Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 254 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: mmag »

Co do systemu wacht - zapytałem o to twórców gry na KS, w odpowiedzi otrzymałem takie info:
Artur Salwarowski pisze:System wacht przechodził wiele wersji i w jednej z nich było to o czym mówisz. Była nawet możliwość decyzji każdego z graczy, czy zmienia wachtę, czy nie. Problem polega na tym, że robiło to straszny bałagan i zasadniczo demontowało główny powód dla którego mamy wachty w grze - a jest to wyzwanie stojące przed kapitanem by dobrze planował swoje posunięcia w czasie.
Natomiast argument 'zmiany wachty w czasie ataku torpedowego' jest moim zdaniem chybiony. Jeśli Kapitan zaplanował atak w ten sposób, że wachta zmienia mu się w trakcie, to znaczy że zawalił kapitan. Dobrze grający kapitan jest w stałym kontakcie z pierwszym oficerem i ma świadomość tego kiedy zmienia się wachta - bez wyczucia tego własnie rytmu, oraz komunikacji, po prostu sam utrudnia sobie (oraz załodze) życie.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: detrytusek »

A co z sytuacją kiedy to my jesteśmy atakowani/wykryci? Chyba, że w grze nie może zaistnieć sytuacja kiedy ktoś nas zaskoczy tzn zostaniemy wykryci zanim sami zobaczymy wroga.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: ozy »

Rocy7 pisze:Na wojnie kapitanowie okrętów nie wybierali kiedy trafiali na konwój. I trudno mi sobie wyobrazić podejście na zasadzie "spoko poczekajmy te 2 godziny akurat będzie zmiana warty wtedy zaatakujemy.
Ale wybierali kiedy go zaatakują. I czasem czekali: na przywrócenie pełnej gotowości bojowej na okręcie, lepszą porę dnia do ataku, zmianę warunków pogodowych czy układu eskorty.
detrytusek pisze:A co z sytuacją kiedy to my jesteśmy atakowani/wykryci? Chyba, że w grze nie może zaistnieć sytuacja kiedy ktoś nas zaskoczy tzn zostaniemy wykryci zanim sami zobaczymy wroga.
Oj, może - już widziałem takie załogi, co wroga dostrzegały gdy ten otwierał do nich ogień. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: detrytusek »

ozy pisze:
detrytusek pisze:A co z sytuacją kiedy to my jesteśmy atakowani/wykryci? Chyba, że w grze nie może zaistnieć sytuacja kiedy ktoś nas zaskoczy tzn zostaniemy wykryci zanim sami zobaczymy wroga.
Oj, może - już widziałem takie załogi, co wroga dostrzegały gdy ten otwierał do nich ogień. :)
Ale nie pytam o sytuację kiedy kapitan jest sierota czy ślepawy tylko kiedy wróg ma np lepszy sprzęt i nas dostrzeże pierwszy (nie nasz błąd). Jeśli tak się stanie to rozumiem, że w załodze występuje całkiem naturalna ekscytacja i bieganina i chęć natychmiastowego zanurzenia chyba, że akurat wypadnie zmiana wachty i przyjdą nowi i się ustawią na nie swoich pozycjach.
Czy taka sytuacja jest możliwa?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Wolf »

Przecież wystarczy 1 rozkaz, żeby byli znowu na miejscu, a skoro jest po zmianie wachty to kapitan ma pełną paletę rozkazów do wydania. Co w tym dziwnego, że wróg może nas zaskoczyć jak akurat mamy opuszczone spodnie.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: detrytusek »

Wolf pisze:Przecież wystarczy 1 rozkaz, żeby byli znowu na miejscu, a skoro jest po zmianie wachty to kapitan ma pełną paletę rozkazów do wydania. Co w tym dziwnego, że wróg może nas zaskoczyć jak akurat mamy opuszczone spodnie.
Nic. Dziwne jest to, że z tymi opuszczonymi spodniami idę spać.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Wolf »

Faktycznie, zmiana wachty w formie teleportacji wszystkich na idealne stanowiska byłaby bardziej realistyczna.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: detrytusek »

Wolf pisze:Faktycznie, zmiana wachty w formie teleportacji wszystkich na idealne stanowiska byłaby bardziej realistyczna.
Jeśli chcesz mówić o realizmie to tak bardziej realistyczne jest, że powiedzmy kucharz sam z siebie nie zapitala na kiosk, a do mesy.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Jan_1980 »

