Mocarstwa (Wiktor Koliński, Piotr Poławski)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Mocarstwa (Wiktor Koliński, Piotr Poławski)

Post autor: Kosternik »

Obrazek
Opis Wydawcy:
XVIII wiek. Dziewięciu władców marzy o panowaniu nad Europą. Snują zakulisowe intrygi, zawiązują i zrywają sojusze, ambitni, bezkompromisowi, cyniczni i bezwzględni. Nie cofną się przed niczym, aby odnieść upragnione zwycięstwo. A jednak tylko jednemu z nich uda się pokonać innych i spełnić swój sen o władaniu Europą…Kto wygra tym razem? Habsburgowie? Romanowowie? Sułtan Imperium Osmańskiego? Możesz wcielić się w jednego z monarchów, pomnażać zasoby, szkolić i zbroić armie, budować flotę, toczyć pasjonujące bitwy morskie, podbijać sąsiednie terytoria, powiększać imperium… Podejmij wyzwanie, zostań władcą absolutnym – armia czeka na Twoje rozkazy!

www.mocarstwa.pl
We wrześniu startuje kolejny polski autorski projekt na wspieraczce.
Czy będzie sukces na miarę "Stworze"?
Z fotek wynika, że autorzy byli na Pyrkonie - i szlag by to - przegapiłem okazję poznania gry.
Czy ktoś już może się podzielić wrażeniami z prototypu?

https://boardgamegeek.com/boardgame/316259/mocarstwa
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 264 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: raj »

Trochę rozbudowane Ryzyko.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
krecony1
Posty: 369
Rejestracja: 29 sie 2014, 00:05
Lokalizacja: Siedlce
Has thanked: 48 times
Been thanked: 49 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: krecony1 »

Z pewnością nie powtórzy sukcesu Stworze.
Pierwsze primo - mało który projekt ma na to szansę.
Drugie primo - tematyka M. bardziej standardowa niż w S.
Kolejne primo - twórcy S. zdobyli ogromną liczbę klientów wśród nie-graczy.

Obym był złym prorokiem - niech zbiorą jak najwięcej. Tym bardziej, że kolejny autorski projekt przywraca mi wiarę, że wspieram.to wróci do korzeni :)

Co do mechaniki - trudno jeszcze coś powiedzieć, ale niestety raj może mieć rację.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: AkitaInu »

Kosternik pisze:http://www.mocarstwa.pl
We wrześniu startuje kolejny polski autorski projekt na wspieraczce.
Czy będzie sukces na miarę "Stworze"?
Z fotek wynika, że autorzy byli na Pyrkonie - i szlag by to - przegapiłem okazję poznania gry.
Czy ktoś już może się podzielić wrażeniami z prototypu?
A czemu mialby buc kolejny taki sukces? Podeprzesz czyms to przypuszczenie?
sidmeier
Posty: 307
Rejestracja: 28 mar 2015, 20:55

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: sidmeier »

Wygląda strasznie mizernie, to nic nie zbierze i nie zostanie wydane. Ryzyko widziałem na półkach w Kauflandzie, to gra do palenia w piecu, a nie do strategicznych rozmyślań. Tu może być podobnie niestety. Pudełko przynajmniej ładne.
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Kosternik »

AkitaInu pisze:
Kosternik pisze:http://www.mocarstwa.pl
We wrześniu startuje kolejny polski autorski projekt na wspieraczce.
Czy będzie sukces na miarę "Stworze"?
Z fotek wynika, że autorzy byli na Pyrkonie - i szlag by to - przegapiłem okazję poznania gry.
Czy ktoś już może się podzielić wrażeniami z prototypu?
A czemu mialby buc kolejny taki sukces? Podeprzesz czyms to przypuszczenie?
To pytanie z gatunku przewrotnych i do tego retorycznych ;)
Moja mała kolekcja, a myślę o...
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 51 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: KrzysiekL »

Kosternik pisze: To pytanie z gatunku przewrotnych i do tego retorycznych ;)
W sensie, ze tak sobie trollujesz? ;)
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 264 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: raj »

KrzysiekL pisze:
Kosternik pisze: To pytanie z gatunku przewrotnych i do tego retorycznych ;)
W sensie, ze tak sobie trollujesz? ;)
Multikonto Deathlocka?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Kosternik »

KrzysiekL pisze:
Kosternik pisze: To pytanie z gatunku przewrotnych i do tego retorycznych ;)
W sensie, ze tak sobie trollujesz? ;)
W punkt ;-)
Mamy grę, która niebawem startuje na platformie, projekt autorski a tu informacje kapią jak woda z kranu. Wypisz wymaluj sytuacja jak z grą "Stworze". Może to metoda na sukces ;-)?
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Awatar użytkownika
Zaan84
Posty: 451
Rejestracja: 16 wrz 2015, 15:14
Has thanked: 16 times
Been thanked: 77 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Zaan84 »

Metodą na sukces Stworzy był ciekawy temat i piękne grafiki. Tutaj mamy żołnierzyki na mapie i pieniążki... Trochę meh.
Nadis
Posty: 451
Rejestracja: 05 lut 2015, 21:24
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Nadis »

