Essen 2017

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
kerukr
Posty: 27
Rejestracja: 08 maja 2016, 22:48

Re: Essen 2017

Post autor: kerukr »

Właśnie testuje twoją aplikację, no niezłe się prezentuje i już wiem że będę jej używać na targach.

Na razie rzuciło mi się tylko że w filtrach przycisk Reset i Apply są blisko siebie i wyglądają jak by były jednym przyciskiem, i ich kolejność chyba bym zmienił czyli najpierw apply a potem reset. Ale to tylko moja indywidualna opinia.

Apka super!
kivu pisze:Hej
Gdyby ktoś chciał to stworzyłem taką prosta apkę z lista gier dostępnych w Essen, która po pobraniu bazy działa offline + filtry, sortowania i takie tam przydatne rzeczy.
Niestety z braku czasu apka na razie tylko na telefony z iOSem.
https://goo.gl/JBKgr4
Co do https://tabletoptogether.com/tool/, na którym się trochę wzorowałem i mam od twórcy linki do API to nadal wszystko jest pobierane z BGG :)
ENDryu
Posty: 814
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 135 times
Been thanked: 27 times

Re: Essen 2017

Post autor: ENDryu »

kivu pisze:Hej
Gdyby ktoś chciał to stworzyłem taką prosta apkę z lista gier dostępnych w Essen, która po pobraniu bazy działa offline + filtry, sortowania i takie tam przydatne rzeczy.
Niestety z braku czasu apka na razie tylko na telefony z iOSem.
https://goo.gl/JBKgr4
Co do https://tabletoptogether.com/tool/, na którym się trochę wzorowałem i mam od twórcy linki do API to nadal wszystko jest pobierane z BGG :)
A zdążysz zrobić na Androida przed Essen? :roll:
kivu
Posty: 224
Rejestracja: 08 sie 2012, 09:53
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Essen 2017

Post autor: kivu »

kerukr pisze: Na razie rzuciło mi się tylko że w filtrach przycisk Reset i Apply są blisko siebie i wyglądają jak by były jednym przyciskiem,
Też jeszcze myślę jak trochę rozdzielić te guziki :) kolejność to jednak chyba sprawa indywidualna - dla mnie bliżej prawej jest guzik, który będzie chyba używany częściej to raz, a dwa nie chce, żeby ktoś sobie resetował filtry przypadkiem po ustawieniu kilkunastu opcji :)
ENDryu pisze: A zdążysz zrobić na Androida przed Essen? :roll:
Niestety nie :( zabrałem się za to zdecydowanie za późno, w przyszłym roku pewnie pójdzie lepiej, teraz mam już na głowie za dużo rzeczy z organizacją własnego wyjazdu
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Essen 2017

Post autor: Marx »

Mam takie pytanie, czy ceny na stanowiskach są negocjowalne? Oczywiście, zachowując wszelkie ramy przyzwoitości ;-)
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Essen 2017

Post autor: rattkin »

Raczej nie. Ewentualnie, w niedzielę pod koniec dnia, kiedy niektórzy wystawcy próbują śmieci opchnąć, żeby nie wracać z ładunkiem. Natomiast co do "kramików" z grami, których tam trochę jest, to sprzedawca zwykle jest bardzo dobrze zorientowany co sprzedaje i ile coś jest warte.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Essen 2017

Post autor: Marx »

Dziękuje, dobrze wiedzieć. Dobra logistyka i wiedza to podstawa.... Takie tam mądrości wieczorową porą.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: Essen 2017

Post autor: cezaras »

chciałbym zauważyć, że ten wątek znajduje się w kategorii "Gry planszowe i karciane"
a więc:
- mapki
- spotkania
- kłótnie dystrybutorów ze sklepami
- aplikacje
- itp. itd.
nie pasują ... po prostu
(oczywiście są bardzo ciekawe, pouczające, interesujące, ale NIE W TYM WĄTKU
ps. podpowiem, że wątek Essen jako konwentu w ramach niniejszego forum znajduje się tutaj)

A jeśli jest ktoś, kto chciałby pogadać o grach, to.. ostatnio miałem krztynkę czasu ...:

a) Merlin - wstępnie/raczej odpadam.
Po Zamkach, Notre Dame, Bora, W roku smoka - Stefan stał się moim ulubionym projektantem.
Te dość różne gry łączy jedno: stosunkowo proste zasady i trudność rozgrywki.
I to jest (był?) geniusz.
i przy Wyroczni i przy Merlinie mam wrażenie odwrócenia proporcji...

