Mocarstwa (Wiktor Koliński, Piotr Poławski)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Gromb
- Posty: 2819
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 840 times
- Been thanked: 363 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Tutaj działa zasada: Jeżeli złapią cię za rękę, mów, że nie twoja. Twórcy stworzyli pewien obraz swojego projektu, wspieram.to dało im wiarygodność, pozytywne komentarze na fb odwracają uwagę od słabych aspektów rozgrywki. GameTroll zaliczył wizerunkową porażkę uwiarygodniając projekt, ale kto znas się nie myli. Niemniej gra została przemycona sprawnie na forum i cześć stołów niedzielnych graczy. Nie my jestesmy targetem, autorzy też się z tym zgadzają. Gra pewnie do nabycia w sklepach przy muzeach i innych historycznych miejscach. Sami strategiczni nabywcy, pewnie nie dokopią się do tego forum, by zobaczyć jak mizerny jest ten tytuł. Podkreślam, wg mnie wydawnictwo osiągnęło przynajmniej większość swoich celów
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Tak sie składa ze to moja opinia na temat tej gry. Co wiecej widze ze kolega jest z Chorzowa wiec jc zapraszam na partyjkę nie tylko na Mocarstwa do Rudy Śląskiej jc na prvAkitaInu pisze:Jedyny post użytkowika na forum i pozytywna recenzja gry w które losowa mechanika drażni graczy a bitwy są festiwalem kostek .
No kurcze już bardziej sponsorowanej recenzji nie mogło byc
Gospodarka która zależy od kości całkowicie i ich rzutów - nie wpływa na rozgrykę ?
heroiczne wyczyny w walce? brzmi słabo, co jak będe miał ich 5 pod rząd?
Gospodarka w małym stopniu zalezy od rzutu koscia ... dla przykładu z farm i miast zbieram 50 szt. Zywnosci a rzut koscia zapewnia mi od 0-6 szt wiec bardzo niewielki procent i wpływ ma to na gospodarke .. wieksze znaczenie ma dobieranie kart wydarzen.
Co do heroicznych wyczynow to moja interpretacja i z doswiadczenia w tej grze wiem ze do sie nie zdarza ... znowu prawdopodobienstwo xD
-
- Posty: 1972
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 28 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Ja tylko nie rozumie, dlaczego autorzy tak bardzo chcą sprzedać ta grę na tym forum. Panowie tu znajdziecie targetu na taki projekt. Poprzesrancie na tym.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Ja nic nie chce sprzedawac tylko chciałem sie podzielic moimi wrażeniami z grania w tą gre.
Może akurat trafiła w mój gust. Przepraszam ze sie podzieliłem swoim zdaniem na tym forum ale sadziłem ze z zasady na forum wymienia sie różne zdania wrażenia itp z poszanowaniem tej odmiennosci. Tak sie składa że ja grałem w tą gre a ilu hejterów tez moze to napisac ? Nie zawsze to co w teorii wyglada banalnie w praktyce takie jest.
Może akurat trafiła w mój gust. Przepraszam ze sie podzieliłem swoim zdaniem na tym forum ale sadziłem ze z zasady na forum wymienia sie różne zdania wrażenia itp z poszanowaniem tej odmiennosci. Tak sie składa że ja grałem w tą gre a ilu hejterów tez moze to napisac ? Nie zawsze to co w teorii wyglada banalnie w praktyce takie jest.
- AkitaInu
- Posty: 4038
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
PrzyjaznyDuszek pisze:Tak sie składa ze to moja opinia na temat tej gry. Co wiecej widze ze kolega jest z Chorzowa wiec jc zapraszam na partyjkę nie tylko na Mocarstwa do Rudy Śląskiej jc na prvAkitaInu pisze:Jedyny post użytkowika na forum i pozytywna recenzja gry w które losowa mechanika drażni graczy a bitwy są festiwalem kostek .
No kurcze już bardziej sponsorowanej recenzji nie mogło byc
Gospodarka która zależy od kości całkowicie i ich rzutów - nie wpływa na rozgrykę ?
heroiczne wyczyny w walce? brzmi słabo, co jak będe miał ich 5 pod rząd?
Gospodarka w małym stopniu zalezy od rzutu koscia ... dla przykładu z farm i miast zbieram 50 szt. Zywnosci a rzut koscia zapewnia mi od 0-6 szt wiec bardzo niewielki procent i wpływ ma to na gospodarke .. wieksze znaczenie ma dobieranie kart wydarzen.
