Ocaleni / Outlive (Grégory Oliver)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4092
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2613 times
Been thanked: 2539 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Gizmoo »

mat_eyo pisze:Z przedmiotami się nie zgodzę, wszystkie są dobre.
Jak możesz porównać Wartość Baseball Bat z Grappling Hookiem? +1 do wywierania presji jest w tej grze mało istotne, bo zwykle ktoś wyda ten nabój, a ty nie dostaniesz nic. A pozyskiwanie żywności w puszkach to podstawa!
mat_eyo pisze: Co za problem pójść po elektronikę, zgarnąć 5 i mieć spokój do końca gry?
Problem taki, że musisz poświęcić na to ruch. Drugi problem - musisz poświęcić na to workera z 5. Trzeci problem - na nic innego nie możesz wydawać chipów. Gracz, który od samego początku gry ma ten przedmiot nie ma żadnego z powyższych problemów.
mat_eyo pisze:Pokoje to inna rzecz i też w recenzji pisałem, że aż się prosi o draft.
Po wczorajszej rozgrywce wydaje mi się, że to wręcz konieczność. Pokoje potrafią zrobić niesamowitą przewagę już na starcie. Draft - zmniejszył by trochę dystans pomiędzy graczami, którzy wylosowali same dobre pokoje, a tymi, którzy wylosowali same słabe.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5596
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 778 times
Been thanked: 1213 times
Kontakt:

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: mat_eyo »

Nadal się nie zgadzam. Mając kartę chodzisz po wodę w każdej rundzie, to znaczy, że z reguły trafiasz tam jako jeden z ostatnich graczy, więc i wody dostajesz mniej. Poza tym wydaje mi się, że zdecydowanie przeceniasz wartość wody. Uważam, że od karty lepszy jest np. egzoszkielet. Bonus +1 do presji ok, jest słaby, ale dlatego, że cała mechanika presji jest słaba :D

Przedmioty wszystkie są mniej lub bardziej przydatne, ale według mnie nie ma przegiętych. Z pomieszczeniami jest już gorzej, bo jest kilka wyraźnie lepszych.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: mauserem »

Gizmoo pisze:Gracz, który od samego początku gry ma ten przedmiot nie ma żadnego z powyższych problemów....
od początku? wszystkie przedmioty z którymi zaczynają liderzy są zepsute - naprawienie to runda w plecy, bo robi się to na końcu, a nie zawsze w pierwszej rundzie masz szanse na zebranie potrzebnych surowców. mimo wszystko przedmioty mam za bardziej zbalansowane od pomieszczeń.

W pomieszczeniach jest to rozjechane bardziej - grubo OP jest pomieszczenie z produkcją amunicji na przykład.
Co do pomieszczeń - ich draft, z otwartej (ograniczonej) puli ze zmianą kolejności i dokładaniem kolejnych aż do wyboru wszystkich byłby akceptowalnym rozwiązaniem.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4092
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2613 times
Been thanked: 2539 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Gizmoo »

mauserem pisze:od początku? wszystkie przedmioty z którymi zaczynają liderzy są zepsute
Skrót myślowy. Jasne, że od drugiej rundy. Po prostu zaczął grę z uruchomionym pokojem, który ciągnie dwa equipmenty. :wink:
mauserem pisze:. mimo wszystko przedmioty mam za bardziej zbalansowane od pomieszczeń.
True, ale w przedmiotach też może być przewaga - lepiej mieć egzoszkielet, niż (niewiele) dającą do presji pałkę. Podobnie przedmiot który daje 2 dodatkowe sztuki materiałów jest innej jakości niż ten co daje jedną. Podczas gry to jest różnica 10 dodatkowych sztuk do 5. To już jest poważna przewaga pozwalająca choćby na naprawę większej ilości przedmiotów.
mauserem pisze: W pomieszczeniach jest to rozjechane bardziej - grubo OP jest pomieszczenie z produkcją amunicji na przykład.
Właśnie wczoraj zastanawialiśmy się, czy to jednorazowo dostaje się 4 sztuki naboi, czy cztery sztuki co turę. Ta druga opcja wydawała się nam potwornie przegięta, ale graliśmy tak, że co turę. Gracz posiadający to pomieszczenie nie miał najmniejszych problemów z polowaniem na grubą zwierzynę i bezradnie patrzyliśmy jak się bogaci i rekrutuje za żywność kolejnych ocalonych, uruchamiając dwa razy więcej pokoi od nas.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4026
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 20 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: AkitaInu »

