Dark Souls: The Board Game (D. Carl, A. Hall, M. Hart, R. Loxam)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Dark Souls - gra planszowa
Jak jest z wysyłką do Polski? Wszyscy już otrzymali czy idzie jakoś falami? I co ważniejsze - zamawiał ktoś poprzez sklep i otrzymał DS?
- Deem
- Posty: 1213
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 363 times
- Been thanked: 250 times
Re: Dark Souls - gra planszowa
Zamawiałem przes sklep i nadal dzielnie czekam. Patrząc na to jak SFG leci w kulki z informacjami o europejskich dostawach, przestałem się nastawiać na jakikolwiek konkretny termin.Flogiston pisze:Jak jest z wysyłką do Polski? Wszyscy już otrzymali czy idzie jakoś falami? I co ważniejsze - zamawiał ktoś poprzez sklep i otrzymał DS?
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
Re: Dark Souls - gra planszowa
Z komentarzy na KS wynika, że wspierający z Polski otrzymali swoje egzemplarze już w zeszłym tygodniu - czy wszyscy, tego nie wiemy Sklepy jeszcze nie otrzymały. Cała logistyka wysyłki tej gry leży i kwiczy - porażka na całej linii.Flogiston pisze:Jak jest z wysyłką do Polski? Wszyscy już otrzymali czy idzie jakoś falami? I co ważniejsze - zamawiał ktoś poprzez sklep i otrzymał DS?
bo proszek było zajęte | mam rabat w aleplasznówki.pl 3% (+ weekendowy) | Moje zbiórki
Re: Dark Souls - gra planszowa
Zastanawiam się, czy SFG mogło teraz wrzucić bez zastanowienia wszystkie zamówienia sklepowe (niezależnie od tego czy było to wsparcie na KS czy późniejsze) do jednego wora i wtedy według info z ostatniego update:
A wtedy to możemy sobie jeszcze poczekać...We would also like to confirm that general retail will not happen in a territory until we are confident all shipments within that territory have been sent to kickstarter backers.
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
Re: Dark Souls - gra planszowa
mmag pisze: A wtedy to możemy sobie jeszcze poczekać...
I prawdopodobnie ten czarny scenariusz spełnia się, ponieważ aktualnie wszyscy dostają kopię "retail". SG będą dosyłane później. Jedyne co tylko daje światełko w tunelu, to informację, że niektóre sklepy posiadają już egzemplarze.
bo proszek było zajęte | mam rabat w aleplasznówki.pl 3% (+ weekendowy) | Moje zbiórki
-
- Posty: 1818
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 36 times
Re: Dark Souls - gra planszowa
Ktoś w Polsce już otrzymał prywatnie lub ze sklepu ?
Jeśli ktoś otrzymał to czy podzieli się wrażeniami z rozgrywki
Jeśli ktoś otrzymał to czy podzieli się wrażeniami z rozgrywki
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Re: Dark Souls - gra planszowa
Prywatnie trochę osób już na pewno otrzymało. Czekam na okazję, żeby się dołączyć do kogoś w okolicy na partię Sklepowo chyba nikt do tej pory nie otrzymał, sam czekam aż coś się ruszy w Xjoyu.
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
- Lokalizacja: Łaziska Górne
- Has thanked: 4 times
Re: Dark Souls - gra planszowa
Moje ogólne wrażenia są bardzo zbliżone do tych, które w swojej recenzji przedstawił Vasel.olsszak pisze:Ktoś w Polsce już otrzymał prywatnie lub ze sklepu ?
Jeśli ktoś otrzymał to czy podzieli się wrażeniami z rozgrywki
To co mi się w grze podoba to walka z bossem, ale tylko pod warunkiem, że jest się do niej odpowiednio przygotowanym. Żeby się przygotować, trzeba jednak walczyć w normalnych pomieszczeniach, a to jest... potwornie nudne... Już w trzecim pomieszczeniu była widać jak bardzo reszta gry będzie schematyczna i monotonna.
