Mocarstwa (Wiktor Koliński, Piotr Poławski)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
rzem
Posty: 65
Rejestracja: 30 wrz 2015, 18:00

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: rzem »

Na prawdę ktoś tu jeszcze myśli i wierzy w to, że przekona inną osobę do swoich racji?:)

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
https://discord.gg/frwH6Fy7ZU - Twilight Imperium 4 na Discordzie
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Rocy7 »

bukimi pisze:Toteż koło gospodarki da się łatwo naprawić i zmienić z festiwalu rzutów kostką na "eurosuchara".
nigdy nie twierdziłem, iż się nie da, wręcz sugerowałem poprawki;)

Nie wiem tylko czy Twój pomysł nie jest zbyt złożony i nie będzie odrzucał mniej doświadczonych graczy, ale może to tylko kwestia sposobu zapisu tej zasady.
bukimi pisze:Voila. Gry nie posiadam, więc nie mam jak tego przetestować, ale wydaje się znacznie logiczniejsze, niż same rzuty K6. I nie trzeba się bawić w jednorazowe modyfikatory, itd. W każdej turze podejmujesz decyzje na co kładziesz nacisk, a do tego nie wykluczamy całkiem losowości.
może Przyjazny protestuje i da znać jak wyszło :)
PrzyjaznyDuszek
Posty: 33
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: PrzyjaznyDuszek »

W kole gospodarki wystarczy wykonac jeden rzut i w ten sposob ustala sie bonus dla wszystkich np. Cos w stylu ustalania obfitosci plonów w Europie albo limit jednoatek do zwerbowania dla wszystkich. Kazdy pozniej wykonuje rzut i zaleznie od wyniku otrzymuje badz nie taka ilosc kart wydarzen. Mysle ze to zminimalizowało do 0 losowosc w kole gospodarki.

Dziekuje Rocky za rzeczową krytyke jak bede mial wiecej czasu to sie temu przyjrze.

Bukimi pomysle nad Twoja propozycja w sumie daje ciekawe mozliwosci ukierunkowania rozwoju.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2017, 22:30 przez PrzyjaznyDuszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: bukimi »

Rocy7 pisze:
bukimi pisze:Toteż koło gospodarki da się łatwo naprawić i zmienić z festiwalu rzutów kostką na "eurosuchara".
nigdy nie twierdziłem, iż się nie da, wręcz sugerowałem poprawki;)

Nie wiem tylko czy Twój pomysł nie jest zbyt złożony i nie będzie odrzucał mniej doświadczonych graczy, ale może to tylko kwestia sposobu zapisu tej zasady.
bukimi pisze:Voila. Gry nie posiadam, więc nie mam jak tego przetestować, ale wydaje się znacznie logiczniejsze, niż same rzuty K6. I nie trzeba się bawić w jednorazowe modyfikatory, itd. W każdej turze podejmujesz decyzje na co kładziesz nacisk, a do tego nie wykluczamy całkiem losowości.
może Przyjazny protestuje i da znać jak wyszło :)
Liczenie do 10 wydaje się całkiem wykonalne ;)
Potem odejmujemy od 1 do 3 - też chyba nie budzi wątpliwości.
A jak wybierzemy najwyższe dostępne pole to kładziemy tam jakiś znacznik blokady.
Nie wydaje mi się to skomplikowane. Jedyne, co może być minimalną zagwozdką, to odejmowanie od poziomu 1 (czyli prosty fakt, że każda wybrana "1" to o 1 mniej do odjęcia).

