Projekt Gaja / Gaia Project (Jens Drögemüller, Helge Ostertag)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Namurenai
Posty: 559
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Has thanked: 375 times
Been thanked: 209 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Namurenai »

Jakoś nie mogę się przekonać...
Kolorystyka i ogólne wykonanie jest w moim odczuciu tak bardzo gorsze w porównaniu do TM, że ciężko mi się ogląda te zdjęcia :D
Cieszę się więc, że kumpel się napalił i kupuje - będę mógł zagrać i zobaczyć jak bardzo lepsza/inna jest mechanicznie ta maszkara ;P

@harrison:
Mam to samo - drewna dla mnie nie przebija nic (ale fakt faktem, średnio pasuje do realiów sci-fi) ;)
nakago
Posty: 256
Rejestracja: 16 mar 2012, 16:38
Has thanked: 28 times
Been thanked: 37 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: nakago »

Luuudzie, co Wy jakiś konkurs piękności urządziliście sobie, czy marudzicie na grę bo macie już Terra M. i się czepiacie? Gra wygląda lepiej niż połowa gier strategicznych na rynku, zresztą walić to, najważniejsze jest to czy będzie dawała przyjemność z samej rozgrywki, kuźwa kto grał kiedyś w Kung Fu Master na Commodore ten mnie rozumie. Narzekanie i malkontenctwo pierwsza klasa. Nie podoba się cukierek z opakowania? Kup se inny. Jak zależy ci tak na opakowaniu. Dla mnie liczy się smmaaak. :)
Awatar użytkownika
Namurenai
Posty: 559
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Has thanked: 375 times
Been thanked: 209 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Namurenai »

nakago pisze:Nie podoba się cukierek z opakowania? Kup se inny. Jak zależy ci tak na opakowaniu. Dla mnie liczy się smmaaak. :)
Naprawdę gorszego przykładu nie mogłeś chyba podać... Opakowanie wyrzucasz, cukierek zjadasz i raczej więcej nie obchodzi Cię jak wyglądał papierek (poza tym może czy był czysty :P).
Natomiast z oprawą graficzną gry styczność masz cały czas. Patrzysz na to wszystko setupując grę, wykonując akcje, zastanawiając się nad przyszłymi ruchami...
nakago pisze:kto grał kiedyś w Kung Fu Master na Commodore
Słowem klucz jest tu "kiedyś" i to jakie wtedy były możliwości. To jak teraz można odpimpować grę, a to jak została skrzywdzona Gaja... Najlepszym przykładem chyba jest to jak wygląda nowy Brass.
nakago pisze:zresztą walić to
Rób Waćpan co chcesz, ale nie każ innym iść tym samym przykładem :wink:
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Trolliszcze »

Ludzie! Gdyby Gaja wyglądała jak nowy Brass, to byłaby sporo droższa. Przecież to wszystko kosztuje! A już przy obecnej cenie z każdej strony słychać utyskiwania, że panie oj panie, za drogo... Owszem, nie jest najpiękniejsza na świecie, ale czy naprawdę każda gra musi być piękna? Gram dziś w paskudne Puerto Rico (pierwszą edycję!) z taką samą przyjemnością, z jaką grałem w nie lata temu. Ale nie, dziś to tylko odpimpowane gry zdobywają uznanie, bo musi być bling bling. Cóż, to nie zmieni faktu, że takie superklimatyczne i odjechane Scythe wciąż jest znacznie gorszą grą od takiej se graficznie Terry (i od Gai też). Choćby pięciu Różalskich robiło pięć raz ładniejsze grafiki, to i tak gra się w gry dobre, a nie ładne.
Awatar użytkownika
Namurenai
Posty: 559
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Has thanked: 375 times
Been thanked: 209 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Namurenai »

Trolliszcze, ale naprawdę nikt (chyba) nie twierdzi, że Gaja jest/będzie słaba.
Przeciwnie, zapowiada się naprawdę świetnie - bez ironii napisałem, że cieszę się, że kumpel kupuje i będę mógł zagrać.

