Teraz jest Śr, 17 sty 2018, 22:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 10 sty 2018, 11:30 

Dołączył(a): N, 10 gru 2017, 13:14
Posty: 33
Nie wiem czy ktoś jeszcze tutaj zajrzy ale zostawię to

Wraz ze znajomymi z którymi kupiliśmy M. po rozegraniu kilku pełnych rozgrywek postanowiliśmy we własnym zakresie zmodyfikować tryb bitewny. Wziąłem pod uwagę krytykę płynącą od użytkowników tego forum i chciałbym przedstawić nasz pomysł do oceny. (o ile ktokolwiek tu zajrzy).

Nadaliśmy jednostką lądowym wartości A - atak/obrona Ż - punkty życia

Piechota 1 A / 1 Ż (masa masa masa)
Granadierzy 2 A / 2 Ż (ulepszona piechota której ilość jest ograniczona)
Kawaleria 2 A / 2 Ż +1 do ruchu (mobilność, oskrzydlanie) forty i twierdze atakuje jak zwykła piechota
Artyleria 3 A / 1 Ż możliwość ostrzału K6 przy czym 5 i 6 to sukces który umożliwia zniszczenie jednej wybranej jednostki w którą się celuje (Silny atak, podatna na kontr uderzenia) Rozpatrywaliśmy możliwość zwiększenia ataku na twierdzę do 4 / 1 wszak twierdza jest dużym obiektem który się nie porusza więc celność mogła by być większa, ale póki co w naszych testach nie była taka możliwość potrzebna.

Dodaliśmy możliwość ataku całymi armiami (max 3 w jednej prowincji chyba że jest to fort czy twierdza to max 4)

Bitwy:

Rozpatrywane by były w następujący posób:

1 armia : granadier 2/2 piechota 1/1 artyleria 3/1 = 6/4 + możliwość ostrzału
2 armia : 3xkawaleria 2/2 = 6/6 + mobilność

Bitwa:
1 armia dokonuje ostrzału - nie skutecznego = pozostaje na pozycjach
2 armia dokonuje ataku frontalnego

obaj gracze rzucają kością (zapożyczoną z cyklad) k6 3/2/2/1/1/0

armia 1 = 6 ataku podstawowego + rzut kością 0 = 6
armia 2 = 6 ataku podstwowego + rzut kością 1 = 7

Rozstrzygnięcie armia 2 odnosi zwycięstwo i zmusza armię 1 do opuszczenia prowincji na najbliższą możliwą (wolną lub zajętą przez własne wojska). Zadaje 1 pkt uszkodzeń i gracz wybiera jednostkę która ginie w tym wypadku artyleria. Gracz kontrolujący armię 2 z kawalerią może ale nie musi dokonać aneksji prowincji (+ 1 mobilności, gdyby była to np. piechota musiała by przejąć prowincję)

Stan armii po bitwie

armia 1
piechota 1/1 granadier 2/2 = 3/3
armia 2
3x kawaleria 2/2 = 6/6

Każda jednostka wykonuje indywidualnie ruchy także jest możliwość wymiany jednostek między armiami. Dla ułatwienia jednostkę która wykonała ruch można ją przewrócić jako nieaktywną ale z własnych doświadczeń nie było to stosowane, gdyż pamiętaliśmy kto czym się ruszył.

Bitwy zawsze toczą się między prowincjami 1 na 1 tj. nie przewidujemy sytuacji w której jedna prowincja jest z 3 stron otoczona przez wrogie armie i z każdej z tych armii do szturmu wyodrębnia się np. artylerię. W takim przypadku przed atakiem można dokonać ostrzału artyleryjskiego (zmiękczyć obronę) a następnie dokonać szturmu.

Pozostałe bonusy np. forty +1 twierdze +2 Pozostają bez zmian. Wybudowanie twierdzy zmusza przeciwnika do otoczenia jej z np. 2/3 stron i wtedy szturmowania jedna armia po drugiej moim zdaniem zwiększa to realizm.

Póki co jest to prototyp rozgrywania bitew i jeśli chodzi o scenariusze bardzo ładnie się sprawdza. Nie rozegraliśmy jeszcze pełnej partii z tymi zasadami ale zauważylismy że należało by zwiększyć potencjał militarny państw neutralnych.

Chętnie wysłucham wszelkich uwag :) pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL