Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Muttah »

Już jest ;) Wszak niejednokrotnie odpalaliśmy apkę na piecu, by w niej pogrzebać lub przetestować co nieco, tak więc potwierdzam:!:
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: wirusman »

Jak nic pasowało by zmieniać czas gry wraz ze zmianą poziomu trudności gry.
1:60 może być, ale trzeba się zastanowić, czy na niższych poziomach trudności nie wprowadzić pomysłu zwolnienia czasu podczas np. Ataku wroga.
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Muttah »

Dokładnie w tę stronę obecnie idziemy :wink: Czyli coś a'la 'aktywna pauza', po uruchomieniu której załoga dostawałaby minutę czasu rzeczywistego na omówienie planu itd. Natomiast to ile razy na rozgrywkę takich pauz przysługuje, to już zależałoby pod poziomu trudności wybranego przez kapitana.

Co sądzicie?
ma_rio
Posty: 190
Rejestracja: 30 lip 2011, 02:58
Been thanked: 6 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: ma_rio »

Cała gra wygląda coraz ciekawiej, ale mnie interesuje jedna rzecz - jak dział w niepełnym składzie? Czy była testowana np. w składzie 2 graczy, albo solo? Jeśli tak, to czy poza aspektem socjalnym dużo się traci?
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Coen »

ma_rio pisze:Cała gra wygląda coraz ciekawiej, ale mnie interesuje jedna rzecz - jak dział w niepełnym składzie? Czy była testowana np. w składzie 2 graczy, albo solo? Jeśli tak, to czy poza aspektem socjalnym dużo się traci?
O to samo miałem zapytać :)
Czy będzie dało się grać solo?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Muttah »

Podczas dwutygodniowego urlopu zagrałem 'naście' partii solo i grało się bardzo fajnie :) Aczkolwiek wtedy to DOPIERO trzeba ogarniać (z drugiej strony odpada problem niemrawej załogi, zbyt wolno reagującej na rozkazy, hehe).

Generalnie tryb solo będzie działał tak, że będzie można 'wyłączyć' wybrane przez siebie komponenty gry (np. grać bez przyrządzania jedzenia dla załogi, albo samodzielnego wyznaczania pozycji na mapie - apka podpowiada wtedy gdzie dokładnie jesteśmy), a nadal dostępny będzie wybór trudności osobno dla każdej z ról (no dobra, to dzisiaj zagram sobie z pełną nawigacją, a dla odmiany uproszczę życie kapitanowi).

Tak więc ogółem poziom kustomizacji będzie spory, choć póki co skupiamy się na maksymalnym doszlifowaniu opcji 'medium' dla 4 graczy :wink:

P.S. Równie dobrze można grać we dwójkę i ogarniać po 2 role każdy :idea:
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: costi »

Muttah pisze:Dokładnie w tę stronę obecnie idziemy :wink: Czyli coś a'la 'aktywna pauza', po uruchomieniu której załoga dostawałaby minutę czasu rzeczywistego na omówienie planu itd. Natomiast to ile razy na rozgrywkę takich pauz przysługuje, to już zależałoby pod poziomu trudności wybranego przez kapitana.

Co sądzicie?
Osobiście wolę zmienną skalę czasu.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Coen »

Muttah pisze:Podczas dwutygodniowego urlopu zagrałem 'naście' partii solo i grało się bardzo fajnie :) Aczkolwiek wtedy to DOPIERO trzeba ogarniać (z drugiej strony odpada problem niemrawej załogi, zbyt wolno reagującej na rozkazy, hehe).

Generalnie tryb solo będzie działał tak, że będzie można 'wyłączyć' wybrane przez siebie komponenty gry (np. grać bez przyrządzania jedzenia dla załogi, albo samodzielnego wyznaczania pozycji na mapie - apka podpowiada wtedy gdzie dokładnie jesteśmy), a nadal dostępny będzie wybór trudności osobno dla każdej z ról (no dobra, to dzisiaj zagram sobie z pełną nawigacją, a dla odmiany uproszczę życie kapitanowi).

Tak więc ogółem poziom kustomizacji będzie spory, choć póki co skupiamy się na maksymalnym doszlifowaniu opcji 'medium' dla 4 graczy :wink:

P.S. Równie dobrze można grać we dwójkę i ogarniać po 2 role każdy :idea:
Cudownie :)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: kamron6 »

