Necromunda: Underhive (Andy Hoare)

Dyskusje o konkretnych grach bitewnych
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Necromunda: Underhive (Andy Hoare)

Post autor: ajfel »

Powraca Necromunda - klasyczny, legendarny skirmish w świecie Warhammera 40k. Żaden zamiennik typu Shadow War: Armageddon, tylko prawdziwe wojny klasycznych gangów Hive Primus. Tak się podjarałem, że zapomniałem już o nowej edycji Twilight Imperium ;-)
https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-1/
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Necromunda

Post autor: DEATHLOK »

Graliśmy sporo - system na dzień dzisiejszy byłby mocno przestarzały. A jak zrobią za duże zmiany to znowu Tobie i grupce fanów z 90's nie będzie się podobało.

Sama necromunda ma fatalny minus, tak samo jak Infinity potrzebuje dużo porządnych makiet. Kto ma czas na takie rzeczy dzisiaj ? Nawet gazety mały modelarz już się nie da dostać...
A znowu kupować ? To już wiele set zł na samą scenerie.

Może kupimy, ale to będzie raczej niszowy produkt.
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

System owszem - ma swoje lata i to widać.
Z drugiej strony na niemalże tej samej mechanice wydano w kwietniu Armageddon, ludzie grają i sobie chwalą. Jest też społeczność wokół Necromunda Community Edition. Reasumując: czy produkt będzie niszowy to w dużej mierze zależy od wydawcy. Jak wydadzą podręcznik i garstkę modeli i na tym się skończy, to faktycznie Necromunda zostanie w niszy.
Jeśli jednak będzie dobre wsparcie i aktywna linia wydawnicza jak przy Blood Bowlu, to widzę szansę na dużą popularność tego projektu.

Co do makiet - w latach 90tych nierzadko graliśmy na scenerii z pudełek po pizzy i rolek po srajtaśmie i było super. To, że teraz są dostępne świetne dedykowane tereny (jak chociażby te wydane przy okazji Armageddonu) to tylko plus. Nie ma obowiązku wydawania pieniędzy na takie rzeczy, ale jak ktoś chce, to ma taką możliwość. Oczywiście, że to nietania zabawa, ale czy kiedykolwiek to hobby było tanie?
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Necromunda

Post autor: DEATHLOK »

ajfel pisze: Co do makiet - w latach 90tych nierzadko graliśmy na scenerii z pudełek po pizzy i rolek po srajtaśmie i było super. To, że teraz są dostępne świetne dedykowane tereny (jak chociażby te wydane przy okazji Armageddonu) to tylko plus. Nie ma obowiązku wydawania pieniędzy na takie rzeczy, ale jak ktoś chce, to ma taką możliwość. Oczywiście, że to nietania zabawa, ale czy kiedykolwiek to hobby było tanie?
Jakieś używane armie do Battla czy 40k, które nie miały od dawna kodeksu czy były słabe chodziły po 300zł za kilkadziesiąt często pomalowanych figurek, wraz z bestiami/pojazdami.

GW też potrafiło wydać starter z super plastykową zawartością za 200zł.
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Pełen plastiku starter za 200zł? To chyba ze 20 lat temu ;) Startery do poprzednich edycji battla/czterdziestki kosztowały ok. 270pln, a to było z 7-8 lat temu.
A co do Necromundy - mail order gangu (bodaj z dziesięć metalowych modeli) to był wydatek 110-140pln. Przypuszczam, że nowe, plastikowe gangi też się zmieszczą w tych widełkach.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2356
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Necromunda

Post autor: karawanken »

Czyli mechanika będzie taka jak w Shadow War: Armagedon? Figurki fajnie wyglądają ciekawe jaka będzie cena zestawu. Wiadomo kiedy będzie wiadomo coś więcej.
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Na chwilę obecną mamy tylko tą zapowiedź i kilka zdjęć.

Mechanika - nic nie wiadomo o zmianach. Jeśli będzie to lekko poprawiony oryginał, to dostaniemy taki rozszerzony Shadow War: Armageddon (przede wszystkim dużo bardziej złożona kampania). Jeżeli wydawca zdecyduje się na grube zmiany, to będę mocno zaskoczony.

