A ja z kolei bardzo proszę o podrzucanie kolejnych linków i ignorowanie upierdliwych malkontentów.DREADNOUGHT2 pisze:Pattom nie spamuj FFG ma ludzi, którzy promują LCG za frajerów i nic im nie daje. Myślą, że to jest przyjemność pracować dla nich za darmo.
Jak sam pisałeś temat L5R LCG się przeniósł na chikangatsu forum.
Legend of the Five Rings: The Card Game LCG (B. Andres, E. Dahlman, N. French)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
+1Trolliszcze pisze:A ja z kolei bardzo proszę o podrzucanie kolejnych linków i ignorowanie upierdliwych malkontentów.DREADNOUGHT2 pisze:Pattom nie spamuj FFG ma ludzi, którzy promują LCG za frajerów i nic im nie daje. Myślą, że to jest przyjemność pracować dla nich za darmo.
Jak sam pisałeś temat L5R LCG się przeniósł na chikangatsu forum.
Tylko może z opisem kiedy np. o grze się mówi w ponad godzinnym filmiku :p
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Info z Hiszpani
http://www.fantasyflightgames.es/juegos ... _de_cartas
CONTENTS:
7 Stronghold cards, 17 Province cards, 117 Dinasty cards, 98 Conflict cards, 5 Personality cards, 20 condition tokens (honor state?), 2 reference cards, 40 Fate tokens, 50 Honor tokens, 1 Imperial Favor card, 1 Initial Player token, 2 Honor dials, 5 Ring tokens, 1 Learn to Play book.
http://www.fantasyflightgames.es/juegos ... _de_cartas
CONTENTS:
7 Stronghold cards, 17 Province cards, 117 Dinasty cards, 98 Conflict cards, 5 Personality cards, 20 condition tokens (honor state?), 2 reference cards, 40 Fate tokens, 50 Honor tokens, 1 Imperial Favor card, 1 Initial Player token, 2 Honor dials, 5 Ring tokens, 1 Learn to Play book.
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
- Lokalizacja: Festung Krakau
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 19 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Czyli 12/13 (15) kart per frakcja do danego decku + neutrale. Deckbuilding na coresecie i 1 cyklu bedzie pewnie bardzo ubogi ;/
ALe najbardziej zastanawia mnie watek ze tylko L2P GUide , bez drugiej ksiazeczki jak ostatnio ffg mialo na porzadku dziennym. Czyzby przejscie na tryb z destiny i malutka wkladka w grze a glowne zasady wraz z aktualnym faq/erratami na serwerach ffg ? ( i po paru tyg opoznienia spolszczone )
ALe najbardziej zastanawia mnie watek ze tylko L2P GUide , bez drugiej ksiazeczki jak ostatnio ffg mialo na porzadku dziennym. Czyzby przejscie na tryb z destiny i malutka wkladka w grze a glowne zasady wraz z aktualnym faq/erratami na serwerach ffg ? ( i po paru tyg opoznienia spolszczone )
- Markus
- Posty: 2447
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 550 times
- Been thanked: 271 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Czyli FFG nic się nie nauczyło. Zamiast ten pierwszy cykl dodatków wydać jako big boxa to rozciągają to w czasie na pół roku. Cóż, pierwsze 6-8 miesięcy istnienia gry na rynku to będą straszne NUDY. Na turniejach będą ciągle te same decki.aryss pisze:Czyli 12/13 (15) kart per frakcja do danego decku + neutrale. Deckbuilding na coresecie i 1 cyklu będzie pewnie bardzo ubogi ;/
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Pewnie tak, ale też nie wiemy jak dokładnie będzie z splashowaniem kart Dynasty. Pojawiły się spekuły, że te "5 Personalities" to mogą być bardziej elastyczne odpowiedniki Agend z AGoT.Markus pisze:Czyli FFG nic się nie nauczyło. Zamiast ten pierwszy cykl dodatków wydać jako big boxa to rozciągają to w czasie na pół roku. Cóż, pierwsze 6-8 miesięcy istnienia gry na rynku to będą straszne NUDY. Na turniejach będą ciągle te same decki.aryss pisze:Czyli 12/13 (15) kart per frakcja do danego decku + neutrale. Deckbuilding na coresecie i 1 cyklu będzie pewnie bardzo ubogi ;/