I nie oczekiwałem oprawy graficznej nowego Brassa - to był raczej skrajny przykład.
Gry wcale nie muszą być odpimpowane - to raczej kwestia tego, że skoro mogą być aż tak dobre, to robienie ich aż tak złymi (kiedy mogłyby chociaż być pośrodku) po prostu boli ;P

Zresztą odbyliśmy już tę wymianę zdań w tym komentarzu i Twoim poniższym ;)
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Nidav »

Śmiem twierdzić, że takie graficzne rozważania i tak są bez większego sensu. Koniec końców, choćby grę ilustrował Klaus Franz, to jeśli obroni się mechanicznie - i tak zostanie ona kupiona przez wielu ludzi i i tak zostanie okrzyknięta świetną grą. Ilu ludzi narzeka, że Zamki Burgundii mogłyby być lepsze z wyglądu, ale to i tak świetna gra? Ile się słyszy narzekań, że jakby Wyspę Skye ilustrował ktoś inny, to byłoby jeszcze lepiej? Przy czym ludzie i tak te gry kupują, polecają i są one cenione.
Ja przewrotnie powiem - a mówię to z perspektywy parudziesięciu rozgrywkach w ręcznie drukowany prototyp - że dla mnie wykonanie graficzne jest na dobrym poziomie. Pomimo innego klimatu nachodzi człowieka instant skojarzenie z TM, co dla mnie jest jak najbardziej glamour, bo Terra Mystica pozostanie na zawsze w moim sercu jako jedna z najlepszych gier, w którą zresztą zagrywałem się swego czasu bez opamiętania. Wszystko jest czytelne, funkcjonalność ikonografii stoi na wysokim poziomie i... cóż, wszystko gra. Po prostu. Nie wymagam arcydzieł na planszy (chociaż miło takowe zobaczyć), więc funkcjonalność > wygląd. W zakupioną Gaję będzie mi się zapewne grało jeszcze lepiej, zatem mi osobiście pozostaje jarać się i czekać, aż żetony zostaną przeze mnie wypchnięte z punchboardów, a nie koślawo wycięte moją upośledzoną plastycznie dłonią ;)
nakago
Posty: 256
Rejestracja: 16 mar 2012, 16:38
Has thanked: 28 times
Been thanked: 37 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: nakago »

Namurenai pisze:
nakago pisze:Nie podoba się cukierek z opakowania? Kup se inny. Jak zależy ci tak na opakowaniu. Dla mnie liczy się smmaaak. :)
Naprawdę gorszego przykładu nie mogłeś chyba podać... Opakowanie wyrzucasz, cukierek zjadasz i raczej więcej nie obchodzi Cię jak wyglądał papierek (poza tym może czy był czysty :P).
Natomiast z oprawą graficzną gry styczność masz cały czas. Patrzysz na to wszystko setupując grę, wykonując akcje, zastanawiając się nad przyszłymi ruchami...
WRONG!!! kupujesz paczkę cukierków i zjadasz je przez tydzień po 1 po 2gim, co pamiętasz opakowania czy smak? co cię do nich ciągnie, żeby za tydzień kupić kolejną paczke tych cukierków, zajebiste opakowanie ? nie sądzę
nakago pisze:kto grał kiedyś w Kung Fu Master na Commodore Słowem klucz jest tu "kiedyś" i to jakie wtedy były możliwości. To jak teraz można odpimpować grę, a to jak została skrzywdzona Gaja... Najlepszym przykładem chyba jest to jak wygląda nowy Brass.
WRONG AGAIN - były już Amigi z lepszą grafiką, a i tak ludzie przez wiele lat jeszcze grali na Comodore, zwłaszcza w tytuły, które nie powstały na Amigę nigdy, dlaczego? bo były MIODNE Nowe komputery wypierają stare, bo są szybsze i dają większe możliwości nie tylko graficzne, pozwalają budować szybsze IQ przeciwników, coraz większe światy w grach, nieograniczone możliwości zakończeń gry itp. - to właśnie buduje MIODNOŚĆ gry, a KARTON w grach planszowych to KARTON, mówiąc przekornie i cytując klasyka "tego nie pomalujesz"
Namurenai pisze:Rób Waćpan co chcesz, ale nie każ innym iść tym samym przykładem :wink:
Ja ci nie każe iść za moim przykładem, mówię tylko, że zrzędzicie jak stare baby :)
Awatar użytkownika
Namurenai
Posty: 559
Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
Has thanked: 375 times
Been thanked: 209 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Namurenai »