Jestem w stanie sobie wyobrazić, że jeszcze zagram w DS przy okazji jakiegoś piwka, gdzie DS będzie tylko dodatkiem do spotkania. W innych przypadkach będę to omijał
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Dark Souls - gra planszowa
Ja dziś rano otrzymałem 1 egzemplarz z 6 zamawianych na sklep. Wygląda na to, że będą to wysyłać po jedym egzemplarzu
-
- Posty: 1818
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 36 times
Re: Dark Souls - gra planszowa
I do kogo wyślesz najpierw ?adikom5777 pisze:Ja dziś rano otrzymałem 1 egzemplarz z 6 zamawianych na sklep. Wygląda na to, że będą to wysyłać po jedym egzemplarzu
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Re: Dark Souls - gra planszowa
To mnie teraz zmartwiłeś. Swój egzemplarz zamawiałem za pośrednictwem mepel.pl - mam nadzieję, że otrzymają komplet zamówionych egzemplarzy, w przeciwnym wypadku sytuacja zrobi się już mocno nieśmieszna, biorąc pod uwagę co SFG już wyprawia z tą wysyłką.adikom5777 pisze:Ja dziś rano otrzymałem 1 egzemplarz z 6 zamawianych na sklep. Wygląda na to, że będą to wysyłać po jedym egzemplarzu
Re: Dark Souls - gra planszowa
Ja dostałem jeszcze w maju I nawet mi już zdążyli dosłać figurkę która się mi złamała.Ascalogan pisze:Moje ogólne wrażenia są bardzo zbliżone do tych, które w swojej recenzji przedstawił Vasel.olsszak pisze:Ktoś w Polsce już otrzymał prywatnie lub ze sklepu ?
Jeśli ktoś otrzymał to czy podzieli się wrażeniami z rozgrywki
To co mi się w grze podoba to walka z bossem, ale tylko pod warunkiem, że jest się do niej odpowiednio przygotowanym. Żeby się przygotować, trzeba jednak walczyć w normalnych pomieszczeniach, a to jest... potwornie nudne... Już w trzecim pomieszczeniu była widać jak bardzo reszta gry będzie schematyczna i monotonna.
Jestem w stanie sobie wyobrazić, że jeszcze zagram w DS przy okazji jakiegoś piwka, gdzie DS będzie tylko dodatkiem do spotkania. W innych przypadkach będę to omijał
Tak, kolega Ascalogan opisuje wrażenia po grze którą mieliśmy okazje rozegrać razem.
W dużej części się zgadzam z jego zdaniem, aczkolwiek rozegrałem trochę partii solo i mnie osobiście aż tak bardzo nie nudzi walka w pokojach. Bardziej przerażający jest fakt czy trafi Ci się coś dobrego zanim dojdziesz do bossa... Raz wylosujesz fajny sprzęt, idziesz i mordujesz, a za drugim razem nic Ci nie siądzie i jest ciężko.
Tryb kampanii tylko dla prawdziwych masochistów... Ten kto to wymyślił chyba ma nie równo pod sufitem...
Odpowiem chętnie na pytania jak ktoś ma. I jeśli ktoś jest z okolic Katowic to mogę przytachać mój egzemplarz do Ludiversum.
-
- Posty: 1818
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 36 times
Re: Dark Souls - gra planszowa
Mógłbyś coś więcej powiedzieć o tym trybie kampanii?grom44 pisze:
Tryb kampanii tylko dla prawdziwych masochistów... Ten kto to wymyślił chyba ma nie równo pod sufitem...
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Re: Dark Souls - gra planszowa
W kwestii losowości ekwipunku widziałem, że ktoś opracował fajny pakiet alternatywnych zasad, które lekko modyfikują kupno sprzętu i zdobywanie dusz - nie pamiętam czy widziałem to na bgg czy wśród komentarzy na ks, jak ktoś zainteresowany to mogę później znaleźć...grom44 pisze:Ja dostałem jeszcze w maju I nawet mi już zdążyli dosłać figurkę która się mi złamała.Ascalogan pisze:Moje ogólne wrażenia są bardzo zbliżone do tych, które w swojej recenzji przedstawił Vasel.olsszak pisze:Ktoś w Polsce już otrzymał prywatnie lub ze sklepu ?
Jeśli ktoś otrzymał to czy podzieli się wrażeniami z rozgrywki
To co mi się w grze podoba to walka z bossem, ale tylko pod warunkiem, że jest się do niej odpowiednio przygotowanym. Żeby się przygotować, trzeba jednak walczyć w normalnych pomieszczeniach, a to jest... potwornie nudne... Już w trzecim pomieszczeniu była widać jak bardzo reszta gry będzie schematyczna i monotonna.
