One Deck Dungeon / Karciane Podziemia (Chris Cieslik)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
mgladecki
Posty: 29
Rejestracja: 30 lis 2015, 11:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: mgladecki »

Czacha Games pisze:Działamy w temacie - w czwartek konkrety
Osobiście wciąż czekam na stanowisko Czacha Games. Generalnie interesuje mnie odpowiedź na poniższe pytanie:

Czy do osób które wsparły projekt będą dosyłane ładne, jednolite kostki w miejsce tych wadliwych/niepełnowartościowych - nieprzezroczystych, z bąblami, z przekrzywionymi "dwójkami" i dziwnymi "jedynkami" oraz poprawione błędne karty?

Jeżeli gdzieś już padła odpowiedź, to poproszę o linka.
Daquan
Posty: 337
Rejestracja: 14 gru 2016, 18:42
Lokalizacja: Kraków

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: Daquan »

mgladecki pisze:
Czacha Games pisze:Działamy w temacie - w czwartek konkrety
Osobiście wciąż czekam na stanowisko Czacha Games. Generalnie interesuje mnie odpowiedź na poniższe pytanie:

Czy do osób które wsparły projekt będą dosyłane ładne, jednolite kostki w miejsce tych wadliwych/niepełnowartościowych - nieprzezroczystych, z bąblami, z przekrzywionymi "dwójkami" i dziwnymi "jedynkami" oraz poprawione błędne karty?

Jeżeli gdzieś już padła odpowiedź, to poproszę o linka.
Myślę, że wiele osób czeka. Ale nie sądzę, żebyśmy się doczekali. Przecież kolejna kampania już trwa.
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 360
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 123 times
Been thanked: 79 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: eltadziko »

seki pisze:za sprawą zbrojołamacza pozwalał zamienić żółtą kość ma czarną 6 a następnie dzięki chaotycznej aurze zamieniałem taką 6 (powinna być niebieska ale instrukcja zezwala na użycie czarnych jak dowolny inny kolor) na kilka innych szóstek. W połączeniu z superciosem miałem kilka szóstek co pozwalało łatwo pokonać smoka.
A to nie jest tak, że jak na karcie z umiejętnością jest jakaś konkretna kostka (niebieska, żółta itp.) to musi taka być, a czarną można używać tylko do zakrywania pól? Ja tak to jakoś sobie w głowie poukładałem i tak grałem :P I się zastanawiam, czy sobie nie utrudniałem ;)
Kisun
Posty: 1128
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 131 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: Kisun »

Chyba jednak sobie utrudniałeś. Warto pamiętać o symbolach pułapki oraz walki przy umiejętnościach, nie wszystkich zawsze można użyć.
Też czekam na ustosunkowanie się Czachy do całości problemów, a nie tylko do interpretacji zasad (FAQ) która i tak różni się od tej którą przedstawiał autor gry na BGG.
"Errare humanum est"
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2810
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 833 times
Been thanked: 361 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: Gromb »

Daquan pisze:
mgladecki pisze:
Czacha Games pisze:Działamy w temacie - w czwartek konkrety
Osobiście wciąż czekam na stanowisko Czacha Games. Generalnie interesuje mnie odpowiedź na poniższe pytanie:

Czy do osób które wsparły projekt będą dosyłane ładne, jednolite kostki w miejsce tych wadliwych/niepełnowartościowych - nieprzezroczystych, z bąblami, z przekrzywionymi "dwójkami" i dziwnymi "jedynkami" oraz poprawione błędne karty?

Jeżeli gdzieś już padła odpowiedź, to poproszę o linka.
Myślę, że wiele osób czeka. Ale nie sądzę, żebyśmy się doczekali. Przecież kolejna kampania już trwa.
Czachy zawsze stawiały sprawę jasno. Pamiętacie fuckup z impulsem? Tym razem również mam nadzieję, że rozwiążą sytuację, by wszyscy byli zadowoleni.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: kamron6 »

Co jest w sumie do rozwiązania? O ile kojarzę są 3 rzeczy: (taka podpowiedź do Czachy)
1) Błędy na kartach
2) Kości - odpady
3) FAQ do błędnego FAQ
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
konrad88
Posty: 31
Rejestracja: 16 lip 2016, 21:17
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: konrad88 »

Póki co, nie widziałem, żeby Czacha wypowiedziała się w temacie kości ...
Awatar użytkownika
harrison
Posty: 286
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 4 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: harrison »

Będzie opcja otrzymania poprawionych kart bohaterów. Reszta informacji ma być niedługo
Czacha Games pisze:Chcemy również Was poinformować, że przy okazji druku drugiej części Karcianych Podziemi zamierzamy dodrukować powyższe 4 karty bohaterów i dokładać je do każdego egzemplarza drugiej części. Jeśli ktokolwiek z Was będzie chciał otrzymać powyższe 4 karty osobno (nie zakupując drugiej części gry) będziemy prosili o informację i wtedy je doślemy. Sprawdzamy również pozostałe karty z talii podstawowej i wkrótce opublikujemy aktualizację z naszym stanowiskiem.

