Cry Havoc (G. Rodiek, M. Oracz, M. Walczak)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Cry Havoc

Post autor: buhaj »

Ja do 3 w nocy - wieczór gier (od 16.00 do 3.00 - Scythe, Blood Rage, Cry Havoc, Chromosome, Wsiaśc do pociagu Europa). Cry Havoc na 4 osoby. Kolejnośc: Trogi, Pielgrzymi, Maszyny, Ludzie. W tym miesiącu 8 rozgrywka. Gra - imo- jest świetna i posiada "głębię" którą trzeba zbadać by znaleźć przyjemnosc z rozgrywki i wiedziec jak dobrze grać. Odnosnie zdan, że sa utarte scieżki rozgrywki. Kilka pierwszy akcji - tak. Później każda moja gra była inna. Dodam, ze dwóch kolegów na początku też kręciło nosem a teraz domagają się tej gry. Jej po prostu trzeba dać szansę. Obecnie jest w moim top 10. We wczorajszych grach własnie Cry Havoc dostarczył nam najbardziej epickiej rozgrywki.
Kowal092
Posty: 6
Rejestracja: 25 kwie 2016, 15:44

Re: Cry Havoc

Post autor: Kowal092 »

Jako że bardzo mocno sledzilem ten wątek, jak również oglądałem mnóstwo recenzji cry havoc to można powiedzieć że dokonałem świadomego zakupu, mimo oczywistych wątpliwości uznałem że jest to jedna z tych gier które trzeba sprawdzić samemu. Dla ludzi wahajacych się muszę przyznać że podtrzymuje te słowa. Co tu dużo gadać gra mnie urzekła, wczoraj zagrane dwie pierwsze partie (2 osoby), ludzie vs maszyny, nie zauważyłem jakichś wielkich problemów z balansem, fakt w pierwszej rozgrywce ludzie zmiazdzyli maszyny ale zrzucam winę na pierwszą rozgrywkę oraz problemy z instrukcją (nawet FAQ niewiele pomoglo). Za to druga rozgrywka już zdecydowanie na korzyść maszyn, gdy te skurczybyki się rozwiną to bardzo ciężko je zatrzymać. Nie będę pisał wszelkich plusów i minusów bo to już w większości bardzo fajnie zostało opisane wcześniej, powiem tylko że rozumiem ludzi których ta gra odrzuca, ale osobiście nie moge się doczekać kolejnych partii w większym składzie, albo wypróbowania innych ras. Ze swojej strony grę polecam i mam nadzieję że przynajmniej w najbliższym czasie będzie to u mnie częsty gość na stole.
Hazegiant
Posty: 238
Rejestracja: 23 sie 2016, 23:39
Has thanked: 35 times
Been thanked: 35 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Hazegiant »

Gra na 3+ graczy tylko zyskuje :) Najlepsza jest definitywnie na 4.
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Cry Havoc

Post autor: buhaj »

Potwierdzam. Na 4 graczy gra jest świetna. Na dwóch jest bardzo dobra a na trzech dobra. W tym miesiącu zagrałem w nią dotychczas (szykuje się jeszcze na dzisiaj) 11 razy. Dwa razy na 2 osoby (raz wygrały maszyny, raz pielgrzymi), 6 razy na 4 osoby (2x trogi, 2x pielgrzymi, 1xmaszyny, 1x ludzie) i 3 razy na 3 osoby (wszystkie wygrane to ludzie).
StanleyStone
Posty: 239
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Cry Havoc

Post autor: StanleyStone »

A ja mam jeszcze jedno pytanie. Nie tyle czy gra jest regrywalna, ale jak bardzo jest regrywalna? Czy ktoś z posiadaczy mógłby ją zestawić z innymi cięższymi grami? Przykładowa Gra o Tron znudziła mi się po około 20 rozgrywkach, ale o ile Sid Meier's Civilization: Gra Planszowa nie wywołuje aż tak silnych emocji jak na początku, to po 40 partiach wciąż mam ochotę w nią grać. Chodzi mi o to, czy gra jest statyczna czy też wraz z rozwojem zyskuje a mnogość opcji nie pozwala się nią nudzić?
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1136
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 48 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

My po ok. 25-30 rozgrywkach powiedzieliśmy pas póki co. Każdy znalazł sobie jedną lub dwie ulubione frakcje i nimi gra, a jedyną zmienną są skille, których kombinacje mamy już praktycznie ograne. Z uwagi na stały setup gry przez pierwsze 2 rundy praktycznie wyglądała identycznie za każdym razem. Później zaczyna się mięsko, ale chyba nie na tyle żeby zachęcić do kolejnej gry po x partiach. Czekamy na świeżość dodatku i wrócimy na bank. :)
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