Jestem w stanie sobie wyobrazić, że jeszcze zagram w DS przy okazji jakiegoś piwka, gdzie DS będzie tylko dodatkiem do spotkania. W innych przypadkach będę to omijał
Tak, kolega Ascalogan opisuje wrażenia po grze którą mieliśmy okazje rozegrać razem.
W dużej części się zgadzam z jego zdaniem, aczkolwiek rozegrałem trochę partii solo i mnie osobiście aż tak bardzo nie nudzi walka w pokojach. Bardziej przerażający jest fakt czy trafi Ci się coś dobrego zanim dojdziesz do bossa... Raz wylosujesz fajny sprzęt, idziesz i mordujesz, a za drugim razem nic Ci nie siądzie i jest ciężko.
Tryb kampanii tylko dla prawdziwych masochistów... Ten kto to wymyślił chyba ma nie równo pod sufitem...
Odpowiem chętnie na pytania jak ktoś ma. I jeśli ktoś jest z okolic Katowic to mogę przytachać mój egzemplarz do Ludiversum.
Re: Dark Souls - gra planszowa
Gra jest tak zrobiona, jak zapewne wiesz że masz określoną liczbę resetów gry/śmierci która to spadając do zera powoduje naszą porażkę. Jest zależna od liczby graczy. I jak zapewne wiesz awans na torze poszczególnych umiejętności kosztuje dusze.olsszak pisze:Mógłbyś coś więcej powiedzieć o tym trybie kampanii?grom44 pisze:
Tryb kampanii tylko dla prawdziwych masochistów... Ten kto to wymyślił chyba ma nie równo pod sufitem...
Ale żeby nie było za łatwo to ktoś wpadł na pomysł żeby tą liczbę w kampanii zwiększyć koszt awansu 2x, a w dodatku dusze możesz wydawać aby dokupywać liczbę możliwych resetów i się robi nieskończona pętla...
I jeszcze jedno boli trochę jak się postarać to po zabiciu bossa można dostać zero dusz co jest nieporozumieniem...
-
- Posty: 1818
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 36 times
Re: Dark Souls - gra planszowa
Podeślij link:)mmag pisze: W kwestii losowości ekwipunku widziałem, że ktoś opracował fajny pakiet alternatywnych zasad, które lekko modyfikują kupno sprzętu i zdobywanie dusz - nie pamiętam czy widziałem to na bgg czy wśród komentarzy na ks, jak ktoś zainteresowany to mogę później znaleźć...
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- Deem
- Posty: 1213
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 363 times
- Been thanked: 250 times
Re: Dark Souls - gra planszowa
Słowem wstępu: można mnie określić mianem konsolowego Casual Dark Souls Gamera: skończyłem wszystkie trzy części; sporo grindowałem; nigdy nie przeszedłem gry bez rozwijania postaci; zawsze jest szansa, że zginę w walce z dowolnym przeciwnikiem (może z wyjątkiem tych najbardziej podstawowych); uwielbiam klimat, oszczędny sposób podania fabuły i to, że system umożliwia uczenie się poszczególnych starć.
W planszówkę grałem do tej pory trzykrotnie w „vanilla version” jak twórcy przykazali, ale za każdym razem tylko do minibossa włącznie (raz pokonany Gargulec, ale na scheatowanej talii przedmiotów, jedna porażka i jedno zwycięstwo z Wing Knightem).
Mechanika jest banalnie prosta, a rozwój postaci opiera się jedynie na dostępie do lepszego sprzętu, który z kolei daje lepsze kości i kilka rodzajów buffów (typu trucizna, krwawienie, atak magiczny etc.). Fajnie rozwiązane jest AI przeciwników - szybko ogarnia się jego automatyzm i daje pole do pokombinowania z poszczególnymi encounterami. Kombinowaniu zdecydowanie sprzyja gra więcej niż jednym bohaterem (nawet solo), ponieważ istotne jest odpowiednie ustawianie się, wypychanie z pól, rozejście w odpowiednim momencie. Nie mam problemu z tym, że walki nie są deterministyczne i zawsze zostanie element losowy w postaci kości. Dla mnie to odwzorowanie manualnych błędów gracza; czasami uderzysz nie z tej strony, a czasami wykonasz spóźniony unik i klops.
