Mocarstwa (Wiktor Koliński, Piotr Poławski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Arius
Posty: 1413
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 297 times
Been thanked: 159 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Arius »

pluszowytrol pisze: No nie mów mi że ktoś siedzi nad grą x lat i będzie słucha rad noname z forum co ma zmienić , litości, Boże tu chyba sami superhiper gracze są co wiedzą wszystko
To jest forum dla megalomanów?
Przepraszam pomylilem fora
Może Cię to zaskoczy, ale generalnie jednym z etapów produkcji gry jest jej testowanie. A to oznacza słuchania uwag, sugestii i krytyki.
Nie trzeba być super hiper graczem by móc sobie wyrobić opinię o grze.
Natomiast na pewno łatka megalomana pasuje do osób, które uważają, że spędziły nad grą x lat i nie przyjmują konstruktywnej krytyki.
Tym bardziej, jeżeli pewne opinie są dzielone przez większą grupkę osób. Warto się nad nimi pochylić.

Z drugiej strony też trzeba mieć świadomość, że wszystkim się nie dogodzi (ale zirytować wszystkich to żaden problem). Niektórzy lubią w grach rzucać kostkami, inni się ich brzydzą. Sporo osób na tym forum wyraziło się negatywnie o produkcie i miało do tego prawo. Do tego przebieg kampanii na wspieram odbiegał od innych takich wydarzeń, co też daje do myślenia.
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Retrac »

pluszowytrol pisze:
Retrac pisze:pluszowytrol: nie rób kabaretu.
Do wszystkich pozostałych - NIE MA SENSU wydawać wszelkich opini o grach - jak widzicie. Całę forum należy zamknąc. Te wszystkie opinie/komentarze o grach są bez sensu! Przestańcie tworzyć bez sensowne posty. Stop bezsensownym opiniom o grach!
Najpierw sami zróbcie grę! - normalnie klasyk.


A teraz kurtyna! pluszowytrol, którym z twórców gry jesteś?


p.s. skoro chipsy i cola już są to ja idę po popcorn
No właśnie nie jestem i nie wydaje opinii
A tu mamy klasyk z forum o wędkarstwie
Jeśli ktoś zapyta jaki ma kupić haczyk to doradzą mu kupno łodzi
Idź po popcorn, najlepiej cebulowy
Przerost formy nad treścią
to jeszcze wytłumacz w jaki sposób dokonuje się zakupów, czy w jaki sposób wspiera się tego typu akcje, nie posiadając opinii? Najpierw kupujesz mieszkanie/dom (losowy) a dopiero potem zastanawiasz się czy to dobra inwestycja? Nic przed zakupem nie wpływa na opinię?

Zejdź na ziemię....a co do popcornu to takiego nie wezmę bo mi wyjesz wszystko
krecony1 pisze: ...No chyba, że porady może mu dać wyłącznie Knizia, Rosenberg i inni nie-noname :lol:
Musieliby najpierw stworzyć lepszą grę od tej ;)
Ostatnio zmieniony 11 paź 2017, 13:58 przez Retrac, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 968
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 667 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Bart Henry »

pluszowytrol pisze:Nie chcę być niegrzeczny, więc jednak odpowiem. Przede wszystkim, nie przesadzałbym z tym hejtem. Nie każda negatywna opinia to od razu hejt i trzeba się zrywać, bo larum grają. Jeśli dobrze się wczytać, to często negatywne opinie wynikały z tego, że liczono na to, że gra będzie inna, w przekonaniu piszących lepsza. I w całkiem dobrej wierze pisano, co można poprawić. Kiedy okazało się, że twórcy świadomie stworzyli taki a nie inny produkt, to po prostu większość stwierdziła, że jest nie dla nich i tyle.
I przede wszystkim - krytykowanie gry nie jest tożsame z krytyką ludzi w nią grających.
[/quote]

No nie mów mi że ktoś siedzi nad grą x lat i będzie słucha rad noname z forum co ma zmienić , litości, Boże tu chyba sami superhiper gracze są co wiedzą wszystko
To jest forum dla megalomanów?
Przepraszam pomylilem fora[/quote]Można siedzieć nad grą nawet 10 razy X czasu i wydać gniota. Wystarczy nie brać pod uwagę rad innych. Mam nadzieję, że twórcy nie podzielają Twojej retoryki i jednak słuchali opinii osób grających w tę grę, zamiast twierdzić, że to przecież noname'y i gówno wiedzą o grach. Ba, nawet żadnej jeszcze nie wydali!