Gizmoo pisze: Właśnie wczoraj zastanawialiśmy się, czy to jednorazowo dostaje się 4 sztuki naboi, czy cztery sztuki co turę. Ta druga opcja wydawała się nam potwornie przegięta, ale graliśmy tak, że co turę. Gracz posiadający to pomieszczenie nie miał najmniejszych problemów z polowaniem na grubą zwierzynę i bezradnie patrzyliśmy jak się bogaci i rekrutuje za żywność kolejnych ocalonych, uruchamiając dwa razy więcej pokoi od nas.
Tak, co ture. Ostatnio jak gralismy to osoba ktora miala ten budynek nie wygrala. Owszem polowala ale raz ze (o ile pamietam) ten pokoj jest drogi w utrzymaniu a dwa ze inne tez sa dobre ;)
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4092
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2613 times
Been thanked: 2539 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Gizmoo »

AkitaInu pisze:Ostatnio jak gralismy to osoba ktora miala ten budynek nie wygrala.
AkitaInu pisze: dwa ze inne tez sa dobre
Tylko problem zaczyna się wtedy, jak jedna osoba dostanie na starcie same przegięte pokoje., a inny gracz dostanie pokoje pokroju tego, który produkuje jedną sztukę wody, a kosztuje 2 sztuki w utrzymaniu. :lol:
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Rocy7 »

Zagralem dzis w Ocalonych i gra byla nawet przyjemna. To proste lekkie euro. Mechanizm blokowania pol przez Twoje pionki zmusza do kombinowania, przedmioty i pokoje daja ciekawe silniczki.

W kwestii klimatu jesli jakis jest to raczej Falout Shelter niz inne czesci serii. Gracze w zasadzie zarzadzaja schronem i zapasami nie zas walcza o przetrwanie w uniwersum nigdy nie zmieniajacej sie wojny. Szkoda tylko (bo daloby to klimat), ze pomieszczenia nie maja nazw a mieszkancy krypt to w zasadzie zasob do odpalania pomieszczen niz postacie do ktorych mozna sie przywiazac. Rowniez z interkacja miedzy graczami to bardziej kto pierwszy niz kto kosztem kogos - w grze brak agresji świata Fallouta. Wiecej złego zrobisz komuś stajac jako pierwszy na tamie i zabierajac 5 wody niz wymuszajac cos na nim. Mimo wszystko grało się przyjemnie niestety martwi mnie regrywalnosc z uwagi na ograniczona roznorodnosc wlasnie przedmiotow i pokoi. Balans to tez inna sprawa bo czesc najfajniejszego wyposażenia (egzoszkietel) i niektore pokoje sa w ograniczonej ilosci.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3347
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1031 times
Been thanked: 1985 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Ardel12 »

Rocy7 pisze:Zagralem dzis w Ocalonych i gra byla nawet przyjemna. To proste lekkie euro. Mechanizm blokowania pol przez Twoje pionki zmusza do kombinowania, przedmioty i pokoje daja ciekawe silniczki.

W kwestii klimatu jesli jakis jest to raczej Falout Shelter niz inne czesci serii. Gracze w zasadzie zarzadzaja schronem i zapasami nie zas walcza o przetrwanie w uniwersum nigdy nie zmieniajacej sie wojny. Szkoda tylko (bo daloby to klimat), ze pomieszczenia nie maja nazw a mieszkancy krypt to w zasadzie zasob do odpalania pomieszczen niz postacie do ktorych mozna sie przywiazac. Rowniez z interkacja miedzy graczami to bardziej kto pierwszy niz kto kosztem kogos - w grze brak agresji świata Fallouta. Wiecej złego zrobisz komuś stajac jako pierwszy na tamie i zabierajac 5 wody niz wymuszajac cos na nim. Mimo wszystko grało się przyjemnie niestety martwi mnie regrywalnosc z uwagi na ograniczona roznorodnosc wlasnie przedmiotow i pokoi. Balans to tez inna sprawa bo czesc najfajniejszego wyposażenia (egzoszkietel) i niektore pokoje sa w ograniczonej ilosci.
Ostatnio podobnie rozegrałem swoją pierwszą partię w dwie osoby i wrażenia mocno średnie. Po pierwsze na 2os interakcja prawie nie istnieje. Przeważnie mijaliśmy się, a jak już polowaliśmy na te same surowce to przeważnie wystarczało dla wszystkich. Ustawianie się na planszy wymaga myślenia o jedną turę do przodu, bez tego często można znaleźć się w sytuacji gdy nie możemy wykonać pewnych ruchów. Same przedmioty i lokacje na pewno dają pewną dozę regrywalności jak i różnorodnych strategii.