Brakuje mi: skalowania obrażeń broni wraz z rozwojem statów postaci; dłuższych walk z bossami (ale może to przypadłość minibossów), aby poznawanie układu ich talii było użyteczniejsze; możliwości wyboru przedmiotów, kupowanych u kowala; postaci czarującej i nastawionej na walkę dystansową (ale to naprawi druga fala).
Otrzymaliśmy śliczny, klimatyczny szkielet gry, który wymaga samodzielnego rozbudowania. Sam nigdy nie „hołmrulowałem” gier (z wyjątkiem Drakuli i Gilotyny, w których podarłem po jednej kretyńskiej karcie ), ale z DS zdecydowanie spróbuję. Na bgg już jest sporo modów, część wydumanych, ale kilka bardzo prostych i wyglądających na sensowne (mam zamiar przez kilka najbliższych gier skorzystać z tego https://boardgamegeek.com/thread/178669 ... sed/page/1 oraz tego https://boardgamegeek.com/thread/177259 ... -rulesheet)
DS:TBG jest bardzo dobrym (najwierniejszym z jakim się spotkałem) przeniesieniem idei gry konsolowej na planszę. Jestem zachwycony planszówką, jako narzędziem emulującym pierwowzór. Rozumiem jednocześnie, że osoby, które nie grały w cyfrowe Soulsy oraz wymiatacze, którzy wykonują „Soul level 1 runs” będą zawiedzeni. Pierwsi, ponieważ bez znajomości tego klimatu i gotowości na grind, dostaną tylko średniej klasy dungeon crawlera, a drudzy będą mieli za małe poczucie kontroli nad starciami.
BTW gdyby ktoś chciał sprzedać pierwszą cześć Dark Souls na PS3 lub X360, to proszę o info na priv
W planszówkę grałem do tej pory trzykrotnie w „vanilla version” jak twórcy przykazali, ale za każdym razem tylko do minibossa włącznie (raz pokonany Gargulec, ale na scheatowanej talii przedmiotów, jedna porażka i jedno zwycięstwo z Wing Knightem).
Mechanika jest banalnie prosta, a rozwój postaci opiera się jedynie na dostępie do lepszego sprzętu, który z kolei daje lepsze kości i kilka rodzajów buffów (typu trucizna, krwawienie, atak magiczny etc.). Fajnie rozwiązane jest AI przeciwników - szybko ogarnia się jego automatyzm i daje pole do pokombinowania z poszczególnymi encounterami. Kombinowaniu zdecydowanie sprzyja gra więcej niż jednym bohaterem (nawet solo), ponieważ istotne jest odpowiednie ustawianie się, wypychanie z pól, rozejście w odpowiednim momencie. Nie mam problemu z tym, że walki nie są deterministyczne i zawsze zostanie element losowy w postaci kości. Dla mnie to odwzorowanie manualnych błędów gracza; czasami uderzysz nie z tej strony, a czasami wykonasz spóźniony unik i klops.
Brakuje mi: skalowania obrażeń broni wraz z rozwojem statów postaci; dłuższych walk z bossami (ale może to przypadłość minibossów), aby poznawanie układu ich talii było użyteczniejsze; możliwości wyboru przedmiotów, kupowanych u kowala; postaci czarującej i nastawionej na walkę dystansową (ale to naprawi druga fala).
Otrzymaliśmy śliczny, klimatyczny szkielet gry, który wymaga samodzielnego rozbudowania. Sam nigdy nie „hołmrulowałem” gier (z wyjątkiem Drakuli i Gilotyny, w których podarłem po jednej kretyńskiej karcie ), ale z DS zdecydowanie spróbuję. Na bgg już jest sporo modów, część wydumanych, ale kilka bardzo prostych i wyglądających na sensowne (mam zamiar przez kilka najbliższych gier skorzystać z tego https://boardgamegeek.com/thread/178669 ... sed/page/1 oraz tego https://boardgamegeek.com/thread/177259 ... -rulesheet)
DS:TBG jest bardzo dobrym (najwierniejszym z jakim się spotkałem) przeniesieniem idei gry konsolowej na planszę. Jestem zachwycony planszówką, jako narzędziem emulującym pierwowzór. Rozumiem jednocześnie, że osoby, które nie grały w cyfrowe Soulsy oraz wymiatacze, którzy wykonują „Soul level 1 runs” będą zawiedzeni. Pierwsi, ponieważ bez znajomości tego klimatu i gotowości na grind, dostaną tylko średniej klasy dungeon crawlera, a drudzy będą mieli za małe poczucie kontroli nad starciami.