b) Heaven & Ale - troszkę kojarzy się z Shipyardem (ten tor akcji), bardzo z Egizią a jeszcze troszeczkę z Zamkami Burgundii.
Bardzo ciekawy twist polegający na tym, że każdy z rodzajów aktywacji, każdy z graczy może wybrać tylko raz w ciągu gry. Oczywiście najlepiej na koniec ... ale.... nawet dla jednego gracza nie wystarczy dysków aktywujących w ostatniej rundzie...a przy kilku... ho ho ho?!?!?!
bardzo ciekawe decyzje do podjęcia
a jeszcze rozbudowa swojej planszy...wielopłaszczyznowa...
i jeszcze końcowe punktowanie, jakby je zaprojektował najarany trawką Knizia...
Myślę, że to będzie HIT dla co najmniej zaawansowanych graczy:)

c) Calimala - następny HIT ale tylko dla geeków.
Dziwny/Genialny mechanizm wybierania akcji.
Możliwe akcje losowo (poza centrum) rozkładamy na macierzy 3x3.
Miejsca do zagrania, to te łączące dwie możliwe akcje.
Kładąc swój dysk aktywujemy obie akcje na połączeniu... ale... jeśli ktoś już wcześniej był na tym miejscu, to dajemy mu w prezencie powtórkę tych dwóch akcji
... i kolejnemu też
ale już czwartego wyrzucamy do Rady Miasta ....wywołując punktowanie
BTW punktowania:
mamy 15 kategorii, w każdej z nich walczymy o przewagi, każda z tych kategorii jest punktowana dokładnie raz, przy czym:
- kolejność punktowania jest losowa dla każdej z gier
- jest znana od początku rozgrywki

Brzmi jak połączenie Brukseli 1893 z Rokiem Smoka i... tego nie mogę odpuścić

d) Transatlantic - zagrywanie kart jak w Concordii (praktycznie identyczny mechanizm), ale pod spodem zupełnie inne reguły, zupełnie inna taktyka.
Przede wszystkim: bez mapy
Poza tym:
- zdobywanie mnożników oddzielono od kart (karty zdobywane podczas gry dają lepsze akcje, ale mnożniki trzeba zdobywać oddzielnie).
- w naturalny sposób "wypychamy" z gry inne statki (a to wpływa bezpośrednio na dochód, czyli pośrednio na możliwość kupowania kolejnych statków)

e) Pioneer days -
mnie ta gra zdobyła!!
i nawet Rahdo, przeżywający każdy kolejny wynik na kościach, mnie nie zniechęcił
wygląda na:
bezprecedensowe połączenie lekkości / trudności / multum wyborów / (żółtej/i]) interakcji
same sprzeczności :D :roll:
i cały czas piszę o lekkuchnej kościance :D :D :d
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Essen 2017

Post autor: rattkin »

cezaras pisze:ale NIE W TYM WĄTKU
Bycie kowbojem internetu zwykle daje odwrotne skutki. Ktoś założył wątek, więcej odpowiedzi pojawiło się tutaj. Podlinkowałem z tamtego wątku do tego, by przerzucić tamtych uczestników, a samo spotkanie wydzieliłem do osobnego by nie zaginęło. Pewnie, że bardziej *poprawnie* byłoby w drugą stronę, ale liczy się wymierny efekt, a nie "w imię zasad".
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Essen 2017

Post autor: AkitaInu »

W calimali co jest ciekawe oprócz tego jak się wybiera akcje ?:) No i może jeszcze punktacji ale tutaj jakoś szału nie ma, ot ciekawie zrobiona punktacja.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Essen 2017

Post autor: rattkin »

Wracając do sprawy, chciałbym serdecznie podziękować koledze kaszkietowi, który naprowadził mnie na Petrichor - już teraz wydaje mi się to mini perełką i ukrytym skarbem tych targów.

