żetony i daj losowo 1 z nich.
e) jeżeli ty lub WP zakupi bóstwo, które usuwa / kradnie cud, zrób to na koniec gry.
Usuń/ukradnij cud dający najwięcej punktów zwycięstwa.
f) jeżeli wystawisz cud, lub bóstwo dzięki któremu możesz wystawić kartę za darmo z odrzuconych,
przeszukaj talię WP i wybierz jedną z kart:
w Erze 1 z ery pierwszej
w Erze 2 z ery pierwszej i z 3 kart z ery drugiej.
w Erze 3 z ery pierwszej,drugiej i 3 kart z ery 3
Wybierz dla WP kartę najsilniejszą zbliżającą go do zwycięstwa militarnego/naukowego/punktowego.
Następnie potasuj talię.



Ciekawy jestem jak się sprawdzi u was.

Pozdrawiam

Michał.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017, 16:44 przez michal2014, łącznie zmieniany 2 razy.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: 7 cudów: Pojedynek+Panteon. Mój Wariant SOLO.

Post autor: michal2014 »

Poprawka i wyjaśnienie w punkcie 2. c)

Zakup karty przez WP.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
ODPOWIEDZ