Necromunda: Underhive (Andy Hoare)

Dyskusje o konkretnych grach bitewnych
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Necromunda

Post autor: Dabi »

Gang którym ewentualnie bym grał ma wyjść teraz właśnie ale jakoś wcale nie widzę tego modelu wydawniczego podobnie jak przedmówcy.
W takim trybie to będzie trzeba kupić 6-7 książek aby mieć zasady gangów. Słabe. :|
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Dabi pisze: W takim trybie to będzie trzeba kupić 6-7 książek aby mieć zasady gangów. Słabe. :|
Też uważam że to słabe. Mało tego, każdy podręcznik będzie must have nawet wtedy, jeśli nie potrzebuję zasad wszystkich gangów, do dodają reguły uniwersalne (Gang War 2 wprowadza m.in. Underhive Scumów). Dla mnie to gry nie dyskwalifikuje, ale przypuszczam że wielu innych skutecznie zrazi.

Linia Blood Bowla też doi kasę, ale jest w moim odczuciu dużo uczciwsza.

edit:
Przy okazji garść moich spostrzeżeń po odebraniu własnego egzemplarza gry. Od razu zaznaczę że nie grałem jeszcze (modele się sklejają...), czytając i sklejając, niezdecydowanym mogę powiedzieć, że (imho):

- osoby obawiające się modelarskiej zabawy powinny uważać. Figurki do nowej Necromundy wyglądają świetnie, ale są bezkompromisowe: każdy do sklejenia z 7-8 do kilkunastu drobnych części. Wielogodzinna jazda na poziomie planszówek Horus Heresy, czyli 2 levele wyżej od Shadowspire czy Blood Bowla

- nie ma co się łudzić odnośnie trzymania skali starych wzorów. Esherek nie porównam, ale mam metalowych Goliathów i przy nowych wyglądają jak dzieciaki. Skala starych do nowych ma się jak w Blood Bowlu. Liczyłem że wymieszam, ale już się nie łudzę. Inna sprawa że zmiany w grze są na tyle duże, że zastosowanie starych modeli wcale nie byłoby bardzo łatwe (np zupełnie inny arsenał dostępnych broni)

- w grze jest dużo kart (szczególnie jak się dokupi dodatkowe), ale ich udział w rozgrywce jest symboliczny. Obawy, że nowa Necromunda jest karciana jak Shadowspire są bezpodstawne ;-) W scenariuszu używa się niewiele wybranych lub losowanych kart, które delikatnie, ale fajnie urozmaicają potyczki i różnicują gangi. Zero deckbuildingu. Na pewno jednak ortodoksyjni fani wcześniejszych edycji będą na Taktyki kręcić nosem.

- różnie bywa z ilustracjami w grach GW, zdarzają się mega wtopy (portrety na kartach w Deathwatch), ale imho arty w podręcznikach nowej Necromundy są świetne, biją na głowę te z wcześniejszych edycji

- myślałem że od razu przejdę do grania na makietach, ale plansze 2d też są super

- mechanika na papierze wygląda ciekawie (chociaż nie wszystko wygląda super), ale to oceniał będę po rozgrywkach. To co dla mnie kluczowe, to że w Gang War układ kampanii trzyma klimat pierwowzoru. Bez głupich cięć i uproszczeń jak w Armageddonie

- instrukcja PL jest dość obszerna (36 stron) i zawiera tłumaczenie kart i słowniczek terminów. Teoretycznie więc na podstawce mogą grać osoby nie znające angielskiego. Cały efekt psuje jedynie to, że przetłumaczono jedynie pierwszy scenariusz.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5172
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 873 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: raj »

Są przecieki, które potwierdzają to co napisałem:

Release schedule is
Q1 Orlocks (february)
Q2 Van Saar
Q3 Cawdor
Q4 Delaque
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Necromunda

Post autor: Dabi »

Dzięki ajfel za jak zwykle mnóstwo istotnych i szczegółowych informacji. Szczerze to będę chciał rzucić okiem na to jak wyglądają zasady kampanijne i wstępnie stwierdziłem, że może Orlocków/Van Saarów/Delaque (niepotrzebne skreślić) sobie sprawię. Chciałem jednak najpierw zobaczyć jak wygląda system od strony gracza który kupi podręcznik i bandę w pudełku - czyli bez plansz. Tylko co z kartami wtedy ?
Troszkę GW studzi mój zapał - wypada się wstrzymać i obserwować. Dalej jest to przystępniejsze od WH 40K i zapewne z lepszymi zasadami ale szatkowanie zasad jest dziwne.
Łosiek
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2009, 11:34
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Necromunda

Post autor: Łosiek »

