Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: mat_eyo »

Wchodząc do PUSTEGO pomieszczenia rzucam kością szmerów, która mówi mi gdzie umieścić znacznik. Są to odgłosy, które słyszę w tym pokoju. Ciągną się za mną, jakby coś mnie śledziło, albo dochodzą z korytarza przede mną, który przecież powinien być pusty... O to chodzi, nigdy nie wiesz, czy Twój kolejny krok nie da Ci odpowiedzi na pytanie, co powodowało te szmery :)

Hałas my wydajemy, kiedy na kostce szmerów wyrzucimy wykrzyknik, wtedy nasłuchując potknęliśmy się o jakieś cholerstwo w pomieszczeniu i zwabiliśmy kreatury z sąsiednich pomieszczeń.

Jedna z postaci ma od początku przedmiot, który pozwala przerzucać kostkę szmerów.
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Nemesis

Post autor: Arius »

AkitaInu pisze: Co do cichego zwiadowcy to nie wiem czy jest taka opcja. Na hałas rzucasz zawsze :)
Dodam od Siebie że to jest bardzo dobre rozwiązanie, chodziłem po statku z duszą na ramieniu modląc się żeby nic na mnie nie wyskoczyło ;)
Jeżeli choszi o dodatek terenowy to zgadzam się z Tobą, drzwi wyglądają bardzo dobrze,m kapsuły i jajka są ok :)
Cichy zwiadowca to pewnie karta z akcją specjalną postaci scout.
On zagrywając tą kartę może poruszyć się raz bez wywoływania hałasu.

Zasadniczo to owszem, masz rację chodzisz po statku z duszą na ramieniu. Ale w pewnym momencie może się okazać, że trochę się robi z tego chińczyk.
To znaczy tylko dobry rzut kostki determinuje, czy Ci się uda Ci się wejść do pokoju i wykonać zaplanowaną akcję.
Czy też będziesz musiał po prostu uciekać od jednego do innego i do innego pokoju. A twoja decyzyjność wtedy spada do praktycznie minimum (coś jak w chińczyku którym pionkiem się poruszyć, a jak zostanie ostatni to po prostu patrzysz na rzut kości i lecisz kolejną rundkę dookoła planszy).
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Nemesis

Post autor: AkitaInu »

Hmm nie do końca pamiętam ale obcy w pokoju chyba nie zakazuje wykonania akcji ... czy źle pamiętam ? ;)
Zonexir
Posty: 71
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Nemesis

Post autor: Zonexir »

KQuest pisze:
AkitaInu pisze:Można :) Uwierz mi, grałem w nemesis ;)

A efekt tych wszystkich opisów i akcji jest taki że kładziesz znacznik hałasu na korytarzu który wypadł z rzutu kostką.

To wszystko.
Rozumiem, że rzucam kością i kładę znacznik tam gdzie wypadło, ale w grach, w których klimat jest dość istotnym elementem, staram się znaleźć jakieś połączenie pomiędzy mechaniką i właśnie klimatem, a to mi jakoś tutaj nie wychodzi. Jasne, że można traktować ten znacznik jako hałas, a ten jako coś innego, tylko po co mi w takim razie klimat w grze skoro grając mam na przykład na każdy żeton patrzeć jak na żeton, a nie coś co ma reprezentować?

Czyli rozumiem, że poruszenie się do jakiegoś pomieszczenia powoduje, że hałasujemy (ale nie jest to hałas, którego dotyczą kosteczkowe znaczniki hałasu), co przyciąga uwagę obcych. Kością rzuca się żeby sprawdzić z której strony pojawia się "hałas zwrotny" w postaci nadciągającego obcego (i dopiero to jest reprezentowane przez znaczniki). Chyba że jestem cichutkim zwiadowcą, wtedy nie generuję swojego hałasu i nie obawiam się "hałasu zwrotnego", bo nikt mnie nie słyszał. A jeśli w danym korytarzu jest tylko jedna kostka to jak to interpretować? Że obcy stamtąd szedł, ale jeszcze nie doszedł i jak będzie pewny, że ktoś tu jest (po kolejnym hałasie w tym pomieszczeniu i odpowiednim rzucie kością) to wtedy już przyjdzie?

Tłumaczenia tej mechaniki są nieco pokrętnie przekazywane i dopiero w takiej formie jak to opisałem wyżej zaczyna to nabierać sensu, a szczerze powiedziawszy nigdzie (włącznie z wideo prezentowanym na KS, wideo z Essen jak i instrukcją) nie zostało to opisane tak żeby nie mieć wątpliwości o co chodzi.


