Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
yoyocmg
Posty: 258
Rejestracja: 18 wrz 2016, 11:49
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Massive Darkness

Post autor: yoyocmg »

morthi pisze:Czy ktoś gra w Massive Darkness? Czy też wasze egzemplarze zalegają w szafie?
Rozegraliście może dodatek Crystal& Lava jako kampanię ?
Mój zalegał, ale od poniedziałku zaczynamy w końcu zmodyfikowaną kampanię. Po tym zobaczę czy będę chciał się pozbyć gry jak obok stoją i czekają Sword & Sorcery oraz Gloomhaven.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Massive Darkness

Post autor: morthi »

Jeśli chcesz jeszcze bardziej utrudnić grę to zwiększ liczbę event carts w taki sposób by liczba była równa poziomowi gry.
Nagle gra staje się bardzo massive.

Rozgrywasz może te dodatkowe scenariusze (francuskie)?
yoyocmg
Posty: 258
Rejestracja: 18 wrz 2016, 11:49
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Massive Darkness

Post autor: yoyocmg »

morthi pisze:Jeśli chcesz jeszcze bardziej utrudnić grę to zwiększ liczbę event carts w taki sposób by liczba była równa poziomowi gry.
Nagle gra staje się bardzo massive.

Rozgrywasz może te dodatkowe scenariusze (francuskie)?
Mówisz o tej kampanii fanowskiej City of Dwarws?

Czy to coś innego?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Massive Darkness

Post autor: morthi »

Miałem na myśli The origin of Evil (z grupy na FB)
The origin of evil.
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Massive Darkness

Post autor: morthi »

Ostatnio gramy z nerfem transmutacji - wymieniasz przedmiot na ten sam poziom albo najniższy poziom z przedmiotów wymienianych.
Gra jest o wiele trudniejsza i stanowi większe wyzwanie -
szczególnie scenariusz nr 8.
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Massive Darkness

Post autor: Gatherey »

Witam, rozglądam się za jakimś nie bardzo skomplikowanym, ale nadal nie prostackim Dungeon Crawlerem do grania głównie solo. MD przykuł moją uwagę - pytanie tylko jak jest z regrywalnościa? Dobrze widzę, że mamy 10 questów i... juz? Wiadomo coś na temat następnych? W porównaniu do Zombicide (nad którym też myślę - jak wypada porównanie?) wygląda to dosyć przeciętnie.
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Massive Darkness

Post autor: morthi »

Jest jeszcze 6 questów (mini kampania) w dodatku A Quest of Crystal and Lava.

Questy można robić samemu i tworzyć piękne opowieści. Niestety by były epickie potrzebujesz dodatkowej zawartości z rozszerzeń z nowymi potworami i bohaterami.

O dodatki raczej nie trudno (do dostania jest cały czas crossover do Zombicide Black Plague) lecz cena nie zachęca - świat Massive Darkness jest drogą grą.

Co do porównania to bardzo trafnie jest ono przedstawione na bgg https://boardgamegeek.com/thread/189630 ... lackplague.

Gramy zazwyczaj w 5 albo 6 osób ale gdybym miał grać głównie sam to są zdecydowanie lepsze tytułu i o wiele tańsze.
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Massive Darkness

Post autor: morthi »

Ostatnio gramy w Massive Darkness wzbogacone o crossover pack z Zombicide Black Plague. Nowe potwory i bohaterowie bardzo się sprawdzają w podziemiach i dodają super klimat.
Planuje dokupić crossover pack z Green Horde. Czy jest ktoś zainteresowany kartami jak i innymi dodatkami?
Ja na pewno będę kupować https://www.kickstarter.com/projects/cm ... ts/1909194
Awatar użytkownika
Elrond
Posty: 193
Rejestracja: 26 lut 2013, 12:51
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 6 times
Been thanked: 25 times

Re: Massive Darkness

Post autor: Elrond »

Jest szansa, że będzie polskie wydanie Massive Darkness?
manicminer
Posty: 817
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 74 times
Been thanked: 103 times

