Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Żubr
Posty: 172
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:52
Has thanked: 48 times
Been thanked: 4 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Żubr »

Dziękuję wydawnictwu Portal :)

W Robinsonie zamiast jednej z kości brązowych była dodatkowa szara. Napisałem maila z zapytaniem czy możliwa jest wymiana, a Portal przysłał mi nie jedną brakującą a komplet trzech różnych kości brązowych :)
grybezpradu.eu 5% - Wspólne zakupy z odbiorem w Białymstoku.
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1521
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 277 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: mikeyoski »

A mi zaimponował Pegasus Spiele. Dosłali mi polską instrukcję do Santo Domingo i brakującą planszę do leciwego Packet Row.

A swoją drogą, to czy jest szansa, żeby coś wywalczyć od Fullcap (chyba się zwinęli)? Jeden z meepli do Wyroczni stracił nogę
MattDor

Cyklady Hades (dodruk) - brakująca karta Kapłanki

Post autor: MattDor »

Witam,

Przed chwilą właśnie otrzymałem dodatek Hades do gry Cyklady (z dodruku),i jak zawsze przeliczyłem wszystkie komponenty. Niestety okazało się, że brakuje 1 karty Kapłanek (mam 8, a zgodnie z instrukcją powinno być 9). Sprawdziłem jeszcze na BGG, żeby się upewnić czy to nie błąd w instrukcji ale tam też jest napisane, że w powinno być 9. Czy ktoś z was doświadczył podobny problem? Pytam głównie osoby, które kupiły Hades niedawno (dodruk). Myślicie, że warto pisać do Rebela w tej sprawie?

Po za tym mam wrażenie, że nowe karty są lekko szersze (mają nieco szerszą czarną oprawę), bo ledwo weszły do koszulek premium Rebela 57,5x89. Albo trafiłem na jakąś dziwną partię koszulek, albo faktycznie karty są troche większe od tych z podstawki, z którymi nie miałem tego problemu. Większość z kart się trochę powyginała, ale wsadziłem je pod stos książek i zostawię na noc, może się trochę wyprostują :P.

Pozdrawiam
yarodg
Posty: 8
Rejestracja: 20 lut 2018, 16:15

Re: Cyklady Hades (dodruk) - brakująca karta Kapłanki

Post autor: yarodg »

MattDor pisze: 12 wrz 2018, 16:09 Witam,

Przed chwilą właśnie otrzymałem dodatek Hades do gry Cyklady (z dodruku),i jak zawsze przeliczyłem wszystkie komponenty. Niestety okazało się, że brakuje 1 karty Kapłanek (mam 8, a zgodnie z instrukcją powinno być 9). Sprawdziłem jeszcze na BGG, żeby się upewnić czy to nie błąd w instrukcji ale tam też jest napisane, że w powinno być 9. Czy ktoś z was doświadczył podobny problem? Pytam głównie osoby, które kupiły Hades niedawno (dodruk). Myślicie, że warto pisać do Rebela w tej sprawie?

Po za tym mam wrażenie, że nowe karty są lekko szersze (mają nieco szerszą czarną oprawę), bo ledwo weszły do koszulek premium Rebela 57,5x89. Albo trafiłem na jakąś dziwną partię koszulek, albo faktycznie karty są troche większe od tych z podstawki, z którymi nie miałem tego problemu. Większość z kart się trochę powyginała, ale wsadziłem je pod stos książek i zostawię na noc, może się trochę wyprostują :P.

Pozdrawiam
Ja dziś odebrałem i odpakowałem zarówno Hades jak i Tytanów i mam ten sam problem. Brakuje mi jednej karty kapłanki w Hadesie, w Tytanach brakuje mi karty metropolii handlowej. Karty faktycznie są szersze, wchodziły w koszulki na styk. Wygięte były lekko do tyłu nawet przed koszulkowaniem, ale to akurat nie jest problem, pewnie się wyprostują.