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5233
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1836 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Gambit »

pluszowytrol pisze:To nie wyrażanie opinii, to pastwienie się nad czymś czego nawet jeszcze nie ma.
Nie znam tej gry, opinie można wydać jak się zagra, tak mi się wydaje
Ale zdajesz sobie sprawę, że część tych negatywnych opinii (czy też pastwienia się) pochodziło od osób, które ZAGRAŁY w Mocarstwa?
Marcosii
Posty: 159
Rejestracja: 11 sty 2015, 12:48
Lokalizacja: Wlkp.
Has thanked: 177 times
Been thanked: 13 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Marcosii »

No nie mów mi że ktoś siedzi nad grą x lat i będzie słucha rad noname z forum co ma zmienić , litości, Boże tu chyba sami superhiper gracze są co wiedzą wszystko
To jest forum dla megalomanów?
Przepraszam pomylilem fora[/quote]

Jasne pisze ksiazke 10 lat i ona jest ach/och, przecież nie będę bral pod uwagę czytelnikow, recenzentow i innych bo po co. 10 lat pracowałem nad arcydzielem, porady mam gdzies, ale krytykę biore ad persona, no piaskownica normalnie. . Forum nie, ale rynek zweryfikuje cala reszte i pytanie czy pojawi się kiedys cos więcej od tego wydawnictwa ( pytanie wcale nie jest zlosliwe)
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9433
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1443 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: MichalStajszczak »

pluszowytrol pisze:No nie mów mi że ktoś siedzi nad grą x lat i będzie słucha rad noname z forum co ma zmienić , litości
Jednak autor gry Mocarstwa uważa chyba inaczej, skoro napisał w tym wątku:
Mocarz pisze:Drodzy forumowicze, planszówkowi weterani!

Stwierdziliśmy, że wprowadzimy alternatywną mechanikę walki - zgodnie z waszymi sugestiami!

W instrukcji podstawową mechaniką będzie ta, którą przedstawiliśmy na filmikach - przetestowaną, ograną i rekomendowaną przez nas. Jednocześnie dla wszystkich chętnych przygotujemy dodatek z wersją mechaniki walki opracowaną przez Was - tych którzy chcą czegoś trochę innego! Dlatego chcieliśmy Was poprosić o pomysły. My ze swojej strony przedyskutujemy, pogramy i przetestujemy, zderzymy się głowami, a potem wydamy jako dodatek do tradycyjnej instrukcji, który będzie dołączony do gry. Czyli dla każdego coś miłego - będą dwie wersje mechaniki gry! :)

Wprowadziliśmy też pewne modyfikacje, które warto wziąć pod uwagę:

Karty Władzy - pozwalają zapanować nad losowością w temacie ekonomii (rzuty Kostką Władzy na Planszy Koła Stolicy) i dodają nowe możliwości kontroli przebiegu gry :)

Dowódcy - chyba najbardziej istotny wprowadzony przez nas dodatek. Wchodzą oni bezpośrednio na pole walki i towarzysząc oddziałom pomagają im w walce - oferując przerzuty kostką lub stałe bonusy podczas ataku i obrony. Dajemy Wam do dyspozycji 7 różnych Dowódców, którzy są dostępni w każdym z trybów rozgrywki od scenariuszy po pełną grę. Sami Dowódcy to: Generał Piechoty, Generał Artylerii, Generał Grenadierów, Generał Kawalerii, Admirał, Hetman i Marszałek."
krecony1
Posty: 369
Rejestracja: 29 sie 2014, 00:05
Lokalizacja: Siedlce
Has thanked: 48 times
Been thanked: 49 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: krecony1 »

MichalStajszczak pisze:Jednak autor gry Mocarstwa uważa chyba inaczej
Autor gry dał się zmanipulować forumowiczom :lol:
Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.
Tylko zastanawiam się, czemu zamiast szampana i konfetti mamy do czynienia z lamentem nad smutnym losem twórców? :wink:
bieniu
Posty: 62
Rejestracja: 26 kwie 2016, 12:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: bieniu »

