Lords of Hellas (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: costi »

A co to za różnica czy w grach planszowych? Wieloelementowe figurki są używane od dawna i nie jest to fizyka jądrowa.
A jak bardzo chcesz w grach, to Space Hulk i Shadespire były wcześniej ;)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: wirusman »

sprzedaj i po problemie
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4034
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 21 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: AkitaInu »

costi pisze:A co to za różnica czy w grach planszowych? Wieloelementowe figurki są używane od dawna i nie jest to fizyka jądrowa.
A jak bardzo chcesz w grach, to Space Hulk i Shadespire były wcześniej ;)
Bardziej mi chodzilo o to ze figurki budujesz w trakcie gry, wedlug mnie nie da sie tego porownac do czegos innego. Jakbym w spacehulku raz zlozyl figurki i chcial rozlozyc to by to raczej nie wyszlo :)
Ostatnio zmieniony 28 gru 2017, 18:07 przez AkitaInu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: Coen »

AkitaInu pisze:Bardziej mi chodzilo o to ze fifurki budujesz w trakcie gry
:D
Jakoś mnie to rozbawiło ;)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Do0ctor
Posty: 154
Rejestracja: 15 mar 2017, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Lords of Hellas

Post autor: Do0ctor »

Coen pisze:
AkitaInu pisze:Bardziej mi chodzilo o to ze fifurki budujesz w trakcie gry
:D
Jakoś mnie to rozbawiło ;)
Myślałem, że te fifurki to tak spacjalnie :lol: :D
Awatar użytkownika
tencogoniema
Posty: 216
Rejestracja: 09 lis 2004, 13:00
Lokalizacja: Himalaje
Has thanked: 36 times
Been thanked: 14 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: tencogoniema »

Czy ktoś już dostał Polska wersje?
Wysłałem pytanie do wydawnictwa przed świętami ale nikt nie odpowiedział
kwiatech
Posty: 540
Rejestracja: 03 gru 2014, 14:49
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Lords of Hellas

Post autor: kwiatech »

tencogoniema pisze:Czy ktoś już dostał Polska wersje?
Wysłałem pytanie do wydawnictwa przed świętami ale nikt nie odpowiedział
Wysylka wersji Pl na przelomie lutego/marca :)
dziobanes
Posty: 216
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
Lokalizacja: Milanówek
Has thanked: 40 times
Been thanked: 15 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: dziobanes »

tencogoniema pisze:Czy ktoś już dostał Polska wersje?
Wysłałem pytanie do wydawnictwa przed świętami ale nikt nie odpowiedział

Ja wciąż czekam. Mam wersje bez sundropa + teren i nie dostałem jeszcze. W pledge managerze widnieje status : "ready to shipment" czy jakoś tak.
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: michal2014 »

Witam, czy ktoś bawił sie solo?
Jak gra działa dla jednego gracza?

Można prosić o jakiś szerszy opis ?
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Lords of Hellas

Post autor: Ryslaw »

W trybie solowym wcielamy się w rolę Achillesa, starającego się odeprzeć siły Kserksesa atakujące Helladę od północy.

Rozgrywka przebiega w dwóch aktach, podczas których korzystamy z dwóch różnych skryptów opisujących działanie perskiej armii próbującej podbić Grecję oraz potworów dręczących różne jej krainy.

W akcie I pojawia się jedynie awangarda armii, która próbuje dostać się do Delf, aby zniszczyć Wyrocznię. Jeśli wyrocznia zostanie zniszczona lub siły perskiej inwazji wzrosną do poziomu 10 (startują na 0), rozpoczyna się etap II. Może się rozpocząć także wtedy, gdy przegonimy Persów nim dojdzie do wyżej wspomnianych warunków. Ale jest to chyba dość trudne. W mojej rozgrywce akt II zaczął się po zwiększeniu siły Persów do 10. Byli też bardzo blisko Delf.

Oprócz Persów mamy na mapie potwory oraz zadania do wykonania. Potwory wałęsają się po mapie, a gdy dojdą do jakiegoś monumentu, starają się go zniszczyć. Trzeba tu zauważyć, że w przeciwieństwie do normalnej rozgrywki wieloosobowej monumenty zaczynają grę w pelni zbudowane. A gra kończy się natychmiast naszą przegraną, jeśli jeden z monumentów zostanie zniszczony.

Zarówno zadania jak i potwory ustawiamy losowo na planszy przed rozpoczęciem rozgrywki. Wykonanie zadania daje nam możliwość wzięcia jednego z dwóch dobranych artefaktów oraz poprawienie nastawienia ludności względem nas. Udało mi się wykonać wszystkie 3 dostępne zadania i całe szczęście, bo gdybym tego nie zrobił oberwałbym rykoszetem w akcie II - innymi słowy każde niewykonane zadanie ma negatywne skutki w późniejszym etapie rozgrywki - a to otrzymujemy rany, a to spada nam popularność, a to tracimy wojska, itp.