Nie wiem czy będzie tutaj jakiś zestaw startowy - z zapowiedzi nic takiego nie wynika. Może być tak, że wydany zostanie podręcznik i zestawy z plastikowymi gangami (z bitsami pozwalającymi na posklejanie na rozmaite sposoby i w różnych wariantach uzbrojenia). Spekuluje się też o dodatkowych, żywicznych modelach z Forge World, tak jak ma to miejsce w Blood Bowlu.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2512
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Necromunda

Post autor: Jan_1980 »

Też w latach 90tych goniliśmy się dookoła baterii i kaset magnetofonowych:)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
dave8
Posty: 740
Rejestracja: 01 sty 2017, 16:51
Has thanked: 70 times
Been thanked: 92 times

Re: Necromunda

Post autor: dave8 »

Ciekawe czy/kiedy będzie reedycja Mordheim
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 540 times
Been thanked: 269 times

Re: Necromunda

Post autor: Markus »

Jan_1980 pisze:Też w latach 90tych goniliśmy się dookoła baterii i kaset magnetofonowych:)
Będziesz grał w nową wersję?

Zabawne jak GW uwolnione z "kajdan" FFG rozkwita, co chwila są jakieś zapowiedzi gier, ffg nie wrzuca zapowiedzi żadnych ciekawych gier (wyjątek: TI 4)
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2512
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Necromunda

Post autor: Jan_1980 »

Na pewno przeczytam instrukcję i będę oglądał figurki w internetach. Ale na granie nie starczy czasu. Tyle gier do ogrania:)
ps.
No i oczywiście czekam na nowy Mordheim - oby go tylko niezrobili w świecie Age of Sigmar:/
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: raj »

Markus pisze:Zabawne jak GW uwolnione z "kajdan" FFG rozkwita, co chwila są jakieś zapowiedzi gier, ffg nie wrzuca zapowiedzi żadnych ciekawych gier (wyjątek: TI 4)
Bredzisz. Co mają bitewniaki do ffg? Zmieniło się szefostwo, zmieniła się koncepcja i tyle. Jakie znowu kajdany ffg?

A z nowych gier FFG oprócz TI zapowiedziało Fallouta.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2438
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 540 times
Been thanked: 269 times

Re: Necromunda

Post autor: Markus »

Raj , rybki ci zdechły czy co ? :D Grzeczniej może, a nie "bredzisz"
GW było dawcą uniwersów dla FFG na podstawie których powstały świetne gry (Citow, Forbiden Stars, WH Inwazja) , po rozwodzie to line up FFG wygląda jakby ktoś im większość gier do wydania wymazał, co FFG teraz wydaje? swoje "seriale" w uniwersum SW i nudnego do bólu Runebounda. Czy oprócz TI 4 widzisz coś sensownego na horyzoncie wydawniczym FFG? zy oprócz Rebeliona FFG wsławiło się jakąś grą w ostatnim czasie?
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: raj »

Co ja poradzę, że bredzisz? I czytasz po łebkach. Przecież napisałem o Falloucie.
Czy tobie się wydaje, że to wszystkie gry ffg z licencją od GW były wydane na raz? Między nimi była spora rozpiętość czasowa. Citow to 2009, a Zakazane to 2015.

Weź ty sobie sprawdź ile dużych nowych gier rocznie wydawało FFG. Na ten rok masz zapowiedziane dwie, przy czym jedna to gigant.


A żeby nie było tylko tak bezowocnie:

FROM DAKKADAKKA:
No new terrain in box
4 Gangs done already
Based on 8th edition but detailed up
Alternate activation not UGOIGO
Leaders and heavies can group activate, frostgrave style
Juves on their own may bottle it
Intelligence, willpower and cool stats from RT return!
Full campaign and skills
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: raj »

zdjęcia
Spoiler:
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Markus pisze: Zabawne jak GW uwolnione z "kajdan" FFG rozkwita, co chwila są jakieś zapowiedzi gier, ffg nie wrzuca zapowiedzi żadnych ciekawych gier (wyjątek: TI 4)
Żadnych kajdan nie było. Jeżeli ktoś był ograniczony ramami licencji, to FFG a nie GW, bo mogli wydawać gry w warhammerowych uniwersach, ale z dużymi ograniczeniami.
A GW niezależnie od udzielonej licencji mogli wydawać planszówki i robili to.
Zmiany w polityce GW i powrót do klasyków sprzed lat to prędzej skutek zmian w zarządach i analiz wyników finansowych. Koniec współpracy z FFG nie ma tu nic do rzeczy.

