Eldritch Horror - warianty

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1053
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 145 times
Been thanked: 25 times

Eldritch Horror - warianty

Post autor: uyco »

przeszukując internet natknąłem sie na taki film: http://youtu.be/7iV-M8OV4Cs. moze kogoś zainteresuje, niektóre pomysły na pierwszy rzut oka całkiem fajne, warto by przetestować.
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
bulaxyz82
Posty: 178
Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
Lokalizacja: Kielce
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Eldritch Horror - warianty

Post autor: bulaxyz82 »

uyco pisze:przeszukując internet natknąłem sie na taki film: http://youtu.be/7iV-M8OV4Cs. moze kogoś zainteresuje, niektóre pomysły na pierwszy rzut oka całkiem fajne, warto by przetestować.
Bardzo podoba mi się urozmaicenie rozgrywki dotyczące tajemnic w talii mitów (zasada nr 2), myślę że jutro ze swoją ekipą przetestuje ten wariant rozgrywki, szczególnie że stajemy w szranki z Cthulhu, także czeka nas bój w ekstraklasie.
Awatar użytkownika
Shin Ryu
Posty: 86
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:08
Lokalizacja: Piła
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Eldritch Horror - warianty

Post autor: Shin Ryu »

Ja myślałem o 3 żetonach Skupienia (zamiast 2; "do trzech razy sztuka").

Drugi motyw to przydzielanie Obrażeń i Poczytalności Sprzymierzeńcom - 1/1 dla zwykłego i 2/2 dla Unikatowego (zasada podebrana z karcianki Horror w Arkham). Jak przekroczy limit to ginie i go odrzucasz ;)
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1217
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 429 times

Re: Eldritch Horror - warianty

Post autor: kastration »

Wtasowanie w talię mitów zadań do wykonania brzmi bardzo ciekawie. A jeszcze ciekawiej mieszane ruchy postaci podczas tury akcji. W naszej ostatniej grze na 4 osoby klimat po prostu padł ze względu na niemoc poradzenia sobie z wylosowaną zagadką nr 1 przez wiele tur oraz statyczność, czyli dwie wady, których rozwiązanie może leżeć po stronie tych wariantów.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
Shin Ryu
Posty: 86
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:08
Lokalizacja: Piła
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Eldritch Horror - warianty

Post autor: Shin Ryu »

kastration pisze:A jeszcze ciekawiej mieszane ruchy postaci podczas tury akcji.
Też tak gramy, do kitu jest gdy każdy musi jechać po kolei według wskazówek zegara. Jednakże w fazie Spotkań to już po kolei ;)

Fajny motyw nowej Akcji z BGG:
Ulepszenie - zbierasz Żetony Plugastwa za zrobienie różnych rzeczy (takie XP/PD), a potem wydajesz je na przeróżne ulepszenia, tkże personalne dla chyba każdej postaci w grze. Bardzo ciekawie to wygląda i może się przydać na ekstremalnym poziomie trudności :)

https://boardgamegeek.com/filepage/1374 ... ent-action
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1217
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 429 times

Re: Eldritch Horror - warianty

Post autor: kastration »

bulaxyz82 pisze:
uyco pisze:przeszukując internet natknąłem sie na taki film: http://youtu.be/7iV-M8OV4Cs. moze kogoś zainteresuje, niektóre pomysły na pierwszy rzut oka całkiem fajne, warto by przetestować.
Bardzo podoba mi się urozmaicenie rozgrywki dotyczące tajemnic w talii mitów (zasada nr 2), myślę że jutro ze swoją ekipą przetestuje ten wariant rozgrywki, szczególnie że stajemy w szranki z Cthulhu, także czeka nas bój w ekstraklasie.
Koniecznie daj znać, jak poszło. Co innego teoria, a co innego praktyka ogrania, a chwilowo nie mam możliwości.

Za to na pewno wdrożę wariant mieszanych ruchów postaci w fazie wykonywania akcji (nie spotkań). Ostatecznie przekonany.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 595
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 161 times
Been thanked: 156 times

Re: Eldritch Horror - warianty

Post autor: Muleq »

Po wielu srogich łomotach postanowiliśmy również trochę zmodyfikować zasady:

1. Za każdym razem gdy brama zostaje zamknięta licznik zagłady cofa się o 1 - większa motywacja do zamykania bram

2. Za każdym razem gdy postać ginie licznik zagłady postępuje o 1, każda kolejna postać to +2, +3 itd - większa motywacja do utrzymania postaci przy życiu.

3. Znacznik skupienia dodaje +1 do rzutu kostką, kolejny znacznik +2 czyli sukces jest na 4 albo na 3, z drugiej strony żeby nie było za łatwo akcję skupienia można wykonać tylko na polu bez potworów.

Niezależenie od naszych modyfikacji ilość łomotów się nie zmieniła :D
SickMind
Posty: 154
Rejestracja: 02 lip 2020, 12:16
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Re: Eldritch Horror - warianty

Post autor: SickMind »

Shin Ryu pisze: 28 sty 2018, 17:08
kastration pisze:A jeszcze ciekawiej mieszane ruchy postaci podczas tury akcji.
Też tak gramy, do kitu jest gdy każdy musi jechać po kolei według wskazówek zegara. Jednakże w fazie Spotkań to już po kolei ;)

Fajny motyw nowej Akcji z BGG:
Ulepszenie - zbierasz Żetony Plugastwa za zrobienie różnych rzeczy (takie XP/PD), a potem wydajesz je na przeróżne ulepszenia, tkże personalne dla chyba każdej postaci w grze. Bardzo ciekawie to wygląda i może się przydać na ekstremalnym poziomie trudności :)

https://boardgamegeek.com/filepage/1374 ... ent-action
Super dzięki.
SickMind
Posty: 154
Rejestracja: 02 lip 2020, 12:16
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Re: Eldritch Horror - warianty

Post autor: SickMind »

SickMind pisze: 25 lip 2020, 10:57
Shin Ryu pisze: 28 sty 2018, 17:08
kastration pisze:A jeszcze ciekawiej mieszane ruchy postaci podczas tury akcji.
Też tak gramy, do kitu jest gdy każdy musi jechać po kolei według wskazówek zegara. Jednakże w fazie Spotkań to już po kolei ;)

Fajny motyw nowej Akcji z BGG:
Ulepszenie - zbierasz Żetony Plugastwa za zrobienie różnych rzeczy (takie XP/PD), a potem wydajesz je na przeróżne ulepszenia, tkże personalne dla chyba każdej postaci w grze. Bardzo ciekawie to wygląda i może się przydać na ekstremalnym poziomie trudności :)

https://boardgamegeek.com/filepage/1374 ... ent-action
Super dzięki.
A jest może szansa żeby ktoś to przełożył na nasz język oczywiście językiem pisanym w eldritch horror?
ODPOWIEDZ