Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
pt123
Posty: 66
Rejestracja: 20 lis 2007, 17:23
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: pt123 »

Witam!

Nowicjuszem będąc ośmielam się zaproponować banalną modyfikację do TtRE polegającą na premiowaniu realizacji biletów. Osoba, która zrealizowała bilet (bez dworców), przedstawia go grającym i zgarnia pięć kart pociągów (odkrytych lub ślepo z wierzchu talii). Być może w tej sytuacji korzystne będzie blokowanie innych, aby uniemożliwić zbytnie odskoczenie od reszty.

Poszukuję również sposobu na wprowadzenie jakiejś formy handlu/wymiany kart pociągów. Ten element bardzo podobał mi się w Osadnikach z Catanu - bardzo ożywiał rozgrywkę. Jeśli macie jakieś inne pomysły na modyfikację TtRE to zapraszam do podzielenia się.

Pozdrawiam

PT
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: mst »

To może być ciekawa modyfikacja ale raczej nie ze względu na zwiększone blokowanie (w TtR nie ma zbyt dużo blokowania głównie z tego względu, że realizowane bilety są niejawne i zwiększenie premii za ich realizację nic tutaj nie zmieni, zwłaszcza, że bilety możemy realizować w dowolnej kolejności) a zwiększenie ilości możliwych strategii - np.szybkie realizowanie większej ilości krótkich tras pozwoliłoby uzyskać więcej kart od konkurentów a tym samym szybciej skończyć rozgrywkę. Mogłoby to wpłynąć na zmniejszenie czynnika losowego związanego z doborem biletów ale raczej w oryginalnym TtR - w Europie każdy dostaje jedną długą trasę do zrealizowania a w USA mając pecha można wylosować same krótkie.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
pt123
Posty: 66
Rejestracja: 20 lis 2007, 17:23
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Post autor: pt123 »

Witam!

Wydaje mi się, że na pewnym etapie można wnioskować jaką trasę chce zrealizować przeciwnik i wtedy można zakłócić mu plany. Bilety długich tras rzeczywiście są w tym wariancie niewygodne i IMHO należałoby je pominąć.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: mst »

Jest jeszcze jeden ciekawy aspekt zaproponowanej przez Ciebie modyfikacji - w TtR punkty za zrealizowane bilety pozostają niejawne do końca rozgrywki - w związku z tym czasami trudno zdecydować czy nasz wynik jest już wystarczająco dobry i czy powinniśmy szybko dążyć do zakończenia czy też dobrać jeszcze bilety. W twojej modyfikacji gracze uzyskując dodatkowe karty za realizację biletu ujawnialiby dodatkową informację o swoim wyniku.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
pt123
Posty: 66
Rejestracja: 20 lis 2007, 17:23
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Post autor: pt123 »

Witam!

Kolejny pomysł na modyfikację jest następujący:
Bilety nie są rozdawane użytkownikom tylko wykładane z boku tak by każdy widział jakich tras dotyczą. Użytkownicy rozpoczynają zajmowanie tras dążąc do realizacji jednego wybranego w sekrecie biletu. Osoba, która pierwsza zajmie trasę wskazywaną przez bilet bierze go dla siebie. Uzupełniamy zdjęty bilet z talii i gra toczy się dalej. Kwestią dyskusyjną pozostaje takie premiowanie zajętych biletów aby opłacało się je zajmować. Wydaje się, że najrozsądniej jest multiplikować (może nawet współczynnikiem zmiennym w trakcie gry) wartość punktową bilety. Ilość wyłożonych biletów powinna być mniejsza o 1 od ilości graczy ale nie mniej niż dwa.

Proszę o opinie.

Pozdrawiam

PT
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: mst »

Zaczynam się zastanawiać ile gier w TtR masz za sobą, że tak bardzo starasz się go urozmaicić :wink: (ale pomysły masz naprawdę ciekawe).