Napisałem do Rebela na facebooku. Mam nadzieję, że mają zapas dodatkowych elementów na magazynie i doślą braki.

Dodatkowo posiadam 2 kolumny Hadesa, chyba powinna być tylko jedna.
MattDor

Re: Cyklady Hades (dodruk) - brakująca karta Kapłanki

Post autor: MattDor »


Ja dziś odebrałem i odpakowałem zarówno Hades jak i Tytanów i mam ten sam problem. Brakuje mi jednej karty kapłanki w Hadesie, w Tytanach brakuje mi karty metropolii handlowej. Karty faktycznie są szersze, wchodziły w koszulki na styk. Wygięte były lekko do tyłu nawet przed koszulkowaniem, ale to akurat nie jest problem, pewnie się wyprostują.

Napisałem do Rebela na facebooku. Mam nadzieję, że mają zapas dodatkowych elementów na magazynie i doślą braki.

Dodatkowo posiadam 2 kolumny Hadesa, chyba powinna być tylko jedna.
Napisałem dzisiaj do Rebela i powiedzieli, że wyślą mi brakującą kartę, więc bardzo fajnie z ich strony. Jeżeli chodzi o Hadesa to też dwie kolumny mam. A karty się przez noc wyprostowały, teraz tylko chętnych do gry trzeba znaleźć. :P
Acownik
Posty: 151
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 5 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Acownik »

Być może ktoś był w podobnej sytuacji jak ja i mi pomoże.

Mam używany egzemplarz gry, w którym część kart jest źle wydrukowana (niewyraźne napisy, jakby pomieszane kolory). Poprzedni właściciel nie reklamował tego. Skontaktowałem się z wydawcą i oczywiście mogliby mi przesłać dobre karty - problem jednak w tym, że oni siedzibę mają w USA, a ja mieszkam w Polsce :) Radzą mi, bym skontaktował się ze sklepem, w którym nabyłem grę, ale ze względów, o których wspomniałem wyżej nie mogę tego zrobić. Poprzedni właściciel nie pamięta, gdzie kupił grę. A w tej chwili jest ona chyba dostępna zaledwie w dwóch czy trzech sklepach internetowych. Pytanie brzmi: czy któryś z tych sklepów może mi wymienić karty na nowe, nawet jeśli nie zrobiłem w nim zakupów?
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: detrytusek »

Acownik pisze: 23 wrz 2018, 00:26 Być może ktoś był w podobnej sytuacji jak ja i mi pomoże.

Mam używany egzemplarz gry, w którym część kart jest źle wydrukowana (niewyraźne napisy, jakby pomieszane kolory). Poprzedni właściciel nie reklamował tego. Skontaktowałem się z wydawcą i oczywiście mogliby mi przesłać dobre karty - problem jednak w tym, że oni siedzibę mają w USA, a ja mieszkam w Polsce :) Radzą mi, bym skontaktował się ze sklepem, w którym nabyłem grę, ale ze względów, o których wspomniałem wyżej nie mogę tego zrobić. Poprzedni właściciel nie pamięta, gdzie kupił grę. A w tej chwili jest ona chyba dostępna zaledwie w dwóch czy trzech sklepach internetowych. Pytanie brzmi: czy któryś z tych sklepów może mi wymienić karty na nowe, nawet jeśli nie zrobiłem w nim zakupów?
Szczerze wątpię by sklep miał "zapasowe części". Wydawca polecił Ci kontakt ze sklepem bo zapewne pomyślał, że masz paragon i możesz złożyć reklamację. Chyba powinieneś wydawcy napisać co i jak i może Ci zaproponują jakąś w miarę tanią wysyłkę.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania:

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: gregos »

Rebel ładnie i szybko rozwiązał problem wymiany uszkodzonych kamieni w grze Zamek Smoków - w przeciągu 2 dni od zgłoszenia przesłali zamienniki.
jarekw
Posty: 48
Rejestracja: 20 mar 2012, 09:13
Lokalizacja: Wrzesiny
Has thanked: 48 times
Been thanked: 1 time

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: jarekw »

Ogromny plus dla Portal Games.