Pozdrawiamy

Zespół Czacha Games
https://wspieram.to/podziemia?pokaz_pro ... acje#a4563
Kisun
Posty: 1128
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 131 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: Kisun »

Planszetki graczy to zawsze krok wdobrym kierunku. Cóż o kostkach nawet nie wspominają, może i słusznie, bo nie ma się czym chwalić. Chyba jednak częściej to wykonanie gry jest ok, a ona sama do bani, akurat w tym wypadku gra bardzo przyjemna, tylko spora część gry to drugi gatunek.
"Errare humanum est"
Awatar użytkownika
harrison
Posty: 286
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 4 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: harrison »

Karty będą poprawione. Nie wiem czy to wszystkie co były zgłaszane, tutaj pełne info https://wspieram.to/podziemia?pokaz_pro ... acje#a4565
Czacha Games pisze:Powyższe błędy powstały przez niedopatrzenie z naszej strony podczas zatwierdzania plików produkcyjnych i nie powinny mieć miejsca. Bardzo przepraszamy za tę wpadkę i chcemy jednoznacznie zakomunikować, że powyższe karty zostaną dodrukowane wraz z produkcją drugiej części gry i dołożone do pudełka. Osobom, które nie zdecydują się na zakup drugiej części karty doślemy pocztą na wskazany przez nie adres. Odpowiednią aktualizację odnośnie poprawionych kart roześlemy przed wysyłkami drugiej części gry i wtedy będziemy Was prosić o informację na jaki adres mamy te karty dosłać. Osoby, które zdecydują się zakupić drugą część gry otrzymają w pudełku poprawione powyższe karty oraz wspomniane w poprzedniej aktualizacji karty bohaterów.

Jeszcze raz bardzo przepraszamy za powstałe błędy i mamy nadzieję, że będziecie z nami przy naszych kolejnych projektach.

Pozdrawiamy

Zespół Czacha Games
mgladecki
Posty: 29
Rejestracja: 30 lis 2015, 11:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: mgladecki »

Daquan pisze:
mgladecki pisze:
Czacha Games pisze:Działamy w temacie - w czwartek konkrety
Osobiście wciąż czekam na stanowisko Czacha Games. Generalnie interesuje mnie odpowiedź na poniższe pytanie:

Czy do osób które wsparły projekt będą dosyłane ładne, jednolite kostki w miejsce tych wadliwych/niepełnowartościowych - nieprzezroczystych, z bąblami, z przekrzywionymi "dwójkami" i dziwnymi "jedynkami" oraz poprawione błędne karty?

Jeżeli gdzieś już padła odpowiedź, to poproszę o linka.
Myślę, że wiele osób czeka. Ale nie sądzę, żebyśmy się doczekali. Przecież kolejna kampania już trwa.
Wygląda na to, że faktycznie wydawnictwo nie ustosunkuje się do licznych zastrzeżeń dotyczących kości. Uważam, że to bardzo słabe z ich/Waszej (jeżeli to czytacie) strony. Wystawiam ocenę na wspieram i w przyszłości już nie liczcie na moje wsparcie.
Kisun
Posty: 1128
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 131 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: Kisun »

Zapewne taka jakość kości miała być od początku. Gdyby było inaczej to reklamowali by u producenta kości.
"Errare humanum est"
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: playerator »

No to szkoda, że w materiałach promocyjnych były inne kostki.