Szkoda, że z osób, które faktycznie posiadają grę jak dotąd mamy tylko Przyjaznego i jego kolegę, więc grono testerów niewielkie...
PrzyjaznyDuszek pisze: W kole gospodarki wystarczy wykonac jeden rzut i w ten sposob ustala sie bonus dla wszystkich np. Cos w stylu ustalania obfitosci plonów w Europie albo limit jednoatek do zwerbowania dla wszystkich. Kazdy pozniej wykonuje rzut i zaleznie od wyniku otrzymuje badz nie taka ilosc kart wydarzen. Mysle ze to zminimalizowało do 0 losowosc w kole gospodarki.
Takie coś likwiduje zaś element wybierania, czyli strategii na poziomie gospodarki. Jeśli nie ma w grze elementu "ja wybieram X, zamiast Y" to robi się kiepski samo-graj.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
PrzyjaznyDuszek
Posty: 33
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: PrzyjaznyDuszek »

bukimi pisze: Takie coś likwiduje zaś element wybierania, czyli strategii na poziomie gospodarki. Jeśli nie ma w grze elementu "ja wybieram X, zamiast Y" to robi się kiepski samo-graj.
masz racje troche to spłyciłem ... ale z tą 10tką coraz bardziej zaczynam sie zastanawiac jak by to wyglądało :)
PrzyjaznyDuszek
Posty: 33
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: PrzyjaznyDuszek »

Rocy7 pisze: W sumie 14 400 do 3000 przy wartościach skrajnych na kostce, w założeniu braku modyfikatorów z kart. Koszt jednej jednostki to od 500 do 1500.

Czy 4 armaty lub 18 piechurów zmieni losy wojny (z tego co pamiętam średnio gracz ma na stole około 30 jednostek)? Odpowiedź pozostawiam Wam :)
Cena piechura to 1000 granadiera 1500 kawalerii 2000 armaty 2500

Dodaj jeszcze jak male jest prawdopodobienstwo zeby taka rozbieznosc w dochodach powstała.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Rocy7 »

PrzyjaznyDuszek pisze:
Rocy7 pisze: W sumie 14 400 do 3000 przy wartościach skrajnych na kostce, w założeniu braku modyfikatorów z kart. Koszt jednej jednostki to od 500 do 1500.
Cena piechura to 1000 granadiera 1500 kawalerii 2000 armaty 2500
fakt pomyliły mi się kolumny cena i żołd.

Oczywiście, iż prawdopodobieństwo wartości skrajnych jest małe, jednak będziemy mieli też masę sytuacji pośrednich w końcu w grę wchodzi 18 rzutów kostką na każdego z graczy (z czego 12 wpłynie na dochód, zaś pozostałe 6 na budowanie i rekrutacje).

Jeszcze w kwestii losowosci kosci wladzy, czemu nie dac wszystkim po równo? Tylko jeden gracz rzuca za Ministerstwo i wszyscy gracze korzystajacy z tego ministerstwa maja ten sam mnożnik?
Gracz rzucajacy zmienia się co ministerstwo.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: bukimi »

PrzyjaznyDuszek pisze:
bukimi pisze: Takie coś likwiduje zaś element wybierania, czyli strategii na poziomie gospodarki. Jeśli nie ma w grze elementu "ja wybieram X, zamiast Y" to robi się kiepski samo-graj.
masz racje troche to spłyciłem ... ale z tą 10tką coraz bardziej zaczynam sie zastanawiac jak by to wyglądało :)
Jestem wielkim zwolennikiem ograniczania (choć nie eliminacji) losowości, na korzyść decyzji gracza, stąd ten pomysł.
Przy okazji: 10 punktów jest przy założeniu, że są 4 ministerstwa. A ile ich jest w praktyce? 5? Jeśli 5, to trzeba dać 12 punktów do dyspozycji lub 15 punktów, a potem obniżać rzutem K6 zamiast K3.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
PrzyjaznyDuszek
Posty: 33
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: PrzyjaznyDuszek »

Ministerstw jest 6.