StanleyStone pisze:A ja mam jeszcze jedno pytanie. Nie tyle czy gra jest regrywalna, ale jak bardzo jest regrywalna? Czy ktoś z posiadaczy mógłby ją zestawić z innymi cięższymi grami? Chodzi mi o to, czy gra jest statyczna czy też wraz z rozwojem zyskuje a mnogość opcji nie pozwala się nią nudzić?
regrywalność Cry Havoc jest związana z asymetrycznością frakcji i innym stylem gry każdą z nich, dodatkowo dochodzą kwestie związane z budynkami. Trzeba paru partii każdą z frakcji by dobrze je opanować, co daje więcej różnorodności niż w GoT. Jednak Cry Havoc to strategia z naciskiem na walke a nie 4X jak Civilizacja, gdzie chociażby mapa modyfikuje przebieg gry, dlatego moim zdaniem jej regrywalność plansuje się pomiędzy Got a Civką. Zgodzę się z Ariser, iż dodatek zwiększy regrywalność.
StanleyStone
Posty: 239
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Cry Havoc

Post autor: StanleyStone »

Dzięki za odpowiedź. A mógłby ktoś zestawić regrywalność tej gry z Blood Ragem?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

StanleyStone pisze:Dzięki za odpowiedź. A mógłby ktoś zestawić regrywalność tej gry z Blood Ragem?
W obu grach mapa jest niezmienna (Blood Rage ma ciekawsze losowo rozmieszczane bonusy na mapie). W Blood Rage kazdy staruje na tych samych zasadach,bo klany są identyczne. Jednak w trakcie gry zdobywa sie rozne ulepszenia i potwory, zas ich dostepnosc nie zawsze jest taka sama (draft) w każdej grze. Z drugiej strony, jeśli pozostali gracze Ci pozwolą (nie zabiora kart) w Blood Rage dość łatwo powtarzac te same taktyki z gry na grę. W Cry Havoc z kolej gra inna frakcja wymusi sama z siebie inne podejście.
StanleyStone
Posty: 239
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Cry Havoc

Post autor: StanleyStone »

Dzięki jeszcze raz. No to pozostaje mi wstrzymać się z Cry Havociem do wyjścia dodatku. Może naiwnie, ale szukam gier, które nigdy mi się nie znudzą (Sid Meier's i BR jak na razie spełniają te kryteria).
ptf
Posty: 160
Rejestracja: 28 gru 2012, 00:13
Been thanked: 4 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ptf »

Zastanawiam się czy Cry Havoc jest dobrym pomysłem na prezent dla 11 latka, który:

uwielbia Gwiezdne Wojny
bardzo lubi i dobrze ogarnia Neuroshimę Hex (gra na tablecie)
czasem gra ze mną w Memoir'44
niespecjalnie zainteresował się Small World
podoba mu się Starcraft (jedynka) na PC
widok i stopień komplikacji Forbidden Stars był dla niego przytłaczający

Współgraczem będę ja + mam nadzieję jego koledzy. Dla siebie CH nie potrzebuję - mam Forbidden Stars :)
GoT, FS, SR, WH4OK:C
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

ptf pisze:Zastanawiam się czy Cry Havoc jest dobrym pomysłem na prezent dla 11 latka, który:

uwielbia Gwiezdne Wojny
widok i stopień komplikacji Forbidden Stars był dla niego przytłaczający

Współgraczem będę ja + mam nadzieję jego koledzy. Dla siebie CH nie potrzebuję - mam Forbidden Stars :)
predzej spodoba mu sie Star Wars Imperium Kontraatakuje (z tym, że to nie strategia).
dgd79
Posty: 93
Rejestracja: 10 maja 2014, 09:54
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Cry Havoc

Post autor: dgd79 »

Rocy7 pisze:
ptf pisze:Zastanawiam się czy Cry Havoc jest dobrym pomysłem na prezent dla 11 latka, który:

uwielbia Gwiezdne Wojny
widok i stopień komplikacji Forbidden Stars był dla niego przytłaczający

Współgraczem będę ja + mam nadzieję jego koledzy. Dla siebie CH nie potrzebuję - mam Forbidden Stars :)
predzej spodoba mu sie Star Wars Imperium Kontraatakuje (z tym, że to nie strategia).
+1
a do tego możesz być tym złym stopniując odpowiednio poziom rozgrywki, tak by dzieciaki miały fajną zabawę :wink:
ptf
Posty: 160
Rejestracja: 28 gru 2012, 00:13
Been thanked: 4 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ptf »