Poza tym, różne dwójki nie były chyba w planach. Chyba, że to kostki customowe teraz są? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2017, 14:23 przez playerator, łącznie zmieniany 1 raz.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1553
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: Muad'Dib »

Mi osobiście te kostki nie przeszkadzają a braków czy niedoróbek moje egzemplarze nie posiadają (poza tymi oczkami ale mi tam to zwisa, nawet nie zauważyłem póki nie rozpętała się burza). Natomiast chciałbym zwrócić uwagę na coś innego, specjalnie jeszcze sprawdziłem przed chwilą. Ja się cieszę, że to nie są takie kostki jak w materiałach. Po pierwsze to w ogóle chyba były rendery, nie faktyczne zdjęcia. Po drugie mają ostre kąty, nienawidzę takich kostek bo w ogóle się nie turlają.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: misioooo »

Muad'Dib pisze:Mi osobiście te kostki nie przeszkadzają a braków czy niedoróbek moje egzemplarze nie posiadają (poza tymi oczkami ale mi tam to zwisa, nawet nie zauważyłem póki nie rozpętała się burza). Natomiast chciałbym zwrócić uwagę na coś innego, specjalnie jeszcze sprawdziłem przed chwilą. Ja się cieszę, że to nie są takie kostki jak w materiałach. Po pierwsze to w ogóle chyba były rendery, nie faktyczne zdjęcia. Po drugie mają ostre kąty, nienawidzę takich kostek bo w ogóle się nie turlają.
Tak, to były rendery :) Wszak skąd wziąć PL egzemplarz zanim jeszcze materiały jakiekolwiek do druku idą? Chyba, że gra byłaby wyprodukowana jeszcze przed kampanią...
Spoiler:
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2810
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 833 times
Been thanked: 361 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: Gromb »

Misioooo... Ty dioble! :-)
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: misioooo »

Gromb pisze:Misioooo... Ty dioble! :-)
:twisted: :twisted: :twisted:
Cóż... Jutro czeka mnie 8h w aucie do Holandii... Wezmę ze sobą karciane i lost expedition. Sprawdzę, czy te kostki są popsute czy normlane (czyli przy moim szczęściu wypadają w 70% wartości 1 i 2 ;P )
I od razu czy da się w to grać w aucie, hehe.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: seki »

misioooo pisze:
Gromb pisze:Misioooo... Ty dioble! :-)
:twisted: :twisted: :twisted:
Cóż... Jutro czeka mnie 8h w aucie do Holandii... Wezmę ze sobą karciane i lost expedition. Sprawdzę, czy te kostki są popsute czy normlane (czyli przy moim szczęściu wypadają w 70% wartości 1 i 2 ;P )
I od razu czy da się w to grać w aucie, hehe.
To od razu Ci powiem, że są normalne czyli głównie wypadają 1-2 :-)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: misioooo »

I co? I przez ciebie po raz n-ty nie wkroczę nawet na 3 poziom lochów? :evil:
seki zły, seki niedobry - na pożarcie smoka se idź, a nie tutaj spojlerować wyniki moich gier! 8)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: seki »

Smok to mnie Maga Sekiego wczoraj pożarł gdy ledwo mu 2 razy zadałem. Ale 3 poprzednie gry pod rząd (każda innym bohaterem) ja pożarłem smoka. Dochodzę do wniosku, że loch smoka nie jest tak trudny jak początkowo twierdziłem. Losowość może zadecydować o ostatecznym sukcesie ale większość gier da się łatwo wygrać. Próbowałem powalczyć z hydrą jedną partie ale z nią już nie jest łatwo, ba! nie jest nawet średnio. Jest trudno.
Kisun
Posty: 1128
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 131 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: Kisun »

Jeżeli chodzi o kości to w filmiku widać kostki jakie miały być. Napisałem do wydawcy maila z reklamacją. Bardzo szybko dostałem odpowiedź, co się chwali. Niestety zawartość maila już mniej.
Spoiler:
Tak że mamy już jasność co Czacha rozumie jako cele kampanii i jakiej jakości w jej wypadku można po tych celach oczekiwać.
"Errare humanum est"
Awatar użytkownika
harrison
Posty: 286
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 4 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: harrison »

Kisun pisze:Jeżeli chodzi o kości to w filmiku widać kostki jakie miały być. Napisałem do wydawcy maila z reklamacją. Bardzo szybko dostałem odpowiedź, co się chwali. Niestety zawartość maila już mniej.
Spoiler:
Tak że mamy już jasność co Czacha rozumie jako cele kampanii i jakiej jakości w jej wypadku można po tych celach oczekiwać.
Aha, czyli nagle są jakieś cele "dodatkowe" i "niedodatkowe", dziwne, bo na stronie projektu nie znajduje takiego podziału. Skoro transparentne kości są gratisem, to jeśli już posługujemy się prawem, gdzie są kości nietransparentne w pudełku? w takim razie rozumiem, że możemy im zwrócić jako towar niezgodny z opisem. Dlaczego? bo przy znacznikach jest napisane że to ulepszenie
Spoiler:
Natomiast przy transparentnych kościach nie ma nic o ulepszeniu, tylko o tym, że są odblokowane, czyli powinny być jako dodatkowe do pudełka (niekoniecznie zapakowane do tego pudełka, mógłby być osobny woreczek) - tym bardziej, że jak sami napisali są darmowe
Spoiler:
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: Czacha Games »