nakago pisze:
Namurenai pisze:
nakago pisze:Nie podoba się cukierek z opakowania? Kup se inny. Jak zależy ci tak na opakowaniu. Dla mnie liczy się smmaaak. :)
Naprawdę gorszego przykładu nie mogłeś chyba podać... Opakowanie wyrzucasz, cukierek zjadasz i raczej więcej nie obchodzi Cię jak wyglądał papierek (poza tym może czy był czysty :P).
Natomiast z oprawą graficzną gry styczność masz cały czas. Patrzysz na to wszystko setupując grę, wykonując akcje, zastanawiając się nad przyszłymi ruchami...
WRONG!!! kupujesz paczkę cukierków i zjadasz je przez tydzień po 1 po 2gim, co pamiętasz opakowania czy smak? co cię do nich ciągnie, żeby za tydzień kupić kolejną paczke tych cukierków, zajebiste opakowanie ? nie sądzę
Nie sądź więc ;) W tym przykładzie pamiętam i jedno i drugie - rozfoliowywanie cukierów z papierków jest integralną częścią całości i to jak zapamiętałem papierki (to czy łatwo schodziły z cukierków, czy nie zostawiały resztek...) ma znaczenie.
A tak w ogóle to cytując Ciebie: WRONG!!! Bo widzisz, przykład, który podałeś to był jeden cukierek. Nie paczka. Nie zapamiętywanie, nie powroty - jeden konkretny cukierek. Nie zmieniaj tego teraz dla swojej wygody ;)
nakago pisze:WRONG AGAIN - były już Amigi z lepszą grafiką, a i tak ludzie przez wiele lat jeszcze grali na Comodore, zwłaszcza w tytuły, które nie powstały na Amigę nigdy, dlaczego? bo były MIODNE Nowe komputery wypierają stare, bo są szybsze i dają większe możliwości nie tylko graficzne, pozwalają budować szybsze IQ przeciwników, coraz większe światy w grach, nieograniczone możliwości zakończeń gry itp. - to właśnie buduje MIODNOŚĆ gry, a KARTON w grach planszowych to KARTON, mówiąc przekornie i cytując klasyka "tego nie pomalujesz"
Pokaż mi proszę, w którym miejscu napisałem, że nie było lepszej grafiki. Nie napisałem tak, więc kolejne "WRONG" możesz schować. Zresztą to znowu przykład, w którym mijasz się z moim przekazem:
Ja mówię o tym, że jest jedna konkretna gra. I że można ją zrobić z oprawą graficzną słabą lub oprawą graficzną dobrą - ograniczają Cię tylko możliwości i chęć. Bo twórcy Gaji mogli wybrać inną oprawę graficzną, ale tego nie zrobili.
Ty mówisz o tym, że kiedyś powstała jedna gra, a jak ileśtam czasu później powstała druga, to ludzie nadal grali w tę pierwszą. Która (guess what) miała na swoje czasy najlepszą zapewne możliwą grafikę. Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że jakby Kung Fu Master miał "grafikę" z Ponga, to odniósłby taki sam sukces - niezależnie od miodności.
nakago pisze:
Namurenai pisze:Rób Waćpan co chcesz, ale nie każ innym iść tym samym przykładem :wink:
Ja ci nie każe iść za moim przykładem, mówię tylko, że zrzędzicie jak stare baby :)
ZnadPlanszy wrzuciło nowe zdjęcia, więc ludzie się wypowiadają. Jakby wszyscy się zachwycali, to jakbyś to skomentował? ;P

On topic:
Nie mogę się doczekać, żeby przekonać się jak bardzo grywalny jest tryb na dwóch graczy, bo wspominali o nim wielokrotnie na bgg i podobno jest jednym z key feature'ów.
No cóż, zobaczymy.
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: buhaj »