Co nie zmienia faktu, że fanpage tej gry odwiedza trochę osób, obserwuje ponad 2000, więcej niż - sprawdzałam na szybko - profile wydawnictw takich jak Games Factory albo Czacha Games, też bardzo na wspieraczce przecież aktywnych. Poreklamują grę na różnych mniej i bardziej historycznych portalach, jak ktoś w temacie planszówek nie siedzi, to z samego szoku, że powstaje w tej dziedzinie coś bardziej zaawansowanego być może wesprze. Dodatkowo, część osób, które wsparło Stworze być może się rozochoci, zobaczy następną grę historyczną i się zainteresuje. Poza tym, fanów Ryzyka też trochę jest, dla wielu osób to będzie więc zaleta, że coś wygląda znajomo ;) My na tym forum nie jesteśmy aż tak reprezentatywną grupą fanów gier planszowych, jakbyśmy chcieli :D
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: BartP »

Gra na co najmniej 3h (tak napisano na pudle). Życzę powodzenia, bo to jednak więcej niż obecne standardy.
krecony1
Posty: 369
Rejestracja: 29 sie 2014, 00:05
Lokalizacja: Siedlce
Has thanked: 48 times
Been thanked: 49 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: krecony1 »

BartP pisze:Gra na co najmniej 3h (tak napisano na pudle). Życzę powodzenia, bo to jednak więcej niż obecne standardy.
Niż obecne standardy, owszem. ale jak ktoś kojarzy jedynie Talisman, Ryzyko i Monopol, to norma...
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 264 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: raj »

Z tego co wiem, gra będzie kosztować 300-400 zł.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Marx »

Dajcie im kredyt zaufania, może nie jest to jedynie rozbudowane ryzyko ;-) Ktoś grał w prototyp?
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Kosternik »

raj pisze:Z tego co wiem, gra będzie kosztować 300-400 zł.
Cytując klasyka "O żesz ty o żesz ku"!
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 543
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 250 times
Been thanked: 112 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: hamish »

Podpytałem kolegę, który grał w prototyp. Prosiłem o jak najbardziej szczegółowy opis odczuć. Dostałem to:
Niewiele jej pokazali. Ja grałem w scenariusz dla dwóch graczy, więc mogłem przetestowac mechanikę poruszania wojskiem i walk. Nie miałem wglądu w ekonomię, wyjasniono mi tylko zasady.

Gra wygląda pięknie, przyjemnie też przesuwa się te wojska po mapie, jest frajda i jest klimat.

Ale mam wrażenie że to się szybko kończy. Bitwy są bardzo losowe. Nie ma tam wybitnych strategii, nie ma też mechanizmów ratujacych graczy którzy mieli ogromnego pecha przez całą grę. Ekonomia też brzmi bardzo losowo. Kostki decydują tam o wszystkim.

Ogólnie grało się w to jak w Ryzyko na sterydach. Nie jest to nowoczesna gra planszowa. Na jakimś Essen wizualnie by się spodobała, ale zaden wyjadacz drugi raz by nie zagrał. Szansę widzę dla niej wśród nowych graczy, ktorym może się podobać. No i jak ktoś lubi historię, to tam nie ma za bardzo odtworzonych realiów. W scenariuszu którym ja grałem Polska rywalizowala z Hiszpania o Berlin... Także symulator geopolityki to to nie jest. Jakbym miał kupować, to tak za 150 zeta maks i to dla mapy i żołnierzy bardziej. Ale pewnie nie kupię, bo to za 300 bedzie jak nic.


W sieci jest wywiad z jednym z autorów. Ogólnie mówi, że to taka samoróbka z czasów, kiedy gry były słabo dostępne i ktoś tam miał Magiczny Miecz. Chcieli mieć swoją planszówkę i zrobili Mocarstwa. Przy czym przez te X lat grali sobie między sobą głównie...
Ostatnio zmieniony 13 sie 2017, 18:09 przez hamish, łącznie zmieniany 1 raz.
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5145
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 264 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: raj »

Do tego są odporni na głosy krytyki. Wkrótce powinny być na GF wrażenia z rozgrywki.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Carmash »

Miałem możliwość zagrać w prototyp. I nie mam dobrego zdania na temat tego tytułu po zaledwie jednej rozgrywce. Mało tego, nie mam ochoty i siły, aby zasiąść do tego tytułu ponownie. Powód?