Mam też nadzieję, że Dead Man's Doubloons okaże się fajne i nie za lekkie. Z lekkich zabaw mamy Libertalię, z nieco cięższych Rattle, Battle, a na końcu - Merchants and Marauders. Chciałbym żeby DMD było gdzieś pomiędzy dwoma ostatnimi.
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: Essen 2017

Post autor: cezaras »

rattkin pisze:
cezaras pisze:ale NIE W TYM WĄTKU
Bycie kowbojem internetu zwykle daje odwrotne skutki. Ktoś założył wątek, więcej odpowiedzi pojawiło się tutaj. Podlinkowałem z tamtego wątku do tego, by przerzucić tamtych uczestników, a samo spotkanie wydzieliłem do osobnego by nie zaginęło. Pewnie, że bardziej *poprawnie* byłoby w drugą stronę, ale liczy się wymierny efekt, a nie "w imię zasad".
chłopcem od krów się nie czuję :D
i na pewno nie chciałem wywoływać jakiejś burzy... a jeszcze bardziej personalnych odniesień
po prostu w tym wątku liczyłem (i wciąż liczę) na opinie dotyczące gier
AkitaInu pisze:W calimali co jest ciekawe oprócz tego jak się wybiera akcje ?:) No i może jeszcze punktacji ale tutaj jakoś szału nie ma, ot ciekawie zrobiona punktacja.

rozgrywka jest (wydaje się być) mega ciekawa
każdy - dosłownie: każdy Twój ruch ma wpływ na innych graczy.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Essen 2017

Post autor: AkitaInu »

rattkin pisze:Wracając do sprawy, chciałbym serdecznie podziękować koledze kaszkietowi, który naprowadził mnie na Petrichor - już teraz wydaje mi się to mini perełką i ukrytym skarbem tych targów.

Mam też nadzieję, że Dead Man's Doubloons okaże się fajne i nie za lekkie. Z lekkich zabaw mamy Libertalię, z nieco cięższych Rattle, Battle, a na końcu - Merchants and Marauders. Chciałbym żeby DMD było gdzieś pomiędzy dwoma ostatnimi.

Petrichor wygląda bardzo fajnie ale powiedz mi, co według Ciebie uczyni go perełką?

@Cezaras - musze sprawdzić instrukcje calimali w takim razie
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Essen 2017

Post autor: AkitaInu »

cezaras pisze:
AkitaInu pisze:W calimali co jest ciekawe oprócz tego jak się wybiera akcje ?:) No i może jeszcze punktacji ale tutaj jakoś szału nie ma, ot ciekawie zrobiona punktacja.

rozgrywka jest (wydaje się być) mega ciekawa
każdy - dosłownie: każdy Twój ruch ma wpływ na innych graczy.
Ok, po przeczytaniu insturkcji stwierdzam że wieje nudą :)

tak naprawde rbimy 2 rzeczy w tej grze: produkujemy kostki albo wyrzucamy je na plansze. Co prawda wyrzucamy je na 3 rózne sposoby (ale tak naprawde to są trzy różne transporty więc szału nie ma) a produkcja jest sama w sobie dość prosta (oprócz tej w workshopach, które trzeba najpierw zbudować).

I tyle ! Wpływ naszego ruchu na ruchy graczy jest, oni robią tak samo akcje jak my. Aleto wszystko, coś w stylu na chwałę rzymu, podążanie za akcjami itp itd. Tutaj akurat robimy je za free ale musi ktoś położyć dysk tam gdzie my mamy swój.

no naprawde widze wiele ciekawszych gier od tej, np pulsar które instrukcje skończyłem niedawon i naprawde dobrze to wygląda. A nie jak produkcja i wyrzucanie kostek na plansze :P
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Essen 2017

Post autor: rattkin »

AkitaInu pisze:Petrichor wygląda bardzo fajnie ale powiedz mi, co według Ciebie uczyni go perełką?
Chodzi o perspektywę. Essen, jako stolica eurosucharów, zwykle obradza w gry (moim zdaniem) bardzo do siebie podobne i na jedno kopyto, choć z próbami wprowadzenia jakichś mechanicznych modyfikacji. Ja się nie czuję odbiorcą takich gier, szukam gier prawdziwie unikalnych, innych, ale przede wszystkim takich, które dają mi powód do siadania z innymi przy stole - takich, które oferują istotną interakcję będącą główną częścią gry, a nie tylko niebezpośrednim elementem. Powoli przyzwyczajam się, że na Essen nie wychodzą wielkie, istotne z punktu widzenia "kulturowego", ważne gry (ok. TIME Stories było zaskakującym wyjątkiem). Wychodzą solidne i bardzo dobre gry. Innowacyjność przeniosła się na Gencon i przede wszystkim na KS. Szukam w tym Essenowym mrowiu czegoś, co się wyróżnia. Ukryte perełki to gry, które nie widnieją na wishlistach, które nie wiszą w oczywistych top 10 BGG preview typu Charterstone. To gry, które nie mają szans się marketingowo przebić. W tamtym roku typowałem do takiej roli Not Alone (o którym w zasadzie nie mówił prawie nikt) i potwierdziło się - spodobało mi się najbardziej ze wszystkiego, a i szersza publiczność potem doceniła, co dodatkowo miłe. W tym roku - dla mnie - Petrichor ma szansę być taką grą. Przez rekonfigurowalność, przez interakcję, przez temat i jednoczesną prostotę i głębię roz(g)rywki. Lubię gry, które starają się na świeżo ująć coś nad stołem, a nie egzekwować optymalizację. Poza tym mam słabość do Samiego Laakso - świetny gość.