Przy okazji, na KS pojawiło się Captain's Collection - core box + terrain expansion + artbook. I o ile w LoH dodatek "terenowy" wyglądał na konieczność (jakby był wyciągnięty z gry) to tutaj nie miałbym problemu z tekturowymi drzwiami, jajami obcych i kapsułami ratunkowymi. Tak samo martwe ciała załogi (właściwie są one potrzebne? rozumiem, że zastępowałyby przewrócone figurki postaci, która od początku nie żyje i postaci, które zginą w trakcie gry)

Ja to raczej widzę tak, że na statku jest masa obcych, którzy poruszają się po nim szybami wentylacyjnymi czy też samymi korytarzami. Bardziej chodzi o to, że słyszysz gdzieś obcego niż, że sam generujesz jakiś hałas. Tak samo jak wejdziesz do pomieszczenia i symbol na nim to te "slady po pazurach" - klimatycznie widzę to tak, że obcy dopiero co tam był i dlatego rzucasz 2 razy na hałas by dowiedzieć się czy zawrócił do Ciebie czy może złowrogie stworzenia rozbiegły się po statku :)
Adam Kwapiński
Posty: 107
Rejestracja: 01 gru 2011, 10:59
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis

Post autor: Adam Kwapiński »

Arius pisze: Zasadniczo to owszem, masz rację chodzisz po statku z duszą na ramieniu. Ale w pewnym momencie może się okazać, że trochę się robi z tego chińczyk.
Masz mnie. Chińczyk był bezpośrednią inspiracją ;p
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6122
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 632 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: pan_satyros »

Adam Kwapiński pisze:
Arius pisze: Zasadniczo to owszem, masz rację chodzisz po statku z duszą na ramieniu. Ale w pewnym momencie może się okazać, że trochę się robi z tego chińczyk.
Masz mnie. Chińczyk był bezpośrednią inspiracją ;p
z tego co pamiętam, to dokładnie "Człowieku nie irytuj się" ;)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Nemesis

Post autor: maciejo »

pan_satyros pisze:
Adam Kwapiński pisze:
Arius pisze: Zasadniczo to owszem, masz rację chodzisz po statku z duszą na ramieniu. Ale w pewnym momencie może się okazać, że trochę się robi z tego chińczyk.
Masz mnie. Chińczyk był bezpośrednią inspiracją ;p
z tego co pamiętam, to dokładnie "Człowieku nie irytuj się" ;)
Kurcze wiedziałem,że skądyś tą grę znam,no miałem takie nieodparte wrażenie :|
I nawet pionki podobne.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis

Post autor: vojtas »

Chyba coś przegapiłem. Prototyp ogrywałem w składzie pięcioosobowym, a na KS mowa o rozszerzeniu dla piątego gracza. Sądziłem, że można grać w piątkę od razu. :-| Nie chodziło im aby o szóstego gracza? :P
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: mat_eyo »

vojtas pisze:Chyba coś przegapiłem. Prototyp ogrywałem w składzie pięcioosobowym, a na KS mowa o rozszerzeniu dla piątego gracza. Sądziłem, że można grać w piątkę od razu. :-| Nie chodziło im aby o szóstego gracza? :P
Jak ogrywałeś prototyp w pięć osób, skoro w podstawce jest pięć postaci, a na początku gry jedna z nich musi umrzeć? Poważnie pytam, bez złośliwości.
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Nemesis

Post autor: Arius »

mat_eyo pisze:
vojtas pisze:Chyba coś przegapiłem. Prototyp ogrywałem w składzie pięcioosobowym, a na KS mowa o rozszerzeniu dla piątego gracza. Sądziłem, że można grać w piątkę od razu. :-| Nie chodziło im aby o szóstego gracza? :P
Jak ogrywałeś prototyp w pięć osób, skoro w podstawce jest pięć postaci, a na początku gry jedna z nich musi umrzeć? Poważnie pytam, bez złośliwości.
Uznaliśmy, że skoro ma być 6 postać medyk, to właśnie ona umarła.
Awatar użytkownika
Abidarius
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2015, 12:58
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis

Post autor: Abidarius »

No nic, wsparłam. Przekonało mnie to, że mechanika oparta na „Chińczyku” ;)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Nemesis

Post autor: ozy »

Abidarius pisze:No nic, wsparłam. Przekonało mnie to, że mechanika oparta na „Chińczyku” ;)
No w sumie racja, Adam ma tendencje do robienia mózgożerów, to i z Chińczyka zrobi. ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis

Post autor: vojtas »

mat_eyo pisze:
vojtas pisze:Chyba coś przegapiłem. Prototyp ogrywałem w składzie pięcioosobowym, a na KS mowa o rozszerzeniu dla piątego gracza. Sądziłem, że można grać w piątkę od razu. :-| Nie chodziło im aby o szóstego gracza? :P
Jak ogrywałeś prototyp w pięć osób, skoro w podstawce jest pięć postaci, a na początku gry jedna z nich musi umrzeć? Poważnie pytam, bez złośliwości.
Normalnie graliśmy w piątkę. Po prostu powiedziano mi, że umiera nasz towarzysz. Czyli ten spoza piątki, imienia i specjalności którego nie było mi dane poznać. Możliwe że coś się zmieniło w międzyczasie.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1139
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 410 times
Been thanked: 249 times