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Gdyby ktoś chciał grać w tą l5rgotową hybrydę i chciał się określić którym klanem najsympatyczniej będzie rozwlekał zwłoki swoich wrogów to jest taki psychotest
http://www.strangeassembly.com/legend-o ... -clan-am-i
Mnie oczywiście wyszedł Smok z lekkim odchyłem w stronę Jednorożca. Czyli wszystko jest na miejscu
http://www.strangeassembly.com/legend-o ... -clan-am-i
Mnie oczywiście wyszedł Smok z lekkim odchyłem w stronę Jednorożca. Czyli wszystko jest na miejscu
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
1000% Crab. I z wyboru, i z ankietyDarboh pisze:Gdyby ktoś chciał grać w tą l5rgotową hybrydę i chciał się określić którym klanem najsympatyczniej będzie rozwlekał zwłoki swoich wrogów to jest taki psychotest
http://www.strangeassembly.com/legend-o ... -clan-am-i
Mnie oczywiście wyszedł Smok z lekkim odchyłem w stronę Jednorożca. Czyli wszystko jest na miejscu
Planszówkowy maniak... :)
- Michał M
- Posty: 799
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Lion wyszedł
A propo CSów podwójnych/potrójnych. Czemu oni nie mogą zrobić extended version, gdzie będzie kart pod limit itp? Niech nalicza sobie nawet cenę jak za dwa core sety, ale na pewno sporo ludzi to kupi, mimo powiedzmy braku unikalnych duplikatów, więc wartość mniejsza? Ale pudło większe będzie Albo bardziej upchane. Jedyne co mnie zniechęca od zbierania tych wszystkich LCGów to właśnie jest ta rzecz GoTa bym kupił.. ale nie chcę kupować 3CSów, natomiast jednego dużego bym wziął bez wachania (nie chcę się tłumaczyć po co mi 3 raz ta sama gra i nie chcę 3 pudełek, których mi szkoda wyrzucić, bo jak będę sprzedawał to będzie ciężko). Bezsensu, tutaj pewno też zrezygnuję z tego powodu, AH i LotR i tak mi zaspamowały pudełkami półkę.
A propo CSów podwójnych/potrójnych. Czemu oni nie mogą zrobić extended version, gdzie będzie kart pod limit itp? Niech nalicza sobie nawet cenę jak za dwa core sety, ale na pewno sporo ludzi to kupi, mimo powiedzmy braku unikalnych duplikatów, więc wartość mniejsza? Ale pudło większe będzie Albo bardziej upchane. Jedyne co mnie zniechęca od zbierania tych wszystkich LCGów to właśnie jest ta rzecz GoTa bym kupił.. ale nie chcę kupować 3CSów, natomiast jednego dużego bym wziął bez wachania (nie chcę się tłumaczyć po co mi 3 raz ta sama gra i nie chcę 3 pudełek, których mi szkoda wyrzucić, bo jak będę sprzedawał to będzie ciężko). Bezsensu, tutaj pewno też zrezygnuję z tego powodu, AH i LotR i tak mi zaspamowały pudełkami półkę.
Rebel 6% (trójmiasto)
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
No to tak pokrótce jak to wygląda fabularnie:Michał M pisze:Skorpion, cokolwiek to znaczy.
Ogólnie świat Legendy to naprawdę ciekawe i głębokie uniwersum, jak na świat erpegowy przystało. Także skracając myślowo wiele rzeczy wiem że bluźnię
W telegraficznym skrócie. Cesarstwo zostało założone przez dziewięcioro Kami - półbogów, dzieci matki słońce i ojca księżyca. Hida, Akodo, Doji, Togashi, Shiba, Bayushi, Shinjo, Fu Leng i Hantei.
Hantei został cesarzem, a jego rodzeństwo utworzyło swoje klany aby służyć cesarzowi. Hantei powierzył każdemu z nich oddzielne zadanie w cesarstwie, wykorzystując ich naturalne zdolności, talenty i predyspozycje.
Klan Feniksa – potomkowie Shiby. Większość Feniksów to shugenja - kapłani-magowie, klan pacyfistycznych "naukowców - filozofów" zgłębiających tajniki żywiołów i magii. Jak kto ich wkurzy to potrafią pokazać czego się naumieli studiując przez lata księgi i żywioły.