Re: Massive Darkness

Post autor: manicminer »

Elrond pisze: 22 lut 2020, 12:05 Jest szansa, że będzie polskie wydanie Massive Darkness?
Gra nie jest zbyt popularna, a CMON, wydaje ciągle nowe planszówki, które się sprzedają bardzo dobrze. Więc nie ma szans, chyba że zrobią drugą edycję jak przy zombicide.
Awatar użytkownika
Elrond
Posty: 193
Rejestracja: 26 lut 2013, 12:51
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 6 times
Been thanked: 25 times

Re: Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Elrond »

Szkoda, bo szukam jakiegoś dungeon crawlera. Mam Zombicide Czarna Plaga z dodatkami i fajnie by było to razem połączyć w całość.
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: morthi »

Elrond pisze: 22 lut 2020, 12:42 Mam Zombicide Czarna Plaga z dodatkami i fajnie by było to razem połączyć w całość.
Jeśli tylko znajdziesz crossover pack do zombicide black plague to polecam - dodatkowe potwory oraz bohaterowie bardzo uprzyjemniają rozgrywkę.
Dodatkowo możesz sobie poczuć plansze i zrobić własne scenariusze korzystając. Dodatkowy kafelków co pozwoli Ci na prawdziwie epickie i długie sesje z grą.
Awatar użytkownika
Elrond
Posty: 193
Rejestracja: 26 lut 2013, 12:51
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 6 times
Been thanked: 25 times

Re: Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Elrond »

morthi pisze: 27 lut 2020, 18:54
Elrond pisze: 22 lut 2020, 12:42 Mam Zombicide Czarna Plaga z dodatkami i fajnie by było to razem połączyć w całość.
Jeśli tylko znajdziesz crossover pack do zombicide black plague to polecam - dodatkowe potwory oraz bohaterowie bardzo uprzyjemniają rozgrywkę.
Dodatkowo możesz sobie poczuć plansze i zrobić własne scenariusze korzystając. Dodatkowy kafelków co pozwoli Ci na prawdziwie epickie i długie sesje z grą.
Długo się zastanawiałem nad różnymi DC. Na samym końcu pozostał do wyboru Descent 2 i Massive Darkness. Biorąc pod uwagę swoje preferencje i wytyczne co do DC, bardziej zacząłem się skłaniać ku Massive Darkness. W związku z tym, że mam całe Zombicide fantasy i udało mi się namierzyć pełną wersję kickstarterową Massive Darkness, to zakupiłem :)
Wersja KS jest olbrzymia. Jej zawartość naprawdę robi wrażenie. Był tam oczywiście crossover z Black Plaque i teraz zarówno Zombicide jak i Massive Darkness, stały się jeszcze bardziej wypasione.
Zanim kupiłem MD, to długo analizowałem różne home rules z sieci oraz warianty i rozbudowy gry. Po paru modyfikacjach, ta gra staje się dokładnie tym jak wyobrażałem sobie idealnego dungeon crawlera.
Zamierzam zrobić swoją wersję potężnego moda (nieukończonego) Rise of Lightbringers, która moim zdaniem z Massive Darkness robi najlpeszego DC na rynku gier.
morthi Co dodatkowo wnosi crossover z Zielonej Hordy?
Jakie stosujesz modyfikacje, czy grasz na czystym MD?
Awatar użytkownika
upadly_bankowiec
Posty: 245
Rejestracja: 11 lis 2018, 13:48
Has thanked: 57 times
Been thanked: 119 times

Re: Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: upadly_bankowiec »

Elrond pisze: 28 lut 2020, 07:50
Zanim kupiłem MD, to długo analizowałem różne home rules z sieci oraz warianty i rozbudowy gry. Po paru modyfikacjach, ta gra staje się dokładnie tym jak wyobrażałem sobie idealnego dungeon crawlera.
Jakie dokładnie modyfikacje masz na myśli? Gram często z synem, on uwielbia tą grę, a ja bawię się tylko ok. Czuję jest w niej potencjał, ale nie wiem co mógłbym poprawić/zmienić.
Mój kanał na youtube na którym możesz poznać/przypomnieć sobie zasady gier.
Awatar użytkownika
Elrond
Posty: 193
Rejestracja: 26 lut 2013, 12:51
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 6 times
Been thanked: 25 times