Czyżbyśmy odkryli mały "bug" w grze?
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Wolf »

detrytusek pisze:Jeśli chcesz mówić o realizmie to tak bardziej realistyczne jest, że powiedzmy kucharz sam z siebie nie zapitala na kiosk, a do mesy.
Tak i każdy zawsze jest przy swoim biureczku od 8 do 16, panuje idealny porządek i ogólnie dzień jak co dzień. Jest szereg czynników, które mogą zaburzyć tę sielankę, nie wszystkie są oddane bezpośrednio, więc mechanizm reorganizacji tutaj idealnie pasuje.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: detrytusek »

Wolf pisze:
detrytusek pisze:Jeśli chcesz mówić o realizmie to tak bardziej realistyczne jest, że powiedzmy kucharz sam z siebie nie zapitala na kiosk, a do mesy.
Tak i każdy zawsze jest przy swoim biureczku od 8 do 16, panuje idealny porządek i ogólnie dzień jak co dzień. Jest szereg czynników, które mogą zaburzyć tę sielankę, nie wszystkie są oddane bezpośrednio, więc mechanizm reorganizacji tutaj idealnie pasuje.
Owszem czasem i w dobrze naoliwionej maszynie coś się poknoci. Tyle, że tu jest to regułą, że ten przykładowy kucharz co wachtę zapitala na kiosk, a nawigator kroić marchewkę. Podczas pingowania przez wroga też poleci robić obiad. Standard wśród wyszkolonej załogi.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 254 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: mmag »

Wolf pisze:
detrytusek pisze:Jeśli chcesz mówić o realizmie to tak bardziej realistyczne jest, że powiedzmy kucharz sam z siebie nie zapitala na kiosk, a do mesy.
Tak i każdy zawsze jest przy swoim biureczku od 8 do 16, panuje idealny porządek i ogólnie dzień jak co dzień. Jest szereg czynników, które mogą zaburzyć tę sielankę, nie wszystkie są oddane bezpośrednio, więc mechanizm reorganizacji tutaj idealnie pasuje.
Argument lekko nietrafiony biorąc pod uwagę, że w grze właśnie zostały wprowadzane idealnie równe zmiany, gdzie na dźwięk gongu każdy rzuca to co tam akurat robił i wstaje od swojego biureczka, choćby okręt miał przez to pójść na dno.

Czym innym jest też sytuacja wyjątkowa, gdzie kucharz będzie leciał do maszynowni pomagać w naprawach, a czym innym jest sytuacja gdzie kucharz dzień w dzień na początku swojej wachty będzie leciał sprawdzić do maszynowni, czy go tam nie ma...

Tak więc jak rozumiem decyzję twórców - w trakcie projektowania gry przetestowali różne opcje i ocenili tą, jako działającą mechanicznie najlepiej. Ot najlepszy konsensus pomiędzy wymaganiami "planszowymi" a prezentowaną tematyką. Ale nie ma sensu dopisywania już na siłę do tego rozwiązania opowieści dziwnych treści o zwiększonym realizmie na skutek przyjęcia tego rozwiązania ;)
Ostatnio zmieniony 24 sty 2018, 14:53 przez mmag, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6450
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 581 times
Been thanked: 935 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Odi »

Panowie, a nie za bardzo detalicznie podchodzicie do tego aspektu?

To mimo wszystko gra, wraz z wynikającego z tego uproszczeniami. To trochę tak, jakby narzekać, że w Twilight Struggle, jak nie mamy połączenia do danego kraju, to nie możemy zmieniać w nim swoich wpływów ("Co, przez kilka lat nie dali rady wysłać ambasadora do Kamerunu?"). Czasem abstrakcyjność rozwiązań wymuszona jest koniecznością utrzymania grywalności. A z tej abstrakcyjności w aspektach taktycznych, może brać się realizm w tzw. Big Picture, co przecież jest typowe dla planszówek, zwłaszcza historycznych (że powołam się na cały szereg gier wojennych, na czele ze sztandarowymi przykładami takiego podejścia, czyli grami Bowena Simmonsa i Martina Wallace'a).