W poniedziałek wysłałem maila o brakującym zatrzasku do licznika obrażeń do gry Aeon's End, po kilku godzinach była już odpowiedź, a już dziś dotarła do mnie przesyłka z kompletem zatrzasków.
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1653
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: sirwei »

Dzisiejsza odpowiedź od Egmontu (Kraina planszówek Egmont):
"Dzień dobry, niestety nie prowadzimy sprzedaży poszczególnych elementów gier. Pozdrawiamy serdecznie."

Wysłane przez Facebook, na e-maile wcale nie odpowiadali. Nie polecam wydawnictwa!
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: romeck »

sirwei pisze: 23 paź 2018, 12:16 Dzisiejsza odpowiedź od Egmontu (Kraina planszówek Egmont):
"Dzień dobry, niestety nie prowadzimy sprzedaży poszczególnych elementów gier. Pozdrawiamy serdecznie."

Wysłane przez Facebook, na e-maile wcale nie odpowiadali. Nie polecam wydawnictwa!
Ale jaki był problem?
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1653
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: sirwei »

Brak zainteresowania tematem. Nawet nie dopytali się czego mi brakowało w grach.
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: romeck »

Dalej nie wiadomo o co chodzi i jak wyglądała korespondencja. Czy gra była nowa, czy używka? Gdzie została zakupiona? Czy miała braki, czy też coś zostało zgubione albo zniszczone? Czego dotyczyło pytanie i do kogo zostało skierowane?

Obawiam się, że rozumiem, dlaczego nic nie wskórałeś. ;)
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
olsszak
Posty: 1818
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: olsszak »

sirwei pisze: 23 paź 2018, 19:38 Brak zainteresowania tematem. Nawet nie dopytali się czego mi brakowało w grach.
To oni mieli Ciebie dopytać? LOL

Sam powinieneś napisać konkretnie co "Cię boli" - jeśli wtedy byłaby cisza to rozumiem frustrację.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1653
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: sirwei »

A czytałeś mój pierwszy wpis?

"nie prowadzimy sprzedaży poszczególnych elementów gier"

to jest jednoznaczne
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2810
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 833 times
Been thanked: 361 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Gromb »

Przeważnie wydawca dosyłam brakujące elementy. Egmont nie jest wyjątkiem. Dostałem nawet od nich promki przy okazji korespondencji o brakach. Wszystko rozbija się o to jak i o co zapytałes.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2018, 14:38 przez Gromb, łącznie zmieniany 1 raz.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: romeck »

sirwei pisze: 24 paź 2018, 12:19 A czytałeś mój pierwszy wpis?

"nie prowadzimy sprzedaży poszczególnych elementów gier"

to jest jednoznaczne
Tak, jest. Że zapytałeś "Czy mogę dokupić pojedyncze elementy z gier?". Jeśli tak, to słusznie Cię odesłali.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1653
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: sirwei »

Nie tak było. Napisałem że mam ich gry i chciałbym dokupić BRAKUJĄCE elementy.
Rebel wzorowo od razu wyraził chęć pomocy i dał odpowiedni adres mailowy do kontaktu. A Egmont wypiął się na klienta odpowiadając zupełnie inaczej na wiadomość o IDENTYCZNEJ treści.
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: romeck »

Czyli de facto nic nie napisałeś. Odpowiedzieli zgodnie z prawdą.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 942
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 305 times
Been thanked: 197 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Losiek »