Re: Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Elrond »

upadly_bankowiec pisze: 28 lut 2020, 08:22 Jakie dokładnie modyfikacje masz na myśli? Gram często z synem, on uwielbia tą grę, a ja bawię się tylko ok. Czuję jest w niej potencjał, ale nie wiem co mógłbym poprawić/zmienić.
Wszystko jest dostępne na BGG w zakładce Forum "Variants" oraz w zakładce "Files".
Generalnie największą modyfikacją (całkowicie zmienia każdy aspekt gry i dodaje mnóstwo nowości) jest wspomniany przeze mnie TROTL mod "The rise of the lightbringers". Ten mod po pierwsze naprawia i całkowicie odmienia tryb Kampanii. W głównej jednak mierze zmienia całkowicie samą rozgrywkę: dodaje budowanie lochu krok po kroku, rozbudowuje AI wrogów, wprowadza skille na bohaterów i wrogów, dodaje pułapki, mnóstwo nowych wydarzeń, nowe karty spotkań i drzwi i wiele wiele innych. Niestety mod został niedokończony.
Oprócz tego moda jest wiele krótszych modyfikacji, które usprawniają różne aspekty gry. Są one głównie zmieniające balans gry (zdobywanie skarbów i doświadczenie), AI wrogów. Są też pliki z nowymi kartami pułapek, drzwi, umiejętności, przedmioty. Jest tego naprawdę sporo.

Potencjał w tej grze jest ogromny, gdyż to taki w sumie sandbox i można go dowolnie zmieniać, ulepszać, polerować. Najważniejsze to dodać te modyfikacje, które zmieniają AI oraz zdobywanie doświadczenia. Gra wtedy jest naprawdę dobra, a jak się doda kolejne rzeczy (pułapki, karty wydarzeń i drzwi) - to jest już tylko lepiej i lepiej :)

Z modów na szybko co mi przychodzi do głowy to:
1. MrSkeletor's Mob Variant
2. Nerdook Massive Mod
3. House Rules for Normal Mode
4. Massive Quest Ruleset v1.5
5. Różności od Lori88
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: morthi »

Jako grupa przerobiliśmy wiele modyfikacji i dodatków i w końcu doszliśmy do wiosku, że najważniejsze są najkrótsze i najprostsze zasady:
1. Agent kieruje w się w stronę wyjścia i jak dojdzie to zostaje na tym polu, a cały czas spawnuje moby. Powoduje to konieczność jak najszybszego ubicia agenta (tej zasady nie stosujemy przy scenariuszu nr 5 - gdzie ograniczony czas i zawalanie się tuneli skutecznie utrudnia przechodzenie)
2. Transmitujemy przedmioty na tym samym poziomie czyli z 3 kart poziomu 1 otrzymamy nową kartę poziomu 1.

Crossover do green hodre daje dostep do nowych bohaterów i potworów (w tym mojego ulubionego smoka).

Jak wspomniano wcześniej - ta gra to sandbox i pozwala na plastyczne kształtowanie zasad i dostosowanie ich do potrzeb i graczy (i ich wieku).
Awatar użytkownika
Elrond
Posty: 193
Rejestracja: 26 lut 2013, 12:51
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 6 times
Been thanked: 25 times