Rozwiązań ocierających się o realizm i tak jest w Uboocie mnóstwo (co zawdzięczamy głównie aplikacji), więc uplanszowienie niektórych aspektów mi osobiście nie przeszkadza.
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Wolf »

To jest abstrakcja. Wg mnie trafna i w prosty sposób oddająca, że od czas do czasu trzeba kogoś przenieść w inne miejsce, nawet jeżeli teoretycznie nic się nie zmieniło. Nie wszystko oddasz w grze dosłownie, bo zginiesz pod nawałem żetonów, kart, czy przekomplikowanych zasad.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Mixthoor »

Czy jedyną możliwą opcją wsparcia jest finansowanie przez kartę kredytową? W ustawieniach profilu kickstartera mogę podać numer konta, jednak przy wyborze wsparcia, konto jest niewidoczne.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: costi »

Może być karta debetowa, bylebyś mógł nią płacić przez Internet.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
kamil018
Posty: 201
Rejestracja: 22 lis 2015, 10:42
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: kamil018 »

Wsparte, pierwszy projekt, mam nadzieję że się nie zrażę :)
muchozol
Posty: 55
Rejestracja: 07 gru 2014, 18:07
Has thanked: 15 times
Been thanked: 3 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: muchozol »

Ja ciągle myślę nad wsparciem.
Zastanawiają mnie tylko te ostatnie bonusy :shock: plastikowe działa, wyposażenie, ma to jakiś realny wpływ na grę, wątpię.
Zakładając, że kampania ma przed sobą jeszcze duuuuże wzrosty(czego życzę) to co następne: plastikowe włazy, torpedy :?
To już mała butelczyna rumu była by lepsza :wink:
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Muttah »

Staramy się dać coś dla każdego - są fani plastiku, którzy nie wyobrażają sobie VIIC bez tych armat, no i je dostaną ;) Są tacy, dla których brak wizualnej identyfikacji celu to lipa - dla nich mamy arkusz z sylwetkami jednostek wroga. A są też tacy, którym najbardziej zależy na sandboxowej strukturze misji, i dla nich będą wiadomości z Enigmy z nowymi zadaniami, oraz raportami o działaniach wroga.

Trudno jest zadowolić wszystkich, ale staramy się żeby każdy fan tematu znalazł w tej grze coś dla siebie :)
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 254 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: mmag »

Na KS wrzucono roboczą wersję instrukcji: https://www.dropbox.com/s/jqo7tv6apv8v0 ... P.pdf?dl=0
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: ozy »

Jest i recenzja prototypu, autorstwa RAJa: http://www.gamesfanatic.pl/2018/02/09/u ... oard-game/
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: maciejo »

ozy pisze:Jest i recenzja prototypu, autorstwa RAJa: http://www.gamesfanatic.pl/2018/02/09/u ... oard-game/
No w końcu ktoś potwierdził,to nie jest gra z dobrą opcją solo.Łamałem się do tej chwili czy wesprzeć.
Teraz już wiem że nie ma to sensu choć do samej gry nic nie mam i uważam, że może być ona przełomowa w swojej kategorii.
Moim zdaniem mogli jednak ostrzej skręcić w kierunku wariantu gry solo.Zebranie 4 kompanów, zapaleńców może okazać się jednak bardzo trudne.
Uważam też ,że wielu łudzi się jednak, że jakoś to tam będzie działać na mniejszą ilość graczy i tylko dlatego wspierają.
Wnioskując z recenzji kolegi zachodzi jednak obawa, że mogą się bardzo zawieść.
Uważam również, że autorzy powinni jednak coś na ten temat wspomnieć.Mam za to troszkę do nich żal.
No ale to jest tylko moja opinia po przeczytaniu w/w recenzji.
Pas :|
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: TOMI »

Czytałem recenzję i to najbardziej rzuca się w oczy. To jest gra na 4 graczy i basta. Trochę chyba ściema z tą rozrywką na 2 czy solo ? Zamierzone działanie tworów !?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Coen »

A to nie jest tak, że w aplikacji będzie wprowadzona opcja gry przy mniejszej ilości graczy? Coś mi się kojarzy że była o tym mowa.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: ozy »

RAJ ogrywał wersję prototypową. Bez pauzy, bez zmniejszania poziomu trudności dla poszczególnych ról.
Od początku mówimy jasno - by na tym etapie zagrać solo trzeba być ogranym. Natomiast po wprowadzeniu wszystkich ułatwień gra będzie idealnym tytułem do gry solo, ponieważ (poza tym wszystkim co oferuje) pozwoli na podwyższanie poziomu trudności, zatem nie przestanie być dla gracza wyzwaniem.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
ODPOWIEDZ