Pulsar 2849 pozostaje niewiadomą - niby ciekawe, ale ostatecznie to tylko dice placement. Nie mam opinii na razie, przeczytałem instrukcję i nie czuję mięty. Ale może mi się spodobać. Jestem umówiony z Paulem Groganem na demo.
Dead Man Doubloons - może, ale mam wrażenie, że mimo wszystko jednak się zawiodę lekkością/przypadkowością
Bunny Kingdom - Garfield umie w prostocie zakląć piekielnie dobrą grywalność, ale wstępne oceny są dość mieszane. Jeden z pierwszych tytułów jakie będę chciał sprawdzić.

Po pozostałych tytułach (a przejrzałem ich wszystkie 1020) nie obiecuję sobie wiele. Na pewno znajdzie się tam kilka solidnych pozycji, które może nawet kupię, bo nowalijki, ale chodzi o ten jakże rzadki efekt wow. O grę, w którą się zagra więcej niż te kilka razy.
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: Essen 2017

Post autor: cezaras »

AkitaInu pisze: np pulsar które instrukcje skończyłem niedawon i naprawde dobrze to wygląda. A nie jak produkcja i wyrzucanie kostek na plansze :P
do Pulsara jeszcze w środę nie było reguł...
...koniecznie sprawdzę
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2805
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Essen 2017

Post autor: kaszkiet »

rattkin pisze:Wracając do sprawy, chciałbym serdecznie podziękować koledze kaszkietowi, który naprowadził mnie na Petrichor
Miło mi. Oby się sprawdziło, że to coś fajnego!
Tematyka "bycia chmurą i wspólnego wpływania na pogodę" zapowiada się bardzo interesująco, szczególnie że interakcja powinna tutaj być wysoka.

W ogóle zauważam jakieś zaczątki trendu "pogodowego" - oprócz Petrichora i Photosynthesis jest także Harvest Island.
To akurat jest drobna azjatycka karcianka z bardzo ładną oprawą graficzną, gdzie sadzimy i zbieramy owoce, a decyzje opieramy m.in. na prognozach pogody. Nie interesuje mnie tak bardzo jak Petrichor, ale wpadła mi w oko.

No i również liczę na Dead Man's Doubloons, bo chciałbym mieć grę w pirackich klimatach, gdzie pływamy swoim statkiem po Karaibach, walczymy ze sobą, rozwijamy się i poszukujemy skarbów. Żeby nie było przekombinowane, ale też i nie za lekkie. W Essen ma być chyba gratisowo z grą dodawana "cloth map" - to tak w ramach autozachęty do zakupu.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Essen 2017

Post autor: AkitaInu »