Pokonanie potwora także poprawia nastawienie miejscowych względem nas oraz pozwala dobrać dwie karty błogosławieństw i zostawić sobie jedną. Karty błogosławieństw w nornalnej rozgrywce zdobywa się w inny sposób - poprzez stawianie świątyń - i można powiedzieć, że nadają one charakteru naszej armii i bohaterowi.

Gra toczy się podobnie jak w wersji wieloosobowej - wykonujemy najpierw akcje podstawowe (użycie artefaktu, ruch bohaterem, ruch hoplitami w liczbie równej naszej cechy przywództwa, wysłanie kapłana na modły), a każdą turą kończymy jedną z akcji specjalnych. W zwykłej grze po użyciu akcji specjalnej zakrywamy ją żetonem "blokady", pokazującym że nie można ponownie użyć tej akcji. W wariancie solo jest podobnie, z tym że po drugiej stronie żetonu znajduje się numerek wskazujący nam jaki akapit skryptu musimy zastosować po wykonaniu naszej akcji.

Jak już wspomniałem, są dwa skrypty - po jednym dla każdego aktu - i każdy składa się z 24 wydarzeń, które mają miejsce po odsłonięciu żetonu blokady z danym numerkiem. Jest tam opis fabularny oraz instrukcja co do działań perskiego najeźdźcy.

O ile pierwszy akt udało mi się przejść w miarę spokojnie, o tyle w drugim był sajgon. Zaczęli działać szpiedzy, którzy potajemnie przejmowali kontrolę nad moimi terenami, i choć dzielnie walczyłem na niwie millitarnej, to Persów była taka masa, że zajęli dwie z pięciu krain wygrywając i niszcząc ducha dzielnych mieszkańców Hellady.

Wariant jednoosobowy ciekawy, ale pojawiła się cała masa pytań co do zasad, które już przesłałem autorom. I mam nadzieję wprowadzić uściślenia w polskiej wersji instrukcji.

No i chyba wolałbym zagrać z innymi graczami - poprzednie rozgrywki w pełnym gronie (4 osoby) były BARDZO ciekawei wywołały masę emocji. :)

Przy okazji - to mój 600 post na forum na 12-lecie bytności na nim :)
Ostatnio zmieniony 07 sty 2018, 20:46 przez Ryslaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
grzemek
Posty: 291
Rejestracja: 17 mar 2013, 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Lords of Hellas

Post autor: grzemek »

Ryslaw pisze:W trybie solowym wcielamy się w rolę Achillesa, starającego się odeprzeć siły Kserksesa atakujące Helladę od północy.

Rozgrywka przebiega w dwóch aktach, podczas których korzystamy z dwóch różnych skryptów opisujących działanie perskiej armii próbującej podbić Grecję oraz potworów dręczących różne jej krainy.

W akcie I pojawia się jedynie awangarda armii, która próbuje dostać się do Delf, aby zniszczyć Wyrocznię. Jeśli wyrocznia zostanie zniszczona lub siły perskiej inwazji wzrosną do poziomu 10 (startują na 0), rozpoczyna się etap II. Może się rozpocząć także wtedy, gdy przegonimy Persów nim dojdzie do wyżej wspomnianych warunków. Ale jest to chyba dość trudne. W mojej rozgrywce akt II zaczął się po zwiększeniu siły Persów do 10. Byli też bardzo blisko Delf.

Oprócz Persów mamy na mapie potwory oraz zadania do wykonania. Potwory wałęsają się po mapie, a gdy dojdą do jakiegoś monumentu, starają się go zniszczyć. Trzeba tu zauważyć, że w przeciwieństwie do normalnej rozgrywki wieloosobowej monumenty zaczynają grę w pelni zbudowane. A gra kończy się natychmiast naszą przegraną, jeśli jeden z monumentów zostanie zniszczony.

Zarówno zadania jak i potwory ustawiamy losowo na planszy przed rozpoczęciem rozgrywki. Wykonanie zadania daje nam możliwość wzięcia jednego z dwóch dobranych artefaktów oraz poprawienie nastawienia ludności względem nas. Udało mi się wykonać wszystkie 3 dostępne zadania i całe szczęście, bo gdybym tego nie zrobił oberwałbym rykoszetem w akcie II - innymi słowy każde niewykonane zadanie ma negatywne skutki w późniejszym etapie rozgrywki - a to otrzymujemy rany, a to spada nam popularność, a to tracimy wojska, itp.

Pokonanie potwora pozwala nam dobrać dwie karty błogosławieństw i zostawić sobie jedną. Karty błogosławieństw w nornalnej rozgrywce zdobywa się w inny sposób - poprzez stawianie świątyń - i można powiedzieć, że nadają one charakteru naszej armii i bohaterowi.