Jesli te wyłożone obok planszy bilety byłyby jedynymi, które można zrealizować (czyli przy rozpoczęciu gry żadne nie byłyby rozdawane graczom) to IMHO żadne modyfikacje wartości biletów byłyby niepotrzebne natomiast chyba bardziej interesujące i mniej losowe byłoby gdyby wybór był trochę większy np. ilośc graczy + 2 bilety.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
SAMSON
Posty: 94
Rejestracja: 02 paź 2007, 12:46
Lokalizacja: W-wa

Post autor: SAMSON »

Moim zdaniem najlepsza ilość biletów (przy tej modyfikacji zasad) to 2x ilość graczy - 1. Taka kombinacja powoduje zwiększenie ciśnienia do zdobycia dwóch biletów i na pewno zwiększy interakcje pomiędzy graczami.
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: mst »

Ale zgodnie z tym co zaproponował pt123 każdy zrealizowany/zabrany bilet jest od razu uzupełniany czyli ilość biletów, spośród których wybieramy jest przez całą grę taka sama.
Większa ilośc odkrytych biletów to po prostu większa możliwość wyboru - np. trzeba będzie zdecydować czy b.zależy nam na realizacji długich trasy (o które teoretycznie będzie większa walka) czy krótkich (które łatwiej/szybciej mozna zrealizować ale dają mniej punktów). Przy okazji pojawia się pytanie czy zabranie zrealizowanego biletu kosztuje nas 1 turę czy możemy zrobić to w ramach tej samej tury, w której trasę zrealizowaliśmy (i czy można brać więcej biletów naraz).
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
pt123
Posty: 66
Rejestracja: 20 lis 2007, 17:23
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Post autor: pt123 »

Witam!

Do mst: ok. 10 razy. Mnie się generalnie gra podoba w tej wersji - lubię spokojnie budować, ale mam wrażenie, że największe emocje są dopiero gdy liczymy punkty. Wyścig do biletów może podnieść emocje, ale na razie to tylko teoria.

Co do szczegółów:
1. Uważam, że biletów powinno być mniej niż użytkowników, tak by mieć pewność, że gracze będą(!) wchodzić sobie w drogę.
2. Nie mam zdania na temat biletów tras długich, chyba najchętniej usunąłbym je z gry.
3. Osoba, która w danej turze zajmie ostatni brakujący odcinek danej trasy od razu zgarnia bilet. Myślę, że jeśli gracz wskaże, że ukończoną właśnie trasą zrealizuje dwa bilety to może zabrać oba.
4. Zbieranie biletów będzie premiowane nie tylko ich wartością liczbową, ale także na końcu ich ilością np. +5 punktów za każdy zebrany bilet. Myślę, że może to wzbogacić grę o strategię: więcej krótszych biletów czy mniej dłuższych.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że niedługą opiszę wrażenia z praktycznych zastosowań tej taktyki.
PT
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: mst »

1. masz rację, że jeśli biletów będzie mniej niż graczy to wzrośnie agresywność rozgrywki (ale wzrosnie też losowość)
4. IMHO wystarczyłoby dodanie specjalnej premii za najwięcej zrealizowanych biletów (10 lub 15pkt.) podobnie jak jest premia za najdłuższą trasę (takie rozwiązanie jest w wersji USA 1910).
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Ufiaq`
Posty: 145
Rejestracja: 29 paź 2011, 18:00
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: Ufiaq` »

Mam jeszcze jedną propozycję. Mianowicie, aby odejmować po jednym punkcie za każdą kartę pociągu która pozostanie graczowi na ręce po zakończeniu partii.
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: xilk »

Widzę, że na podobne pomysły ludzie wpadli już wcześniej, ale zaproponuję swoje rozwiązanie i przy okazji odświeżę ten wątek ;)

Propozycja zmian do wersji Wsiąść do pociągu: Europa:
1. W tym wariancie nie używa się dworców.
2. Na stół wykłada się tyle krótkich biletów, ile jest graczy plus jeden.
3. Do puli krótkich biletów dokłada się też jeden długi bilet.
4. Osoba, która zrealizuje najwięcej kart biletów, dostaje 10 punktów. Jeśli więcej osób zrealizuje najwięcej kart biletów, to dostają one po 10 punktów.
5. Jeśli osoba w danym momencie zrealizuje jakąś trasę z tych, które leżą na stole, to od razu może zebrać dany bilet, a na jego miejsce wchodzi następny. Nie jest to akcja, lecz dzieje się to automatycznie. Jednak jeśli osoba danym połączeniem zrealizuje dwie karty biletów, to wybiera który bilet chce wziąć i dopiero w następnej swojej turze może wziąć ten drugi bilet, o ile nikt wcześniej go nie zrealizuje.
6. Zasada opcjonalna: w tym wariancie każdy gracz ma 48, a nie 45 wagoników.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: misioooo »