rattkin pisze:
AkitaInu pisze:Petrichor wygląda bardzo fajnie ale powiedz mi, co według Ciebie uczyni go perełką?
Chodzi o perspektywę. Essen, jako stolica eurosucharów, zwykle obradza w gry (moim zdaniem) bardzo do siebie podobne i na jedno kopyto, choć z próbami wprowadzenia jakichś mechanicznych modyfikacji. Ja się nie czuję odbiorcą takich gier, szukam gier prawdziwie unikalnych, innych, ale przede wszystkim takich, które dają mi powód do siadania z innymi przy stole - takich, które oferują istotną interakcję będącą główną częścią gry, a nie tylko niebezpośrednim elementem. Powoli przyzwyczajam się, że na Essen nie wychodzą wielkie, istotne z punktu widzenia "kulturowego", ważne gry (ok. TIME Stories było zaskakującym wyjątkiem). Wychodzą solidne i bardzo dobre gry. Innowacyjność przeniosła się na Gencon i przede wszystkim na KS. Szukam w tym Essenowym mrowiu czegoś, co się wyróżnia. Ukryte perełki to gry, które nie widnieją na wishlistach, które nie wiszą w oczywistych top 10 BGG preview typu Charterstone. To gry, które nie mają szans się marketingowo przebić. W tamtym roku typowałem do takiej roli Not Alone (o którym w zasadzie nie mówił prawie nikt) i potwierdziło się - spodobało mi się najbardziej ze wszystkiego, a i szersza publiczność potem doceniła, co dodatkowo miłe. W tym roku - dla mnie - Petrichor ma szansę być taką grą. Przez rekonfigurowalność, przez interakcję, przez temat i jednoczesną prostotę i głębię roz(g)rywki. Lubię gry, które starają się na świeżo ująć coś nad stołem, a nie egzekwować optymalizację. Poza tym mam słabość do Samiego Laakso - świetny gość.

Pulsar 2849 pozostaje niewiadomą - niby ciekawe, ale ostatecznie to tylko dice placement. Nie mam opinii na razie, przeczytałem instrukcję i nie czuję mięty. Ale może mi się spodobać. Jestem umówiony z Paulem Groganem na demo.
Dead Man Doubloons - może, ale mam wrażenie, że mimo wszystko jednak się zawiodę lekkością/przypadkowością
Bunny Kingdom - Garfield umie w prostocie zakląć piekielnie dobrą grywalność, ale wstępne oceny są dość mieszane. Jeden z pierwszych tytułów jakie będę chciał sprawdzić.

Po pozostałych tytułach (a przejrzałem ich wszystkie 1020) nie obiecuję sobie wiele. Na pewno znajdzie się tam kilka solidnych pozycji, które może nawet kupię, bo nowalijki, ale chodzi o ten jakże rzadki efekt wow. O grę, w którą się zagra więcej niż te kilka razy.
Ja bym dodał jeszcze capital lux, genialna gra (po polsku cosmopolis) którą kupiłem ot tak :)

Co do petrichora to też można powiedzieć że ostatecznie to tylko area controll ;) Ale nie o to chodzi. Zgadzam się że jest prosta ale ma sporo kombinowania, jest duzo interakcji i wygląda bardzo dobrze. Nie jestem pewien o co Ci chodzi z rekonfiguralnością, możesz rozwinąć?

Pulsar, mnie instrukcja kupiła, jest pare ciekawych twistów, jest fajna mechanika, są trudne decyzje, jest kombinowanie itp itd :) Może nie do końca jest interakcja, to już jak kto lubi.

Sprawdzałeś pewnie john company, tam jest interakcja ale dość spora.

No i chciałbym mieć tyle czasu żeby przejżeć te wszystkie gry, mam w sumie podobnie, chciałbym znaleźć jakąś perełkę, jakieś perełki z nowinkami mechanicznymi ale brakuje czasu ;) A jako że po prostu lubie dobre euro to essen dla mnie jest w sam raz :)

ja np. biore:

rajas of the ganges - bo ma fajną ciężkość, podobną do marco polo, ma fajne akcje z kostkami i w sumie dość nowe jak dla mnie ich wykorzystanie
antiquity - splotter działający na 2 osoby, jestem kupiony ;)
agra - bo wydaje się być ciężkim euro z dużo ilością kombinowania wokół głownych akcji i rozwojem w grze
pulsar - za kostki, za fajne mechaniki, za fajne twisty
john company - mała ale jednak spora gra, za do że jest o 2 do 6 graczy gdzie na 2 graczy ma działać i nawet to ludzie potwierzają. Za wysoką interakcję i ciekawy temat.

W każdej z tych gier (oprócz antiquity) znalazłem coś co mnie przyciągnęło ale jest ich mało. Pewnie było więcej ale fundusze nie pozwalają na więcej.