Gra toczy się podobnie jak w wersji wieloosobowej - wykonujemy najpierw akcje podstawowe (użycie artefaktu, ruch bohaterem, ruch hoplitami w liczbie równej naszej cechy przywództwa, wysłanie kapłana na modły), a każdą turą kończymy jedną z akcji specjalnych. W zwykłej grze po użyciu akcji specjalnej zakrywamy ją żetonem "blokady", pokazującym że nie można ponownie użyć tej akcji. W wariancie solo jest podobnie, z tym że po drugiej stronie żetonu znajduje się numerek wskazujący nam jaki akapit skryptu musimy zastosować po wykonaniu naszej akcji.

Jak już wspomniałem, są dwa skrypty - po jednym dla każdego aktu - i każdy składa się z 24 wydarzeń, które mają miejsce po odsłonięciu żetonu blokady z danym numerkiem. Jest tam opis fabularny oraz instrukcja co do działań perskiego najeźdźcy.

O ile pierwszy akt udało mi się przejść w miarę spokojnie, o tyle w drugim był sajgon. Zaczęli działać szpiedzy, którzy potajemnie przejmowali kontrolę nad moimi terenami, i choć dzielnie walczyłem na niwie millitarnej, to Persów była taka masa, że zajęli dwie z pięciu krain wygrywając i niszcząc ducha dzielnych mieszkańców Hellady.

Wariant jednoosobowy ciekawy, ale pojawiła się cała masa pytań co do zasad, które już przesłałem autorom. I mam nadzieję wprowadzić uściślenia w polskiej wersji instrukcji.

No i chyba wolałbym zagrać z innymi graczami - poprzednie rozgrywki w pełnym gronie (4 osoby) były BARDZO ciekawei wywołały masę emocji. :)

Przy okazji - to mój 600 post na forum na 12-lecie bytności na nim :)
Fajny opis gry jednoosobowej :) Gratulacje zacne rocznicy ;)
Rafal75
Posty: 304
Rejestracja: 21 gru 2012, 20:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: Rafal75 »

A jest gdzieś instrukcja w polskiej wersji jezykowej?
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Lords of Hellas

Post autor: Ryslaw »

Właśnie nad nią pracuję :)
Awatar użytkownika
Sroczka
Posty: 289
Rejestracja: 19 gru 2017, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 31 times
Been thanked: 7 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: Sroczka »

Czy ta gra ma szansę być dla solo gracza tym czym był/jest Mage Knight?
Rafal75
Posty: 304
Rejestracja: 21 gru 2012, 20:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: Rafal75 »

obsrana sroka pisze:Czy ta gra ma szansę być dla solo gracza tym czym był/jest Mage Knight?
Podłączam się do pytania
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Lords of Hellas

Post autor: Ryslaw »

Trudno mi odpowiedzieć, bo w MK grałem tylko w grupie. I to dawno temu.

Trzeba jednak zaznaczyć, że LoH i MK to jednak mocno różne gry w samych założeniach. LoH to gra bardziej strategiczna, gdzie musimy kontrolować obszary i walczyć z wojskami przeciwnika.
Rafal75
Posty: 304
Rejestracja: 21 gru 2012, 20:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: Rafal75 »

Ryslaw pisze:Właśnie nad nią pracuję :)
A angielska jest gdzieś do ściągnięcia?
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: michal2014 »

Ryslaw pisze:W trybie solowym wcielamy się w rolę Achillesa, starającego się odeprzeć siły Kserksesa atakujące Helladę od północy.

Rozgrywka przebiega w dwóch aktach, podczas których korzystamy z dwóch różnych skryptów opisujących działanie perskiej armii próbującej podbić Grecję oraz potworów dręczących różne jej krainy.

W akcie I pojawia się jedynie awangarda armii, która próbuje dostać się do Delf, aby zniszczyć Wyrocznię. Jeśli wyrocznia zostanie zniszczona lub siły perskiej inwazji wzrosną do poziomu 10 (startują na 0), rozpoczyna się etap II. Może się rozpocząć także wtedy, gdy przegonimy Persów nim dojdzie do wyżej wspomnianych warunków. Ale jest to chyba dość trudne. W mojej rozgrywce akt II zaczął się po zwiększeniu siły Persów do 10. Byli też bardzo blisko Delf.

Oprócz Persów mamy na mapie potwory oraz zadania do wykonania. Potwory wałęsają się po mapie, a gdy dojdą do jakiegoś monumentu, starają się go zniszczyć. Trzeba tu zauważyć, że w przeciwieństwie do normalnej rozgrywki wieloosobowej monumenty zaczynają grę w pelni zbudowane. A gra kończy się natychmiast naszą przegraną, jeśli jeden z monumentów zostanie zniszczony.