Witam,

odniosę się do cytatu użytkownika Kisun, który napisał do nas maila, a który wkleja wyrwane z kontekstu zdania naszej odpowiedzi. Kiedy startowała kampania nie było jeszcze znanych celów dodatkowych, więc nie mogły one mieć wpływu na podejmowaną decyzję o wsparciu. Cele te zostały dołożone dopiero po ufundowaniu samej gry i każdy z tych celów był przez nas dokładnie przemyślany. Dlaczego użytkowniku Kisun sprowadzasz jakość wydania gry do kostek, skoro było kilka innych celów. Znaczniki drewniane są wysokiej jakości, woreczek na komponenty również, pierwszy raz w historii wspieram daliśmy jako cel koszulki na karty (nie znalazłam żadnej kampanii, w której miałoby to miejsce w przeszłości). Dostaliście dodatkową postać i bossa oraz ścieżkę dzwiękową do gry, choć się nie ufundowała. Większość z kilkuset wspierających raczej dziękowało nam za takie wydanie, a nie zarzucało niską jakość komponentów. Dlatego podkreślamy raz jeszcze, w naszym odczuciu cele które dołożyliśmy są na przynajmniej dobrym poziomie. Sami wspieramy wiele gier i po otrzymaniu każdej z nich moglibyśmy mieć pretensje do wydawców, że żetony źle przycięte, karty o różnych odcieniach, błędy w tłumaczeniu, ale tego nie robimy. Cieszymy się, że możemy zagrać w polską edycję, a nie siedzimy godzinami porównując komponenty ze zdjęciami użytymi w kampanii, żeby niepotrzebnie nakręcać fora. Nie działamy w ten sposób i nie zamierzamy tego robić. Chcemy pokreślić również, że cele w kampaniach są finansowane przez wydawców, a nie jak się kilku osobom tutaj wydaje, przez każdego wspierającego. Wspierający płaci raz za podstawową grę - w cenie EB (bardzo tanio) lub w cenie regularnej (troszkę drożej niż EB). Kupuje za to grę podstawową w dużo niższej cenie, niż w sprzedaży sklepowej. Po to dajemy cele TYLKO NA WSPIERAM, żeby w jakiejś formie podziękować wspierającym za zakup gry. Żeby odblokować cele dodatkowe nie prosimy osób, które już grę kupiły o dodatkowe pieniądze, jak napisałem każdy płaci raz za grę podstawową i nic więcej. I jeśli się uda jakieś cele odblokować to finansuje je wydawca (ze swojej marży), to każdy ze wspierających otrzymuje grę podstawową, za którą zapłacił + to co się udało odblokować w formie podziękowania od wydawcy za pomoc w realizacji. Cele nie są podstawowymi elementami gry - przynajmniej w naszych kampaniach i nigdy takimi nie będą. I zdajemy sobie sprawę, że w odpowiedzi na tego maila otrzymamy kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt wpisów jacy to aroganccy jesteśmy itd. Osoby, które nas znają osobiście wiedzą jak działamy, ile pracy wkładamy przy każdej grze i z jaką pasją staramy się je wydać. Mylimy się czasami, oczywiście, ale staramy się te błędy naprawiać i eliminować. A skoro w odczuciu niektórych z Was w każdej naszej grze są błędy i "mizernej jakości komponenty" to dlaczego nie ma takich wpisów chociażby przy naszych poprzednich grach: Gildie Londynu, Gangsterzy, Impuls, Wojownicy Midgardu? Przecież tam też odblokowaliśmy cele i je daliśmy, a mimo to wpisów o "odrzutach chińskich" nie było. W karcianych podziemiach zrobiliśmy kilka błędów przy tłumaczeniu i jak napisaliśmy w aktualizacji wszystko zostanie poprawione i dosłane. Naprawdę nie rozumiemy takiej fali negatywnych postów w naszym kierunku, a już przeklejanie kilku zdań z obszernego maila i wklejanie tego na forum z odpowiednim komentarzem pozostawiamy bez komentarza. Sprawę celów tej kampanii uważamy z naszej strony za zamkniętą i nie będziemy więcej wdawać się w potyczkę słowną na ten temat, bo i tak obojętnie co napiszemy, to będzie źle.