Nie ma tego dużo. Tak jak powiedziałeś - wysyp podobnych gier gdzie trzeba łowić te perełki. Czy te gry dla mnie są perełkami? nie wiem (rajas raczej nią nie będzie), zagram to stwierdze czy są czy nie :D

Ale rozumiem Twój punkt widzenia, mało jest innowacyjnych mechanik.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Essen 2017

Post autor: rattkin »

Przez rekonfigurowalność miałem na myśli układ i rodzaje roślinek, szczególnie z dodatkiem. Różne kafelki wymuszą różne rozgrywki. I można tez je umyślnie wybrać zamiast losować, by wspierać konkretne style gry. Lubię gry, ktore dają takie możliwości.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Essen 2017

Post autor: AkitaInu »

rattkin pisze:Przez rekonfigurowalność miałem na myśli układ i rodzaje roślinek, szczególnie z dodatkiem. Różne kafelki wymuszą różne rozgrywki. I można tez je umyślnie wybrać zamiast losować, by wspierać konkretne style gry. Lubię gry, ktore dają takie możliwości.
ok, tak właśnie myślałem.

samo to w sobie nie jest cudem ale w połączeniu z resztą może dać spoko gierkę. Z jednej strony troche obawiam się że będzie taka przepychanka na planszy, tak troche w kółko ale z drugiej strony oglądając rulsy to jednak pojawił się ten błysk ;) wyjdzie pewnie w praniu
Awatar użytkownika
harrison
Posty: 286
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 4 times

Re: Essen 2017

Post autor: harrison »

Odnośnie gry Petrichor to czytałem ostatni update z KS - mogą być problemy z dostępnością
The factory came back from their Golden Week holidays this week and informed us that they are on a very tight schedule for Essen. This means that our possibility for Petrichor to make it at Essen have slimmed down significantly.
https://www.kickstarter.com/projects/mi ... ts/2015607

Piszą też o late pledgach. Czy ktoś z forum wspierał może?
The opening of pledge manager also means that late pledges will be opened up. Those who did not back on Kickstarter may NOT pick up their copy at Essen, of course.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2805
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Essen 2017

Post autor: kaszkiet »

To lipa trochę. Zobaczymy więc.
Dzięki za info!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Essen 2017

Post autor: rattkin »

Tak, David Turczi pisał, że to będzie wóz albo przewóz i że będzie wiadomo dopiero na miejscu. Jestem przygotowany ale dobrej myśli :)
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2811
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 100 times
Been thanked: 154 times
Kontakt:

Re: Essen 2017

Post autor: Ink »

Trochę z przymrużeniem oka, na Games Fanatic nowości z Essen według klucza "dziwne i nietypowe tematy":

http://www.gamesfanatic.pl/2017/10/22/e ... ne-tematy/
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4089
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2601 times
Been thanked: 2533 times

Re: Essen 2017

Post autor: Gizmoo »

Moja Essenowa lista uległa CAŁKOWITEJ zmianie od mojego pierwszego postu w tym wątku. Wraz ze zdobywaniem coraz większej wiedzy o nowych tytułach - te z topki spadły na dalszy priorytet, a w ich miejsce pojawiły się mniej znane perełki, które przemówiły do mnie bardziej niż ohypeowane tytuły. Wybór był trudny i zrezygnowałem ze wszelkich tytułów już wydanych w Polsce, lub zapowiedzianych (nie ma na niej np. Column of Fire i Majesty, które na luzie było by w topce). Stwierdziłem, że nie będę się pasjonował grami, w które mam szanse prędzej czy później zagrać i skupiłem się wyłącznie na tych, które mogą nie ujrzeć sklepowych półek w Polsce. Nie przedłużając - moje Top 10 gier, w które MUSZĘ zagrać na tegorocznym Spiel i być może - zakupić:

1. MONSTER LANDS - Obłędnie wyglądający Dice/worker placement. Bronimy wioski/polujemy na potwory. Dużo znanych mechanik, ale tak fajnie zaplecionych, że aż chce się grać. Mnóstwo decyzji do podjęcia, fajnego kombinowania na kostkach i zarządzania surowcami. Kampania obecnie trwa na kickstarterze (wsparłem), więc można zobaczyć, że to euro jest do tego wszystkiego PRZEpiękne! Jestem na ten tytuł potwornie ;) nakręcony i mam nadzieję, że nie będę musiał rezygnować z mojego pledża.

2. CHIMERA STATION - Budowanie stacji kosmicznych i... workerów. Worker placment z mega ciekawym gimmickiem - każdy worker może składać się z czterech elementów i każdy worker będzie działał inaczej. Strasznie mi podoba się ten pomysł (wygląd mniej) zapowiada się na mega oryginalną i pasjonującą grę. Chcę już w to zagrać!!!