Trolliszcze pisze:Ludzie! Gdyby Gaja wyglądała jak nowy Brass, to byłaby sporo droższa. Przecież to wszystko kosztuje! A już przy obecnej cenie z każdej strony słychać utyskiwania, że panie oj panie, za drogo... Owszem, nie jest najpiękniejsza na świecie, ale czy naprawdę każda gra musi być piękna? Gram dziś w paskudne Puerto Rico (pierwszą edycję!) z taką samą przyjemnością, z jaką grałem w nie lata temu. Ale nie, dziś to tylko odpimpowane gry zdobywają uznanie, bo musi być bling bling. Cóż, to nie zmieni faktu, że takie superklimatyczne i odjechane Scythe wciąż jest znacznie gorszą grą od takiej se graficznie Terry (i od Gai też). Choćby pięciu Różalskich robiło pięć raz ładniejsze grafiki, to i tak gra się w gry dobre, a nie ładne.
Tyle że Scythe jest grą lepszą od TM
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: AkitaInu »

buhaj pisze:
Trolliszcze pisze:Ludzie! Gdyby Gaja wyglądała jak nowy Brass, to byłaby sporo droższa. Przecież to wszystko kosztuje! A już przy obecnej cenie z każdej strony słychać utyskiwania, że panie oj panie, za drogo... Owszem, nie jest najpiękniejsza na świecie, ale czy naprawdę każda gra musi być piękna? Gram dziś w paskudne Puerto Rico (pierwszą edycję!) z taką samą przyjemnością, z jaką grałem w nie lata temu. Ale nie, dziś to tylko odpimpowane gry zdobywają uznanie, bo musi być bling bling. Cóż, to nie zmieni faktu, że takie superklimatyczne i odjechane Scythe wciąż jest znacznie gorszą grą od takiej se graficznie Terry (i od Gai też). Choćby pięciu Różalskich robiło pięć raz ładniejsze grafiki, to i tak gra się w gry dobre, a nie ładne.
Tyle że Scythe jest grą lepszą od TM
Szczerze mówiąc scythe jest o kilka poziomów niżej od TM mechanicznie :) I w kwestii skomplikowania i w kwestii funu z gry.

Więc wiesz, każdy ma swoje zdanie ;) Więc nietrafiłeś.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Trolliszcze »

buhaj pisze:
Trolliszcze pisze:Ludzie! Gdyby Gaja wyglądała jak nowy Brass, to byłaby sporo droższa. Przecież to wszystko kosztuje! A już przy obecnej cenie z każdej strony słychać utyskiwania, że panie oj panie, za drogo... Owszem, nie jest najpiękniejsza na świecie, ale czy naprawdę każda gra musi być piękna? Gram dziś w paskudne Puerto Rico (pierwszą edycję!) z taką samą przyjemnością, z jaką grałem w nie lata temu. Ale nie, dziś to tylko odpimpowane gry zdobywają uznanie, bo musi być bling bling. Cóż, to nie zmieni faktu, że takie superklimatyczne i odjechane Scythe wciąż jest znacznie gorszą grą od takiej se graficznie Terry (i od Gai też). Choćby pięciu Różalskich robiło pięć raz ładniejsze grafiki, to i tak gra się w gry dobre, a nie ładne.
Tyle że Scythe jest grą lepszą od TM
Spoko. Jeżeli tak sądzisz, to Gaja i tak nie jest adresowana do Ciebie, więc jej wygląd raczej nie powinien mieć dla Ciebie żadnego znaczenia.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: zakwas »

buhaj pisze:Tyle że Scythe jest grą lepszą od TM
Oplułem monitor! :lol:

Zwyczajowo po żartach w internecie powinno się stawiać emotkę dla lepszej komunikacji - tak na przyszłość.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: KamradziejTomal »

Powiem tak, wczoraj na Planszówkach na Narodowym widziałem jeden egzemplarz Projekt Gaia. Nie miałem czasu zagrać (bo nawet nie czytałem zasad), poza tym stolik już był pięknie przechwycony przez 4-osobową grupkę (może podzielą się wrażeniami jeśli są z forum ;) ) ale miałem okazję z bliska obejrzeć sobie całą grę.