Ok thx problem z prezentem się rozwiązał, będzie to jednak coś nieplanszówkowego. W Star Wars Imperial Assault nie chcę wchodzić bez testowania, za droga zabawa. W sumie kupowanie Cry Havoc w ciemno też nie jest najlepszym pomysłem. Mamy NHex i Memoir'44, w którym jest jeszcze sporo scenariuszy do rozegrania samą podstawką, więc nie ma ciśnienia.
GoT, FS, SR, WH4OK:C
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: piogar »

Kilka pytan:

1. Czy mozna przejsc przez region kontrolowany przez wroga, ale pozbawiony jednostek?
2. Czy samo przejscie przez region z pytania (1.) daje mozliwosc polozenia swojego zetonu kontroli? Czy zeby polozyc swoj zeton kontroli trzeba zakonczyc ruch jednostka na danym polu?
3. Czy mozna a) przechodzic przez region bitwy, w ktorym ma sie dwukrotna przewage LUB b) mozna go opuscic tylko jesli na poczatku akcji ruchu znajduje sie tam wiecej jednostek, niz dwukrotnosc figurek przeciwnika?

Jak zapatrujecie sie na skille ludzi zwiazane z dolozeniem znacznika kontroli na sasiednim regionie, nawet zawierajacym zetony trogow? Po wiekszej liczbie gier jest to OP, czy jednak nie?
Hazegiant
Posty: 238
Rejestracja: 23 sie 2016, 23:39
Has thanked: 35 times
Been thanked: 35 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Hazegiant »

ad.3 a) jestem pewien, że nie. Pole na którym jest bitwa jest jakby wyłączone z gry. Nie można tam wchodzić, budować etc
b) można, ale tylko nadmiarowymi jednostkami
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: piogar »

Hazegiant pisze:ad.3 a) jestem pewien, że nie. Pole na którym jest bitwa jest jakby wyłączone z gry. Nie można tam wchodzić, budować etc
b) można, ale tylko nadmiarowymi jednostkami
Rzeczywiscie tak to wyglada. Dodatkowo wycofywac jednostki moga tylko obroncy (zachowujac dwukrotnosc):
"The defending player may use a Movement Action on their turn to
leave a Battle Region. However, they may only Move Units out of
the Region in excess of twice the number of Units belonging to the
Attacker."
Awatar użytkownika
DeBOB
Posty: 74
Rejestracja: 30 maja 2012, 10:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Cry Havoc

Post autor: DeBOB »

piogar pisze: 1. Czy mozna przejsc przez region kontrolowany przez wroga, ale pozbawiony jednostek?
Oczywiście, że tak.
piogar pisze: 2. Czy samo przejscie przez region z pytania (1.) daje mozliwosc polozenia swojego zetonu kontroli? Czy zeby polozyc swoj zeton kontroli trzeba zakonczyc ruch jednostka na danym polu?
Wejście na pole z żetonem kontroli przeciwnika, nie bronione jakąkolwiek figurką (lub żetonem Troggów), wystarczy by przejąć nad nim kontrolę. Jeżeli masz jeszcze punkty ruchu do wydania, to możesz tą samą figurką (figurkami) pójść dalej.
piogar pisze: 3. Czy mozna a) przechodzic przez region bitwy, w ktorym ma sie dwukrotna przewage LUB b) mozna go opuscic tylko jesli na poczatku akcji ruchu znajduje sie tam wiecej jednostek, niz dwukrotnosc figurek przeciwnika?
a) nie można przechodzić przez region bitwy
b) region mogą opuścić figurki obrońcy, w ilości przekraczającej dwukrotność sił atakującego.
Czytając posty wyobraźcie sobie, że osoba je pisząca uśmiecha się do Was życzliwie, bez podtekstu.
- Merry

The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.
- Brandolini's law
Awatar użytkownika
niwgnip
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 50 times
Been thanked: 14 times

Re: Cry Havoc

Post autor: niwgnip »

DeBOB pisze:
piogar pisze: 2. Czy samo przejscie przez region z pytania (1.) daje mozliwosc polozenia swojego zetonu kontroli? Czy zeby polozyc swoj zeton kontroli trzeba zakonczyc ruch jednostka na danym polu?
Wejście na pole z żetonem kontroli przeciwnika, nie bronione jakąkolwiek figurką (lub żetonem Troggów), wystarczy by przejąć nad nim kontrolę. Jeżeli masz jeszcze punkty ruchu do wydania, to możesz tą samą figurką (figurkami) pójść dalej.