Ogólnie jednak gra była dość nudna. Klimatu za grosz. Ot zwykły worker placement, tylko z ograniczonym ruchem pionków. Akcje z lokacji się nie zazębiają, można je tylko ulepszać przedmiotami. Brakowało mi mechanizmu znanego z Troyes, gdzie idę na lokację X, by dostać potem bonusy w Y. Walka na dwie osoby w sumie nie istnieje, każdy sobie rzepkę skrobie. Do wypróbowania na większą liczbę graczy.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: mauserem »

...Ot zwykły worker placement, tylko z ograniczonym ruchem pionków. [/quote]
to chyba normalne w grach worker placement - że pola w pewien sposób się blokują - zazwyczaj w mechanice worker placement - blokują Cię inni gracze, albo ograniczają jakościowo. Tutaj Ty sam ograniczasz swój ruch a innych graczy jak najbardziej dobrze jest przydybać. Chodzi mi po głowie wersja agresywna - gdzie atakujący może swoją amunicją podwyższać presję - co normalnie jest niedozwolone. Liczę wtedy na wredne zagrywki. :twisted:
Ardel12 pisze:Akcje z lokacji się nie zazębiają, można je tylko ulepszać przedmiotami. Brakowało mi mechanizmu znanego z Troyes, gdzie idę na lokację X, by dostać potem bonusy w Y.
idziesz do Wesołego miasteczka po chipy, żeby móc na Tamie wziąć wodę :D o to Ci chodzi?
Ardel12 pisze:Walka na dwie osoby w sumie nie istnieje, każdy sobie rzepkę skrobie. Do wypróbowania na większą liczbę graczy.
zdecydowanie polecam grać w komplecie - ta gra lubi ciasnotę - nagle się okazuje, że amunicja do czegoś się przydaje oprócz polowania. :D
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3347
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1031 times
Been thanked: 1985 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Ardel12 »

mauserem pisze:
Ardel12 pisze:Akcje z lokacji się nie zazębiają, można je tylko ulepszać przedmiotami. Brakowało mi mechanizmu znanego z Troyes, gdzie idę na lokację X, by dostać potem bonusy w Y.
idziesz do Wesołego miasteczka po chipy, żeby móc na Tamie wziąć wodę :D o to Ci chodzi?
Wow, no to naprawdę turbo zmiana :p w porównaniu do możliwości boostowania jednych akcji z Troyes choćby lub otrzymywanych bonusów w zależności od wysłanego ziomka w anachrony. Jak dla mnie po prostu sama plansza jest nudna. Lokacje wieją nudą. Tu zbiorę to, tam zbiorę tamto a gdzie jakikolwiek klimat postapo ? Czemu zbieranie chipów to jak spacerek po markecie? Łola boga, muszę jeden wydać by dostać wodę. Mizerne to i tyle.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Rocy7 »

Ardel12 pisze: Lokacje wieją nudą. Tu zbiorę to, tam zbiorę tamto a gdzie jakikolwiek klimat postapo ? Czemu zbieranie chipów to jak spacerek po markecie?
zgodze sie brak atmosfery zagrozenia. Jednak dla mnie proby utrzymania schronu troche daja klimatu walki o przeżycie, lecz bardziej z ograniczoną dostępności zasobów niż innymi czynnikami (jak mutanty, bandyci czy inni gracze).
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Veridiana »

Awatar użytkownika
cezarr
Posty: 300
Rejestracja: 02 mar 2015, 09:45
Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
Has thanked: 9 times
Been thanked: 11 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: cezarr »

Czy ktoś grał w to w wersji jednoosobowej? Jak wrażenia? Czy mógłby podzielić się zasadami? Podobno były dostępne na stronie francuskiego wydawcy, ale strona leży od wielu dni. Strona wstała, plik (po angielsku) jest tu: http://www.laboitedejeu.fr/catalogue.php?langue=en.