Co do heroicznych wyczynow to moja interpretacja i z doswiadczenia w tej grze wiem ze do sie nie zdarza ... znowu prawdopodobienstwo xD
Możliwe że kiedyś skorzystam z zaproszenia
Co do samej gry i hejtu. Przepraszam jeżeli tak to zabrzmiało ale ...
1. jak rozumiem na początku gry zbierasz 50 sztuk żywności ? dużo mniej?
2. Jeżeli zbierasz te 50 sztuk i rzucisz 5,6,5 to masz 65. Jeżeli ja rzuce 1,2,1 to mam 55. Czy 10 to dużo ? Według mnie przy tych wartościach tak, powoli zaczyna to być czynnik decydujący.
Jeżeli jednak na początku gry zbierasz 10 albo 20 żywności to te rzuty są jeszcze większym czynnikiem decydującym. To po prostu przkreśla nowoczesną grę planszową z której, według mojej opinii podkreślę , mechanizmy nie pozwalają czerpać korzyści
Pozdrawiam
- MichalStajszczak
- Posty: 9429
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 1442 times
- Kontakt:
Re: Mocarstwa - projekt autorski
15 października napisałem w tym wątku:PrzyjaznyDuszek pisze:Może akurat trafiła w mój gust.
Ryzyko nie ma ani na tym forum ani na bgg wysokiej oceny, ale wciąż sprzedaje się dużo lepiej niż wiele gier znacznie wyżej ocenianych.MichalStajszczak pisze:Widocznie uznali, że jest (albo przynajmniej może być) zapotrzebowanie właśnie na grę "Ryzyko-podobną".
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
AkitaInu rozumiem, że krytykujesz ekonomię w tej grze a tak na prawdę nie do końca wiesz jak ona funkcjonuje.
Postaram się wytłumaczyć mniej więcej na czym ona polega na przykładzie zboża.
Na początek każdy gracz wybiera państwo (każdy gracz ma inną sytuację geopolityczną, dostęp do surowców a także możliwość pozyskania nowych źródeł surowców poprzez aneksję na lądzie lub morzu). Następnie każdy za posiadane surowce i pieniądze werbuje wojsko i według własnego uznania rozstawia w swoim państwie. Ma to ogromne znaczenie bo pozwala na aneksję źródeł surowców, zdobycie przewagi terytorialnej bądź wyjście na lepszą pozycję przy kolejnych podbojach.
Polska na start posiada potencjał 18tu szt. zboża jednakże umiejętne rozlokowanie jednostek teoretycznie pozwala zdobyć (przed podliczaniem tego surowca) dodatkowe 30 szt, a zależy to od rozlokowania jednostek a także częściowo od losów bitew.
Po wykonaniu ruchów przechodzi się do ministerstwa rolnictwa gdzie wykonuje się rzut kością K6 wyniki to :
1 = 0 zboża
2-3 = 2 zboża 1 karta wydarzeń europejskich
4-5 = 4 zboża 1 karta wydarzeń państwowych
6 = 6 zboża 2 karty wydarzeń państwowych
Dodatkowo każdy gracz posiada karty pozwalające jednorazowo mienić wynik na wybrany przez siebie co jest przydatne gdy bardzo zależy nam na osiągnięciu konkretnej korzyści.
Także z jednej strony losowość w gospodarce jest istotna bo można zyskać aż 6 szt. zboża ale jak widać taktyka jest jeszcze ważniejsza bo pozwala zwiększyć bazową ilość aż o 30 szt.
W całej rozgrywce wpływ losowości gospodarki jest ale moim zdaniem nie na tyle duży by zdecydowanie przekreślić szanse na wygraną.
Co do Twojego przykładu to w 3 rudnach po 50 = 150 szt. żywności a wpływy z koła gospodarki to max 18 szt. co daje 12% większy wpływ na gospodarkę i uwaga ... wymaga rzucenia na K6 3 razy z rzędu 6 oczek przy czym przeciwnik musi 3 razy z rzędu rzucić 1 oczko.
Pozdrawiam.
PS. zawsze można się zgadać w Katowicach w Ludiversum dobrze jest powiększać grono ludzi grających w różnego rodzaju planszówki nie tylko na bazie Ryzyka
Postaram się wytłumaczyć mniej więcej na czym ona polega na przykładzie zboża.