Z tego co pamiętam to żeby przejąć teren musisz mieć figurki na pustym terenie PO akcji ruchu. Czyli nie możesz biec jedna figurka przez puste tereny i pokolei je przejmować.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
DeBOB
Posty: 74
Rejestracja: 30 maja 2012, 10:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Cry Havoc

Post autor: DeBOB »

niwgnip pisze:
DeBOB pisze:
piogar pisze: 2. Czy samo przejscie przez region z pytania (1.) daje mozliwosc polozenia swojego zetonu kontroli? Czy zeby polozyc swoj zeton kontroli trzeba zakonczyc ruch jednostka na danym polu?
Wejście na pole z żetonem kontroli przeciwnika, nie bronione jakąkolwiek figurką (lub żetonem Troggów), wystarczy by przejąć nad nim kontrolę. Jeżeli masz jeszcze punkty ruchu do wydania, to możesz tą samą figurką (figurkami) pójść dalej.

Z tego co pamiętam to żeby przejąć teren musisz mieć figurki na pustym terenie PO akcji ruchu. Czyli nie możesz biec jedna figurka przez puste tereny i pokolei je przejmować.
Masz oczywiście rację. Str. 7 instrukcji "POD KONIEC AKCJI RUCHU WYKONAJ PONIŻSZE KROKI W PODANEJ KOLEJNOŚCI: [...] 3. Jeśli w Regionie znajdują się tylko twoje Oddziały, zyskujesz Kontrolę nad tym Regionem – połóż na nim swój żeton Kontroli."
Czyli, żeby przejąć kontrolę kilku (niestrzeżonych) rejonów podczas jednej akcji ruchu, należy pozostawiać po drodze przynajmniej po jednej jednostce.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1278
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 123 times
Been thanked: 193 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

piogar pisze:Kilka pytan:

1. Czy mozna przejsc przez region kontrolowany przez wroga, ale pozbawiony jednostek?
2. Czy samo przejscie przez region z pytania (1.) daje mozliwosc polozenia swojego zetonu kontroli? Czy zeby polozyc swoj zeton kontroli trzeba zakonczyc ruch jednostka na danym polu?
3. Czy mozna a) przechodzic przez region bitwy, w ktorym ma sie dwukrotna przewage LUB b) mozna go opuscic tylko jesli na poczatku akcji ruchu znajduje sie tam wiecej jednostek, niz dwukrotnosc figurek przeciwnika?

Jak zapatrujecie sie na skille ludzi zwiazane z dolozeniem znacznika kontroli na sasiednim regionie, nawet zawierajacym zetony trogow? Po wiekszej liczbie gier jest to OP, czy jednak nie?
Pytania i odpowiedzi są w odpowiednim dziale
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: piogar »

Dzieki, watpliwosci rozwiane.

A jak wrazenia po dluzszym czasie od premiery, jesli chodzi o skille ludzi w grze na 2/3 graczy? Zajmowanie terenu nawet ze znacznikiem Hpordy/Siedliska Trogow + mozliwosc punktowania za znaczniki sa na dluzsza mete OP czy nie?
buhaj
Posty: 1036
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów
Has thanked: 837 times
Been thanked: 498 times

Re: Cry Havoc

Post autor: buhaj »

piogar pisze:Dzieki, watpliwosci rozwiane.

A jak wrazenia po dluzszym czasie od premiery, jesli chodzi o skille ludzi w grze na 2/3 graczy? Zajmowanie terenu nawet ze znacznikiem Hpordy/Siedliska Trogow + mozliwosc punktowania za znaczniki sa na dluzsza mete OP czy nie?
Na 3 osoby to bardzo silna umiejętnośc, na 2 mozna sobie z tym spokojnie poradzić. Na 4 os. wiadomo. W ogóle ta gra najgorzej chodzi na 3 osoby. We dwóch zagram z przyjemnoscią a w 4 osoby z wielką przyjemnością :)
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Cry Havoc

Post autor: sqb1978 »

Ktoś wie co to za rozkazy? http://portalgames.pl/sklep/pl/cry-havo ... 322.p.html
Poprawione karty czy dodatek?
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2869
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Cry Havoc

Post autor: crsunik »

A nie karty promo z przedsprzedaży?
ODPOWIEDZ