Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1517
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 298 times
Been thanked: 634 times

Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)

Post autor: EsperanzaDMV »

Pulsar 2849: Mining beyond the Horizon

Wydawca: Czech Games Edition

Autor: Vladimír Suchý
Ilość graczy: 2-4
Planowana data wydania: Essen 2017

Opis ze strony CGE: "A new euro style game from Vladimír Suchý, author of The Prodigals Club, Last Will, and Shipyard. Far, far away in a galaxy, players are exploring space, building megastructures, and discovering alien technologies. This game uses dice in a very unique way and has many routes to victory."

Pierwszy raz usłyszałem o tej grze w wywiadzie Kaczmara z z Michalem Elwenem Stachem z Czech Games Edition na tegorocznym Pionku (od 15:05). Można było podczas Pionka również zagrać w prototyp, widać również prototypową okładkę.
Skąd nazwa? W 1849 zaczęła się gorączka złota, tysiąc lat później rozpoczęła się era "wydobywania" pulsarów i nastąpiła eksploracja kosmosu. Latamy po galaktyce, zakładamy kolonie, zbieramy punkty zwycięstwa... Duża eurogra z mechaniką dicedraftingu (cytat z wywiadu powyżej).

Wątek o grze na BGG.

Tutaj z kolei pierwsze wrażenia z konwentu w Ohio sprzed kilku dni.

Mnie osobiście zaciekawiła okrągła plansza ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2299
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 556 times
Been thanked: 866 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Galatolol »

Wygląda ciekawie. Fajne blade kostki.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: maciejo »

Galatolol pisze:Wygląda ciekawie. Fajne blade kostki.
Takie kosmiczne :D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1352
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 157 times
Been thanked: 158 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Zet »

Brzmi super, tylko ciekawe, czy będzie to tak suche jak Shipyard :-(
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Tomzaq »

autorem jest Suchy, więc...
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: mauserem »

Z zaciekawieniem przyglądnąłem się temu prototypowi na Pionku.
Gra nie wybucha w twarz jakoś specjalnie. Rozgrywka to dość suche (nomen omen) ekonomiczne, optymalizacyjne euro na kościach - moim zdaniem dla wielbicieli. Kilka sprytnych patentów na ożywienie mechaniki - ale ciągle miałem wrażenie, że to już było, w dodatku "było lepiej". W mojej opinii jedyny plus to setting - dla mnie "kosmosów" nigdy dość. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: Bary »

Ciekawie się to zapowiada. Pozostaje jedynie czekać na wydanie od Rebela. :)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2869
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: crsunik »

Dobrze widze, ze gra niezalezna jezykowo?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Tomzaq »

Dobrze widzisz
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
asiok
Posty: 1423
Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 327 times
Been thanked: 76 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: asiok »

Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8721
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Curiosity »

Jak na dice management to trochę mało tam kości. Naliczyłem 12 sztuk.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2811
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 100 times
Been thanked: 154 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: Ink »

Zagrałem raz w Pulsar i z tej pozycji rzucam okiem na Games Fanatic
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: mat_eyo »

Wczoraj udało się zagrać i od razu zakupiłem swój egzemplarz. Świetna gra!

Idealnie wpasuje się w wydawnictwo CGE. Suche euro średniego ciężaru, z długim setupem i masą dobrej jakości (choć brzydkich) elementów w pudełku. To jest ten sam przypadek, co Alchemicy - człowiek patrzy w pudełko i nie wierzy, że ta gra mogła tak niewiele kosztować.

Po lekturze instrukcji miałem spore obawy. Wydawało się suche, przekombinowane i ciasne straszliwie. Z tej wyliczanki sprawdza się tylko to pierwsze. W grze mamy maksymalnie 24 ruchy, choć realnie jest to 18-20. Mimo tego można zrobić zaskakująco dużo, ani przez moment nie czułem się sztucznie krępowany i ograniczany przez grę. Zrobiłem wszystko, co chciałem zrobić i nawet odrobinę więcej. Jednak już na początku partii trzeba chociaż w ogólnych zarysach wybrać pewną strategię, robienie wszystkiego po trochu skończy się na niezrobieniu niczego. Po pierwszej partii wygląda na to, że jest sporo dróg do trzepania punktów i większość powinna być zrównoważona. Masa komponentów, z których przy setupie używamy jedynie części, obiecuje sporą regrywalność. Mechanika wyboru kości i "podpięte" pod nią dwa suwaki to majstersztyk! Nie mogę doczekać się kolejnych partii.

Jakoś specjalnie dużo gier z tegorocznego Essen nie ograłem, ale Pulsar jak na razie jest najlepszą z nich. Wciąż czekam na Merlina i Clans of Caledonia, ale podium będzie na pewno ;)
Ostatnio zmieniony 15 lis 2017, 11:35 przez mat_eyo, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1137 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: piton »

Ja tam swoje wrażenia opisałem w wątku Essen2017. Dla mnie jak narazie najlepsza gra z tegorocznego Essen.
Graliśmy jeszcze w Keypera i Wendake - gry z podobnym/większym poziomem trudności - i tylko w Pulsara mam ochotę grać i grać. Nie przytłacza zasadami, a do tego oferuje bardzo dużo możliwości. Naprawdę świetny tytuł.
Też uważam, że tor inicjatywy/kostek powiązany z draftem kości jest truskawką czy tam wisienką na pulsarowym torcie :)

Co ciekawe każdy kto ma pierwszy raz styczność z tą grą i jej instrukcją mówi/pisze, że brzydka, sucha, nie oferuje zbyt wiele ;) dlatego warto zagrać, akurat tutaj można się mile zaskoczyć.
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Ryu »