Jeśli chodzi o plastik to jest w zasadzie jak na zdjęciach - budynki są super, figurki są dokładne odpowiednio ważą i nie można ich ze sobą pomylić. Surowce są średnie. Myślę że głównie odstają przez błyszczące wykończenie - pasuje jak pięść do nosa. Poza tym kolorki i rozmiary są bardzo przyjemne.

Natomiast w kwestii ilustracji - stanę tutaj w obronie gry. Gdy po raz pierwszy zobaczyłem ilustracje planszetek graczy na BGG to mój hype na te grę spadł o jakieś 60%. Dalej uważam, że znalazłoby się mnóstwo grafików którzy by te grę znacznie lepiej zilustrowali ALE - na żywo wszystko wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach. Nie kłuje po oczach, nie przytłacza szarością, nie jest zbyt pstrokate, innymi słowy robi dobre wrażenie, wydaje się czytelne i dobrze do siebie pasuje.

Owszem mogłoby być ładniej ale jest naprawdę dobrze - wykonanie solidne, graficznie ujdzie, więc jeśli rozgrywka jest tak dobra jak mówią to nie pozostaje nic tylko pisać list do życzliwego mikołaja :D
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: buhaj »

AkitaInu pisze:
buhaj pisze:
Trolliszcze pisze:Ludzie! Gdyby Gaja wyglądała jak nowy Brass, to byłaby sporo droższa. Przecież to wszystko kosztuje! A już przy obecnej cenie z każdej strony słychać utyskiwania, że panie oj panie, za drogo... Owszem, nie jest najpiękniejsza na świecie, ale czy naprawdę każda gra musi być piękna? Gram dziś w paskudne Puerto Rico (pierwszą edycję!) z taką samą przyjemnością, z jaką grałem w nie lata temu. Ale nie, dziś to tylko odpimpowane gry zdobywają uznanie, bo musi być bling bling. Cóż, to nie zmieni faktu, że takie superklimatyczne i odjechane Scythe wciąż jest znacznie gorszą grą od takiej se graficznie Terry (i od Gai też). Choćby pięciu Różalskich robiło pięć raz ładniejsze grafiki, to i tak gra się w gry dobre, a nie ładne.
Tyle że Scythe jest grą lepszą od TM
Szczerze mówiąc scythe jest o kilka poziomów niżej od TM mechanicznie :) I w kwestii skomplikowania i w kwestii funu z gry.

Więc wiesz, każdy ma swoje zdanie ;) Więc nietrafiłeś.
Nie trafiłem bo: "kazdy ma swoje zdanie". Ciekawe
Lubię TM i bardzo cenię i uwazam, że Scythe jest lepszy. Daje więcej funu i mechanicznie tez jest wyżej. A juz tekst, ze TM jest bardziej skomplikowana mnie bardzo rozbawił.
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: buhaj »

Trolliszcze pisze:
buhaj pisze:
Trolliszcze pisze:Ludzie! Gdyby Gaja wyglądała jak nowy Brass, to byłaby sporo droższa. Przecież to wszystko kosztuje! A już przy obecnej cenie z każdej strony słychać utyskiwania, że panie oj panie, za drogo... Owszem, nie jest najpiękniejsza na świecie, ale czy naprawdę każda gra musi być piękna? Gram dziś w paskudne Puerto Rico (pierwszą edycję!) z taką samą przyjemnością, z jaką grałem w nie lata temu. Ale nie, dziś to tylko odpimpowane gry zdobywają uznanie, bo musi być bling bling. Cóż, to nie zmieni faktu, że takie superklimatyczne i odjechane Scythe wciąż jest znacznie gorszą grą od takiej se graficznie Terry (i od Gai też). Choćby pięciu Różalskich robiło pięć raz ładniejsze grafiki, to i tak gra się w gry dobre, a nie ładne.
Tyle że Scythe jest grą lepszą od TM
Spoko. Jeżeli tak sądzisz, to Gaja i tak nie jest adresowana do Ciebie, więc jej wygląd raczej nie powinien mieć dla Ciebie żadnego znaczenia.
Juz kupiłem parę dni temu
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: buhaj »

zakwas pisze:
buhaj pisze:Tyle że Scythe jest grą lepszą od TM
Oplułem monitor! :lol:

Zwyczajowo po żartach w internecie powinno się stawiać emotkę dla lepszej komunikacji - tak na przyszłość.
Niezły sposób na czyszczenie monitora. Ja zazwyczaj używam specjalnych chusteczek. Polecam choć oczywiście nie namawiam jakoś specjalnie gorąco bo szanuję twórczość własną. :) . I zgodnie z prosbą dodaję emotkę
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1136 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: piton »

grafiki i plastik zostawiam...
ja tam grałem w prototyp kilka razy, jest ciekawiej i trudniej niż w TM. Wielki plus.
Odkrywanie nowych kombinacji daje dużą satysfakcję. Poprawili kilka rzeczy, kilka dodali. Naprawdę jest to Terra M. wersja ulepszona. Nie dojonko, tylko rzetelna robota.
Tryb dwuosobowy działa, pod kątem wyścigu o planety i bonusy było wszystko dobrze. Nie odczuwaliśmy, że jest robione na siłę (tak jak w grze-matce).

Z zakupem się narazie nie spieszę, bo mam jedną obawę czy... Gaia nie wyprze nam TM ze stołu :) Jak ktoś lubi Terrę Mysticę to się bankowo nie zawiedzie - znaczy o mechanice i graniu piszę, oprawa i figurki to rzecz gustu.

Aha, żart z 'Sajtem' wyborny ;) moim zdaniem koszenie jest płytką wersją TM, ale to każdy ocenia wg siebie.
(i moja racja może być mniej mojsza niż twojsza, nie ma sprawy, idę grać)
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
nakago
Posty: 256
Rejestracja: 16 mar 2012, 16:38
Has thanked: 28 times
Been thanked: 37 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: nakago »

hey, gdzie i kiedy można zamówić Gaię w Polsce (en or de..)?
Awatar użytkownika
harrison
Posty: 286
Rejestracja: 16 lut 2017, 10:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 4 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: harrison »

nakago pisze:hey, gdzie i kiedy można zamówić Gaię w Polsce (en or de..)?
hm, nie wiem czy to dobry wątek na to pytanie, ale masz i-szop http://i-szop.pl/szukaj/1/gaia+project widzę, że w planszomanii mają wersję DE w preorderze
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: gregos »

nakago pisze:hey, gdzie i kiedy można zamówić Gaię w Polsce (en or de..)?
http://www.planszomania.pl/essen-2017/1 ... iecka.html
nakago
Posty: 256
Rejestracja: 16 mar 2012, 16:38
Has thanked: 28 times
Been thanked: 37 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: nakago »

przepraszam i dzięki za odpowiedź :)
ps. cena po premierza prawdopodobnie spadnie... ?
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Jiloo »

nakago pisze:hey, gdzie i kiedy można zamówić Gaię w Polsce (en or de..)?
Nie widziałem nigdzie w sprzedaży wersji angielskiej, a potym jak zobaczyłem za ile jest sprzedawana wersja niemiecka na Essen to szybko zamówiłem jednak polską. Gra, poza nazwami frakcji jest zupełnie niezależna językowo.
piton pisze:(...)Z zakupem się narazie nie spieszę, bo mam jedną obawę czy... Gaia nie wyprze nam TM ze stołu :) Jak ktoś lubi Terrę Mysticę to się bankowo nie zawiedzie (...)
Ja po jednej niecałej rozgrywce jestem już niemal pewien, że Terra Mystica będę sprzedawać ;)
KamradziejTomal pisze:Powiem tak, wczoraj na Planszówkach na Narodowym widziałem jeden egzemplarz Projekt Gaia. Nie miałem czasu zagrać (bo nawet nie czytałem zasad), poza tym stolik już był pięknie przechwycony przez 4-osobową grupkę (może podzielą się wrażeniami jeśli są z forum ;) )
Nie wiem czy pięknie był przechwycony, ale to my „graliśmy”. A dlaczego „graliśmy” a nie graliśmy o tym poniżej.
Oficjalnie to Projekt Gaja nie był obecny na imprezie. Ale zaczęliśmy podpytywać o grę i okazało się, że mają ze sobą egzemplarz recenzencki. Senior zapytał czy znamy Terra Mystikę i czy chcemy zagrać, bo może nam dać, ale nikt nam jej nie wyjaśni, bo nie mają na to czasu. TM znamy, więc bez wachania podjęliśmy się wyzwania. Podobno, jak się zna, to bez problemu się zagra nie czytając instrukcji. Otóż nie do końca.