Zarówno zadania jak i potwory ustawiamy losowo na planszy przed rozpoczęciem rozgrywki. Wykonanie zadania daje nam możliwość wzięcia jednego z dwóch dobranych artefaktów oraz poprawienie nastawienia ludności względem nas. Udało mi się wykonać wszystkie 3 dostępne zadania i całe szczęście, bo gdybym tego nie zrobił oberwałbym rykoszetem w akcie II - innymi słowy każde niewykonane zadanie ma negatywne skutki w późniejszym etapie rozgrywki - a to otrzymujemy rany, a to spada nam popularność, a to tracimy wojska, itp.

Pokonanie potwora także poprawia nastawienie miejscowych względem nas oraz pozwala dobrać dwie karty błogosławieństw i zostawić sobie jedną. Karty błogosławieństw w nornalnej rozgrywce zdobywa się w inny sposób - poprzez stawianie świątyń - i można powiedzieć, że nadają one charakteru naszej armii i bohaterowi.

Gra toczy się podobnie jak w wersji wieloosobowej - wykonujemy najpierw akcje podstawowe (użycie artefaktu, ruch bohaterem, ruch hoplitami w liczbie równej naszej cechy przywództwa, wysłanie kapłana na modły), a każdą turą kończymy jedną z akcji specjalnych. W zwykłej grze po użyciu akcji specjalnej zakrywamy ją żetonem "blokady", pokazującym że nie można ponownie użyć tej akcji. W wariancie solo jest podobnie, z tym że po drugiej stronie żetonu znajduje się numerek wskazujący nam jaki akapit skryptu musimy zastosować po wykonaniu naszej akcji.

Jak już wspomniałem, są dwa skrypty - po jednym dla każdego aktu - i każdy składa się z 24 wydarzeń, które mają miejsce po odsłonięciu żetonu blokady z danym numerkiem. Jest tam opis fabularny oraz instrukcja co do działań perskiego najeźdźcy.

O ile pierwszy akt udało mi się przejść w miarę spokojnie, o tyle w drugim był sajgon. Zaczęli działać szpiedzy, którzy potajemnie przejmowali kontrolę nad moimi terenami, i choć dzielnie walczyłem na niwie millitarnej, to Persów była taka masa, że zajęli dwie z pięciu krain wygrywając i niszcząc ducha dzielnych mieszkańców Hellady.

Wariant jednoosobowy ciekawy, ale pojawiła się cała masa pytań co do zasad, które już przesłałem autorom. I mam nadzieję wprowadzić uściślenia w polskiej wersji instrukcji.

No i chyba wolałbym zagrać z innymi graczami - poprzednie rozgrywki w pełnym gronie (4 osoby) były BARDZO ciekawei wywołały masę emocji. :)

Przy okazji - to mój 600 post na forum na 12-lecie bytności na nim :)
bardzo dziekuje za fajny opis
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: janekbossko »

gra dotarła :)
Dwa duże pudła, świetnie zabezpieczone. Na goraco mogę powiedzieć, że byłem pełen obaw o figurki. Na filmach szczególnie armie wyglądały, delikatnie mówiąc słabo. W rzeczywistości nawet te maleństwa mają duzo detali. Gra prezentuje się kapitalnie :)
Awatar użytkownika
grzemek
Posty: 291
Rejestracja: 17 mar 2013, 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Lords of Hellas

Post autor: grzemek »

janekbossko pisze:gra dotarła :)
Dwa duże pudła, świetnie zabezpieczone. Na goraco mogę powiedzieć, że byłem pełen obaw o figurki. Na filmach szczególnie armie wyglądały, delikatnie mówiąc słabo. W rzeczywistości nawet te maleństwa mają duzo detali. Gra prezentuje się kapitalnie :)
Dawaj fotki panie;)
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: malekith_86 »

a skąd dwa pudła?
kwiatech
Posty: 540
Rejestracja: 03 gru 2014, 14:49
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Lords of Hellas

Post autor: kwiatech »

malekith_86 pisze:a skąd dwa pudła?
Z kampanii. Bylo przy podstawowym pledge.
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: malekith_86 »

ale te ekstrasy miały być wysyłane dużo później więc chyba nie o to chodzi?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4034
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 21 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: AkitaInu »

Hmm a nie chodzi o budynki? Bo tylko core i budynki mialy byc wysylane
kwiatech
Posty: 540
Rejestracja: 03 gru 2014, 14:49
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Lords of Hellas

Post autor: kwiatech »

W sumie to powinno byc (bez platnych addonow) ich chyba jeszcze wiecej?:
1. Podstawka
2. 5 gracz
3. Warlord box na SG
4. Pandora`s BOX
5. Kronos Rebellion
ODPOWIEDZ