To może licytacja mała za jakieś bilety? Każdy ma X biletów a np 3 wykładamy jawnie i licytujemy wagonikami (które stracimy i nie będziemy mogli w grze wykorzystać)?
* Ot taka luźna myśl mnie naszła... Ot, przedsiębiorcy biją się o pozyskanie kontraktu na danej trasie.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: xilk »

misioooo pisze:To może licytacja mała za jakieś bilety? Każdy ma X biletów a np 3 wykładamy jawnie i licytujemy wagonikami (które stracimy i nie będziemy mogli w grze wykorzystać)?
Z płaceniem wagonikami nie jest tak łatwo, bo to zaburza równowagę gry. Wszystko zależy ile biletów jest na początku, ile z nich można odrzucić itp. Pomińmy chwilowo te X biletów i zajmijmy się tymi 3 do licytowania. Należałoby ustalić jakieś zasady samej licytacji. Poza tym, ktoś mógłby teoretycznie wziąć jakąś krótką trasę za 7 punktów w licytacji, zostawić sobie powiedzmy 15 wagoników na nią, a pozostałe 30 przeznaczyć na licytację. W efekcie jeśli ta osoba zbuduje szybko tą trasę z np. 10 wagonów, a potem szybko wyda jeszcze 3, to teoretycznie wygra grę. Oczywiście będzie miała odjęte punkty za niezrealizowane trasy, ale pozostali gracze podobnie.

Zatem licytację trzeba byłoby zaplanować jakoś inaczej. Może tak, że każdy losuje długie połączenie i nie może go odrzucić. Następnie na stół kładzionych jest 3*Liczba graczy krótkich połączeń - jawnie. Potem w kolejności gracze wybierają trasę z dostępnych lub pasują. Jeśli spasują to nie mogą już dobierać następnej trasy z tych jawnych. Jeśli nie spasują, mogą dobrać do 3 maksymalnie tras. Zabrana trasa jest uzupełniana kolejną jawną.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: Pixa »

xilk pisze:Widzę, że na podobne pomysły ludzie wpadli już wcześniej, ale zaproponuję swoje rozwiązanie i przy okazji odświeżę ten wątek ;)

Propozycja zmian do wersji Wsiąść do pociągu: Europa:
1. W tym wariancie nie używa się dworców.
2. Na stół wykłada się tyle krótkich biletów, ile jest graczy plus jeden.
3. Do puli krótkich biletów dokłada się też jeden długi bilet.
4. Osoba, która zrealizuje najwięcej kart biletów, dostaje 10 punktów. Jeśli więcej osób zrealizuje najwięcej kart biletów, to dostają one po 10 punktów.
5. Jeśli osoba w danym momencie zrealizuje jakąś trasę z tych, które leżą na stole, to od razu może zebrać dany bilet, a na jego miejsce wchodzi następny. Nie jest to akcja, lecz dzieje się to automatycznie. Jednak jeśli osoba danym połączeniem zrealizuje dwie karty biletów, to wybiera który bilet chce wziąć i dopiero w następnej swojej turze może wziąć ten drugi bilet, o ile nikt wcześniej go nie zrealizuje.
6. Zasada opcjonalna: w tym wariancie każdy gracz ma 48, a nie 45 wagoników.

Co w momencie, gdy zrealizowalem juz kilka tras, mam rozbudowana siec, a do biletow dochodzi bilet, ktory mam juz zrealizowany. W swojej turze po prostu go zabieram? Nie zachwieje to balansu?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: xilk »

Pixa pisze:Co w momencie, gdy zrealizowalem juz kilka tras, mam rozbudowana siec, a do biletow dochodzi bilet, ktory mam juz zrealizowany. W swojej turze po prostu go zabieram? Nie zachwieje to balansu?
Tak zabierasz go w swojej turze, ale jak zapisano w 5. bierzesz tylko jeden bilet na swoją turę. Balansu to nie zachwieje, bo każdy może tworzyć swoją sieć, a bilety dochodzą losowo. W normalniej grze też może się zdarzyć tak, że losując 3 karty biletów trafisz na taki, który masz już zrealizowany. Ja w jednej partii miałem tak, że pobrałem 2 razy nowe bilety. Za pierwszym razem miałem taki, który już zrealizowałem. A druki był za 13 punktów i musiałem tylko jeden dworzec dostawić, aby zgarnąć go, czyli łącznie byłem w ten sposób na 9 punktów do przodu.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: ko2a »

A czy ma/miał ktoś jakiś pomysł (złożenie planszy, odłożenie biletów) aby gra lepiej chodziła na 2-3 osoby?
admi99
Posty: 191
Rejestracja: 28 sty 2015, 19:25
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: admi99 »

xilk pisze:Widzę, że na podobne pomysły ludzie wpadli już wcześniej, ale zaproponuję swoje rozwiązanie i przy okazji odświeżę ten wątek ;)