Pozdrawiam
Monika
Czacha Games
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Lunf
Posty: 27
Rejestracja: 30 paź 2015, 12:04
Lokalizacja: Midgaard

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: Lunf »

Czacha Games pisze:Witam,

Chcemy pokreślić również, że cele w kampaniach są finansowane przez wydawców, a nie jak się kilku osobom tutaj wydaje, przez każdego wspierającego.

To po co w takim razie wydawać gry przez wspieram to? Czy to nie jest wypaczenie samej idei crowdfundingu? To jak macie pieniądze sami, to po co zbieranie?
Mówili różne bzdury.
Było całkiem inaczej.
Prawda jest taka, że wypluły go gwiazdy.
Relo
Posty: 222
Rejestracja: 09 gru 2014, 09:32
Has thanked: 15 times
Been thanked: 33 times

Re: One Deck Dungeon / Karciane Podziemia

Post autor: Relo »

Czacha Games pisze:Witam,

odniosę się do cytatu użytkownika Kisun, który napisał do nas maila, a który wkleja wyrwane z kontekstu zdania naszej odpowiedzi. Kiedy startowała kampania nie było jeszcze znanych celów dodatkowych, więc nie mogły one mieć wpływu na podejmowaną decyzję o wsparciu. Cele te zostały dołożone dopiero po ufundowaniu samej gry i każdy z tych celów był przez nas dokładnie przemyślany. Dlaczego użytkowniku Kisun sprowadzasz jakość wydania gry do kostek, skoro było kilka innych celów. Znaczniki drewniane są wysokiej jakości, woreczek na komponenty również, pierwszy raz w historii wspieram daliśmy jako cel koszulki na karty (nie znalazłam żadnej kampanii, w której miałoby to miejsce w przeszłości). Dostaliście dodatkową postać i bossa oraz ścieżkę dzwiękową do gry, choć się nie ufundowała. Większość z kilkuset wspierających raczej dziękowało nam za takie wydanie, a nie zarzucało niską jakość komponentów. Dlatego podkreślamy raz jeszcze, w naszym odczuciu cele które dołożyliśmy są na przynajmniej dobrym poziomie. Sami wspieramy wiele gier i po otrzymaniu każdej z nich moglibyśmy mieć pretensje do wydawców, że żetony źle przycięte, karty o różnych odcieniach, błędy w tłumaczeniu, ale tego nie robimy. Cieszymy się, że możemy zagrać w polską edycję, a nie siedzimy godzinami porównując komponenty ze zdjęciami użytymi w kampanii, żeby niepotrzebnie nakręcać fora. Nie działamy w ten sposób i nie zamierzamy tego robić. Chcemy pokreślić również, że cele w kampaniach są finansowane przez wydawców, a nie jak się kilku osobom tutaj wydaje, przez każdego wspierającego. Wspierający płaci raz za podstawową grę - w cenie EB (bardzo tanio) lub w cenie regularnej (troszkę drożej niż EB). Kupuje za to grę podstawową w dużo niższej cenie, niż w sprzedaży sklepowej. Po to dajemy cele TYLKO NA WSPIERAM, żeby w jakiejś formie podziękować wspierającym za zakup gry. Żeby odblokować cele dodatkowe nie prosimy osób, które już grę kupiły o dodatkowe pieniądze, jak napisałem każdy płaci raz za grę podstawową i nic więcej. I jeśli się uda jakieś cele odblokować to finansuje je wydawca (ze swojej marży), to każdy ze wspierających otrzymuje grę podstawową, za którą zapłacił + to co się udało odblokować w formie podziękowania od wydawcy za pomoc w realizacji. Cele nie są podstawowymi elementami gry - przynajmniej w naszych kampaniach i nigdy takimi nie będą. I zdajemy sobie sprawę, że w odpowiedzi na tego maila otrzymamy kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt wpisów jacy to aroganccy jesteśmy itd. Osoby, które nas znają osobiście wiedzą jak działamy, ile pracy wkładamy przy każdej grze i z jaką pasją staramy się je wydać. Mylimy się czasami, oczywiście, ale staramy się te błędy naprawiać i eliminować. A skoro w odczuciu niektórych z Was w każdej naszej grze są błędy i "mizernej jakości komponenty" to dlaczego nie ma takich wpisów chociażby przy naszych poprzednich grach: Gildie Londynu, Gangsterzy, Impuls, Wojownicy Midgardu? Przecież tam też odblokowaliśmy cele i je daliśmy, a mimo to wpisów o "odrzutach chińskich" nie było. W karcianych podziemiach zrobiliśmy kilka błędów przy tłumaczeniu i jak napisaliśmy w aktualizacji wszystko zostanie poprawione i dosłane. Naprawdę nie rozumiemy takiej fali negatywnych postów w naszym kierunku, a już przeklejanie kilku zdań z obszernego maila i wklejanie tego na forum z odpowiednim komentarzem pozostawiamy bez komentarza. Sprawę celów tej kampanii uważamy z naszej strony za zamkniętą i nie będziemy więcej wdawać się w potyczkę słowną na ten temat, bo i tak obojętnie co napiszemy, to będzie źle.