BTW gdyby ktoś chciał sprzedać pierwszą cześć Dark Souls na PS3 lub X360, to proszę o info na priv
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Re: Dark Souls - gra planszowa
W grę jeszcze nie grałem (dzięki SFG!) ale z czego ogarnąłem - zapowiada się ona na swoistego planszówkowego sandboxa, w którym otrzymujemy bazę - może nieco nawet zbyt prostą i ubogą, ale za to możliwą w banalny sposób do rozwinięcia, modyfikacji i dopasowywania według swojego widzimisię - świadczy o tym chociażby ilość alternatywnych/dodatkowych zasad, nieoficjalnych bossów itp. które już wyszły i które tworzą gracze. Sam mam zamiar pokombinować w przyszłości i wprowadzić do gry potwory z Mythic Battles: Pantheon
Z prostszych do zaimplementowania i ponoć fajnie wpływających na grywalność modyfikacji:
Z prostszych do zaimplementowania i ponoć fajnie wpływających na grywalność modyfikacji:
Spoiler:
Re: Dark Souls - gra planszowa
@mmag mam nadzieje, że znajdą się na świecie odpowiednio zbzikowani gracze, którzy zaimplementują potwory z LoH i Massive Darkness
BTW czy osoby które otrzymały już grę mogą podzielić się informacją jaki kurier im ją dostarczył? Może tak jak w przypadku Skandynawów (vide komentarze pod kampanią) trzeba podzwonić dopytać się czy paczka przypadkiem nie leży gdzieś na magazynie i czeka na jakąś reakcję ze strony SFG lub odbiorcy?
BTW czy osoby które otrzymały już grę mogą podzielić się informacją jaki kurier im ją dostarczył? Może tak jak w przypadku Skandynawów (vide komentarze pod kampanią) trzeba podzwonić dopytać się czy paczka przypadkiem nie leży gdzieś na magazynie i czeka na jakąś reakcję ze strony SFG lub odbiorcy?
-
- Posty: 1818
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 36 times
Dark Souls - gra planszowa
Zdjęcia i parę słów (NIE RECENZJA) z rozgrywki w Dark Souls, która odbywała się na przestrzeni ostatnich czterech dni. Dodam, że nie grałem w grę komputerową, wiec patrzę czysto z punktu widzenia kogoś kto lubi planszówki i szuka jakichś interesujących tytułów. Dodam, że to pierwsze wrażenia i tylko po podstawce.
Grałem solo, kierując Zabójcą i Wojownikiem. W sumie zagrałem jakieś 20 spotkań i 4 walki z bossami (jedna z minibossem i trzy z bossem).
Muszę powiedzieć, że jestem zachwycony tà grą. Nie rozkładałem nic innego w tym czasie (nie miałem więcej niż 2-3 godzinki dziennie na granie), ale tez nie chciałem w sumie Na pewno będą też osoby, którym gra się nie spodoba.
Trzeba nastawić się na:
1) Powtarzalność spotkań (karty spotkań są takie same dopóki nie pokonasz mini bossa i potem podobnie jest przy bossie. Jednak myśle, że z czasem można zrobić jakiś HOuse Rule)
2) konieczność podpakowywania postaci poprzez odbywanie kolejnych spotkań (nawet jeśli nie zginiesz możesz odświeżyć planszę poprzez odpoczynek przy ognisku)
3) Talia skarbów - dużo zależy od tego co i kiedy Ci się wylosuje (tutaj na bgg polecają ciągnąć dwie karty zamiast jednej a druga na "discard")
4) losowość (kostki, i wszystko jasne)
5) przy bossach dużo zależy od tego jakie karty zachowań wypisujesz do decku i potem do "heat up" - ja mam wrażenie, że miałem szczęście z doborem kart i z ich kolejnością, w finałowej walce zdarzyły się 3 puste przebiegi bossa (bez ataku na moich bohaterów)
Ogólnie podobało mi się ekwipowanie postaci, poszukiwanie najbardziej efektywnych buildów (budujących pule kości ataku i obrony czy uniku, ale także odporności na jakieś efekty itp.) a także walczenie o podniesienie statystyk, aby móc je włożyć. Trzeba myśleć o parę ruchów na przód. Zarządzać tym kto dostanie ciosy, patrząc z punktu widzenia szans ma unik czy blok/odporność, a także ile komu zostało życia/wytrzymałości (maksymalnie 10 punktów w sumie - 10-ty zabija). Kombinowanie jak tutaj się ruszyć, aby ustawić się do ataku na słabszy łuk (arc) bossa (dostajemy wtedy dodatków kostkę ataku). Odmianą (miłą) było poruszanie się po punktach (nods).