Propozycja zmian do wersji Wsiąść do pociągu: Europa:
1. W tym wariancie nie używa się dworców.
2. Na stół wykłada się tyle krótkich biletów, ile jest graczy plus jeden.
3. Do puli krótkich biletów dokłada się też jeden długi bilet.
4. Osoba, która zrealizuje najwięcej kart biletów, dostaje 10 punktów. Jeśli więcej osób zrealizuje najwięcej kart biletów, to dostają one po 10 punktów.
5. Jeśli osoba w danym momencie zrealizuje jakąś trasę z tych, które leżą na stole, to od razu może zebrać dany bilet, a na jego miejsce wchodzi następny. Nie jest to akcja, lecz dzieje się to automatycznie. Jednak jeśli osoba danym połączeniem zrealizuje dwie karty biletów, to wybiera który bilet chce wziąć i dopiero w następnej swojej turze może wziąć ten drugi bilet, o ile nikt wcześniej go nie zrealizuje.
6. Zasada opcjonalna: w tym wariancie każdy gracz ma 48, a nie 45 wagoników.
Pomysł fajny, ale jest pewne ale..
niektóre trasy (a przy więszkej ilośći sporo tras) będzie niemożliwa do skończenia, bo gracze wejdą sobie w drogę i bez dworców nikt nie dokończy.
Może lepiej wyłożyć bilety w formie G-1 i każdy z graczy dostaniesz 2 prywatne (podobnie jak w pokerze :) )
ko2a pisze:A czy ma/miał ktoś jakiś pomysł (złożenie planszy, odłożenie biletów) aby gra lepiej chodziła na 2-3 osoby?
Może niech jeden gracz weźmie drugiego na barana, ten drugi planszę w ręce i chyba będzie dobrze chodziła na 2 osoby. Na 3 to nie wiem...
Napisz konkretniej co masz na myśli, bo dla różni ludzie mają różne aspekty gry, które im się podobają, a które nie.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: ko2a »

admi99 pisze:
xilk pisze:Widzę, że na podobne pomysły ludzie wpadli już wcześniej, ale zaproponuję swoje rozwiązanie i przy okazji odświeżę ten wątek ;)

Propozycja zmian do wersji Wsiąść do pociągu: Europa:
1. W tym wariancie nie używa się dworców.
2. Na stół wykłada się tyle krótkich biletów, ile jest graczy plus jeden.
3. Do puli krótkich biletów dokłada się też jeden długi bilet.
4. Osoba, która zrealizuje najwięcej kart biletów, dostaje 10 punktów. Jeśli więcej osób zrealizuje najwięcej kart biletów, to dostają one po 10 punktów.
5. Jeśli osoba w danym momencie zrealizuje jakąś trasę z tych, które leżą na stole, to od razu może zebrać dany bilet, a na jego miejsce wchodzi następny. Nie jest to akcja, lecz dzieje się to automatycznie. Jednak jeśli osoba danym połączeniem zrealizuje dwie karty biletów, to wybiera który bilet chce wziąć i dopiero w następnej swojej turze może wziąć ten drugi bilet, o ile nikt wcześniej go nie zrealizuje.
6. Zasada opcjonalna: w tym wariancie każdy gracz ma 48, a nie 45 wagoników.
Pomysł fajny, ale jest pewne ale..
niektóre trasy (a przy więszkej ilośći sporo tras) będzie niemożliwa do skończenia, bo gracze wejdą sobie w drogę i bez dworców nikt nie dokończy.
Może lepiej wyłożyć bilety w formie G-1 i każdy z graczy dostaniesz 2 prywatne (podobnie jak w pokerze :) )
ko2a pisze:A czy ma/miał ktoś jakiś pomysł (złożenie planszy, odłożenie biletów) aby gra lepiej chodziła na 2-3 osoby?
Może niech jeden gracz weźmie drugiego na barana, ten drugi planszę w ręce i chyba będzie dobrze chodziła na 2 osoby. Na 3 to nie wiem...
Napisz konkretniej co masz na myśli, bo dla różni ludzie mają różne aspekty gry, które im się podobają, a które nie.
Była ze zwiekszoną interakcją. Coś jak dodatek Nordic
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: xilk »