Re: Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Elrond »

morthi pisze: 28 lut 2020, 18:54 Jako grupa przerobiliśmy wiele modyfikacji i dodatków i w końcu doszliśmy do wiosku, że najważniejsze są najkrótsze i najprostsze zasady:
1. Agent kieruje w się w stronę wyjścia i jak dojdzie to zostaje na tym polu, a cały czas spawnuje moby. Powoduje to konieczność jak najszybszego ubicia agenta (tej zasady nie stosujemy przy scenariuszu nr 5 - gdzie ograniczony czas i zawalanie się tuneli skutecznie utrudnia przechodzenie)
2. Transmitujemy przedmioty na tym samym poziomie czyli z 3 kart poziomu 1 otrzymamy nową kartę poziomu 1.
Zgadzam się, że nie ma co za bardzo kombinować z rozbudową samych zasad, żeby nie przesadzić :) Z agentem to dobre rozwiązanie, trochę na wzór nekromanty z Zombicide. Ja w swojej modyfikacji chce jeszcze zmienić moby, by były bardziej niezależne i samodzielne od bosa. A nie tylko robiące za Hitpoinsy oraz dodać specjalne zdolności dla większych potworów. Zmieniam też samo podziemie i jego poziomy na zasadzie schodzenia coraz głębiej. Czyli jedna mapa to jeden poziom, potem schody w dół na kolejny trudniejszy poziom. Za tym idzie też zmiana z levelowaniem postaci i zbieraniem XP. Będą też dwa tryby podziemi - gotowy scenariusz i mapa oraz generyczna, powoli odsłaniana mapa.
Wprowadzam też główne archetypy postaci na wzór starych, dobrych gier rpg/dungeon crawler. Czyli będą główne klasy postaci takie jak: mag, wojownik, łotr, zwiadowca, kleryk. Do każdej z nich kilka podklas - czyli np. Wojownik/Paladyn, Wojownik/Barbarzyńca, Mag/Czarodziej, Mag/Mag bitewny, itp. itd. Każda główna klasa będzie miała specjalne zdolności. I tak np. transmutacja jest dostępna tylko dla magów i można ją robić podczas odpoczynku (jest on raz na poziom mapy, wtedy też można się podleczyć itp.), łotr będzie miał rozbrajanie pulapek, czy otwieranie zamków. Całkowicie zmieniam karty wydarzeń i drzwi - bo tutaj to akurat bieda i nędza. Teraz karty drzwi będą informować, czy są otwarte, czy zamknięte, czy jest w nich pułapka czy nie, czy zwykła czy magiczna itp. Tak samo wydarzenia, których będzie dużo więcej i dużo bardziej urozmaicone.
No to tak w ogólnym zarysie. Jak zbiorę już to do kupy, to zacznę wrzucać do działu z modyfikacjami.
Dodać też chcę parę klasycznych mionionów takich jak: szkielety, pająki itp.
morthi pisze: 28 lut 2020, 18:54 Crossover do green hodre daje dostep do nowych bohaterów i potworów (w tym mojego ulubionego smoka).
Mam crossover z BlackPlaque ale właśnie mi jeszcze brakuje z Zielonej Hordy.
morthi
Posty: 295
Rejestracja: 13 wrz 2009, 18:40
Has thanked: 42 times
Been thanked: 77 times

Re: Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: morthi »

Powodzenia w poszukiwaniach - ostatnio nie ma zbyt wiele ofert ale wciąż się trafiają.
Awatar użytkownika
Elrond
Posty: 193
Rejestracja: 26 lut 2013, 12:51
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 6 times
Been thanked: 25 times

Re: Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Elrond »

morthi pisze: 03 mar 2020, 10:05 Powodzenia w poszukiwaniach - ostatnio nie ma zbyt wiele ofert ale wciąż się trafiają.
Okazało się, że mam obydwa crossovery :)
Porzecczka
Posty: 1
Rejestracja: 10 mar 2020, 15:29
Been thanked: 1 time

Re: Massive Darkness (Raphael Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Porzecczka »

Brat zamówił kiedyś tokeny, ale fdm, więc mu sprezentowałem żywiczne:
Spoiler:
BTW trochę mnie mimo wszystko dziwi rozdzielczość bo na stock'owym enderze 3 można bez problemu uzyskać lepszą jakość
Spoiler:
ODPOWIEDZ