Z minusów przy dużej ilości grindowania to moim zdaniem szybko powstanie potrzeba dodania nowych gruntów (minionów, najsłabszych wrogów). Osoby z KS nie odczują tego jak przyjdą SG, ale pozostałych może to po jakimś czasie zaboleć. Bossów i mini bossów mając na uwadze wysoka śmiertelność to jest i bez dodatków wystarczająco na długo. O problemie przy braku szczęścia w dociągu skarbów już wspomniałem wyżej. Ogólnie mam wrażenie, że gra jest dobra, ale czytając BGG widzę tyle fajnych koncepcji, o których twórcy nie pomyśleli, że czasem ma się poczucie, że mogli się nad niektórymi ze wskazanych rzeczy pochylić od razu. Na ten moment muszę więcej pograć, aby zobaczyć co jeszcze mogę napisać "in minus" o samej grze.
Natomiast dodam jeszcze pare uwag ogólnych:
1) pudełko po wyciśnięciu tokenów i włożeniu kart w koszulki jest zbyt małe. Moim zdaniem brakuje z 1-1,5 cm głębokości.
2) karty są odrobine zbyt miękkie jak na mój gust- włożyłem je w arcane tinmen (małe) i ultra pro Deck protector (duże)
3) uważajcie na wyciskanie "kwadracików" z plansz bohaterów - niektóre są niedocięte i można sobie zniszczyć planszę. Ja docinałem nożykiem OLFA, ale i tak niektóre miejsca były katorgą.
Na pewno jest przynajmniej kilka rzeczy, które bede chciał zmienić (podkręcić w zasadach na bazie postów z BGG), ale na razie pogram jeszcze w wersję Vanilla plus zmodyfikowany dociąg z decku.
Reasumując, jestem mega pozytywnie zaskoczony (spodziewałem się, że grę sprzedam po kilku partiach) i czekam na powrót z zesłania, aby zagrać w większej liczbie osób
Grałem solo, kierując Zabójcą i Wojownikiem. W sumie zagrałem jakieś 20 spotkań i 4 walki z bossami (jedna z minibossem i trzy z bossem).
Muszę powiedzieć, że jestem zachwycony tà grą. Nie rozkładałem nic innego w tym czasie (nie miałem więcej niż 2-3 godzinki dziennie na granie), ale tez nie chciałem w sumie Na pewno będą też osoby, którym gra się nie spodoba.
Trzeba nastawić się na:
1) Powtarzalność spotkań (karty spotkań są takie same dopóki nie pokonasz mini bossa i potem podobnie jest przy bossie. Jednak myśle, że z czasem można zrobić jakiś HOuse Rule)
2) konieczność podpakowywania postaci poprzez odbywanie kolejnych spotkań (nawet jeśli nie zginiesz możesz odświeżyć planszę poprzez odpoczynek przy ognisku)
3) Talia skarbów - dużo zależy od tego co i kiedy Ci się wylosuje (tutaj na bgg polecają ciągnąć dwie karty zamiast jednej a druga na "discard")
4) losowość (kostki, i wszystko jasne)
5) przy bossach dużo zależy od tego jakie karty zachowań wypisujesz do decku i potem do "heat up" - ja mam wrażenie, że miałem szczęście z doborem kart i z ich kolejnością, w finałowej walce zdarzyły się 3 puste przebiegi bossa (bez ataku na moich bohaterów)
Ogólnie podobało mi się ekwipowanie postaci, poszukiwanie najbardziej efektywnych buildów (budujących pule kości ataku i obrony czy uniku, ale także odporności na jakieś efekty itp.) a także walczenie o podniesienie statystyk, aby móc je włożyć. Trzeba myśleć o parę ruchów na przód. Zarządzać tym kto dostanie ciosy, patrząc z punktu widzenia szans ma unik czy blok/odporność, a także ile komu zostało życia/wytrzymałości (maksymalnie 10 punktów w sumie - 10-ty zabija). Kombinowanie jak tutaj się ruszyć, aby ustawić się do ataku na słabszy łuk (arc) bossa (dostajemy wtedy dodatków kostkę ataku). Odmianą (miłą) było poruszanie się po punktach (nods).