Czy ktoś posiadający podstawkę i dodatkowy zestaw kart mógłby napisać czy karty w dodatku są wszystkie różne czy część się powtarza?
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

W dodatkach nic się nie powtarza i są karty całkiem inne niż w podstawce.
Karty uniwersalne w dodatku dla Esher są całkiem inne niż w dodatku dla Goliath.
Jedynie karty uniwersalne w podstawce wszystkie są w dwóch egzemplarzach (jeden do talii Goliath, drugi do talii Esher).
Łosiek
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2009, 11:34
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Necromunda

Post autor: Łosiek »

Dzięki :)
Wygląda na to że szykuje się kolejny wydatek.
Awatar użytkownika
Shodo
Posty: 28
Rejestracja: 04 cze 2011, 11:49

Re: Necromunda

Post autor: Shodo »

Nie wiem jak wy ale ja po sklejeniu Goliatów (a w szczególności jednego modelu z cygarem) modliłem sie zeby panienki czasem nie paliły jakichś slimów czy linków :D
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Shodo pisze:Nie wiem jak wy ale ja po sklejeniu Goliatów (a w szczególności jednego modelu z cygarem) modliłem sie zeby panienki czasem nie paliły jakichś slimów czy linków :D
Fakt, z przyklejanym osobno do pyska cygarem poszli po bandzie.
Ale po sklejeniu pierwszej partii modeli mam inne spostrzeżenie: wcale tu nie ma takiego pierdyliona possibilities, jak reklamują. Figurki są w zasadzie monopose i z kilkoma wariantami łap z bronią i główek.
Łosiek
Posty: 48
Rejestracja: 12 maja 2009, 11:34
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Necromunda

Post autor: Łosiek »

Mnie ten limit pięciu póz trochę zniechęca do inwestowania w kolejne zestawy tego samego.

Czy słyszał ktoś o planach wydawania Juvsów?
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Jest trochę plotek odnośnie planów wydawniczych na przyszły rok (ludzie na zagranicznych forach powołują się na informacje wyniesione w weekend na Warhammer World), ale nie ma tam słowa na temat juves.
Oprócz już wspomnianych:
raj pisze:
Q1 Orlocks (february)
Q2 Van Saar
Q3 Cawdor
Q4 Delaque
przewijają się dodatkowo informacje o:
- weapon packach dla Esherek, Goliathów i Orlocków (Q1)
- reguły dla Chaos Cultists i Genestealer Cult na łamach White Dwarfa
- trwających pracach nad Gang War III

Biorąc pod uwagę nie za duże tempo, w jakim mają gangi wychodzić, dodanie reguł Chaos Cultists i Genestealer Cult wydaje się być fajnym pomysłem.
A modeli dedykowanych juvesom możemy się nie doczekać, w nowych regułach kampanii ich rola w gangu mocno się zmieniła (gangers, champions, juves być może z założenia będą reprezentowane przez modele z tych samych setów, ale mogę się mylić).
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Necromunda

Post autor: Dabi »

A modeli dedykowanych juvesom możemy się nie doczekać, w nowych regułach kampanii ich rola w gangu mocno się zmieniła (gangers, champions, juves być może z założenia będą reprezentowane przez modele z tych samych setów, ale mogę się mylić).
Dla mnie to poza resztą niezbyt fajnych to akurat bardzo dobra informacja. Nie bardzo przekonywał mnie ten sztuczny podział jaki do tej pory istniał. Juve to przecież może być Ganger tylko z bardziej obraźliwą ksywką i tańszą bronią. Heavy to natomiast ganger z ciężką droższą bronią co można rozwiązać weapon packiem.
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Teraz jest to bardziej pokręcone: mamy Leadera, Championów, Gangerów i Juves.

Juves są najtańsi, najmniej potrafią na starcie i mają najwęższy dostęp do sprzętu. Ale Juves, jako młode, chłonne umysły szybko (i tanio) się rozwijają. Często więc może być tak, że Juve stanie się lepszym wojakiem od Gangera (dalej formalnie pozostając Juve).

Gangerzy jako jedyni z towarzystwa rozwijają się w sposób bardziej losowy, ale dość szybko mogą stać się Specjalistami, a Specjaliści Championami. Championi mają mega znaczenie w samym gameplayu bo zwiększają nasze możliwości aktywacji grupowych.

W starej Necromundzie każdy model rozwijał się w mocno losowy sposób (zdobywał PeDeki, bo czym losowaliśmy czego się nauczył). Teraz tak jest tylko u Gangerów. Całą resztę rozwijamy bez turlania kostkami: wydając PeDeki na wybrane rzeczy. Co jest oczywiście bardzo fajne.