1. Skrajna, nieprzemyślana wręcz losowość, która ogranicza jakiekolwiek pole dla planowania. Zaproponowane w grze mechanizmy potrafią karcić strategiczne myślenie tylko dlatego, bo miałeś pecha. Zarówno ekonomia jak i walka uzależniona od rzutu kością. Ba, czasem nawet teoretycznie najlepszy rzut potrafi nie przynieść graczowi efektów, których potrzebowałby w swojej sytuacji. Doszło do tego, że jeden z graczy mógł z powodzeniem odejść od stołu po lekko ponad godzinie gry. Ewentualnie rzucać kostkami za jednostki niezależne.
2. To tytuł, który zrobiłby furorę na początku lat '90. I właśnie w tamtych czasach ta gra się zatrzymała. To nic lepszego, aniżeli gra zrobiona przez kolegów dla kolegów. Ot, taka zwykła zabawa własnymi możliwościami, czyli coś, czego podejmowała się zapewne spora część tutejszego gremium w dzieciństwie. I szczerze? Na obecnym etapie tytuł ten nie powinien opuszczać szuflady sentymentów jej twórców.
3. Ani to euro, ani to ameritrash. Klimatu nie uświadczycie tutaj za grosz. Ryzyko budziło więcej emocji.
4. Metamatyka. Co prawda na stronie gry jest kalkulator, ale sam tytuł zawiera w sobie tyle liczenia, że znów poczujecie się tak jakby znajdował się przed Wami Zeszyt Ćwiczeń z matematyki. Dziękuję, ale jedna praca mi wystarczy.

Naprawdę nie wiem co napisać, bo ani nie chcę obrażać twórców tej gry, ani nie potrafię zebrać więcej myśli w taki sposób, aby nie zacząć przelewać swojej frustracji po zmarnowanym czasie nad tą pozycją i nie rzucić jedną czy dziesięcioma "kur*ami".

Z tego co mi wiadomo, to twórcy bronią swojej gry i idą w zaparte, że jest znakomita. A wiecie co ja o tym myślę? Że powinno się ich zaprosić na piwo i pokazać im jak powinna wyglądać dobra gra planszowa. Po kilku latach ogrania, może powinni usiąść do projektowania czegokolwiek ponownie i spróbować swojego szczęścia na nowo.
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Wolf »

@Carmash
Przyznam, że chociaż nie grałem to przeglądając fanpage i stronę miałem właściwie identyczne przemyślenia, szczególnie rzuca się w oczy to:
Carmash pisze:2. To tytuł, który zrobiłby furorę na początku lat '90.
Dokładnie, to moja pierwsza myśl jak zobaczyłem komponenty. Jeżeli autorzy przy okazji tworzenia gry wynaleźli też maszynę czasu, to szykuje się srogi hit lat 90-tych :lol:. No dosłownie to taki tytuł jakby ktoś ostatnie 20-30 lat spędził w piwnicy zamknięty od świata, następnie wyszedł na powierzchnię i przedstawił światu swój rewolucyjny wynalazek, który może tylko wszystkich rozśmieszyć, bo jest tak bardzo przestarzały.
Carmash pisze:Z tego co mi wiadomo, to twórcy bronią swojej gry i idą w zaparte, że jest znakomita. A wiecie co ja o tym myślę? Że powinno się ich zaprosić na piwo i pokazać im jak powinna wyglądać dobra gra planszowa. Po kilku latach ogrania, może powinni usiąść do projektowania czegokolwiek ponownie i spróbować swojego szczęścia na nowo.
Tego, że bronią gry na pewno im zarzucić nie można, bardzo możliwe, że spędzili sporo czasu nad jej tworzeniem, możliwe nawet że ją mocno testowali i dajmy jeszcze na to, że im się szczerze rozgrywka podoba. Natomiast osobną kwestią jest to, że rzeczywiście wypadałoby zobaczyć co rynek oferuje, bo to może być druzgocące starcie. Także, biorąc pod uwagę, że jednak mieli tyle samozaparcia, żeby taki tytuł zaprojektować i ograć to wcale nie jest powiedziane, że nie mogliby stworzyć czegoś znacznie lepszego, ale dopóki będą mieć klapki na oczach to sukcesu nie wróżę, szczególnie z tym tytułem.

Jak ten twór będzie hitem to zjem własne buty. No dobra nie zjem :P, ale kurde to jest po prostu niemożliwe, żeby to zatrybiło na rynku i to biorąc poprawkę na wszystkie możliwe czynniki we wszechświecie. No po prostu niemożliwe. Jak tak się stanie to oznacza, że żyjemy w matrixie albo to jest jakiś koszmary sen. Obudźcie mnie!
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: conus »

Ja również grałem w prototyp i potwierdzam w 100% to co pisał Carmash
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 543
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 250 times
Been thanked: 112 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: hamish »

Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
Awatar użytkownika
Kosternik
Posty: 245
Rejestracja: 15 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: Poznań/Rokietnica
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Kosternik »

AUĆ!
:?
toż to szykuje się spektakularny crap :)
Moja mała kolekcja, a myślę o...
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2356
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: karawanken »

Szczerze mówiąc ciężko było tą rozmowę z autorem przeczytać. Takiej megalomani i przeświadczeniu o doskonałości własnego pomysłu dawno nie słyszałem.
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 953
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 653 times

Re: Mocarstwa - projekt autorski

Post autor: Bart Henry »

hamish pisze:Rozmowa z autorem gry.
Bardzo ciekawie z opiniami wygłoszonymi powyżej kontrastuje opis autora tej recenzji (Twój?). "Nienawidzi nudy, bylejakości i rozrywki marnych lotów" - prosimy o recenzję po wydaniu gry. ;)
ODPOWIEDZ