Re: Nemesis

Post autor: mmag »

Do osób, które miały okazję obczaić prototyp: Czy downtime stanowi spory problem w grze? Tak oglądam sobie Let's Play zamieszczony na stronie kampanii i mam wrażenie, że niektóre tury graczy zdają się ciągnąć w nieskończoność...
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis

Post autor: vojtas »

mmag pisze:Do osób, które miały okazję obczaić prototyp: Czy downtime stanowi spory problem w grze? Tak oglądam sobie Let's Play zamieszczony na stronie kampanii i mam wrażenie, że niektóre tury graczy zdają się ciągnąć w nieskończoność...
Jak trafisz na myślicieli, to tury mogą się przeciągać. Niemniej jednym z odblokowanych dodatków jest klepsydra. :)
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: YoYo »

O sukcesie na KS pisza juz tu
https://tech.wp.pl/wielki-sukces-polski ... 127831169a . Juz 1.8mln gratulacje!

A tak na marginesie, czy ktos nie obawia sie o oskarzenie o plagiat pomyslu tutaj? Poza oczywistymi zmianami samych postaci jednak podobienstwa scenariusza sa jasne. Wlascicielem marki Alien jest 20 Century Fox. Oczywiscie, moze te zmiany jakie sa wystarcza zeby problemow nie bylo. Tak sie pytam tylko.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Nemesis

Post autor: maciejo »

YoYo pisze:O sukcesie na KS pisza juz tu
https://tech.wp.pl/wielki-sukces-polski ... 127831169a . Juz 1.8mln gratulacje!

A tak na marginesie, czy ktos nie obawia sie o oskarzenie o plagiat pomyslu tutaj? Poza oczywistymi zmianami samych postaci jednak podobienstwa scenariusza sa jasne. Wlascicielem marki Alien jest 20 Century Fox. Oczywiscie, moze te zmiany jakie sa wystarcza zeby problemow nie bylo. Tak sie pytam tylko.
Ja bym się nie martwił o plagiat,jak tak dalej kampania się potoczy to pan Adam kupi se te całe Century, Alieny z tą rzeką aż do tamtych kominów :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Nemesis

Post autor: AkitaInu »

Panowie,

Century Fox jest własnością Disneya :) Alien Queen to nowa księżniczka disneya. i nie, ani Awaken ani ktoś inny z branży nigdy ich nie kupi :P
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Nemesis

Post autor: TOMI »

Nie dziwi mnie, że autor nie kupił praw do Aliena. Koszt ogromny a pewnie skończyłoby się jak z Ojcem Chrzestnym. Kasy starcza na obrazek z filmu tylko na pudełku [emoji6]
Fakt jednak, że gra zaciąga Obcym aż miło [emoji6]
IrasArgor
Posty: 369
Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Nemesis

Post autor: IrasArgor »

Wśród znajomych padło pytanie, czy granie jest de facto nowszą czy też mocno inspirowaną wersją gry planszowej "Obcy" z 1988 roku od Sfery? Układ mapy jest bardzo podobny.
Awatar użytkownika
sewhoe
Posty: 343
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
Lokalizacja: Sanok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Nemesis

Post autor: sewhoe »

YoYo pisze: A tak na marginesie, czy ktos nie obawia sie o oskarzenie o plagiat pomyslu tutaj? Poza oczywistymi zmianami samych postaci jednak podobienstwa scenariusza sa jasne. Wlascicielem marki Alien jest 20 Century Fox. Oczywiscie, moze te zmiany jakie sa wystarcza zeby problemow nie bylo. Tak sie pytam tylko.
O osłonę prawną zadbał sidmeier. Dzięki niemu AR może w końcu, po trzech latach starań, wydać Nemesis w takiej właśnie formie :wink:
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Odp: Nemesis

Post autor: Lothrain »

IrasArgor pisze:Wśród znajomych padło pytanie, czy granie jest de facto nowszą czy też mocno inspirowaną wersją gry planszowej "Obcy" z 1988 roku od Sfery? Układ mapy jest bardzo podobny.
Te gry, oprocz klimatu Obcego mechanicznie nie maja ze soba nic wspolnego. Nemesis jest znacznie bardziej dopracowanym tytulem.
tejot
Posty: 353
Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis

Post autor: tejot »

sewhoe pisze:
YoYo pisze: A tak na marginesie, czy ktos nie obawia sie o oskarzenie o plagiat pomyslu tutaj? Poza oczywistymi zmianami samych postaci jednak podobienstwa scenariusza sa jasne. Wlascicielem marki Alien jest 20 Century Fox. Oczywiscie, moze te zmiany jakie sa wystarcza zeby problemow nie bylo. Tak sie pytam tylko.
O osłonę prawną zadbał sidmeier. Dzięki niemu AR może w końcu, po trzech latach starań, wydać Nemesis w takiej właśnie formie :wink:
[emoji28][emoji28][emoji28]
Inglorion
Posty: 48
Rejestracja: 24 lip 2013, 18:52
Has thanked: 33 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis

Post autor: Inglorion »

Ta kampania jest dość niefajna jeśli idzie o "rozpieszczanie" gracza w porównaniu z kampanią LoH :(

1. zawartość i cena
(porównanie tylko Core boxów)

Nemesis
5 bohaterów (32 mm)
Królowa (97 mm)
2 reproduktorzy (72 mm)
8 dorosłych osobników (57 mm)
3 poczwary
6 larw
+ 19 płytek pomieszczeń
138 małych kart
142 duże karty
100 kartonowych tokenów
40 plastikowych tokenów
2 kości
5 plansz graczy

LoH:
4 bohaterów (28 mm)
3 wielkie posągi (120 mm)
7 dużych potworów (70 mm)
4 zestawy po 4 kapłanów i 16 hoplitów (22 mm)
120 tokenów
75 plastikowych tokenów
ok. 50 kartonowych tokenów
kostka
136 kart
4 plansze graczy
8 kartonowych tokenów misji

Cena Corebox
Nemesis 70£ (97$)
Loh 82£ (105$)

Więc z tego co widzę to Nemesis ma sporo wiecej kart (w małym formacie), kafelki pomieszczeń oraz duuuużo mniej figurek niż Lords of Hellas a nie kosztuje wcale odczuwalnie taniej:

Zestawy
Nemesis 100£ - CB + Terrain + artbook (taniej, ale bez sundropa!)
Loh - 120£ kosztował zestaw: CB + Terrain + artbook + sundrop

2. podczas kampanii odległości między SG są absurdalne (porównując je z tymi z LoH)
Na poziomie 800 000£
Lord of Hellas miał odblokowanych dodatkowych bohaterów - Kasandrę, Odyseusza, posąg Hadesa i 6 jego żołnierzy oraz centaura i Tyfona
na poziomie 1000 000£ już zdobyte były dodatkowe potwory (a to duże figurki): Cetus, Pyton, syrena oraz posąg Posejdona!

W Nemesis mamy prawie 1400 000£ (o 40% wiecej od stanu LoH jaki opisałem wyżej) i mamy... jednego dodatkowego bohatera, trochę kart, parę kości, 10 figurek i 1 wielkości królowej... ale aż do 1 600 000£ nie oferuje za wiele więcej


Biorąc pod uwagę, że od zawsze mówiło się, że będzie to gra tańsza niż wypełnione plastikiem LoH... to ja jestem (póki co) mocno rozczarowany
vcrproszek
Posty: 725
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times

Re: Nemesis

Post autor: vcrproszek »

Nie wierzę. Naprawdę porównałeś ilość komponentów w dwóch różnych grach ? To czemu nie dodałeś tam jeszcze może Zombicide BP i najlepiej jeszcze jakiegoś euraska, aby pokazać, że te badziewia w ogóle nie mają figurek - więc po co je wydawać ? I nie, nie uważam, że argument "przeciez to kolejna gra AR" jako zasadny. Jakby teraz zrobili karciankę, zamiast gry figurkowej to też byś porównywał ?
Powidz mi, jaki jest sens porównywać ilość komponentów w ogóle ? Chcesz mieć więcej plastiku, bierz HATE od cmon. Chcesz mieć więcej kart, kup sobie jakąś karciankę.
I w cale tutaj nie chce bronić AR, ale ja od początku wiedziałem i posiadałem informację, że gra jest bardziej zamknięta niż LoH i ilość SG jak i figurek na pewno będzie mniejsza. Też wolałbym więcej, ale nie ma i nie będzie. Jakby zrobili niższy poziom SG, to by już wszystko było i za kolejne kwoty wsparcia nie dostalibyśmy NIC, a w tedy rozpocząłby się lamet kilku tysięcy wspierający "hej, przecież od ostatniego SG minęło 500k, no dorzućcie coś, nie wiem, pendrive chociaż?".
Naprawdę, nie rozumiem tego rozszczeniowego podejścia. Nie podoba się, anuluj pledge i kup w sklepie.
bo proszek było zajęte | mam rabat w aleplasznówki.pl 3% (+ weekendowy) | Moje zbiórki
ODPOWIEDZ