3. PIONEER DAYS - Dice drafting/resource menegment. Graliście w Oregon Trail? No to jest chyba najwierniejsza próba jego przeniesienia na planszę. Jesteśmy osadnikami Ameryki, którzy muszą uporać się ze wszystkimi przeciwnościami losu. Oryginalne mechanicznie i do tego ze sporą ilością ważnych decyzji do podjęcia. Zarządzanie kryzysem i walka z przeciwnościami losu - to w grach zawsze dostarcza emocji. Szata mogła by być ładniejsza, ale i tak nie jest źle. Lubię jak gra mnie cały czas "bije" i stawia przed trudnym wyborem "mniejszego zła".

4. HARVEST - Dość oryginalny Worker Placement od TMG, których bardzo lubię i którzy nie mają w zasadzie większych wpadek. Świetnie wygląda i ma do tego kilka oryginalnych pomysłów. A do tego zbiera wyłącznie pochlebne recenzje.

5. MERCHANTS OF ARABY - Jak sama nazwa wskazuje - gra o handlarzach w Arabii. Miks rozmaitych mechanik - negocjacji i zarządzania surowcami, budowania tableu i zarządzania ryzykiem. Sporo ciekawych pomysłów i rozwiązań. Do tego wygląda wręcz obłędnie.

6. PLANET DEFENDERS - Przezabawne euro o polowaniu na roboty. Miks rozmaitych mechanik. Mamy tu Zarządzanie zasobami, worker placement i poruszanie się o modularnej planszy. Gra wygląda dosyć dziwnie, ale mechanicznie jest to dosyć oryginalne i zbiera bardzo pozytywne recenzje. W zeszłym roku na Essen była bodaj pierwsza edycja (albo prototyp), bo już go wtedy widziałem.

7. RAJAS OF GANGES - Nie wygląda oryginalnie, ale na pewno to bardzo dobra gra, znanego duetu od m.in. Pokoleń. Markus i Inka Brand wiedzą jak robić dobre euro i ten dice placement na pewno nie będzie wyjątkiem. Nie mogę się doczekać!

8. ASKING FOR TROBILS - Gra nie nowa, ale w nowej odsłonie. Właśnie została wydana druga edycja z nieco zmienioną szatą graficzną, lekkimi twikami w mechanice i zmienionymi komponentami. Mega oryginalnie wyglądający miks worker placement z pick up and delivery w bardzo oryginalnej oprawie.

9. WIZARDS WANTED - Po recenzji Toma Vasela ten tytuł mnie zachwycił. Proste w zasadach, ale dość wymagające główkowania średniej ciężkości euro. Wygląda jak gra dla dzieci, ale sporo jest tam istotnych decyzji do podjęcia. Kilka ciekawych rozwiązań mechanicznych i piękna oprawa graficzna, ciągną mnie do tego tytułu jak magnes. Mam nadzieję, że się nie rozczaruję, bo nie mogę doczekać się rozgrywki w ten tytuł.

10. HELDENTAUFE - Dungeon Crawler, ale z mechaniką a'la euro. Prosta, wesoła gra, która wygląda obłędnie. Chciałem to wesprzeć kiedyś na kickstarterze, ale obawiałem się, że rozgrywka może być za prosta i za mało angażująca szare komórki. Jak jest naprawdę - mam nadzieję, że już wkrótce się przekonam.

Na liście - o mniejszym priorytecie - znalazły się wymieniane już w tym wątku wielokrotnie: Agra, Noria, Feudalia, Okangan, Montana, Otys, London i... Wiele innych, w które pewnie nie zdążę zagrać. ;)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Essen 2017

Post autor: rattkin »

Niesamowite, nic się nie pokrywa z moją obecną :) Ale będę już leniwy i podepnę z Tabletop Together Tool - https://tabletoptogether.com/tool/share ... 2ff735&c=6

Przy czym need/want/like niekoniecznie odzwierciedlają chęć "posiadana", a raczej kolejności sprawdzenia/odebrania na targach - część wynika z ograniczonej dostępności, a część z mojej preferencji. Niektóre tytuły są też na liście tylko dla mnie do przypomnienia, żeby wpaść do wydawcy i pogadać o czymś tam, co zaplanowane wcześniej.
ODPOWIEDZ