admi99 pisze:Pomysł fajny, ale jest pewne ale..
niektóre trasy (a przy więszkej ilośći sporo tras) będzie niemożliwa do skończenia, bo gracze wejdą sobie w drogę i bez dworców nikt nie dokończy.
Może lepiej wyłożyć bilety w formie G-1 i każdy z graczy dostaniesz 2 prywatne (podobnie jak w pokerze :) )
Zauważ, że przy moim wariancie nikt nie dostanie ujemnych punktów, co najwyżej straci wagoniki, bo ktoś go przyblokuje. Zatem pewna równowaga będzie. Zaś przy Twojej propozycji właśnie będzie zagrożenie, że np. jedna osoba wylosuje prywatną trasę Londyn-Wiedeń, a druga prywatną Berlin-Londyn. I one mogą się dopiero blokować, choć to zależy od ich ruchów. Dlatego osobiście wolę opcję przy jawnych biletach :)
ko2a pisze:
admi99 pisze: Napisz konkretniej co masz na myśli, bo dla różni ludzie mają różne aspekty gry, które im się podobają, a które nie.
Była ze zwiekszoną interakcją. Coś jak dodatek Nordic
Jeśli chcesz, aby w Europie na 2-3 graczy więcej ludzie sobie przeszkadzali, to wyjście jest chyba tylko jedno:
1) Usuwamy długie trasy.
2) Dla graczy jest dostępna tylko Europa Wschodnia lub Europa Zachodnia. W efekcie krótkie bilety tras z drugiej części kontynentu są usuwane.

Jednak ten wariant należałoby mocno przetestować. Może uda mi się kogoś z rodziny namówić na grę jeden na jednego tylko na wschodzie kontynentu.
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: ko2a »

xilk pisze:
admi99 pisze:Pomysł fajny, ale jest pewne ale..
niektóre trasy (a przy więszkej ilośći sporo tras) będzie niemożliwa do skończenia, bo gracze wejdą sobie w drogę i bez dworców nikt nie dokończy.
Może lepiej wyłożyć bilety w formie G-1 i każdy z graczy dostaniesz 2 prywatne (podobnie jak w pokerze :) )
Zauważ, że przy moim wariancie nikt nie dostanie ujemnych punktów, co najwyżej straci wagoniki, bo ktoś go przyblokuje. Zatem pewna równowaga będzie. Zaś przy Twojej propozycji właśnie będzie zagrożenie, że np. jedna osoba wylosuje prywatną trasę Londyn-Wiedeń, a druga prywatną Berlin-Londyn. I one mogą się dopiero blokować, choć to zależy od ich ruchów. Dlatego osobiście wolę opcję przy jawnych biletach :)
ko2a pisze:
admi99 pisze: Napisz konkretniej co masz na myśli, bo dla różni ludzie mają różne aspekty gry, które im się podobają, a które nie.
Była ze zwiekszoną interakcją. Coś jak dodatek Nordic
Jeśli chcesz, aby w Europie na 2-3 graczy więcej ludzie sobie przeszkadzali, to wyjście jest chyba tylko jedno:
1) Usuwamy długie trasy.
2) Dla graczy jest dostępna tylko Europa Wschodnia lub Europa Zachodnia. W efekcie krótkie bilety tras z drugiej części kontynentu są usuwane.

Jednak ten wariant należałoby mocno przetestować. Może uda mi się kogoś z rodziny namówić na grę jeden na jednego tylko na wschodzie kontynentu.
Jak sprawdzisz napisz jak to wygladalo i zarzuc wszystkimi biletami ktore pozostawiles (tez to ogram i sprawdze)
ko2a
Posty: 761
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 195 times
Been thanked: 22 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: ko2a »

xilk pisze:
admi99 pisze:Pomysł fajny, ale jest pewne ale..
niektóre trasy (a przy więszkej ilośći sporo tras) będzie niemożliwa do skończenia, bo gracze wejdą sobie w drogę i bez dworców nikt nie dokończy.
Może lepiej wyłożyć bilety w formie G-1 i każdy z graczy dostaniesz 2 prywatne (podobnie jak w pokerze :) )
Zauważ, że przy moim wariancie nikt nie dostanie ujemnych punktów, co najwyżej straci wagoniki, bo ktoś go przyblokuje. Zatem pewna równowaga będzie. Zaś przy Twojej propozycji właśnie będzie zagrożenie, że np. jedna osoba wylosuje prywatną trasę Londyn-Wiedeń, a druga prywatną Berlin-Londyn. I one mogą się dopiero blokować, choć to zależy od ich ruchów. Dlatego osobiście wolę opcję przy jawnych biletach :)
ko2a pisze:
admi99 pisze: Napisz konkretniej co masz na myśli, bo dla różni ludzie mają różne aspekty gry, które im się podobają, a które nie.
Była ze zwiekszoną interakcją. Coś jak dodatek Nordic
Jeśli chcesz, aby w Europie na 2-3 graczy więcej ludzie sobie przeszkadzali, to wyjście jest chyba tylko jedno:
1) Usuwamy długie trasy.
2) Dla graczy jest dostępna tylko Europa Wschodnia lub Europa Zachodnia. W efekcie krótkie bilety tras z drugiej części kontynentu są usuwane.