Na początek każdy gracz wybiera państwo (każdy gracz ma inną sytuację geopolityczną, dostęp do surowców a także możliwość pozyskania nowych źródeł surowców poprzez aneksję na lądzie lub morzu). Następnie każdy za posiadane surowce i pieniądze werbuje wojsko i według własnego uznania rozstawia w swoim państwie. Ma to ogromne znaczenie bo pozwala na aneksję źródeł surowców, zdobycie przewagi terytorialnej bądź wyjście na lepszą pozycję przy kolejnych podbojach.
Polska na start posiada potencjał 18tu szt. zboża jednakże umiejętne rozlokowanie jednostek teoretycznie pozwala zdobyć (przed podliczaniem tego surowca) dodatkowe 30 szt, a zależy to od rozlokowania jednostek a także częściowo od losów bitew.
Po wykonaniu ruchów przechodzi się do ministerstwa rolnictwa gdzie wykonuje się rzut kością K6 wyniki to :
1 = 0 zboża
2-3 = 2 zboża 1 karta wydarzeń europejskich
4-5 = 4 zboża 1 karta wydarzeń państwowych
6 = 6 zboża 2 karty wydarzeń państwowych
Dodatkowo każdy gracz posiada karty pozwalające jednorazowo mienić wynik na wybrany przez siebie co jest przydatne gdy bardzo zależy nam na osiągnięciu konkretnej korzyści.
Także z jednej strony losowość w gospodarce jest istotna bo można zyskać aż 6 szt. zboża ale jak widać taktyka jest jeszcze ważniejsza bo pozwala zwiększyć bazową ilość aż o 30 szt.
W całej rozgrywce wpływ losowości gospodarki jest ale moim zdaniem nie na tyle duży by zdecydowanie przekreślić szanse na wygraną.
Co do Twojego przykładu to w 3 rudnach po 50 = 150 szt. żywności a wpływy z koła gospodarki to max 18 szt. co daje 12% większy wpływ na gospodarkę i uwaga ... wymaga rzucenia na K6 3 razy z rzędu 6 oczek przy czym przeciwnik musi 3 razy z rzędu rzucić 1 oczko.
Pozdrawiam.
PS. zawsze można się zgadać w Katowicach w Ludiversum dobrze jest powiększać grono ludzi grających w różnego rodzaju planszówki nie tylko na bazie Ryzyka
- raj
- Administrator
- Posty: 5172
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 873 times
- Kontakt:
Re: Mocarstwa - projekt autorski
To są zmienione zasady, w podstawowych było mnożenie przez k6
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
-
- Posty: 1972
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 28 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Nie wiem w jakie ty gry grasz jak uważasz ze ta jest fajna ciekawa i co najważniejsze lubisz do niej wracać. Mam kilka gier opartych na kościach i mocarstwa nawet przy nich nie stały. Przy tej grze to catan jest Bogiem gier, a w niego grać nie lubie.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Tu http://www.mocarstwa.pl/instrukcja.pdf można znaleźć instrukcję do tej gry. Nie różni się ona niczym od tej która była w pudełku.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Grałeś w Mocarstwa ?wirusman pisze:Nie wiem w jakie ty gry grasz jak uważasz ze ta jest fajna ciekawa i co najważniejsze lubisz do niej wracać. Mam kilka gier opartych na kościach i mocarstwa nawet przy nich nie stały. Przy tej grze to catan jest Bogiem gier, a w niego grać nie lubie.
- Sebs
- Posty: 179
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
- Lokalizacja: Mielec
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Wczesniej jeszcze wierzylem ze jestes randomowym fanem tej gry, ale po takiej wypowiedzi moge tylko stwierdzic "wydawco, nie tedy droga"PrzyjaznyDuszek pisze:AkitaInu rozumiem, że krytykujesz ekonomię w tej grze a tak na prawdę nie do końca wiesz jak ona funkcjonuje.
Postaram się wytłumaczyć mniej więcej na czym ona polega na przykładzie zboża.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Fanem nie jestem ale spodobała mi się ta gra ... nie chcę nikogo przekonywać do niej tylko chciałem przedstawić moją opinię. Nie jestem wielkim znawcą gier u którego półki uginają się od różnego rodzaju genialnych tytułów. Jestem zwyczajnym graczem który stwierdził, że w tym wątku jest tyle negatywu o tej grze a mi ona przypadła to gustu i się nie zgadzam z częścią wytyków.
