Blood Rage wieksza zmiennosc gry

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Blood Rage wieksza zmiennosc gry

Post autor: Rocy7 »

Dwa homerule z jakimi gralem

1) co runde wszystkie zetony bonusow z mapy (oprocz Yggdrasil) sa rozmieszczane losowo
2) to gdzie bedzie nastepny Ragnarok odslania sie dopiero na poczatku danej rundy.
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Blood Rage wieksza zmiennosc gry

Post autor: buhaj »

3. Losowanie dwóch nowych bogów w każdej epoce:
a) Najpierw dwóch z 6 dostępnych, potem dwóch z 4 dostępnych i dwóch którzy zostali po 2 epokach
b) Co epokę dwóch bogów z 6. Czyli teoretycznie mogą się powtórzyć

Wariant a przetestowaliśmy i wrażenia wszystkich były podobne: urozmaica to grę ale zmniejsza możliwości planowania. Co ciekawe wszyscy chcą grać już tylko z wariantem a.
szyimon
Posty: 59
Rejestracja: 20 wrz 2016, 11:14
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: Blood Rage wieksza zmiennosc gry

Post autor: szyimon »

buhaj pisze:3. Losowanie dwóch nowych bogów w każdej epoce:
a) Najpierw dwóch z 6 dostępnych, potem dwóch z 4 dostępnych i dwóch którzy zostali po 2 epokach
b) Co epokę dwóch bogów z 6. Czyli teoretycznie mogą się powtórzyć

Wariant a przetestowaliśmy i wrażenia wszystkich były podobne: urozmaica to grę ale zmniejsza możliwości planowania. Co ciekawe wszyscy chcą grać już tylko z wariantem a.
Gra ma to do siebie, że często po pierwszej epoce jeden, czasem dwoje graczy już grzebie swoje szanse na końcowe zwycięstwo przez brak zwiększenia szału bez którego planowanie akcji w kolejnych epokach jest utrudnione...
Dlatego gramy podobnie jak zaproponowałeś w wariancie A z drobną modyfikacją.
Bogowie są losowani i ustawiani na nowo na planszy przez dwóch graczy z najniższym poziomem szału, co ma pomóc im nadrobić początkowe straty i dać szanse włączenia się do walki o zwycięstwo.

Początkowo testowaliśmy wariant, że osoby z najmniejszą liczbą punktów zwycięstwa losują i następnie wybierają nowe pole, ale szczególnie w po pierwszej epoce bardziej liczy się szał niż pkt.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1136
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 48 times

Re: Blood Rage wieksza zmiennosc gry

Post autor: ariser »

szyimon pisze: Gra ma to do siebie, że często po pierwszej epoce jeden, czasem dwoje graczy już grzebie swoje szanse na końcowe zwycięstwo przez brak zwiększenia szału
Zwykła nieprawda. Więcej szału w II epoce może dać kopa, ale o żadnym grzebaniu szans nie ma mowy. Musiałbym ograć Waszą wersję, ale wydaje się, że daje zbyt dużego buffa. Jakbym w to grał bez mrugnięcia okiem oddałbym ten jeden czy dwa punkty szału za możliwość lokalizacji boga.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
ODPOWIEDZ