Star Wars: Legion (Alex Davy)

Dyskusje o konkretnych grach bitewnych
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: rastula »

Rocy7 pisze:Kurde ja nie widze tej jakosci modeli na tym filmiku. Z tym ze moze to kwestia malowania.
costi pisze:Template ruchu w skirmishu, czyli jak skomplikować prostą rzecz...
mam nadzieje ze tylko dla ciezkich pojazdow. Inaczej nie rozumniem po co?

gdyby różnice były jakieś kolosalne to społeczność IA byłoby chyba lekko mówiąc zawiedzione... gracze są bezlitośni (vide polskie Zamki Ludwika)... z drugiej strony trzeba uzasadnić zakup 3 figurki Luka w tej skali...
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: ajfel »

Jeśli jakiś element jeszcze przed premierą mnie skutecznie nie zrazi, to pewnie wejdę w to. Nie jaram się tym tak, jak chociażby reedycją Necromundy, temat starwarsowy z jednej strony jest nośny, z drugiej mocno ogranicza. I tak:

- tylko dwie frakcje (od biedy trzy), z drugiej strony można się pokusić o zbieranie obu ;)
- mocno ograniczony repertuar jednostek (myślę że dużo bardziej niż w przypadku latawców z X-Winga, gdzie expanded universe robi robotę), więcej tu się da naprodukować bohaterów niż regularnych oddziałów
- FFG zarówno w X-Wingu jak i Armadzie wyraźnie pokazali że skalę mają w głębokim poważaniu. Ja nie mam i trochę się obawiam "pomniejszonych na potrzeby gry" AT-AT i innych tego typu pomysłów
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Rocy7 »

Juz skojarzylem co po template ruchu w bitewniaku naziemnym, wymuszanie kupna core boxa ;) Choc moze dadza jak w Armadzie odrebnie.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2360
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: karawanken »

Tak jak X -wingami i Armadą jarałem się niemiłosiernie tak tutaj mam jedno wielkie meh. Nawet nie potrafię tego wyjaśnić SW uwielbiam. Bardziej zainteresowany jestem Necromundą mimo, że nigdy nie grałem nic od GW poza BloodBowlem
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Rocy7 »

Jesli nie wprowadzaja jakies ciekawej mechaniki to srednio to widze znowu templatka i customowe kosci.

Obrazek

Jedyna nadzieja w systemie objectives, mgle wojny i niestandardowym systemie aktywacji.

Obrazek
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: KrzysiekL »

W temacie skali:
Sorastros pisze:This Luke measures 35mm in height compared to the IA Luke who measures 30mm in height (and the base measures 27mm across) :)
Z tym że Luke z coreboksa IA ma ugięte kolana, więc jest trochę niższy ogólnie...

EDIT: foto porównawcze, jednak wygląda na to, że trochę większa skala:
Spoiler:
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: KrzysiekL »

schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Star Wars: Legion od FFG

Post autor: schizofretka »

Bwe, heroic do kwadratu, wygląda na porównaniu gorzej niż IA.
Gdyby dało się - z np. kitem konwersyjnym - użyć figsów z IA oraz na odwrót, to szielnie kupowałbym dalej, a tak pas.
Templatka z dupy, niepraktyczna i niepotrzebna - wystarczyłoby ograniczyć ruch skuterów do przedniej/tylniej ćwiartki.


Stukał Lucjan Szołajski
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
gervaz
Posty: 346
Rejestracja: 26 wrz 2009, 09:07
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: gervaz »

Tekst o tym, co na razie wiadomo o tej grze - i co się na jej temat mi wydaje:

http://bitewniakowepogranicza.blogspot. ... nie-z.html
http://bitewniakowepogranicza.blogspot.com/

Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: rastula »

Co by nie powiedzieć, to będą mnie drażnić figurkami. Ale posiadając calkiem miły, domowy zestaw IA nie widzę racjonalnych powodów dla wejścia w ten tytuł. To chyba jednak dla tych właśnie którzy uznali że IA jest zbyt planszowkowy i odpuscili sobie ten tytuł. Ffg ponawia atak na ich portfele. Ale oczywiście będę się ślini£ lekko na wystudiowane zdjecia profesjonalnie pomalowanych figsow w customowych scenografiach...geek tak ma ;).
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: KrzysiekL »

Ja wezmę na pewno, ale poczekam aż powychodzi więcej zestawów i jak ogram bardziej IA (dopiero zaraz Jabba, a tu już następny dodatek zapowiedziany). Chociaż raczej nie będę bawił się w turnieje, tylko będę to traktował jak planszówkę i grał ze znajomymi. ;)

Tylko to malowanie szturmowców... ech. ;<
Awatar użytkownika
Vilk
Posty: 223
Rejestracja: 10 cze 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Vilk »

Daetorian
Posty: 222
Rejestracja: 03 cze 2016, 09:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Daetorian »


a miałobyć inaczej? :D Ale fakt ile ja im kasy zostawiam to szok...
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: rastula »

na szczęście Galakta dała jasny sygnał że nie warto inwestować w wydanie PL ( ceny 20% wyższe i odpuszczenie kontynuacji Imperium Atakuje) a na angielskie wydanie aż takiego ciśnienia nie mam ...:).