Już całkiem nie rozumiem tego :
Już całkiem nie rozumiem tego :
Nie mam zamiaru wdawać się w dyskusję na ten temat. Nie ważne co napiszę i tak będzie mi przyklejona łatka sponsorowanego trolla wydawnictwa Biały Gryf tylko dlatego że podzieliłem się swoją opinią i nie poszedłem za syndromem stada.Sebs pisze:Wczesniej jeszcze wierzylem ze jestes randomowym fanem tej gry, ale po takiej wypowiedzi moge tylko stwierdzic "wydawco, nie tedy droga"PrzyjaznyDuszek pisze:AkitaInu rozumiem, że krytykujesz ekonomię w tej grze a tak na prawdę nie do końca wiesz jak ona funkcjonuje.
Postaram się wytłumaczyć mniej więcej na czym ona polega na przykładzie zboża.
-
- Posty: 1972
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 28 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Przeczytałem instrukcje, obejrzałem film instruktażowy. I wiem jak to działa, gra planszowa to nie rakieta. Ale może kolega powie w jakie gry grał?:)PrzyjaznyDuszek pisze:Grałeś w Mocarstwa ?wirusman pisze:Nie wiem w jakie ty gry grasz jak uważasz ze ta jest fajna ciekawa i co najważniejsze lubisz do niej wracać. Mam kilka gier opartych na kościach i mocarstwa nawet przy nich nie stały. Przy tej grze to catan jest Bogiem gier, a w niego grać nie lubie.
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Jakie, to ma znaczenie w jakie gry grał. Jeżeli mu się podoba coś w co grał, a ty nie. Nie bądź taki.wirusman pisze:Przeczytałem instrukcje, obejrzałem film instruktażowy. I wiem jak to działa, gra planszowa to nie rakieta. Ale może kolega powie w jakie gry grał?:)PrzyjaznyDuszek pisze:Grałeś w Mocarstwa ?wirusman pisze:Nie wiem w jakie ty gry grasz jak uważasz ze ta jest fajna ciekawa i co najważniejsze lubisz do niej wracać. Mam kilka gier opartych na kościach i mocarstwa nawet przy nich nie stały. Przy tej grze to catan jest Bogiem gier, a w niego grać nie lubie.
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Wiesz, kiedyś też Ryzyko mi się bardzo podobało, a teraz końmi byś mnie do tego nie zaciągnął. Dlatego też doświadczeni gracze mają o tej grze taką a nie inną opinię.PrzyjaznyDuszek pisze:Może akurat trafiła w mój gust. (...) Tak sie składa że ja grałem w tą gre a ilu hejterów tez moze to napisac ? Nie zawsze to co w teorii wyglada banalnie w praktyce takie jest.
A co do teorii i praktyki to tak jak już ktoś wspomniał to nie jest rakieta. Sam zanim kupię grę kilka razy czytam instrukcję i potem w grze nic mnie raczej nie zaskakuje na zasadzie, że w instrukcji wyglądało to słabo a w rzeczywistości ohohoho jaki bajer! Także sama instrukcja mówi bardzo dużo o grze.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Dokładnie tak, jakie to ma znaczenie ?!
Gram w gry planszowe od jakichś 5 lat może więcej nie pamiętam już w co grałem.
Z grami planszowymi jest jak ze słodyczami ... każdy je lubi. Mocarstwa to taka lukrecja ... nie wszystkim pasuje ten smak a to że znasz skład i wygląd lukrecji nie znaczy że poznasz jej smak tak jak grając dopiero w ostateczną wersję mocarstw pozna się klimat. Może i jest to słaba gra, może i ma wiele wad ... no ale nie każdemu musi smakować Tak jak i ja nie muszę próbować wszystkich słodyczy świata, żeby określać czy lukrecja jest dobra po prostu mi smakuje. Na szczęście to forum jest na wysokim poziomie kultury i wszyscy szanujemy swoje zdanie i nie negujemy gustów koleżanek i kolegów. Gdyby ktoś chciał to zapraszam do Rudy Śląskiej ewentualnie Katowic na partyjkę Mocarstw ewentualnie czegoś innego (mogą być Osadnicy z Catanu chociaż nigdy nie miałem okazji zagrać). PS mam świadomość że na tym forum są sami koneserzy gier planszowych którzy nie są targetem dla Mocarstw, moim zamiarem było jedynie przedstawić moje zdanie, opinię i jeśli uważam, że jeśli ktoś nie do końca zrozumiał bądź zna grę to koleżeńskim obowiązkiem jest przedstawienie stanu faktycznego bo jak sami widzicie prototyp nieco się różni od ostatecznej wersji chociażby w kole gospodarki.