Zagrałem raz na 2 osoby. Było bardzo fajnie. Nie jestem pewien, czy gra się obroni po kolejnych partiach, ale nie mogę jej odmówić fajnej zabawy za pierwszym podejściem. :)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Bea »

Bea pisze:Za mną pierwsza partia we dwie osoby. Mam nadzieję że w większym gronie będzie lepiej, bo mimo że gra ładna, mechanizmy niby poprawne, to jakoś smętnie się grało.
Oboje mieliśmy pełno amunicji, żadnej presji nie dało się wywrzeć, a przeciwnik pokonał mnie robiąc prawie wszystkie wydarzenia. No ale trzeba jeszcze pograć w większym składzie...
Żeby oddać sprawiedliwość grze, dopiszę, że zagrałam jeszcze dwa razy w 4-osobowym składzie i gra jest o wiele lepsza. W zasadzie za trzecim razem wciągnęła mnie już tak bardzo, że grałabym od razu jeszcze raz. Krótka kołderka zaczyna być odczuwalna i to lubię.
Niestety w instrukcji jest kilka niedopowiedzeń, np w jakiej fazie gry używa się zdolności niektórych pomieszczeń, ale podobno już powstaje faq.
Tak wiek, uff, póki co gra zostaje w mojej kolekcji.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4092
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2613 times
Been thanked: 2539 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Gizmoo »

Bea pisze:Żeby oddać sprawiedliwość grze, dopiszę, że zagrałam jeszcze dwa razy w 4-osobowym składzie i gra jest o wiele lepsza.
Zdecydowanie tak. Moim zdaniem jest nawet ogromna różnica pomiędzy grą na trzy, a grą na cztery osoby. I niestety - chyba tylko wariant czteroosobowy jest naprawdę wymagający. ;)
Bea pisze:Niestety w instrukcji jest kilka niedopowiedzeń, np w jakiej fazie gry używa się zdolności niektórych pomieszczeń, ale podobno już powstaje faq.
Dobra wiadomość, bo dość często zdarzały się sytuację, w których trzeba było samemu interpretować jak działają niektóre pomieszczenia i equipmenty. Ja mam wersję z KS, więc nie mam pojęcia, czy coś zostało poprawione w polskiej instrukcji. No i jak zwykle - exclusivesy z KS nie są do końca opisane (i chyba zbalansowane :lol: )
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Yavi »

Podrzucę recenzję Ocalonych: klik.
Gra jest wg mnie przeciętna, kilka rozwiązań drażni, jest też kilka fajnych pomysłów.
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 929
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: louiscyphre »

Powrót z zaświatów...
Wyszedł dodatek Outlive Underwater, wydrukowali tylko 1500 kopii. Jest dostępny na stronie wydawcy. Szukam 1-3 osób do wspólnego zamówienia. Założyłem temat w odpowiednim dziale.
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Blue »

Nie łapię skad taki rozstrzał, co czytam jakies recki w PL to narzekania, a na bgg 7.5 czyli do gustu ludziom przypadło... Chyba ze to KSowy hype zadziałał.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: kwiatosz »

Ta gra ma tak komicznie niedopasowany klimat i mechanikę, że pewnie to rozczarowanie dołożyło trochę. Wyzlosliwiam się na ten temat w 127 numerze Rebel Times jakby co;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10857
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3347 times
Been thanked: 3201 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: japanczyk »

Blue pisze: 05 lut 2019, 08:01 Nie łapię skad taki rozstrzał, co czytam jakies recki w PL to narzekania, a na bgg 7.5 czyli do gustu ludziom przypadło... Chyba ze to KSowy hype zadziałał.
Jak dla mnie ocena jest odpowiednia do gry.
Przyjemnie się gra zarówno w 2 jak i 4 osoby, klimat jest OK (nie wiem skąd narzekanie powyżej), czuć postapo i zbliżający się koniec.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: playerator »

japanczyk pisze: 05 lut 2019, 08:44 (...) klimat jest OK (nie wiem skąd narzekanie powyżej) (...)
kwiatosz pisze:Plecak naprawiamy za pomocą trzech desek.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1557
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Muad'Dib »