Ja tu poprę kolegów. Zdecydowanie warto zagrać :)
Fakt że grałem tylko raz ale odczucia mam tylko pozytywne. I może wyglądem nie grzeszy to satysfakcja z rozgrywki (o ile lubisz euro) raczej gwarantowana 8)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: mat_eyo »

Gra niby sucha, bez klimatu, a jednak stymuluje moją kreatywność. Rozwiązałem największy problem przy okazji spolszczenia. Gyrodyne = gyroscopic dynamo = dynamo żyroskopowe = Żynamo :D Rebelu nie musisz dziękować! ;)
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1137 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: piton »

mat_eyo pisze:Gyrodyne = gyroscopic dynamo = dynamo żyroskopowe = Żynamo
:lol: zaiste bardzo dobre!
ja tam używałem przy tłumaczeniu po prostu żyroskopu, a w grze już mówimy "bączki". Widać co kraj to obyczaj ;)
pegzi
Posty: 537
Rejestracja: 14 maja 2013, 08:57
Has thanked: 6 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: pegzi »

Zobaczcie jak prezentują się wszystkie elementy, które znajdziemy w pudełku do gry Pulsar 2849:

http://dicelandblog.pl/unboxing-12-pulsar-2849/
Quetzalcoatl
Posty: 353
Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Quetzalcoatl »

Przed Essen na Pulsara byłem najbardziej najarany. I nie rozczarowałem się!
Jest świetnie: akcji w grze zasadniczo tylko 16 (8 rund po 2 kości) podczas gdy chciałoby się wykonać drugie tyle, albo i nawet trzecie ;)
Sposobów punktacji dużo. Po pierwszej partii myślałem, że latanie i kolonizowanie jest obowiązkowe, ale w kolejnej, mimo największej liczby odkrytych układów, nie wygrałem. To jak najbardziej na plus. Aż chce się grać następną partię i spróbować czegoś nowego.
Niesamowicie dużo opcji, nowatorski pomysł z ustalaniem średniej i nagradzaniem / karaniem za wzięcie kości. Podoba mi się bardzo mechanizm, że dowolną kością można wykonać praktycznie każdą akcję, a nie, że nominał jest przypisany do konkretnej akcji (jak Grand Austria Hotel czy La Granja).
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: mat_eyo »

Quetzalcoatl pisze: Podoba mi się bardzo mechanizm, że dowolną kością można wykonać praktycznie każdą akcję, a nie, że nominał jest przypisany do konkretnej akcji (jak Grand Austria Hotel czy La Granja).
Może to kwestia poniedziałkowego poranka, ale nie rozumiem tego, co napisałeś. Przecież w Pulsarze tylko latać można dowolną kostką, wszystkie inne akcje wymagają dokładnego wyniku na kostce. Chyba, że masz na myśli sytuację, w której wzięcie transmitera to zawsze jedynka, rozwinięcie technologii to zawsze dwójka, uruchomienie Żynama zawsze trójka itd.

W listopadzie zagrałem już 7 razy, w pierwszy grudniowy weekend ponownie. Gra jest fantastyczna, nie spotkałem nikogo, komu się nie podobała. Nie będę już dłużej czekał na Merlina z ogłoszeniem, że Pulsar to dla mnie gra Essen 2017 ;)
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: TOMI »

Czy ktoś planuje to wydać po polsku czy raczej trzeba szukać polskiej instrukcji ??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: BartP »

REBEL wyda w 2018.
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: Munchhausen »

TOMI pisze:Czy ktoś planuje to wydać po polsku czy raczej trzeba szukać polskiej instrukcji ??
Przecież Rebel wydaje to na przełomie grudnia i stycznia. Wystarczy wpisać w Google hasło "Pulsar polska edycja".
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: mauserem »

Munchhausen pisze:
TOMI pisze:Czy ktoś planuje to wydać po polsku czy raczej trzeba szukać polskiej instrukcji ??
Przecież Rebel wydaje to na przełomie grudnia i stycznia. Wystarczy wpisać w Google hasło "Pulsar polska edycja".
Doradzam większą ostrożność w szacunkach co do terminu wydania Pulsara - miny chłopaków z Rebela były "mało wyraźne" kiedy padło pytanie "czy termin wydania pozostanie bez zmian" (grudzień-styczeń)
Asekuracyjnie oswajałbym się z określeniem "pierwszy kwartał 2018" :mrgreen:
Quetzalcoatl
Posty: 353
Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: Quetzalcoatl »

mat_eyo pisze:Może to kwestia poniedziałkowego poranka, ale nie rozumiem tego, co napisałeś. Przecież w Pulsarze tylko latać można dowolną kostką, wszystkie inne akcje wymagają dokładnego wyniku na kostce.
Latać można dowolną kostką. Transmiter, technologie na planszy gracza i w sztabie głównym można też odpalić dowolną kostką. Faktycznie, nie w każdej rundzie wszystkie opcje są dostępne, ale nie ma kości przewidzianych bardziej do transmitera albo bardziej do technologii. Teoretycznie każdą możesz wziąć transmiter czy technologię, ale uściśla się to konkretnie dopiero na początku rundy, po wylosowaniu transmiterów lub w miarę zakrywania pól na planszy gracza. Z żyroskopem mnie poniosło, bo tylko trzema kośćmi można go wziąć i trzema aktywować, ale to i tak 50% kości, więc potrzebny nominał nie jest i tak bezpośrednio narzucony.
ODPOWIEDZ