Pozdrawiam
Gram w gry planszowe od jakichś 5 lat może więcej nie pamiętam już w co grałem.
Z grami planszowymi jest jak ze słodyczami ... każdy je lubi. Mocarstwa to taka lukrecja ... nie wszystkim pasuje ten smak a to że znasz skład i wygląd lukrecji nie znaczy że poznasz jej smak tak jak grając dopiero w ostateczną wersję mocarstw pozna się klimat. Może i jest to słaba gra, może i ma wiele wad ... no ale nie każdemu musi smakować Tak jak i ja nie muszę próbować wszystkich słodyczy świata, żeby określać czy lukrecja jest dobra po prostu mi smakuje. Na szczęście to forum jest na wysokim poziomie kultury i wszyscy szanujemy swoje zdanie i nie negujemy gustów koleżanek i kolegów. Gdyby ktoś chciał to zapraszam do Rudy Śląskiej ewentualnie Katowic na partyjkę Mocarstw ewentualnie czegoś innego (mogą być Osadnicy z Catanu chociaż nigdy nie miałem okazji zagrać). PS mam świadomość że na tym forum są sami koneserzy gier planszowych którzy nie są targetem dla Mocarstw, moim zamiarem było jedynie przedstawić moje zdanie, opinię i jeśli uważam, że jeśli ktoś nie do końca zrozumiał bądź zna grę to koleżeńskim obowiązkiem jest przedstawienie stanu faktycznego bo jak sami widzicie prototyp nieco się różni od ostatecznej wersji chociażby w kole gospodarki.
Pozdrawiam
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Też kiedyś grałem w Talizmana a teraz nikt by mnie do tego nie zmusił ... może podobnie będzie z mocarstwami. Też starałem się zasięgnąć nieco wiedzy na temat Mocarstw przed wparciem tej gry .... wszak to 300 zł. Może nie nazwał bym się doświadczonym graczem a w moim gronie są osoby raczej na podobnym poziomie. Jest to na tyle stała ekipa że się zrzuciliśmy na grę i wszyscy mamy podobne zdanie, że gra jest całkiem fajna. Może za jakiś czas pójdzie w odstawkę tego nie wiem. Oglądałem film o Mocarstwach u 3trolli i zniesmaczył mnie atak kawalerii na fortyfikację w efekcie czego zniszczone zostały jednostki piechoty ... słabe to trochę, kłóci się ze zdrowym rozsądkiem. Jednak prowadzenie bitew czasami jest wbrew zdrowemu rozsądkowi (Bitwa pod Somosierrą). Nie wchodzę w dyskusje czy gra w której rozstrzyga się bitwy przez rzucanie kośćmi jest dobra zła przestarzała itp. Mi się to podoba i moim zdaniem się to sprawdza w tej grze de gustibus non est disputandum.Retrac pisze:Wiesz, kiedyś też Ryzyko mi się bardzo podobało, a teraz końmi byś mnie do tego nie zaciągnął. Dlatego też doświadczeni gracze mają o tej grze taką a nie inną opinię.PrzyjaznyDuszek pisze:Może akurat trafiła w mój gust. (...) Tak sie składa że ja grałem w tą gre a ilu hejterów tez moze to napisac ? Nie zawsze to co w teorii wyglada banalnie w praktyce takie jest.
A co do teorii i praktyki to tak jak już ktoś wspomniał to nie jest rakieta. Sam zanim kupię grę kilka razy czytam instrukcję i potem w grze nic mnie raczej nie zaskakuje na zasadzie, że w instrukcji wyglądało to słabo a w rzeczywistości ohohoho jaki bajer! Także sama instrukcja mówi bardzo dużo o grze.
- cezner
- Posty: 3069
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 88 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Ta dyskusja nie ma sensu.
Rozmawiacie z osobą, która prawdopodobnie nie zna nowoczesnych gier. To jakbyście ze ślepym rozmawiali o kolorach.
"Nie pamiętam już w co grałem"
Rozmawiacie z osobą, która prawdopodobnie nie zna nowoczesnych gier. To jakbyście ze ślepym rozmawiali o kolorach.
"Nie pamiętam już w co grałem"
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Pozwólcie, iz cos przypomne
Aktualna karta pomocy poniżej.
Jesli zaś chodzi o zmiany w mechanice ekonomii to z tego co widzę, wprowadzono 3 jednorazowe karty, ktore po prostu ustalają wynik kości. Przy ilości rzutów na kostkę wladzy (mnożnik ekonomii) w rozgrywce 3 karty to nie tak dużo.