Z tego co widzę jest 108 wspierających z czego jest 8 dwunastopaków i 10 czteropaków.
Wynika z tego że 40% gier trafi do pojedynczych graczy a reszta zostanie gdzieś, nie wiadomo gdzie.
Zbiorówek nie widziałem, sklepy też się nie reklamowały. Argument że znajdą się grupki znajomych graczy nie znających forum które sobie 4-paki strzelą by każdy miał swoją kopię gry zasługuje na nagrodę w kategorii "żart roku".
Ekipa podjęła ryzyko i teraz musi mocno popracować by się opłaciło. Lekcja z projektowania przebojowych gier to jedno ale trzeba jeszcze odrobić zadanie domowe z marketingu i sprzedaży. Moim zdaniem wystarczyło uderzyć do MON po 100 tys PLN i w najgorszym przypadku Mocarstwa pojawiłby się w jednej sztuce w wybranych urzędach pocztowych :)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Rocy7 »

Indar pisze:No właśnie, X lat. Problem polega na tym że to co było dobre powiedzmy 10 lat temu obecnie już nie spełnia oczekiwań. Zobacz - Ryzyko, swego czasu było hitem, teraz z uwagi na archaiczna mechanikę, lsowosc itd uznawane jest za przeżytek. Nie dziw się że ludzie zwracają uwagę na archaicznosc gry - skupieni tu gracze maja prawo oczekiwać czegoś więcej niż czystego losu związanego z rzutem kostka. Ale prawda, nie są pępkiem świata gier planszowych i może się mylą.
+1000

Siedzenie x lat nad mechaniką gry nie jest gwarantem jej sukcesu, zwłaszcza jeśli nie zna się powiedzmy "produktów konkurencji".

A w kwestii no name z forum, wielu z tych no name ma na koncie własne gry planszowe.
seki pisze:Nikomu nie chodzi o kwestie skomplikowania. Wielu z nas gra również w gry proste, często również rodzinnie, z dziećmi. Stopień skomplikowania nie czyni gry słabą czy dobrą tylko zastosowane w niej rozwiązania.
Dokładnie.

I tak dla informacji grałem w Mocarstwa. Ale pewnie nie mogę się wypowiadać, bo nie grałem w najnowszą wersję mechaniki? ;)

Tutaj mnie ciekawi jedna kwestia ile ulepszeń do mechaniki się pojawi skoro były one celami kampanii, których z tego co widzialem nie osiągnięto.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2017, 14:46 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Heiken
Posty: 203
Rejestracja: 11 maja 2012, 10:05
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Heiken »

Czemu karmicie trolla? Zignorujcie go i te jego poglądy.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9433
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1443 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: MichalStajszczak »

Indar pisze:Problem polega na tym że to co było dobre powiedzmy 10 lat temu obecnie już nie spełnia oczekiwań. Zobacz - Ryzyko, swego czasu było hitem, teraz z uwagi na archaiczna mechanikę, losowość itd uznawane jest za przeżytek.
Zależy, czyich oczekiwań i przez kogo uznawane jest za przeżytek. Jeżeli coś było dobre 10 lat temu, to nadal jest dobre, ale może być już niemodne. Tak jak w literaturze czy malarstwie mamy jakieś epoki, tak też jest w projektowaniu gier. Ktoś wymyślił grę z mechaniką "worker placement" czy "deck building" i zaraz kolejni twórcy robią gry z mechaniką bardzo podobną, bo taka jest w tym momencie moda. Ale tej modzie ulega tylko znikoma (w stosunku do wszystkich graczy) liczba "fanatyków gier". Jak już wcześniej pisałem w tym wątku, szachy a tym bardziej go mają mechanikę znacznie starszą niż Ryzyko i jakoś nie są uważane powszechnie za gry archaiczne (przez niektórych fanatyków z tego forum albo bgg być może tak). Podejrzewam nawet, że żadna gra z pierwszej dziesiątki bgg nie ma tak dużej sprzedaży jaką wciąż ma Ryzyko.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3069
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 88 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: cezner »

