Valhalla (Łukasz Woźniak)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Valhalla

Post autor: Wookie »

warlock pisze: Dobra, to mam jedną sugestię co do zasad (póki trwa kampania) ;).

W ramach akcji A możemy zdecydować się dociągnąć dwie karty, po czym jedną z nich zachować, a drugą odrzucić. Akcja B jest dokładnie tym samym co jedna z tych akcji A - czyli dwie dobieram, jedną zachowuję. Póki co są to dwie niezależne od siebie akcje. Czy nie lepiej byłoby wprowadzić zasadę, że jeśli w akcji A ciągnę karty, to od razu ciągnę 4 i zachowuję dwie (zamiast najpierw jedną z dwóch i potem znów jedną z dwóch)? Gracze mieliby większe pole manewru i większą szansę na zrobienie dobrego combosa.
super!
był kiedyś taki pomysł, przemyślę jak go wprowadzić dobrze i przejrzyście
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4597
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1879 times

Re: Valhalla

Post autor: warlock »

Dla mnie są dwie proste opcje, przykładowo:
Obrazek

1) Gracze robią akcję z lewej albo prawej strony karty pomocy
2) Gracze robią akcję A lub B, a jeśli A, to składa się ona z dwóch kroków.
smreq
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2017, 15:14
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Valhalla

Post autor: smreq »

Wookie pisze:Bardzo miło widzieć waszą pasję i zaangażowanie!

Staram się czytać wątek i na pewno będziemy nowe rozwiązania i pomysły sprawdzali w najbliższych tygodniach.
Oczywiście gra działa bardzo dobrze (uwagi Gambita były wyjątkiem a nie regułą w recenzjach), ALE oczywiście słucham Was i wprowadzam nowe pomysły.

Dzięki!
Ponawiam więc propozycję aby pewne "homerules" zebrać w jednym miejscu, może na jakieś podstronie sklepu, każdy będzie mógł sobie przetestować różne warianty.

P.S. @Wookie jak dla mnie recenzja Gambita dała dużo dobrego, pokazała słabe punkty które okazały się nie takie straszne i ludzie nadal chcą pograć w tą grę. IMHO powinieneś bardziej docenić tą recenzję i podlinkować ją na stronie jak inne.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3062
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 87 times

Re: Valhalla

Post autor: cezner »

Wybaczcie, ale to jakaś parodia jest.
Dajcie już spokój z tymi dobrymi radami dla Łukasza.
Jeśli gra powstawała 3 lata, to przyjmijcie ją taką jaką jest z całym dobrodziejstwem inwentarza, albo dajcie sobie z nią spokój. To nie są Mocarstwa, gdzie za opracowanie gry wzięli się ludzie nie mający pojęcia o nowoczesnych grach.
Ktoś ta grę testował, ktoś przy niej pracował i opracował ją taka a nie inną (i ktoś nawet ocenił na 9/10 :wink:).
A jeśli macie pomysł na grę 100 razy lepsza, to proszę bardzo. Nikt mechaniki Valhalli nie opatentuje. Możecie wydać swoją lepszą wersję w przyszłości.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4597
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1879 times

Re: Valhalla

Post autor: warlock »

Ale Ty czytałeś w ogóle czego moja rada dotyczy, czy tak po prostu piszesz? To co proponuję nie zmienia balansu w żaden sposób. Ja się po prostu dziwię, że w chwili obecnej jak ciągniesz karty w ramach akcji A wybierasz 1 z 2 to za chwilę znowu ciągniesz karty w ramach akcji B i wybierasz 1 z 2. Moja sugestia dotyczy tylko i wyłącznie tego, że jak ktoś ciągnie karty w ramach akcji A, to od razu niech wybiera 2 z 4 i niech ma większy przegląd pola.