+1
sirwei pisze: 24 paź 2018, 16:03 Nie tak było. Napisałem że mam ich gry i chciałbym dokupić BRAKUJĄCE elementy.
Rebel wzorowo od razu wyraził chęć pomocy i dał odpowiedni adres mailowy do kontaktu. A Egmont wypiął się na klienta odpowiadając zupełnie inaczej na wiadomość o IDENTYCZNEJ treści.
Napisałeś, że chcesz kupić to się nie dziw odpowiedzi.
Awatar użytkownika
sirwei
Posty: 1653
Rejestracja: 26 gru 2012, 18:29
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: sirwei »

Losiek pisze: 24 paź 2018, 18:49 +1
sirwei pisze: 24 paź 2018, 16:03 Nie tak było. Napisałem że mam ich gry i chciałbym dokupić BRAKUJĄCE elementy.
Rebel wzorowo od razu wyraził chęć pomocy i dał odpowiedni adres mailowy do kontaktu. A Egmont wypiął się na klienta odpowiadając zupełnie inaczej na wiadomość o IDENTYCZNEJ treści.
Napisałeś, że chcesz kupić to się nie dziw odpowiedzi.
To według ciebie powinienem napisać że chcę za darmo ?
Nobody`s perfect, everybody frytki.

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 942
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 305 times
Been thanked: 197 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Losiek »

Oczywiście, kupiłeś grę, w której brakowało komponentów. To taki sam przypadek jak uszkodzone elementy. Mail do wydawcy z opisem problemów i (zazwyczaj) otrzymujesz brakujące/uszkodzone elementy.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: romeck »

sirwei pisze: 24 paź 2018, 19:33 To według ciebie powinienem napisać że chcę za darmo ?
Nie. Powinieneś na wstępie wyjaśnić okoliczności braków (prawdziwe, lub nie). Odpowiedzieć sobie w głowie na pytania, które zadałem kilka postów wyżej i przełożyć następnie na kilka prostych zdań. Na tak zadane pytanie, jak to zrobiłeś, odpowiedziałbym IDENTYCZNIE. Co Ty myślisz, że oni nie mają nic lepszego do roboty, tylko Cię ciągnąć za język? Szanuj ich czas, a oni wyjdą Ci naprzeciw. A jeśli Ci się nie chce, to im też się nie chce.
Losiek pisze: 24 paź 2018, 20:38 Oczywiście, kupiłeś grę, w której brakowało komponentów.
Tak samo jak my tego nie wiemy, tak samo nie wie tego wydawca, który otrzymał wiadomość. Kolega sirwei jest zbyt leniwy, aby wyjaśnić cokolwiek.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2018, 20:48 przez romeck, łącznie zmieniany 1 raz.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1100
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 42 times
Been thanked: 38 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: awawa »

Czyli zawrzeć rys historyczny, pokajać się a najlepiej popłakać się emotikonami. Zdecydowanie przesadzacie i robicie z igły widły. Jak chcą to wyślą braki, ew. dopytają się a jak mają to w poważaniu lub nie mają ich na stanie to nie - zarówno do Galakty i do Victory Point wysłałem prostą informację, że mam braki w grze i czy istnieje możliwość ich wysłania, nawet odpłatnego. Wysłali. Fakt że Victory Point chyba postąpił nie ładnie, gdyż nie odpowiedział na email tylko po tym jak już zrezygnowałem to znalazłem list ze Stanów :)
Ostatnio zmieniony 24 paź 2018, 20:51 przez awawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Granie na Bemowie
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: romeck »

Nie, nie musimy popadać w skrajności. Czasem trzeba jednak się troszkę postarać, aby chociaż zostać odpowiednio zrozumianym. Odpowiednie podejście jest kluczowe, jak zresztą w każdych relacjach. Nigdy nie musiałem płakać emotikonami, a zrealizowałem 100 % wszelkich reklamacji, dotyczących gier planszowych, które tylko wystosowałem, nie wydając na to ani grosza. Włącznie z takimi, których większość osób by nawet nie zauważyła.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2018, 20:54 przez romeck, łącznie zmieniany 1 raz.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
ODPOWIEDZ