Jak bede miał okazje to przetestuje na moich M. Kazda z propozycji. Przydzielanie punktow ministerstwom i jeden rzut za wszystkich + kazdy osobno za karty wydarzen. Mysle ze te zmiany mozna zastosowac jako umowne przed rozgrywka sa na tyle proste ze nie powinno sie pogubic.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Olgierdd »

1. kup grę za ok 300 zł
2. naprawiaj ją home rulami
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Rocy7 »

Wystarczy errata w instrukcji i to nie bedzie juz homerule;), ale rozumniem co miałes na myśli.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 357 times
Been thanked: 250 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Deem »

Olgierdd pisze:1. kup grę za ok 300 zł
2. naprawiaj ją home rulami
W dzisiejszych czasach nie jest to niestety nic niezwykłego. Raczej należy docenić te tytuły, które są na tyle elastyczne, że takie zmiany są możliwe (oczywiście najbardziej należy docenić te, które tych zmian nie wymagają :D).
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: bukimi »

PrzyjaznyDuszek pisze:Ministerstw jest 6.

Jak bede miał okazje to przetestuje na moich M. Kazda z propozycji. Przydzielanie punktow ministerstwom i jeden rzut za wszystkich + kazdy osobno za karty wydarzen. Mysle ze te zmiany mozna zastosowac jako umowne przed rozgrywka sa na tyle proste ze nie powinno sie pogubic.
Jeśli jest ich 6, to zdecydowanie najlepiej będzie dać każdemu 15-18 punktów do dowolnego rozdysponowania, a następnie każdy gracz rzuca K6 ile punktów musi odjąć. Każdy samodzielnie wybrany poziom "1" chroni przed obniżeniem o 1 (a więc warto w każdej turze dać tak w minimum 1 ministerstwie, bo na pewno wyrzucimy minimum 1).

Co do naprawiania gry przez homerules. Cóż, od tego jest cały dział "Modyfikacje i warianty zasad" i jakoś nie widzę nic złego w kombinowaniu, co może działać lepiej. Moja grupa np. w Carcassonne gra w taki sposób, że każdy na ręce ma zawsze po 2 kafle zamiast 1, co też służy zmniejszeniu losowości i uznaliśmy to za dobrą decyzję. Mimo to 99% osób gra z 1 kafelkiem i też są zadowoleni.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
PrzyjaznyDuszek
Posty: 33
Rejestracja: 10 gru 2017, 13:14

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: PrzyjaznyDuszek »

W mocarstwach jest dział poswiecony modyfikacja np. Opcje wsparcia, zmeczenia itp. Utrudnienie polegajace ze załadunek artylerii czy konnicy zmienia na jednostke piechoty to jest dodatkowa opcja. Mysle ze M. Aa rzeczywiscie elastyczna gra gdzie mozna swoje nowinki wprowadzac. Ktos lubi losowosc okey jesli ktos woli miec kontrole doda jakas miane i tez mozna czerpac jakis fan z gry. Ja tam lubie poeksperymentować z grami.
Adam3
Posty: 165
Rejestracja: 30 lis 2017, 20:17
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time

Re: Mocarstwa (N.N.)

Post autor: Adam3 »

Ma być teraz fundowana na wspieram.to druga edycja Mocarstw

„edycja druga rozszerzona tryb gry jednoosobowej
nowe: karty walki wojska mechanika rozgrywki scenariusze ... „
Pewne nieliczne informacje są na facebooku np. pod linkiem:
https://www.facebook.com/Mocarstwa/post ... 0218721668

Czy ktoś wie coś więcej? Co o sądzicie o tym pomyśle?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8721
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Mocarstwa (N.N.)

Post autor: Curiosity »

Adam3 pisze: 26 paź 2020, 20:32 Co o sądzicie o tym pomyśle?
Sądzę, że GameTrollTV lada dzień wypuści obiektywną i surową recenzję, w której profesjonalnie, rzeczowo i bezstronnie oceni tę grę. 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
toblakai
Posty: 1259
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 216 times
Been thanked: 222 times

Re: Mocarstwa (N.N.)

Post autor: toblakai »

Fajne figsy. Pytanie do pasjonatów figurek - to ciastolina czy może jednak poziom wyżej i masa solna? Zastanawiam się czy dadzą też schematy do malowania + plakatówki.
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2810
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 833 times
Been thanked: 361 times

Re: Mocarstwa (N.N.)