playerator pisze: 05 lut 2019, 10:56
kwiatosz pisze:Plecak naprawiamy za pomocą trzech desek.
Stelaż by można było :D
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10857
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3347 times
Been thanked: 3201 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: japanczyk »

playerator pisze: 05 lut 2019, 10:56
japanczyk pisze: 05 lut 2019, 08:44 (...) klimat jest OK (nie wiem skąd narzekanie powyżej) (...)
kwiatosz pisze:Plecak naprawiamy za pomocą trzech desek.
Mając zasoby w postaci drewna, wody, chipów, metalu, konserw i mięsa to za pomocą czego być naprawił plecak? Wiadomo, że część rzeczy jest koncepcyjnych - moze te deski potrzebne są do tego, żebyś wystrugał sobie igły do szycia :P
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Blue »

Metal albo deski. Wsadzasz kawałek dechy tak żeby zasłaniał dziurę i dociskasz potem wsadem. Chyba, że to rozprucie, to ciężko by tak było zrobić, ale jak materiał dobry, a poszedł np "dół", to można nożem zrobić po bokach "dziury" żeby belkę zamontować poprzecznie i na niej opierać wsad. Jak ma działać na zasadzie prowizorki, byle spełniało cel na jakiś czas, to może dać radę.

Zależy jakie to uszkodzenie, ale część by się dało ogarnąć z wykorzystaniem tych desek ;).
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4092
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2613 times
Been thanked: 2539 times

Re: Ocaleni / Outlive (Rebel)

Post autor: Gizmoo »

Mi się gra nawet podoba i czuć w niej moim zdaniem klimat "walki o surowce w zniszczonym świecie". Akcje mają tematyczny sens i mechanicznie, to fajnie działa. Sęk w tym, że pomimo pozornej złożoności, to jest to niestety dość losowy (a przez to lekki) i nie do końca zbalansowany tytuł. Ja zawsze chętnie zagram, ale moi współ(euro)gracze już nie.

Jeżeli chodzi zaś o dodatek, to kiedy usłyszałem jego zapowiedź i zobaczyłem ilustrację na pudle - to strasznie się zajarałem. Byłem super napalony i miałem nadzieję na kontent, który doda przede wszystkim inną, podwodną planszę, doda sporo kart nazwijmy to "podwodnych", a całość będzie tyczyła eksploracji i pozyskiwania zasobów z dna morskiego. Niestety z każdą kolejną, dodatkową informacją mina mi rzedła, a wczoraj - napompowany balon mojego entuzjazmu niestety pękł.

Otóż pierwszą złą informacją jest to, że dodatkowej planszy nie będzie. Będzie ta sama plansza z dorysowanymi, nowymi polami, które są mało czytelne i jeszcze komplikują niepotrzebnie "ścieżki", które teraz stają się mało intuicyjne. Druga zła informacja była taka, że zawartość dodatku jest symboliczna. Całość ma tam jakiś wpływ na rozgrywkę, ale głównie dokłada kolejną cegiełkę negatywnej interakcji. Od teraz możemy komuś "dołożyć" poprzez zwiększenie poziomu radioaktywności do jego schronu. Trzecia zła informacja - nie zrobiono w zasadzie niczego dla poprawienia balansu. Czwarta zła informacja - cena. 25 euro + przesyłka. :|

Gwoździem do trumny była niestety... Instrukcja, po lekturze której autentycznie ten dodatek przestał mnie interesować. Bo niestety kart i pokoi współpracujących z dodaną mechaniką jest ledwie kilka - co na pewno zwiększy, a nie zmniejszy jeszcze nie małą losowość. Sama zaś mechanika i nowy gimmik z robocikami - nie jest na tyle intrygujący, by w niego inwestować czas i pieniądze. Nie dodaje niczego ciekawego i na pewno - tematycznie jest słabo powiązany z oryginałem. Dla kogo zatem ten dodatek?

Tylko dla kompletnych fanatyków Outlive (są tacy?), którzy muszą skompletować wszystko i tylko dla graczy solo. Bo dodatek rozwija tryb solo, ale znów - po lekturze instrukcji, nie wydaje mi się, żeby był wart płacenia 25 euro.
ODPOWIEDZ