Z minusów przy dużej ilości grindowania to moim zdaniem szybko powstanie potrzeba dodania nowych gruntów (minionów, najsłabszych wrogów). Osoby z KS nie odczują tego jak przyjdą SG, ale pozostałych może to po jakimś czasie zaboleć. Bossów i mini bossów mając na uwadze wysoka śmiertelność to jest i bez dodatków wystarczająco na długo. O problemie przy braku szczęścia w dociągu skarbów już wspomniałem wyżej. Ogólnie mam wrażenie, że gra jest dobra, ale czytając BGG widzę tyle fajnych koncepcji, o których twórcy nie pomyśleli, że czasem ma się poczucie, że mogli się nad niektórymi ze wskazanych rzeczy pochylić od razu. Na ten moment muszę więcej pograć, aby zobaczyć co jeszcze mogę napisać "in minus" o samej grze.
Natomiast dodam jeszcze pare uwag ogólnych:
1) pudełko po wyciśnięciu tokenów i włożeniu kart w koszulki jest zbyt małe. Moim zdaniem brakuje z 1-1,5 cm głębokości.
2) karty są odrobine zbyt miękkie jak na mój gust- włożyłem je w arcane tinmen (małe) i ultra pro Deck protector (duże)
3) uważajcie na wyciskanie "kwadracików" z plansz bohaterów - niektóre są niedocięte i można sobie zniszczyć planszę. Ja docinałem nożykiem OLFA, ale i tak niektóre miejsca były katorgą.
Na pewno jest przynajmniej kilka rzeczy, które bede chciał zmienić (podkręcić w zasadach na bazie postów z BGG), ale na razie pogram jeszcze w wersję Vanilla plus zmodyfikowany dociąg z decku.
Reasumując, jestem mega pozytywnie zaskoczony (spodziewałem się, że grę sprzedam po kilku partiach) i czekam na powrót z zesłania, aby zagrać w większej liczbie osób
Spoiler:
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
-
- Posty: 1818
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 36 times
Re: Dark Souls - gra planszowa
Czy ktoś brał jakichś mega bossów ? Jeśli tak to jakich i dlaczego?
Znalazłem taki temat na bgg:
https://boardgamegeek.com/article/24593456#24593456
Dodatkowo czy ktoś brał Tile set i czy ten dodatek ma sens oprócz rozgrywek z wykorzystaniem Iron Keep i Darkroot basin?
Pozdrawiam
Znalazłem taki temat na bgg:
https://boardgamegeek.com/article/24593456#24593456
Dodatkowo czy ktoś brał Tile set i czy ten dodatek ma sens oprócz rozgrywek z wykorzystaniem Iron Keep i Darkroot basin?
Pozdrawiam
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 28 sty 2015, 12:17
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 3 times
Re: Dark Souls - gra planszowa
A wiadomo, czy będzie można domawiać podstawki jeszcze..?mmag pisze:Jakby co to dzisiaj ma być otwarty ponownie na jakiś czas pledge manager, w razie jakby ktoś chciał dobrać jeszcze jakieś dodatki itd.
Re: Dark Souls - gra planszowa
Nie ,nie będzie można. Przewijało się to w komentarzach i w ostatniej aktualizacji jest mowa o tym że podstawki można już zamówić tylko w sklepie.Porchpeople pisze:A wiadomo, czy będzie można domawiać podstawki jeszcze..?mmag pisze:Jakby co to dzisiaj ma być otwarty ponownie na jakiś czas pledge manager, w razie jakby ktoś chciał dobrać jeszcze jakieś dodatki itd.