Dobra, nic już nie piszę. Nie mój cyrk, nie moje małpy.
Kisun
Posty: 1128
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 131 times

Re: Valhalla

Post autor: Kisun »

"(uwagi Gambita były wyjątkiem a nie regułą w recenzjach)"
Akurat nie tylko Gambit wspominał o zbyt uproszczonym zagrywaniu kart w ataku, Gametroll również. Raczej to są doswiadczeni gracze i recenzenci dlatego ich opinia warta jest rozważenia.
Czemu nie ma recenzji Gambita na zagramwto? Ta cenzura jest łyżką dziegciu w całkiem miodnej kampanii. To nie było potrzebne.
"Errare humanum est"
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3062
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 87 times

Re: Valhalla

Post autor: cezner »

Ale może Wy chcecie z tego zrobić Lisbonę a to ma być Carcassonne?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Valhalla

Post autor: rattkin »

cezner pisze:Wybaczcie, ale to jakaś parodia jest.
Dajcie już spokój z tymi dobrymi radami dla Łukasza.
Jeśli gra powstawała 3 lata, to przyjmijcie ją taką jaką jest z całym dobrodziejstwem inwentarza, albo dajcie sobie z nią spokój. To nie są Mocarstwa, gdzie za opracowanie gry wzięli się ludzie nie mający pojęcia o nowoczesnych grach.
Ktoś ta grę testował, ktoś przy niej pracował i opracował ją taka a nie inną (i ktoś nawet ocenił na 9/10 :wink:).
A jeśli macie pomysł na grę 100 razy lepsza, to proszę bardzo. Nikt mechaniki Valhalli nie opatentuje. Możecie wydać swoją lepszą wersję w przyszłości.
What he said.
robert84
Posty: 60
Rejestracja: 24 mar 2015, 09:12

Re: Valhalla

Post autor: robert84 »

Wookie pisze:Bardzo miło widzieć waszą pasję i zaangażowanie!

Staram się czytać wątek i na pewno będziemy nowe rozwiązania i pomysły sprawdzali w najbliższych tygodniach.
Oczywiście gra działa bardzo dobrze (uwagi Gambita były wyjątkiem a nie regułą w recenzjach), ALE oczywiście słucham Was i wprowadzam nowe pomysły.

Dzięki!
Cześć Wookie,

Czy brałeś pod uwagę opcję że przegrywający traci swoich wojowników (giną ale nie idą do Valkirii)?
Obecny mechanizm zakłada że trwa walka i wygrywający może wysłać swoich wojowników do Valhalii a przegrywający zatrzymuje karty wojowników (poprawcie mnie jeśli mylę zasady). I tu jak już gdzieś pisałem jest to niespójne z tym jak się trafia do Valhalli ponieważ jest to miejsce przebywania poległych w chwale wojowników - a tu mamy walkę, przegrywający nie ginie bo karty zostają na ręku, wygrywający przecież tym bardziej nie - a żeby trafić do Valhalli muszą zginąć - popełniają samobójstwo:)?
Dla większości pewnie jest to czepianie się ale ja lubię jak gra mechanicznie oddaje sens tytułu/tematu gry.
Pisałem już pod recenzją Gambita jak dla mnie można to łatwo rozwiązać - po wygranej walce odsyłamy wojowników na odpoczynek (nie biorą już udziału w grze) a na koniec i tak jest Ragnarok i wszyscy giną - tyle że Ci którzy wygrali wcześniej walki trafią do Valhalli i mamy za nich punkty.
A w kwestii tych którzy przegrali - można nic nie zmienić albo giną (ale nie chwalebnie więc nie trafiają do Valhalli) i przegrywający ich traci.

Wspieram Twój projekt i czekam już na grę:)

Pozdro!
kali
Posty: 489
Rejestracja: 01 mar 2011, 13:18
Lokalizacja: Łódź

Re: Valhalla

Post autor: kali »

robert84 pisze:
Wookie pisze:Bardzo miło widzieć waszą pasję i zaangażowanie!

Staram się czytać wątek i na pewno będziemy nowe rozwiązania i pomysły sprawdzali w najbliższych tygodniach.
Oczywiście gra działa bardzo dobrze (uwagi Gambita były wyjątkiem a nie regułą w recenzjach), ALE oczywiście słucham Was i wprowadzam nowe pomysły.

