Solomon Kane (Jake Thornton)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Solomon Kane (Jake Thornton)

Post autor: Marx »

Obrazek

Kampania: https://www.kickstarter.com/projects/11 ... lomon-kane

Teaser: https://www.youtube.com/watch?v=jYSEKZr2NdQ&
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=L7Yzf8MTgpo
Gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=ZZiSjfhzPEc

https://boardgamegeek.com/boardgame/247417/solomon-kane

Kolejny tytuł od Mythic Games, którego kampania crowdfundingowa ruszy 12 czerwca na platformie kickstarter. Solomon Kane to narracyjna gra kooperacyjna osadzona w mrocznym, gotyckim XVI w. W grze bazującej na krótkich opowiadaniach o tytułowym bohaterze każdy z graczy - ucieleśnienie jednej z czterech cnót kardynalnych (roztropności, sprawiedliwości, umiarkowania czy męstwa) - będzie decydował o przebiegu fabuły. Wszyscy wygrywają albo wszyscy doznają goryczy porażki.

Galeria:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 12 cze 2018, 21:49 przez Marx, łącznie zmieniany 14 razy.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1139
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 410 times
Been thanked: 249 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: mmag »

Materiał z Cannes:

http://www.twitch.tv/boardgamegeektv/v/ ... a&t=16286s

Co wiadomo? 2-4 graczy, pełna kooperacja vs ai, mają w planach tryb 1vs many, ks w czerwcu, figurki 32mm, ma być nieco "skromniej" jeśli chodzi o ilość figurek w porównaniu do JoA czy MBP, gra powstaje od dwóch lat, kładzie nacisk na wyboru fabularne i rozwidlenia historii (np. gdy natkniesz się na złola możesz z nim "tradycyjnie" walczyć ale możesz też spróbować załatwić sprawę słownie), co ciekawe, jeśli dobrze rozumiem - główny bohater Solomon Kane jest jeden, i tą jedną postacią mają kierować wszyscy gracze.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: Marx »

Tuż przed wakacjami? Chyba najgorszy moment.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 194
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 7 times
Been thanked: 82 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: Padre »

Tematyka świetna, oby tylko nie zrobili kolejnego 'roll swords&shields'.
Ramzeseba
Posty: 336
Rejestracja: 20 lut 2016, 09:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: Ramzeseba »

Kto to wymyślił? Jeden model 4 kierujących?
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1212
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 356 times
Been thanked: 250 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: Deem »

Ramzeseba pisze:Kto to wymyślił? Jeden model 4 kierujących?
Pewnie ktoś, kto chciał stworzyć coś oryginalniejszego niż kolejny klon Descenta.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: Quba40 »

Dla mnie świetna wiadomość, w końcu jakiś powiew świeżości. W TWoM zastosowano również mechanizm w którym nie wcielamy się w konkretnego bohatera a grupę cywili, tutaj poszli jeszcze dalej co brzmi bardzo oryginalnie, z niecierpliwością czekam na więcej informacji :)
yNidhogg
Posty: 300
Rejestracja: 05 sty 2015, 22:56

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: yNidhogg »

Ramzeseba pisze:Kto to wymyślił? Jeden model 4 kierujących?
Podróż do Wnętrza Ziemi
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: Marx »

No tak, ale jedna osoba podała nieprecyzyjną informację, a dalej to jakoś już poszło :mrgreen:

W opisie zawarłem bardzo ogólny zarys gry. Tak, postać kontrolowana przez graczy jest jedna - legendarny Solomon Kane, a każdy z graczy kontroluje jedną z jego "cnót kardynalnych" (przekonania, kredo). Cnoty mają własne zdolności, które wraz z obrażeniami bohatera również słabną i w drugą stronę. Jeśli zatem jego roztropność się podniesie, w konsekwencji Solomon będzie w stanie podejmować bardziej racjonalne, mądrzejsze decyzje. Gracze w ten sposób wspólnie prowadzą tytułową postać przez szereg scenariuszy opartych na opowiadaniach Howarda (Conan) osadzonych w Europie, Stanach, Afryce. Każda przygoda to poniekąd pisanie opowiadania na nowo. Gracze wspólnie stawiają czoła "A.I. Darkness" : -)
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: Marx »

Wywiad z autorami gry:
https://www.facebook.com/notes/solomon- ... 706722962/

A tu drobna zajawka:
Spoiler:
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: Marx »

Nowy artykuł z informacjami m.in. o samej grze i kampanii
https://www.facebook.com/notes/solomon- ... cation=ufi
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 245
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 47 times
Been thanked: 32 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: Malibu »

Prawie dwugodzinny gameplay z Solomona
https://www.youtube.com/watch?v=ZZiSjfh ... Ggu8WUyz-6
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games; kampania w 2018)

Post autor: Marx »

Kampania startuje już dziś o 21:00. Linki, galeria zaktualizowane.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Solomon Kane (Mythic Games, kickstarter 12 czerwca)