Różnic jest jednak sporo. Dużo czasu zajęło nam dojście do tego jakie są różnice i przygotowanie gry do rozgrywki. Atmosfera sali z grami, hałas i ludzie co chwilę pojawiający się przy stoliku nie pomagają w skupieniu i rozkminianiu zasad. Na dodatek mieliśmy ze sobą nieszczęśnika, który nie grał wcześniej w TM i w tym wszystkim czuł się strasznie, a ja za bardzo skupiony na rozkminach nie wprowadziłem go poprawnie w grę (przepraszam Gizmoo).
Trzochę wymęczeni ciężkim wejściem w tytuł i atmosferą dookoła zagraliśmy tylko 2 rundy i odpuściliśmy. W drugiej rundzie czułem się już dużo swobodniej, a to krótkie wprowadzenie wystarczyło mi żeby od razu złożyć preorder na grę. Dla mnie musowy zakup i mam prawie pewność, że zastąpi nam Terra Mystikę.

Już nie wnikam w to, że wolę kosmos, bo tak naprawdę ta gra mogłaby być o wszystkim, ale zmiany w mechanice naprawdę mi się podobają.
Największą zmianą jest plansza rozwoju technologii. To takie połączenie planszy kultu (która w TM poza punktami i odrobiną magii niewiele daje) z rozwojem technologii, który wcześniej mieliśmy na planszetkach graczy. I to ma sens. Dopiero po pierwszej rundzie zorientowałem się, że tu dzieje się bardzo ważna część gry. Z jednej strony wyścig, bo najszybci zdobędą bonusy, z drugiej rozwój naszej rasy.
Mocy na początku niby mamy mniej, ale możemy zdobyć jej więcej, możemy też ją stracić.
Przez to, że mapa kosmosu to trochę „TM gdzie jest mnóstwo wody” innaczej się zasiedla nowe planety i inaczej sąsiaduje. Przez co planety różnych graczy będą się przeplatać ze sobą. Miasta zamieniły się w sojusze, które mogą być trochę bardziej rozrzucone po mapie, to my decydujemy jak je połączyć umieszczając satelity.
Celem głównym TM było zbudowanie największego miasta (dodatek dawał nowe), tutaj jest 6 różńych celów, dwa są losowo dostępne w grze.

Generalnie rdzeń gry jest wzięty z TM, ale zmian jest naprawdę sporo i również uważam, że weterani Terra Mystiki mogą plubić PG.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Jiloo »

nakago pisze:przepraszam i dzięki za odpowiedź :)
ps. cena po premierza prawdopodobnie spadnie... ?
Cena za granicą to €70, więc nie wiem czy spadną bardzo, bo 270 zł to już jest mniej.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Trolliszcze »

Coś jest nie tak z polską? Po różnych zniżkach można ją wyrwać za ~200 złotych.
nakago
Posty: 256
Rejestracja: 16 mar 2012, 16:38
Has thanked: 28 times
Been thanked: 37 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: nakago »

Jiloo pisze:
nakago pisze:hey, gdzie i kiedy można zamówić Gaię w Polsce (en or de..)?
Nie widziałem nigdzie w sprzedaży wersji angielskiej, a potym jak zobaczyłem za ile jest sprzedawana wersja niemiecka na Essen to szybko zamówiłem jednak polską. Gra, poza nazwami frakcji jest zupełnie niezależna językowo.
TO gdzie kupić w takim razie polską wersję albo chociaż angielską, skoro link do sklepu, który podaliście posiada tylko wersję niemiecką?
ODPOWIEDZ