Ogólnie kampanię pozmieniano tak samo grubo jak mechanikę, na papierze wygląda to bardzo ciekawie, bo jest dużo więcej kombinowania, a mniej przypadku.
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Na oficjalnej stronie necromunda.com udostępniono za darmochę reguły dla wszystkich sześciu podstawowych, klasycznych gangów:
https://necromunda.com/wp-content/uploa ... wnload.pdf

Nie wiem od kiedy to wisi (dzisiaj zauważyłem), ale w chwili premiery na pewno nie było.
Tak więc, jak ktoś dysponuje klasycznymi figurkami to spokojnie może wprowadzić do rozgrywek Delaque, Van Saarów i resztę towarzystwa.
Leafdrake
Posty: 54
Rejestracja: 21 cze 2004, 23:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Necromunda

Post autor: Leafdrake »

Panowie, jak wrażenia z rozgrywki? Czy ktoś już może się podzielić?
:::efkon:::
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Leafdrake pisze:Panowie, jak wrażenia z rozgrywki? Czy ktoś już może się podzielić?
Zagrałem jeden scenariusz z podstawki na pełnych (lub rozszerzonych jak ktoś woli) zasadach.
Cóż mogę powiedzieć - jako fan starej Necromundy dostałem dokładnie to, czego oczekiwałem. Jest zachowany klimat pierwowzoru, jest fajna, nowoczesna mechanika. Pełnokrwisty, przemyślany skirmish. Przy pierwszym graniu trochę wertowaliśmy instrukcję, ale ogólnie reguły przyswaja się w miarę szybko. Jedna partia to oczywiście za mało, by oceniać grę, ale zabawa była przednia. Do przejścia na makiety się bardzo nie spieszę, bo wariant planszowy jak najbardziej daje radę (brak otwartych przestrzeni, które na makiecie są nie do uniknięcia) - myślę że fajnie się będzie grało kampanię używając obu wariantów naprzemiennie. Mały zgrzyt jest ze scenariuszami z podstawki, bo oprócz reguł specjalnych to w zasadzie wszystkie sprowadzają się do punktowania za wyeliminowanych rywali. Gang War za to serwuje nam już scenariusze bardziej zróżnicowane, z odmiennymi celami.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Necromunda

Post autor: Deem »

Czy podstawka i Gang Wars wystarczą do rozegrania kampanii, czy potrzebne są dodatkowe boxy?
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: Necromunda

Post autor: Gizmoo »

Jakby ktoś szukał dobrej makiety, w stylu starej Necromundy, to na kicku pojawiło się takie cudo:

https://www.kickstarter.com/projects/ti ... =discovery
Awatar użytkownika
Gothik
Posty: 490
Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Necromunda

Post autor: Gothik »

Wygląda fajnie, cieszy kolor (nawet jeśli to tylko tektura), cena też przystępna. Jednak autorzy kampanii mają pod paznokciami innego KS-a, którego zawalili i od 3 lat się z niego nie wywiązali, więc zalecam najwyższą ostrożność.
gervaz
Posty: 346
Rejestracja: 26 wrz 2009, 09:07
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Necromunda

Post autor: gervaz »

http://bitewniakowepogranicza.blogspot.com/

Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
Awatar użytkownika
Gothik
Posty: 490
Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Necromunda

Post autor: Gothik »

Gizmoo pisze:Jakby ktoś szukał dobrej makiety, w stylu starej Necromundy, to na kicku pojawiło się takie cudo:

https://www.kickstarter.com/projects/ti ... =discovery
No i proszę, ufundowało się :D
aryss
Posty: 266
Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
Lokalizacja: Festung Krakau
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Necromunda

Post autor: aryss »

Czlowiek sie powstrzymal i nie kupil...
A tu takie cosik :

https://www.youtube.com/watch?v=Oc0-8BBkkq4
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

aryss pisze:Czlowiek sie powstrzymal i nie kupil...
A tu takie cosik :

https://www.youtube.com/watch?v=Oc0-8BBkkq4
Chcesz powiedzieć że kupisz Necromundę z powodu jednej figurki squata od Forge World ? ;-)
aryss
Posty: 266
Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
Lokalizacja: Festung Krakau
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Necromunda

Post autor: aryss »

Są duże szanse, z ekipa dosc dlugo zastanawialismy sie nad zakupem ( szczegolnie ze na targowisku czasem mozna za ~200-250 oferty trafic za niepomalowane) a to moze byc czynnik decydujacy ( tylko musze przekonac kumpla ktory ma skillsy wieksze do malowania by go odpicowal :D )
ajfel
Posty: 626
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:02
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Necromunda

Post autor: ajfel »

Jak ktoś jeszcze nie widział weekendowych newsów, to niżej garść fotek z nadchodzącymi, żywicznymi nowościami. Tanio nie będzie ;-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