Aha, czyli jak rozumiem to, że przestaliśmy używać telefonów stacjonarnych i używamy komórek to wynika tylko z mody a nie z tego, że świat idzie do przodu?
Powstają gry na nowych mechanikach ale to nie wynika z mody ale z tego, że gry się po prostu rozwijają.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Trolliszcze »

cezner pisze:Aha, czyli jak rozumiem to, że przestaliśmy używać telefonów stacjonarnych i używamy komórek to wynika tylko z mody a nie z tego, że świat idzie do przodu?
Nie wydaje mi się trafione to porównanie. Technologie ocenia się przede wszystkim przez pryzmat użyteczności (można nadal lubić bardziej konie od samochodów, ale raczej nikt się nie będzie przemieszczać konno na co dzień, bo to niepraktyczne). Czy nowoczesne gry planszowe są bardziej użyteczne od tych starych? Nie wydaje mi się; ich rola jest wciąż taka sama, podobnie jak "skuteczność" jej realizacji (szachy nadal mogą być dla kogoś równie angażujące - albo i bardziej - od nowoczesnych gier planszowych). Jeśli gdzieś widać "rozwój" gier w dosłownym znaczeniu, to w nowinkach typu aplikacje itd., ale tutaj nikt raczej koła nie odkryje na nowo, bo kry komputerowe - czyli te bardziej zaawansowane - mamy już od dawna.

Zresztą, to się chyba wydaje bardziej trafioną analogią - to gry komputerowe są efektem rozwoju gier jako takich, a nie nowoczesne gry planszowe. Gry planszowe nie tyle się rozwijają, co zmieniają. Czy są lepsze, to już wyłącznie kwestia osobistej oceny. Tak jak kwestią osobistej oceny jest to, czy lepsza jest muzyka nowoczesna, sztuka nowoczesna itd.
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3069
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 88 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: cezner »

Gry także mają swoją użyteczność. Użyteczność poprzez dawanie dobrej zabawy i rozrywki.
Oczywiście, znajdą się tacy, dla których Monopoly będzie dawało więcej rozrywki od Agricoli, Splendora czy innego Twilight Imperium i (wracając do analogii smartfonowej) znajdą się też tacy którzy nadal wolą mały telefonik z klawiaturą bo im cały ten komputer w kieszeni nie jest do niczego potrzebny. I możesz tłumaczyć, że tu masz mnóstwo możliwości, że jest nad czym pomyśleć i wysilić komórki mózgowe jak on woli po prostu porzucać kosteczką.

Ale absolutnie nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że gry planszowe się nie rozwijają. A te wszystkie nowe mechaniki , które niedawno powstały to skąd się wzięły? Z powietrza? Nikt ich nie wynalazł?
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Trolliszcze »

cezner pisze:Gry także mają swoją użyteczność. Użyteczność poprzez dawanie dobrej zabawy i rozrywki.
Oczywiście, znajdą się tacy, dla których Monopoly będzie dawało więcej rozrywki od Agricoli, Splendora czy innego Twilight Imperium i (wracając do analogii smartfonowej) znajdą się też tacy którzy nadal wolą mały telefonik z klawiaturą bo im cały ten komputer w kieszeni nie jest do niczego potrzebny. I możesz tłumaczyć, że tu masz mnóstwo możliwości, że jest nad czym pomyśleć i wysilić komórki mózgowe jak on woli po prostu porzucać kosteczką.
Ale dlaczego dezawuujesz stare gry? Chociażby gry karciane - istnieje ich mnóstwo i ludzie się przy nich doskonale bawią. Na kurniku łatwiej znaleźć partnerów do brydża czy 3-5-8 niż w nowoczesnych serwisach do Agricoli i innych tytułów. Ja osobiście nie widzę żadnej różnicy jakościowej w dostarczaniu rozrywki przez gry stare i nowe - to tylko i wyłącznie kwestia preferencji. Nadal nie widzę analogii do przykładów z telefonem, bo użyteczność telefonu starego jest obiektywnie mniejsza niż nowego - po prostu taki telefon mniej potrafi. Użyteczność Agricoli (wstaw dowolny inny tytuł) nie jest obiektywnie większa od użyteczności brydża czy szachów. Można by nawet powiedzieć, że większa jest użyteczność brydża i szachów, bo w wielu miejscach łatwiej do tych gier znaleźć partnerów niż do gier nowoczesnych.
Ale absolutnie nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że gry planszowe się nie rozwijają. A te wszystkie nowe mechaniki , które niedawno powstały to skąd się wzięły? Z powietrza? Nikt ich nie wynalazł?
W sztuce też wymyśla się przeróżne nowe techniki - czy to znaczy, że sztuka się rozwija i stara powinna trafić do lamusa? Czy muzyka, która nie wykorzystuje urządzeń elektronicznych, jest obiektywnie mniej użyteczna/gorsza od muzyki klasycznej? Bo to przecież też rozwój, kiedyś gitary nie dało się podłączyć do prądu... Nowa mechanika nie sprawia, że gra jest lepsza czy bardziej użyteczna. Jest wyłącznie inna.
jakmis83
Posty: 1176
Rejestracja: 22 maja 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 130 times
Been thanked: 141 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: jakmis83 »

Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to pewien przykład.
Pamiętacie grę wydaną przez Sferę? Dokładnie tak, chodzi mi o starą, dobrą Magię i Miecz.
Grę z prostą jak kij mechaniką. Ale jak w to się grało! Gra w swojej prostackiej prostocie świetna.
Czy ktoś był przeciwny wydaniu nowej edycji, znaną jako Talisman? A przecież to jest to samo, tylko w ładnej oprawie graficznej + figurki.
W przypadku Mocarstw, no cóż...nigdy nie byłem fanem Ryzyka. Ta gra nie wygląda źle.
Niepokoi mnie jednak nastawienie twórców. Mam wrażenie, że są to panowie nie znający rynku gier planszowych.
Ok, fajnie że pracowali nad grą tak długo, ale myślę, że po tak długim czasie pracy należałoby spodziewać się tytułu topowego, a nie niemalże kopii Ryzyka.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2017, 17:33 przez jakmis83, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje Gry
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Rocy7 »

Sugeruje odrebny temat "Czy gry planszowe powinny sie rozwijać"
cezner pisze: Ale absolutnie nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że gry planszowe się nie rozwijają. A te wszystkie nowe mechaniki , które niedawno powstały to skąd się wzięły? Z powietrza? Nikt ich nie wynalazł?
O ile z istota wypowiedzi sie zgadzam, o tyle sprecyzuj zakres "niedawno", bo np. w ostatnich 2 latach nie widzialem wielu nowych mechanik predzej tworcze wykorzystanie lub połączenie starych mechanik. Były wyjatki jak "Ja dzielę Ty wybierasz", "walka za pomoca kości w 3d" "system określania zasiegu w Dropfleet Comander", budowanie kosci w Kowalach Losu i plansza w Colt Express/Batory, jednak nadal większośc gier bazuje na znanych rozwiazaniach poprzednikow (choc oczywiscie, nie cofając sie zbyt daleko w przeszłość)
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: sidmeier »

Przeczytałem instrukcję i obejrzałem demo u Piotrka z Grania w Chmurach - walka w tej grze to jeden wielki żart, padaka, nuda i podpałka do pieca. Zero różnorodności, zmysłu strategicznego, zero. Jakieś tam karty i dowódcy na szybko doklejeni, by ktokolwiek to wsparł na "chaipie". Ładna kolorowa instrukcja, ładna kolorowa plansza, żałosna mechanika walki rodem z wojny karcianej.
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: wirusman »

To taki przykład jak wyprodukować w dzisiejszych czasach malucha. Sprzeda się tylko tam gdzie nie znasz bmw, Audi... Oczywiście tenże maluch jest w tej samej cenie co konkurencja.

Ale jedna przy jednej rzeczy się uśmiałem, projektanci nie patrzą na forum, czy komentarze pospulstwa.
Poczytaj o grze lords of hellas, potem posyp głowę popiołem i jeszcze raz otwórz przeglądarkę i forum.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: playerator »

krecony1 pisze:... Jeśli jednak chodzi o zainteresowanie na forum, to chyba można mówić o sukcesie ...
krecony1 pisze:... chodziło mi o to, że o niewielu stosunkowo grach wątek liczy kilkanaście stron.
Ten liczy, ale o nie powiedziałbym, że jest o grze.