Oczywiście figsy pokazują pomalowane na poziomie więcej niż dobrym :)... money sucking bastards :).


no ale w końcu wiadomo gdyby te 25$ to było 25PLN to bym łykał :D
Awatar użytkownika
Vilk
Posty: 223
Rejestracja: 10 cze 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Vilk »

Gdyby znaleźli się zdecydowani posiedzieć w tym dłużej, domowi klimaciarze, to ja chętnie. Pewnie skończy się na ograniczonej grupce turniejowców-optymalizatorów.
Daetorian
Posty: 222
Rejestracja: 03 cze 2016, 09:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Daetorian »

Vilk pisze:Gdyby znaleźli się zdecydowani posiedzieć w tym dłużej, domowi klimaciarze, to ja chętnie. Pewnie skończy się na ograniczonej grupce turniejowców-optymalizatorów.
Ja kupie aby mieć fun z malowania plus czasem pogram ze znajomymi.
Awatar użytkownika
Vilk
Posty: 223
Rejestracja: 10 cze 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Vilk »

Vilk pisze:Gdyby znaleźli się zdecydowani posiedzieć w tym dłużej, domowi klimaciarze, to ja chętnie. Pewnie skończy się na ograniczonej grupce turniejowców-optymalizatorów.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Rocy7 »

Trochę wiecej o mechanice

https://arstechnica.com/gaming/2018/03/ ... comments=1

Z ciekawostek

The unit activation system is really pretty interesting. The command card you play at the start of your turn determines how many of your units you'll be able to issue orders to. Units with orders activate at a time of their controller's choice, while units without orders activate in a random order. As a general rule, ordering more units decreases your chance of acting before your opponent. It means you really need to think about when you play each of your command cards. If you depserately need to use a specific unit, like a tank-killer, you might want to play a card that only lets you issue one order so that you can take an important action before your opponent can react. The down-side is that you'll lose a lot of control over the rest of your army's activation, and it creates quite a sense of the fog of war.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: costi »

O mechanice wiadomo już wszystko, FFG wypuściło pełne zasady.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 664
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 72 times
Been thanked: 151 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Tyrek »

Jesteśmy już po premierze. W dużych miastach odbywały się już pokazy gry. Ktoś coś? Jakieś wrażenia? Głosy zewsząd donoszą, że gra ma bardzo fajny potencjał przy jednocześnie dość prostych regułach. Czekam na jakieś opinie :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Rocy7 »

Na FB pojawiły się pierwsze wrażenia

[emoji456]Star Wars Legion - nasza opina :)
(po rozegraniu kilkunastu bitew zestawem startowym)

[emoji626]Zalety:
[emoji818]️Uniwersum Gwiezdnych Wojen - dla milionów fanów na całym świecie to niezwykła gratka.
[emoji818]️Bardo proste zasady które napisane są w niezwykle czytelny sposób.Gdyby jednak coś było niejasne to na stronie ffg znajdziemy klaryfikacje wszystkiego, opisaną krok po kroku.
[emoji818]️Naprzemienny system aktywacji połączone z kartami rozkazów.
[emoji818]️Bardzo fajnie zrobiony system aktywacji jednostek. Dokładamy miarkę i przemieszczamy lidera oddziału. Całą resztę oddziału przestawiamy patrząc tylko na to, aby zachować koherencję (odpowiednią odległość od lidera). Bardzo przyspiesza to grę.
[emoji818]️Wszystkie zasięgi oddziału mierzymy od lidera. Tak samo ustalamy czy cel ma osłonę czy nie. Jeśli Lider oddziału widzi "na czysto" ponad połowę wrogiego oddziału, to cały nasz oddział strzela bez covera. To również bardzo ułatwia i usprawnia grę.
[emoji818]️Fajnie zrobiony mikromenagment kostkami. Są specjalne rozkazy umożliwiające przerzucenie kostek i są specjalne zdolności które umożliwiają nam przestawienie kości na odpowiednią ściankę.
[emoji818]️Gra jest szybka i dynamiczna, wszystko napisane jest na kartach jednostek, co sprawia, że już w czasie 2 gry praktycznie nie musimy zaglądać do podręcznika.
[emoji626]Wady (jak dla nas)
[emoji818]️Jakość figurek. Gumoludy rodem z PRL :) Zdecydowanie najgorszy element tej gry. Za duże głowy żołnierzy, bardzo mało szczegółów na pojazdach. Oczywiście po odpowiednim malowaniu można z tego coś wyciągnąć, ale to zdecydowanie jest to gorsza jakość niż w poprzedniej grze FFG Runewars Miniatures Batlle. O porównywaniu się do jakiekolwiek bitewniaka na rynku nie ma nawet mowy. Bez aktywatora, nawet dobry klej modelarski ma problem aby dobrze przykleić figurkę do podstawki.
[emoji818]️Cena jest za wysoka w stosunku do jakości.Za tą samą ceną albo nawet niższą, mamy właściwie porządny starter do każdego bitewniaka.
[emoji818]️O ile uwagi co do jakości ważne będą tylko dla modelarzy, naszym zdaniem gra ma jeden grzech główny. System aktywacji. Każdy oddział czy commander dorzuca do wspólnej puli swój żeton. Za pomocą karty rozkazu, z tali kilku kart (którą sami składamy) mamy możliwość, położenia odkrytego żetonu z puli na początku rundy przy wybranych oddziałach. Kartami można zaktywować od 1-3 do oddziałów ale tylko w odpowiedniej odległości od dowódcy armii (Commander). A stół jest duży! 72 na 48 cali! Gdy przychodzi nasza aktywacja możemy albo zaktywować oddział z odkrytym żetonem (ten który wybraliśmy na początku z karty) albo pociągnąć losowo jeden żeton z puli :) Nigdy więc nie wiemy które oddziały będziemy mogli aktywować :). Pomysł rodem z piekła, naszym zdaniem. Oczywiście można tu ograniczyć losowość mądrze wybierając rozkazy ale każdą kartę rozkazu możemy użyć tylko 1 raz. Doświadczenie nasze pokazuje, że przynajmniej w 4 z 6 tur aktywacje odbywają się zupełnie losowo.Kiedy potrzebujemy strzelić naszym AT to wyciągamy żeton np. zwykłej piechoty która jest na drugim końcu stołu :)
[emoji626]Podsumowanie:
Fajna i klimatyczna gra :) Wnioski musicie wyciągnąć sami.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: costi »