Dzięki!
Cześć Wookie,

Czy brałeś pod uwagę opcję że przegrywający traci swoich wojowników (giną ale nie idą do Valkirii)?
Obecny mechanizm zakłada że trwa walka i wygrywający może wysłać swoich wojowników do Valhalii a przegrywający zatrzymuje karty wojowników (poprawcie mnie jeśli mylę zasady). I tu jak już gdzieś pisałem jest to niespójne z tym jak się trafia do Valhalli ponieważ jest to miejsce przebywania poległych w chwale wojowników - a tu mamy walkę, przegrywający nie ginie bo karty zostają na ręku, wygrywający przecież tym bardziej nie - a żeby trafić do Valhalli muszą zginąć - popełniają samobójstwo:)?
Dla większości pewnie jest to czepianie się ale ja lubię jak gra mechanicznie oddaje sens tytułu/tematu gry.
Pisałem już pod recenzją Gambita jak dla mnie można to łatwo rozwiązać - po wygranej walce odsyłamy wojowników na odpoczynek (nie biorą już udziału w grze) a na koniec i tak jest Ragnarok i wszyscy giną - tyle że Ci którzy wygrali wcześniej walki trafią do Valhalli i mamy za nich punkty.
A w kwestii tych którzy przegrali - można nic nie zmienić albo giną (ale nie chwalebnie więc nie trafiają do Valhalli) i przegrywający ich traci.

Wspieram Twój projekt i czekam już na grę:)

Pozdro!
W sensie wojna na śnieżki i kto zrobi większą kulę?
Żyjemy po to, żeby wytwarzać łupież.
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Valhalla

Post autor: Wookie »

Wrzucę to tylko do informacji, bo dużo osób tutaj pisze o pomysłach i poprawkach.

- Valhalla jest bardzo "otwartą" grą dlatego wariantów i dodatków tutaj można dodawać dużo.

- Już testujemy Wasze pomysły także oczywiście możecie pisać jak coś się "urodzi".

- Jak coś przejdzie / pojawi się w grze to będę was informował.

Dzięki za wsparcie!
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1799
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 76 times
Been thanked: 332 times

Re: Valhalla

Post autor: hipcio_stg »

Ja jeszcze raz tylko wspomnę, że miło jak rewers kart był jakimś pobojowiskiem (jakąkolwiek grafiką) z logotypem gry. Może nawet lekka ramka na lewej stronie? Cokolwiek byłoby lepsze od tej żałoby. Uważam, że żłobienia na kartach pomocy są IMO pozbawione sensu. karty przewijają się dość szybko, a zapadając się w dołki tylko trudniej będzie je wyciągać. Przełoży się to na podrapane krawędzie (czarnych) kart, a z koszulkami nie będzie wcale lepiej. Przyłączam się jednak do jednej planszetki +2 wojów dla jarla ze zdolnością. Cokolwiek na instant speedzie byłoby bardzo dobre, nawet pozostawiając dopałki na sorcer speedzie. Generalnie to można by je rozgraniczyć na takie które możesz zagrać w swojej turze i takie, które możesz zagrać w turze przeciwnika. Zawsze ciekawą opcją są karty typu card adventage. Również uważam, że osoba, która przegrywa bitwę powinna ponosić konsekwencje (większe niż utrata tarczy). Może jakieś karty typu artefakt/equipment podpinany pod woja? Nie wiem ile z tych rzeczy było brane pod uwagę, na jakich etapach i w jakich konfiguracjach, ale wolałbym grę bardziej skomplikowaną, lub taką, która oferuje warianty dla casuali i graczy doświadczonych.
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Valhalla

Post autor: Wincenty Jan »

Nie potrafiłem znaleźć nigdzie takiego pytania ale jest spora szansa , że już zostało zadane. Planujecie wydanie gry w innych wersjach językowych? Jak tak, to poprzez nawiązanie współpracy z zagranicznym wydawnictwem czy coś w stylu KS?
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Valhalla

Post autor: Wookie »

Wincenty Jan pisze:Nie potrafiłem znaleźć nigdzie takiego pytania ale jest spora szansa , że już zostało zadane. Planujecie wydanie gry w innych wersjach językowych? Jak tak, to poprzez nawiązanie współpracy z zagranicznym wydawnictwem czy coś w stylu KS?
Na pewno KS jest w naszych planach. Co potem - zobaczymy ;)
zix
Posty: 257
Rejestracja: 12 paź 2015, 16:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Valhalla