Jednak ten wariant należałoby mocno przetestować. Może uda mi się kogoś z rodziny namówić na grę jeden na jednego tylko na wschodzie kontynentu.

Ponowny post poniewaz jestem po rozgrywce w 2 osoby na planszy Europy wschodniej (plansza skladana na 30 pkt oraz 90 pkt), bilety same podstawowe (oczywiscie bilety ktore sie nie mieszcza w trasach odrzucone) bez dlugich tras, poczatek z 4 biletami do wyboru jak w podstawce;

Powiem szczerze ze gra dla dwoch graczy jest swietna - malo miejsca, trzeba na biezaco kombinowac, brak chomikowania kart biletow na poczatku, w sumie tez troche miejsca na planszy wiec wydaje mi sie ze dla 3 gracza tez miejsce by sie znalazlo (oczywiscie z aktywacja drugich lin);

Czekam na twoja (i wasze) opinie.
Pozdrawiam
Elisek
Posty: 105
Rejestracja: 25 paź 2013, 23:52

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: Elisek »

No i jak tam ? Jak testy ?

Rozumiem, że zalecana jest gra na Wschodniej, czy nie ma przeszkód do grania na zachodniej w ten sam sposób ?
Jaka jest linia działowa ?
Ogólnie jeśli działa wschód zachód to można grać 2 rundy :)
Bardzo mi się podoba Ticket, ale ze względu na słabe skalowanie an 2 osoby na razie nie kupuje :)
xilk
Posty: 911
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 102 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: xilk »

Elisek pisze:No i jak tam ? Jak testy ?
Przepraszam za opóźnienie z relacji, ale przez poprzednie 3 weekendy miałem zupełnie inne zajęcia i dopiero teraz mogę zdać relację.

Jak na razie grałem w dwie partie na ścianie wschodniej Europy. Linia podziału przebiegała przez następujące siedem miast: Amsterdam, Bruksela, Paryż, Marsylia, Wenecja, Brindisi i Palermo. Na nich rozstawiłem dworce, by linia podziału. Na wschód od tych miast budowało się normalnie. Oczywiście nie można było też budować połączeń do tych miast, na których stały dworce. Wybrałem 20 biletów z krótkimi trasami (spis poniżej), które mieściły się na ścianie wschodniej ;) Na starcie obaj gracze dostali po 4 krótkie trasy i mogli odrzucić do dwóch z nich. Każda osoba miała do dyspozycji 40 wagonów i cztery karty wagonów na starcie. Dworców nie używaliśmy. 10 punktów dostawała osoba z większą liczbą zrealizowanych biletów.

Moja opinia:
Gra zrobiła się bardziej dynamiczna, bo obie partie były naprawdę szybkie. Z drugiej strony więcej zależało od losu. Raczej nikt nie nie porywał już na budowanie trasy o długości 8 za 21 punktów, a przy dobraniu "dłuższych" tras za 10-11 punktów na starcie, szybko można było skończyć grę z większą ilością punktów, niż osoba mająca trasy za 5-8 punktów. Wadą jest na pewno również to, że jest tylko 20 krótkich tras na tej mapie, ale i tak ten wariant jest godny uwagi. Ewentualnie zastanawiam się, czy nie zrobić tak, że na początku każdy ma 4-5 trasy i ma prawo wymienić z nich 1-2 na inną lub odrzucić. Jednak to wypróbuję za jakiś czas.


Trasy wykorzystane w rozgrywkach na ścianie wschodniej:
Spoiler:
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2869
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Ticket to Ride Europe - ku większej interakcji

Post autor: crsunik »

A ja chciałbym tylko powiedzieć, że w naszej grupie poziom interakcji zwiększył się znacznie po zakupie dodadku do TTR: Europa. Więcej tras, które się pokrywają / przecinają spowodował, że przy grze dla 3 lub 4 graczy było ciasno i się walczyło o każde połączenie.
ODPOWIEDZ