Co do klejenia - to są modele z PVC, kleje do plastiku się ich nie imają, ale wszelkiej maści cyjanoakryle (Superglue, Kropelka itp.) działają bez problemu.

Co do jakości plastiku - moim zdaniem jest lepszy niż w Runewars, przynajmniej mechanicznie. Figurki dużo łatwiej się czyści z nadlewek (których, swoją drogą, jest bardzo mało, duże propsy dla FFG). Jeśli chodzi o samą jakość rzeźb, to moim zdaniem jest porównywalnie z Runewars. A że szturmowcy maja mniej detali - no cóż, takie wojsko ;)

A system aktywacji to główny element strategii w tej grze i podstawa mechaniki. Trzeba bardzo rozsądnie zarządzać ręką kart rozkazów, bo każda (poza standing orders) jest jednorazowa. Odpowiednie ich użycie to klucz do zwycięstwa. Wymaga on też odpowiedniego rozgrywania dowódcy, żeby kontrolować swoje wojska. Zawsze można też korzystać z Battle Meditation i Long-Range Commlink ;). Albo wziąć dwóch dowódców (jak tylko wyjdą).
Cena jest za wysoka w stosunku do jakości. Za tą samą ceną albo nawet niższą, mamy właściwie porządny starter do każdego bitewniaka.
Przykłady, pls.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Abidarius »

costi pisze: 26 mar 2018, 13:46
Cena jest za wysoka w stosunku do jakości. Za tą samą ceną albo nawet niższą, mamy właściwie porządny starter do każdego bitewniaka.
Przykłady, pls.
Malifaux
Beyond the Gates of Antares Starter Set
Infinity
Bolt Action
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: Jacek_PL »

Abidarius pisze: 26 mar 2018, 17:38
costi pisze: 26 mar 2018, 13:46
Cena jest za wysoka w stosunku do jakości. Za tą samą ceną albo nawet niższą, mamy właściwie porządny starter do każdego bitewniaka.
Przykłady, pls.
Malifaux
Beyond the Gates of Antares Starter Set
Infinity
Bolt Action
Dodam jeszcze WH40K - Know no Fear tańszy, a posiada podobną ilość modeli, starter do Age of Sigmar, zbliżona cena trochę więcej modeli.
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Star Wars: Legion od FFG

Post autor: stary gracz »

Witam.

Ja do plusów dodam łatwość montażu figurek. Nie trzeba nic wycinać, figurki żołnierzy składają się z 2 - 3 elementów (większość z 2). Są delikatne nadlewki ale to chyba nieuniknione.
Każda jednostka lub grupa jednostek ma swoją kartę na której zapisane są jej statystyki i zdolności więc nie trzeba wertować podręcznika żeby je znaleźć.

Do wad zaliczyłbym brak drugiej instrukcji, która jest do pobrania w formie elektronicznej.
Słaba wypraska, która i tak jest o wiele lepsza niż np. z WP LCG czy Descenta 2ed.
Mało kości w podstawce, więc albo trzeba kombinować albo dokupić drugi zestaw.
ODPOWIEDZ