Post autor: Wallenstein »

Ktoś łapie wczesnego ptaszka?
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games, kickstarter 12 czerwca)

Post autor: Quba40 »

Obejrzałem gameplay i niestety mnie nie porwała mechanika. Figurki pomimo ładnego wykonania zupełnie mogłyby nie istnieć i mają niewiele uzasadnienia poza ładnym plaskiem mającym zachęcić do kupna. Być może fabularna strona gry jest dobra, fajnie, że przygody wiernie oparto na opowiadaniach, ale dla mnie na razie to za mało. Mechanicznie miałem wrażenie, że oglądam mix Znaku Starszych Bogów z Xcom'em, natomiast zbyt nastawiony na syndrom gracza alfa. Miałem nadzieję, że będzie np. jak w Spirit Island gdzie akcje żywiołów są na tyle skomplikowane i indywidualne, że i tak każdy gracz pilnuje swojego poletka, tutaj wydało mi się to na tyle proste, że jeden gracz spokojnie może ogarnąć wszystkie cnoty i doradzać reszcie jak optymalnie zagrać. Również średnio mi przypadł do gustu pomysł z cieniami i cnotami chodzącymi po planszy, na pewno nie można odebrać oryginalności temu pomysłowi, ale znam opowiadania o Solomonie i nie było tam tylu rozterek moralnych, raczej z góry wiedział co ma robić, więc fabularnie dla mnie jest to średnio uzasadnione. Miałem chyba zbyt duże oczekiwania względem tej gry, ale życzę jej sukcesu.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games, kickstarter 12 czerwca)

Post autor: Marx »

Tryb solo ufundowany:
Spoiler:
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1139
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 410 times
Been thanked: 249 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games, kickstarter 12 czerwca)

Post autor: mmag »

Po obejrzeniu gameplayu mam niestety podobne wrażenia - mechanika gry nie porywa i całość raczej wieje nudą... :/ Rzucasz trzy kostki, przydzielasz je do wybranej akcji lub oddajesz innemu graczowi, losujesz kartę AI - i tak w kółko przez całą grę... W dodatku nie ma tu niczego co broniłoby nas przed zdominowaniem rozgrywki przez gracza alfa.
Ramzeseba
Posty: 336
Rejestracja: 20 lut 2016, 09:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games, kickstarter 12 czerwca)

Post autor: Ramzeseba »

MG popłynęli na popularności 2 poprzednich projektów, ale Solomon to:
1. Dość nudna mechanika.
2. Modele projektowane trochę jak na skale 16 mm (niektóre mają dziwnie grube szczegóły jak w JoA, ale tam były o połowe mniejsze modele).
3. Mapy skopiowane z MBP.
4. Dobry start bo dali bonus w 24h, ale ludzie będę powoli analizować i odchodzić bo na KS da się w każdej chwili.

MG są już na poziomie CMON, co nie wydarzą na KS to ludzie kupią...

Edit: MB poprawione na MG :)
Ostatnio zmieniony 13 cze 2018, 21:56 przez Ramzeseba, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games, kickstarter 12 czerwca)

Post autor: Marx »

Mythic Games :)
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games, kickstarter 12 czerwca)

Post autor: Marx »

Ramzeseba pisze: 13 cze 2018, 21:22 MG popłynęli na popularności 2 poprzednich projektów, ale Solomon to:
1. Dość nudna mechanika.
2. Modele projektowane trochę jak na skale 16 mm (niektóre mają dziwnie grube szczegóły jak w JoA, ale tam były o połowe mniejsze modele).
3. Mapy skopiowane z MBP.
4. Dobry start bo dali bonus w 24h, ale ludzie będę powoli analizować i odchodzić bo na KS da się w każdej chwili.

MG są już na poziomie CMON, co nie wydarzą na KS to ludzie kupią...

Edit: MB poprawione na MG :)
Cóż mechanika jest jaka jest. Faktycznie słaba i nudna. Zanudził mnie film z rozgrywką, a wiązałem spore nadzieje z tym tytułem. Figurki są właśnie w większej skali: 35mm dla dorosłych postaci i aż 90mm dla cnót.

Mapy choć faktycznie w stylu tych z MBP, to jednak nie widziałem kopi jako takich. I raczej wątpię, że użyli tych samych ilustracji, choć nie widziałem jeszcze wszystkich kafli i mogę być w błędzie.

Z tym anulowaniem to bym nie wyrokował, na razie kampania idzie lepiej niż Joanna of Arc, kwota bedzie rosła wraz z kolejnymi rozszerzeniami i bundle'ami :-)
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games, kickstarter 12 czerwca)

Post autor: Quba40 »

Marx pisze: 14 cze 2018, 11:03
Ramzeseba pisze: 13 cze 2018, 21:22 MG popłynęli na popularności 2 poprzednich projektów, ale Solomon to:
1. Dość nudna mechanika.
2. Modele projektowane trochę jak na skale 16 mm (niektóre mają dziwnie grube szczegóły jak w JoA, ale tam były o połowe mniejsze modele).
3. Mapy skopiowane z MBP.
4. Dobry start bo dali bonus w 24h, ale ludzie będę powoli analizować i odchodzić bo na KS da się w każdej chwili.