Pozdrawiam
Monika
Czacha Games
Nie wiem, czy ze względu na fakt, iż nie zamierzacie się ustosunkować do kolejnych postów dotyczących wydania, jest sens napisać swoją opinię na temat wydania KP w wersji wspieram.to, jednak po tonie powyższej wypowiedzi trochę mnie sprowokowaliście.
Otóż:
- fajnie że grę otrzymaliśmy przed planowanym terminem
- fajnie, że drewniane znaczniki obrażeń oraz znaczniki flakoników zastępują oryginalne kosteczki (chociaż, gdyby nie ich propozycja zamieszczona w kampanii, to nie miałbym żadnych powodów do utyskiwań)
- fajnie, że jest woreczek na kostki, dzięki któremu nie latają po zgrabnym pudełku
- niezbyt trafione były koszulki, które przynajmniej u mnie były ścięte z jednej strony, co nie do końca chroni całą kartę (z tego co powyżej czytałem, nie tylko u mnie wystąpił ten problem)
- szkoda, że na kartach postaci oraz na kartach lochów znalazły się błędy w tłumaczeniu, dzięki czemu sam już nie mam pojęcia czy gram dobrze, czy źle.
- fajnie, że zaproponowaliście dosłanie poprawionych kart do osób które będą zainteresowane ich otrzymaniem

Odnośnie tych nieszczęsnych kostek. Chyba jednak wolałbym otrzymać jednolite kostki, nawet jeśli miałyby nie być transparentne. Aktualnie transparentność kości powoduje dziwne uczucie, że gram samoróbką. Faktycznie wyglądają jakby były wzięte od różnych producentów i różnych gier. Jest to trochę słabe.
Co do tego faktu, iż to Wy ponosicie koszty na tego typu cele specjalne, to na tym forum chyba nikt nie ma na ten temat wątpliwości. Jednak fakt, że gra miała wyglądać wyjątkowo, dla osób wspierających, to poza "drewnem" trochę nie wyszło (tzn wyszło gra wygląda wyjątkowo - te kości z różnych gier dają takie odczucie).

Nie wspierałem poprzednich projektów, więc nie jestem w stanie ustosunkować się do ewentualnej jakości wydań gier które wymieniliście. Słyszałem tylko o błędach w Impulsie i sposobem ich naprawienia.

Natomiast odnośnie cen na Wspieram.to, to zapewne macie je tak skalkulowane, aby nie stracić na tym interesie, więc to też nie jest raczej takie czarno-białe jak napisaliście. Dodatkowo wydając grę poprzez Wspieram.to, zbieracie fundusze, aby dany tytuł wydać, korzystając ze wsparcia klientów indywidualnych jak i hurtowych, więc nie piszcie, że ceny są niższe niż w sklepach bo z tym bywa różnie. Sprawa Gildii Londynu (cena sprzedaży 3 miesiące po wysłaniu do wspierających i Wasza odpowiedź na zarzuty) też odrobinę popsuła odbiór Wydawnictwa na tym forum. Może i macie rację, że część forumowiczów ma straszne ciśnienie i nie warto odpowiadać na zaczepki (tak jak jedno z wydawnictw) jednak zrozumcie, że część osób po prostu oczekiwała od "wyjątkowego wydania gry" odrobinę więcej niż transparentne kości każda z innej parafii.
ODPOWIEDZ