U góry stara karta pomocy która ja opublikowałemMocarz pisze: Szczegóły widać na zamieszczonej przez Rocy7 karcie pomocy gracza, którą niestety Robert opublikował bez porozumienia z nami:(
(dobrze byłoby ją usunąć, bo jest już częściowo nieaktualna i może wprowadzać zainteresowanych w błąd, a to tylko prototyp i wszystko może jeszcze ulegać zmianom).
Aktualna karta pomocy poniżej.
Jesli zaś chodzi o zmiany w mechanice ekonomii to z tego co widzę, wprowadzono 3 jednorazowe karty, ktore po prostu ustalają wynik kości. Przy ilości rzutów na kostkę wladzy (mnożnik ekonomii) w rozgrywce 3 karty to nie tak dużo.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Specjalnie dla Ciebie poświęcę trochę czasu żeby wyliczyć wszystkie tytuły ... aczkolwiek uważam, że takie argumenty są żenujące, gdyż ja nie odbieram Tobie prawa do własnej opinii. Pokaż w co grałeś wtedy będę szanował Twoje zdanie ... no helloł chyba nie ten poziom.cezner pisze:Ta dyskusja nie ma sensu.
Rozmawiacie z osobą, która prawdopodobnie nie zna nowoczesnych gier. To jakbyście ze ślepym rozmawiali o kolorach.
"Nie pamiętam już w co grałem"
W ekonomii zmienił się sposób naliczania bonusów w gospodarce. Został mniejszony wpływ losowości kości na gospodarkę.Rocy7 pisze: Jesli zaś chodzi o zmiany w mechanice ekonomii to z tego co widzę, wprowadzono 3 jednorazowe karty, ktore po prostu ustalają wynik kości. Przy ilości rzutów na kostkę wladzy (mnożnik ekonomii) w rozgrywce 3 karty to nie tak dużo.
Losowość w bitwach z tego co widzę pozostała bez zmian ... i zgadzam się jest to najsłabszy element gry. Mi osobiście bardziej przypadł do gustu tryb walki i bonusów jednostek w Twilight Imperium chociaż uwaga ... tam nadal są kości. Mogło być lepiej
- cezner
- Posty: 3069
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 88 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Jeśli ktoś grał dotychczas w Monopoly i poznał przed chwilą Catana, to na tym forum może się pojawić jego opinia, że to po prostu genialna gra jest.
I oczywiście ja nie odbieram mu prawa do takiej opinii. Ależ proszę bardzo, wiem natomiast co taka opinia dziś jest warta (nie odbierając nic samej grze, która bardzo wiele dobrego na rynku zrobiła). I właśnie dlatego uważam, że dyskusja tutaj nie ma sensu.
I oczywiście ja nie odbieram mu prawa do takiej opinii. Ależ proszę bardzo, wiem natomiast co taka opinia dziś jest warta (nie odbierając nic samej grze, która bardzo wiele dobrego na rynku zrobiła). I właśnie dlatego uważam, że dyskusja tutaj nie ma sensu.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14
Re: Mocarstwa - projekt autorski
A jeśli zdarzyło mi się grać w coś więcej niż Monopoly i Catana ? To już będę na tyle fajnym gościem żeby moje wypowiedzi były wartościowe czy ... fakt że spodobała mi się gra która nie pasuje większości osób wypowiadających się w tym wątku dyskredytuje mnie na stałe ? Dlatego o gustach się nie dyskutuje i tu masz rację zwyczajnie szanuje się je a nie próbuje udowodnić, że zdanie drugiej osoby jest nic nie warte.
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Słuchaj, jeśli chcesz, żebyśmy mieli jakiś punkt odniesienia, to po prostu napisz, w jakie gry grałeś. Z Twoich wypowiedzi wynika, że nie było ich zbyt wiele, ale może się mylimy - więc wyprowadź nas z błędu. Wtedy będziemy mogli ocenić, jaką wagę ma Twoja opinia. Obawiam się, że w innym wypadku nie będzie mieć żadnej.
- cezner
- Posty: 3069
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 88 times
Re: Mocarstwa - projekt autorski
Niestety PlanszowyDuszku, chyba jednak będę bardziej cenił opinie osób, które znam dobrze (przynajmniej z tego forum) niż opinie osoby, której w ogóle nie znam i która pojawia się na forum w związku z pojawieniem się na rynku pewnej gry...