Co do niewielu zapowiedzi FFG, poczekajmy kilka dni z ocenami (na GenConie zawsze sypią się ich najważniejsze zapowiedzi w roku).
FROM DAKKADAKKA:
No new terrain in box
4 Gangs done already
Based on 8th edition but detailed up
Alternate activation not UGOIGO
Leaders and heavies can group activate, frostgrave style
Juves on their own may bottle it
Intelligence, willpower and cool stats from RT return!
Full campaign and skills
Jeśli się to potwierdzi, to zmiany będą bardzo grube.
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Necromunda

Post autor: DEATHLOK »

Naprzemienne aktywacje - bardzo, bardzo dobrze

A to juve'owie automatycznie uciekali przed bottletestem czy co ? Nie pamiętam czegoś takiego.

4 gangi czyli : Eshin, Orlock, Goliath, Delaque ? Czy Van Saar jest bardziej podstawowy ?
Wtedy miałem Orlock i Delaque.
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

DEATHLOK pisze: A to juve'owie automatycznie uciekali przed bottletestem czy co ? Nie pamiętam czegoś takiego.
Bo nic takiego nie było ;)
DEATHLOK pisze: 4 gangi czyli : Eshin, Orlock, Goliath, Delaque ? Czy Van Saar jest bardziej podstawowy ?
Trudno powiedzieć, które są bardziej podstawowe, bo w 1ed na starcie było sześć (Esher, Orlock, Goliath, Delaque, Cawdor i Van Saar).
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2356
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Necromunda

Post autor: karawanken »

FROM DAKKADAKKA:
No new terrain in box
4 Gangs done already
Based on 8th edition but detailed up
Alternate activation not UGOIGO
Leaders and heavies can group activate, frostgrave style
Juves on their own may bottle it
Intelligence, willpower and cool stats from RT return!
Full campaign and skills

Nie grałem we wcześniejszą edycje ale zapowiada się ciekawie. Chyba w końcu skonczy się mój trzyletni okres czajenia się na jakiegoś skirmisha. Gdzieś na cytowanym forum wyczytałem, że przedstawione figurki będą w jednym startowym boxie.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: raj »

To, że w tej chwili są już cztery gangi to nie znaczy, że do premiery nie będzie wszystkich 6 podstawowych.
Ja tam czekam na moich ukochanych Van Saarów. :)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Ja natomiast mam obawy co do skali. Chętnie bym wymieszał stare modele z nowymi (mam dość sporą kolekcję metalowych Delaque i Goliath), a ci plastikowi Goliaci na zdjęciu wyglądają mi na podstawki 32mm. Może się okazać tak jak z Blood Bowlem, że nowe ludziki będą sporo większe od starych.
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2356
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Necromunda

Post autor: karawanken »

Gdzieś na dakkadakka widziałem jakieś porównanie do starych figurek. Nie wyglądało to źle ale ja się nie znam. Ciekawi mnie natomiast czy brak NOWEGO terenu oznacza całkowity jego brak w podstawce czy, że będzie teren z Armagedona.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2512
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 72 times

Re: Necromunda

Post autor: Jan_1980 »

A powiecie mi co w Underhivie daje światło? Okien raczej nie ma, prąd nie jest dociągnięty bo to podziemia hivu i nic tam nie ma (nic- w sensie fabryk, mieszkań, normalnych mieszkańców ;)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Jest pełno starych maszynerii, mniej lub bardziej działających, stąd jest także doprowadzone zasilanie dla oświetlenia (chociaż nie wszędzie, w 1ed były dodatkowe reguły dla walk na obszarach bardzo słabo oświetlonych).

W niektórych sytuacjach z pewnością mieszkańcy underhive radzą sobie też akumulatorami dla latarek, a outlandersi to pewnie i z pochodniami niekiedy biegają :-)
Ostatnio zmieniony 14 sie 2017, 15:10 przez ajfel, łącznie zmieniany 2 razy.
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Necromunda

Post autor: DEATHLOK »

Cawdor zapomnialem o moim cawdor! 3gangi mialem w takim razie.

Muszą jakoś mocniej je zroznicowac bo gangi wtedy roznily się najbardziej estetyką a nie mechaniką. Oprócz tych z dodatkow.
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
ODPOWIEDZ