MG są już na poziomie CMON, co nie wydarzą na KS to ludzie kupią...

Edit: MB poprawione na MG :)
Cóż mechanika jest jaka jest. Faktycznie słaba i nudna. Zanudził mnie film z rozgrywką, a wiązałem spore nadzieje z tym tytułem. Figurki są właśnie w większej skali: 35mm dla dorosłych postaci i aż 90mm dla cnót.

Mapy choć faktycznie w stylu tych z MBP, to jednak nie widziałem kopi jako takich. I raczej wątpię, że użyli tych samych ilustracji, choć nie widziałem jeszcze wszystkich kafli i mogę być w błędzie.

Z tym anulowaniem to bym nie wyrokował, na razie kampania idzie lepiej niż Joanna of Arc, kwota bedzie rosła wraz z kolejnymi rozszerzeniami i bundle'ami :-)
Ja też ledwo przebrnąłem przez cały gameplay, irytowało mnie, że jeden z prezentujących zdominował rozgrywkę, był w 100% graczem alfa, a same cnoty mimo pewnych różnic miały identyczną mechanikę, nie wysilili się choć o asymetrię w rozgrywce, wiele z cnót miało zdublowane moce tylko wymagały innego zestawu symboli na kościach.
Duże figurki w tej grze to dla mnie kompletna pomyłka, nie mają tu żadnego uzasadnienia poza windowaniem ceny oraz przyciąganiem ludzi tylko i wyłącznie na "plastik". Cnoty i inne niematerialne byty spokojnie mogłyby występować w postaci żetonów.
Marną mechanikę może uratować wyłącznie ciekawa fabuła z wieloma ścieżkami - jak w grach paragrafowych. Ale dla mnie to nadal zbyt mało aby wesprzeć, konkurencja jest spora, choćby The 7th Continent, This War of Mine czy Horror w Arkham lcg - wszystkie są interesujące pod względem fabularnym i dodatkowo mają solidną mechanikę.
Ramzeseba
Posty: 336
Rejestracja: 20 lut 2016, 09:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games, kickstarter 12 czerwca)

Post autor: Ramzeseba »

Marx pisze: 14 cze 2018, 11:03
Ramzeseba pisze: 13 cze 2018, 21:22 MG popłynęli na popularności 2 poprzednich projektów, ale Solomon to:
1. Dość nudna mechanika.
2. Modele projektowane trochę jak na skale 16 mm (niektóre mają dziwnie grube szczegóły jak w JoA, ale tam były o połowe mniejsze modele).
3. Mapy skopiowane z MBP.
4. Dobry start bo dali bonus w 24h, ale ludzie będę powoli analizować i odchodzić bo na KS da się w każdej chwili.

MG są już na poziomie CMON, co nie wydarzą na KS to ludzie kupią...

Edit: MB poprawione na MG :)
Cóż mechanika jest jaka jest. Faktycznie słaba i nudna. Zanudził mnie film z rozgrywką, a wiązałem spore nadzieje z tym tytułem. Figurki są właśnie w większej skali: 35mm dla dorosłych postaci i aż 90mm dla cnót.

Mapy choć faktycznie w stylu tych z MBP, to jednak nie widziałem kopi jako takich. I raczej wątpię, że użyli tych samych ilustracji, choć nie widziałem jeszcze wszystkich kafli i mogę być w błędzie.

Z tym anulowaniem to bym nie wyrokował, na razie kampania idzie lepiej niż Joanna of Arc, kwota bedzie rosła wraz z kolejnymi rozszerzeniami i bundle'ami :-)
Z mapami miałem na myśli styl z MBP :)

Z anulowaniem to chodziło mi o siebie i mi podobnych, btw już to zrobiłem :) Chętnych pewnie będzie dużo.

Co do fixów to niektóre wyglądają jak z JoD, ale tam były specjalnie nieproporcjonalne elementy dlatego, że skala był większa i żeby było coś na nich widać to je zwiększali - mówił o tym Leo na live.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games, kickstarter 12 czerwca)

Post autor: Marx »

Wiele z figurek zaprojektował ten sam człowiek, notabene Polak, Irek Zielinski. Podobieństwo nieprzypadkowe.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
sewhoe
Posty: 343
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
Lokalizacja: Sanok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Solomon Kane (Mythic Games, kickstarter 12 czerwca)

Post autor: sewhoe »

Chyba lekki zawód udzielił się większej liczbie osób. Kampania po Early Birdzie praktycznie stanęła. Faktycznie mechanika taka trochę wydumana i nie porywająca, a figurki trochę na siłę. Tytuł mógłby równie dobrze się bez nich obyć.
ODPOWIEDZ