Post autor: zix »

Wookie pisze:
Wincenty Jan pisze:Nie potrafiłem znaleźć nigdzie takiego pytania ale jest spora szansa , że już zostało zadane. Planujecie wydanie gry w innych wersjach językowych? Jak tak, to poprzez nawiązanie współpracy z zagranicznym wydawnictwem czy coś w stylu KS?
Na pewno KS jest w naszych planach. Co potem - zobaczymy ;)
To już się przyznaj...
Czy wersja na KS będzie o wiele bardziej wypasiona od naszej? :)
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Valhalla

Post autor: Wookie »

zix pisze:To już się przyznaj...
Czy wersja na KS będzie o wiele bardziej wypasiona od naszej? :)
Zupełnie szczerze - dopiero po zakończeniu kampanii zagramw.to i wysłaniu gry do druku, zaczniemy działać z KS.
Ale wątpię, że będzie cokolwiek ponad polską edycję - już mamy 2 dodatki po 40 kart, kolejne dwa na horyzoncie + coś 'mega' :)
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1799
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 76 times
Been thanked: 332 times

Re: Valhalla

Post autor: hipcio_stg »

Dołóż proszę interakcję w turze gracza. Wykluczenie woja z walki, dopałki, anulowanie dopałki gracza itp
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Valhalla

Post autor: misioooo »

hipcio_stg pisze:Dołóż proszę interakcję w turze gracza. Wykluczenie woja z walki, dopałki, anulowanie dopałki gracza itp
anulowanie anulowania twojego anulowania...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1799
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 76 times
Been thanked: 332 times

Re: Valhalla

Post autor: hipcio_stg »

Czytaj. Counterspell ;-)
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Valhalla

Post autor: polwac »

Czy ja dobrze pamiętam, że rozmiar kart to 65x100mm?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Valhalla

Post autor: Wookie »

polwac pisze:Czy ja dobrze pamiętam, że rozmiar kart to 65x100mm?
dokladnie tak
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Valhalla

Post autor: Wookie »

W ostatnim filmiku przedstawiam i pokazujemy mechanikę dodatku Król Góry:

https://www.youtube.com/watch?v=-1awHuMzodE


Dla spostrzegawczych pewnie będzie widoczny wpływ King of Tokio, bo ten dodatek jest - w pewnym sensie - biciem lidera :)
StalowySwit
Posty: 1
Rejestracja: 18 lut 2018, 12:07

Re: Valhalla

Post autor: StalowySwit »

Wookie psujesz rynek. Zaprojektowałeś grę, pociąłeś na kawałki i robisz to samo co producenci gier komputerowych z grami, tną i dodają miliony DLC.
Jeżozwierz
Posty: 36
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:22

Re: Valhalla

Post autor: Jeżozwierz »

Łukasz powinien od razu zaprojektować, przetestować i wydać 400 kart, najlepiej za 80 zł, bo przecież jak da taniej to więcej osób kupi. :D
Awatar użytkownika
citmod
Posty: 714
Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 103 times
Been thanked: 103 times

Re: Valhalla

Post autor: citmod »

Gra się znacząco rozrosła od początkowych 120kart (czy ile ich tam na początku było). Mam tylko nadzieję, że co najmniej znacząca część (a najlepiej wszystkie) stretchgoal'owych dodatków była już wcześniej zaplanowana i przetestowana. Jeśli tak nie było to martwię się, że grywalna będzie tylko podstawka i np pierwszy dodatek, bo te były już wcześniej testowane, a cała reszta okażę się gimmickiem które zostaną dorzucone na siłę a tak naprawdę będą psuły grę, przez co nikt z nich nie będzie korzystał. Może Wookie mógłby się na ten temat wypowiedzieć? Choć jednak mimo wszystko póki co wierzę, że raczej wszystko miał od początku przemyślane i dodatki będą ciekawym urozmaiceniem.
ODPOWIEDZ