Post autor: Gromb »

Europa Universalis i Tytani od Łookiego mogą się schować. II edycja z ręcznie malowanymi figurkami wciska w fotel.
Naprawdę nie wierzę, że to się dzieje i pierwsza edycja się wyprzedała i odniosła sukces. A ludzi dopytują nawet o upgrade pack.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
mluckner
Posty: 336
Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 94 times
Been thanked: 93 times

Re: Mocarstwa (N.N.)

Post autor: mluckner »

Gromb pisze: 26 paź 2020, 20:59 Naprawdę nie wierzę, że to się dzieje i pierwsza edycja się wyprzedała i odniosła sukces. A ludzi dopytują nawet o upgrade pack.
Nie rozumiem czemu się dziwisz skoro (jak mówi strona wydawcy):
Co zapewnia gra Mocarstwa?

Świetnie dopracowana mechanika gry
Realistyczne walki historyczne na lądzie i morzach Europy
Równowaga pomiędzy aspektem gospodarczym oraz militarnym
Niepowtarzalne emocje podczas rozgrywki
Ponadto:
całość wykonana w Polsce z najlepszej jakości materiałów, z zastosowaniem nowa-torskich rozwiązań jak np. drewniane żaglowce z kartonowymi masztami mieszczące na pokładzie figurki żołnierzy.
jakmis83
Posty: 1176
Rejestracja: 22 maja 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 130 times
Been thanked: 141 times

Re: Mocarstwa (N.N.)

Post autor: jakmis83 »

mluckner pisze: 26 paź 2020, 22:55 Nie rozumiem czemu się dziwisz skoro (jak mówi strona wydawcy):
Co zapewnia gra Mocarstwa?

Świetnie dopracowana mechanika gry
Realistyczne walki historyczne na lądzie i morzach Europy
Równowaga pomiędzy aspektem gospodarczym oraz militarnym
Niepowtarzalne emocje podczas rozgrywki
Serio? Więcej emocji mam podczas partii Chińczyka.
Moje Gry
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Mocarstwa (N.N.)

Post autor: rastula »

serio chciało ci się to odpalać? :mrgreen:
jakmis83
Posty: 1176
Rejestracja: 22 maja 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 130 times
Been thanked: 141 times

Re: Mocarstwa (N.N.)

Post autor: jakmis83 »

rastula pisze: 27 paź 2020, 07:35 serio chciało ci się to odpalać? :mrgreen:
Normalnie bym tego nie ruszył ;)
Ale córka bardzo chciała mi dokopać w Chińczyka, to się zgodziłem :mrgreen:
Moje Gry
Jeśli nie wiesz, jak masz zagrać, poczekaj, aż twojemu przeciwnikowi przyjdzie do głowy jakaś idea. Możesz być pewny, że będzie to idea fałszywa.
Siegbert Tarrasch
Adam3
Posty: 165
Rejestracja: 30 lis 2017, 20:17
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time

Re: Mocarstwa (N.N.)

Post autor: Adam3 »

Widzę, że jest w necie ogólny opis rozszerzenia i jego zasad:

https://www.youtube.com/watch?v=cmOvZ5p ... Q8nmor_Bhg

Czy ktoś wie coś więcej? Co sądzicie?
Adam3
Posty: 165
Rejestracja: 30 lis 2017, 20:17
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time

Re: Mocarstwa (N.N.)

Post autor: Adam3 »

Widzę, że rozszerzenie do gry Mocarstwa się ufundowało:
https://wspieram.to/mocarstwa2

Znalazłem też trochę więcej o nowym systemie gry z kartami:
https://www.facebook.com/Mocarstwa/post ... 3943709962

Czy ktoś wie coś więcej? Czy ktoś już grał, aby móc opowiedzieć jak się gra w nowym systemie?
ODPOWIEDZ