A może po prostu więcej czasu (inna skala czasowa) jak ktoś samemu ogarnia? A najlepiej wybór między ograniczaniem ról, a zdobyciem dodatkowego czasu za brak jakichś graczy.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 972
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 349 times
Been thanked: 756 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Apos »

kamron6 pisze:A może po prostu więcej czasu (inna skala czasowa) jak ktoś samemu ogarnia? A najlepiej wybór między ograniczaniem ról, a zdobyciem dodatkowego czasu za brak jakichś graczy.
Moim zdaniem zmiana na czas rzeczywisty w sytuacjach gdy coś się dzieje na okręcie będzie wystarczająca, nawet dla 1 gracza. Grając samemu nie musisz wydawać słownie rozkazów oraz dbać aby wszystkie zostały wykonane.
Brak kompresji czasu sprawdza się to b. dobrze w symulatorach okrętów podwodnych od lat, a tam gra się samemu. W nowszych symulatorach, gdzie masz kilku graczy na jednym okręcie i musisz ręcznie operować urządzeniami i przyrządami również jest zastosowany czas rzeczywisty z powodzeniem.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: wis »

+1 dla czasu rzeczywistego. Lotnictwo w trybie przyspieszonym będzie mordować szybciej niż ktoś zdąży krzyknąć "Fliegeralarm" ;)
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Muttah »

Oj tam, obecnie na rozkaz zanurzenia jest całe 5 sekund od ogłoszenia alarmu (zakładając, że miałeś obserwatorów na mostku :twisted:).

A tak na poważnie, to najpierw spróbujemy motywu 'aktywnej pauzy', żeby jednak nie tracić zbytnio tempa gry. Jeśli i to okaże się niewystarczające, to wprowadzimy tryb 1:1 w większym zakresie (być może zależnie od poziomu trudności).

Tak czy inaczej, na pewno nie pozwolimy sobie na downtime i nudę - wszak chyba lepsze jest przykręcenie śruby i panika niż zasypianie, prawda? :lol:
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: costi »

Jak nie chcecie zwalniać tempa, to aktywna pauza nie jest rozwiązaniem - po zapauzowaniu można dyskutować do woli ;)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Muttah »

Z tym, że byłaby to nie do końca pauza, a raczej zwolnienie czasu do 1:1 na, powiedzmy, 30 sekund :) Byłby czas na przemyślenie najbliższych ruchów i opanowanie najcięższych sytuacji 8) ...a potem powrót do standardowej kompresji 1:60.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Szaweł »

Muttah pisze:Z tym, że byłaby to nie do końca pauza, a raczej zwolnienie czasu do 1:1 na, powiedzmy, 30 sekund :) Byłby czas na przemyślenie najbliższych ruchów i opanowanie najcięższych sytuacji 8) ...a potem powrót do standardowej kompresji 1:60.
No to jest chyba najlepsze wyjście. Pauzy są IMO bez sensu. Choć mam nadzieję, że jakieś pauzy będą możliwe? Wiecie jak jest, na podwodniaku czy nie, sikać trzeba. ;)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Muttah »

Trzymasz w zasięgu ręki słoik po ogórkach i problem z głowy :wink:
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: costi »

Ja bym preferował opcję dowolnej regulacji kompresji czasu.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Szaweł »

Muttah pisze:Trzymasz w zasięgu ręki słoik po ogórkach i problem z głowy :wink:
Już zostańmy całkiem w klimacie i idźmy w stronę puszki po Surströmming'ach. :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5172
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 873 times
Kontakt:

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: raj »

Skoro będą różne poziomy trudności to można ustalić różne zasady pauzowania/kompresji czasu.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Muttah »

Jasna sprawa, wszystko czytamy i nadal bierzemy pod uwagę różne warianty :idea:
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Muttah »

Przed weekendem jeszcze mały prezent dla tych, którzy nie zaglądali na nasz profil BGG (do czego zachęcamy).

Kilka zdjęć z prac remontowo-załadunkowych po operacji 'Sturmwind':

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Szaweł »

:evil:
Nie można tak postępować. Ja się na to nie zgadzam. Czy możecie przestać wrzucać już te zdjęcia a zacząć ponownie po tym jak już będę miał swoją grę w domu? W tym tempie zaślinię wszystkie monitory w biurze... Skandal!
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Muttah »

Cholera, a co dopiero będzie jak zagrasz? Chyba musimy zacząć planować śliniak jako strecza ;)
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: playerator »

Szaweł pisze::evil:
Nie można tak postępować. Ja się na to nie zgadzam. Czy możecie przestać wrzucać już te zdjęcia a zacząć ponownie po tym jak już będę miał swoją grę w domu? W tym tempie zaślinię wszystkie monitory w biurze... Skandal!
Obrazki ładne, ale:
playerator pisze:
Muttah pisze:... prawdopodobnie będzie to opcja add-on, albo baaaardzo daleki strecz ...
Bardzo dalekie strecze czasem się nie fundują. I co wtedy?
Muttah pisze:I nic, będzie gra z klasyczną planszą (zresztą bardzo ładną poniekąd). 8) tzn. o ile się ufunduje.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Uboot: The Board Game

Post autor: Muttah »

Spoko spoko, kombinujemy tak żeby było dobrze ;)
ODPOWIEDZ