mauserem pisze:... Co do samej kampanii - crowdfounding w najlepszej formie - bez zniekształceń "chytrych" wydawców badających sobie bezpiecznie rynek - projekt autorski jak cacy. To również dobry sygnał dla autorów i ich pomysłów w szufladach - nadal, w połączeniu z wiarą w pomysł, konsekwencją i determinacją jest szansa na niezależne wydanie projektu ...
bieniu pisze:Z tego co widzę jest 108 wspierających z czego jest 8 dwunastopaków i 10 czteropaków.
Wynika z tego że 40% gier trafi do pojedynczych graczy a reszta zostanie gdzieś, nie wiadomo gdzie.
Zbiorówek nie widziałem, sklepy też się nie reklamowały ...
Aktualizacja #6 pisze:Dyrekcja Muzeum Wojska Polskiego ufundowała 100 bezpłatnych biletów wstępu dla osób które kupią grę na Wspieram.to
@mauserem - obawiam się, że to nie była kampania bez zniekształceń.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Kisun
Posty: 1130
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 132 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Kisun »

I to sporych zniekształceń. Nikt mi nie wmówi że ta akcja była czysta. 108 wsparć z czego 18 zbiorówki o których nikt nic nie wie. Żaden mecenas nie chciał się zareklamować? Nieśmiali jacyś? Pomijając to, 90 indywidualnych osób kupiło 128gier, przy takiej cenie to również mocno podejrzane. Średnia wsparcia to ponad 600zł czyli Mocarstwa pokonały Chtulhu Wars, brawo. Skoro wspieram.to nie widzi problemu (prowizja?) spoko, każdy może płynąć gdzie chce nawet dmuchając we własny żagiel :)
"Errare humanum est"
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: mikeyoski »

Praktycznie brak komentarzy jest bardzo wymowny. Takie Ptaszki za 35 zł miały ich mnóstwo, a gra za 300 zł żadnego? Przedziwne
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3069
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 88 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: cezner »

Rocy7 pisze:Sugeruje odrebny temat "Czy gry planszowe powinny sie rozwijać"
cezner pisze: Ale absolutnie nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że gry planszowe się nie rozwijają. A te wszystkie nowe mechaniki , które niedawno powstały to skąd się wzięły? Z powietrza? Nikt ich nie wynalazł?
O ile z istota wypowiedzi sie zgadzam, o tyle sprecyzuj zakres "niedawno", bo np. w ostatnich 2 latach nie widzialem wielu nowych mechanik predzej tworcze wykorzystanie lub połączenie starych mechanik. Były wyjatki jak "Ja dzielę Ty wybierasz", "walka za pomoca kości w 3d" "system określania zasiegu w Dropfleet Comander", budowanie kosci w Kowalach Losu i plansza w Colt Express/Batory, jednak nadal większośc gier bazuje na znanych rozwiazaniach poprzednikow (choc oczywiscie, nie cofając sie zbyt daleko w przeszłość)
No dla mnie niedawno to powiedzmy ostatnie 15 lat, biorąc pod uwagę że takie ryzyko powstało coś chyba w okolicach 1957 roku. Czyli mówię o powstaniu np takich mechanik jak worker placement czy deck building.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9433
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1443 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: MichalStajszczak »

Rocy7 pisze:Sugeruje odrebny temat "Czy gry planszowe powinny sie rozwijać"
Dawno nie zakładałeś nowego tematu więc może to dobry pomysł :lol:
Usunięte

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Usunięte »

sidmeier pisze:Przeczytałem instrukcję i obejrzałem demo u Piotrka z Grania w Chmurach - walka w tej grze to jeden wielki żart, padaka, nuda i podpałka do pieca. Zero różnorodności, zmysłu strategicznego, zero. Jakieś tam karty i dowódcy na szybko doklejeni, by ktokolwiek to wsparł na "chaipie". Ładna kolorowa instrukcja, ładna kolorowa plansza, żałosna mechanika walki rodem z wojny karcianej.
Wow
Takie opinie rozumiem, że nie budzą emocji?
Żart , padaka, spalić etc
Kolega pewnie ma rangę generała strategii na planszy?
I rozgrywa bitwy sam ze sobą
Przedziwne , ale może ktoś lubi mechanikę rodem z wojny karcianej
ODPOWIEDZ