Klan Kraba – potomkowie Hidy. Samurajowie tego klanu w większości oddają się obronie Muru Kaiu - wielkiego muru na południu krainy zbudowanego dla obrony przed plugastwem przychodzącym z południowych Krain Cienia. Co do Krabów - to wspaniali budowniczowie i wielcy wojownicy. Życie na murze w ciągłym zagrożeniu nauczyło ich że dobrymi manierami i etykietami dworskimi z demonami No-Oni nie wygrasz i specjalnie ich nie poważają. Za to lubią duże naginaty, tetsubo i inne fajne kaleczące zabawki.
Klan Lwa – potomkowie Akodo. Założyciel tego klanu spisał kodeks bushido - będący wytycznymi do postępowania dla każdego honorowego Samuraja. Klan Lwa dysponuje największą armią w Rokuganie, stanowiąc jej trzon. Posiadają najlepszych strategów w Cesarstwie a wojna to ich żywioł. Honorowa wojna
Klan Skorpiona – potomkowie Bayushi - Przedstawiciele tego klanu kryją twarze za maskami. Maski są tradycją nawiązującą do założyciela i symbolizują, że osobie za maską nie wolno ufać. Klan Skorpiona słynie z wspaniałych dyplomatów. Jest to klan szpiegów i cichych zabójców. Jeśli jest coś czego nikt nie powinien wiedzieć, bądź pewnien, że Skorpion się o tym dowie i upewni się, że wiesz, że on wie. Chodzą plotki, że mają kontakty z ninja, chociaż każde dziecko wie że ninja nie istnieją. Jak skorpion otwiera usta to po to aby kłamać
Klan Żurawia – potomkowie Doji. Klan dyplomatów, artystów i szermierzy. Pławiące się w bogactwie Żurawie, słynące z tych trzech rzeczy należą do najbardziej wpływowych w Rokuganie. Szlachetny klan, który jest najbliżej Cesarza. Armii jako takiej posiadają niewiele, bazują głównie na polityce i intrygach. Bardzo rozwinęli szkołę szermierczą i lubują się w pojedynkach.
Klan Jednorożca – Pod wodzą Kami Shinjo przedstawiciele ludu Ki-Rin (później nazwanego klanem Jednorożca) wyruszyli poza Rokugan by odkryć tajemnice świata. Po kilkuset latach nieobecności powrócili niemal jako zupełnie obcy. Dziś wciąż "nadrabiają zaległości" próbując dostosować się do kultury swoich dawnych braci. Ich atutem są przepiękne rumaki które przywieźli zza gór, posiadają więc w swoich szeregach wspaniałych jeźdźców. Wojskowo bazują na bardzo mobilnej kawalerii, w kontaktach handlowych poza Rokuganem i tajemniczych dziedzinach magii poznanych w odległych krainach.
Klan Smoka – potomkowie Togashiego. Uchodzą za najbardziej tajemniczy i zagadkowy z klanów. To tutaj narodziła się szkoła szermierki, której adepci walczą dwoma mieczami jednocześnie. Z tego klanu wywodzą się również mnisi Ise Zumi którzy pokrywają całe swoje ciało dziwnymi tatuażami. Krótko mówiąc medytują, zgłębiają tajniki umysłu i żywiołów, ćwiczą walkę (mnisi również) i szukają drogi do oświecenia (w wersji ccg warunek zwycięstwa na oświeceniu głównie do zrobienia był w tym klanie).
Na ostatek został nieszczęsny Fu Leng, który podczas upadku Kami z niebios miał pecha, wpadł w jakieś czeluście i rozpadliny gdzie spotkał się z największymi wynaturzeniami i najgorszym złem tego świata. Jakby było mało że ojciec Księżyc odgryzł mu rekę... Po set latach walki wydostał się z nich już jednak całkowicie nimi przesiąknięty. W wersji lcg klanu nie ma ale można się spodziewać frakcji Krainy Cienia, gdzie Fu Leng rządzi. Czyli wszelkiego rodzaju pomioty i wymioty atakujące od południa Cesarstwo, rozbijając się najczęściej o mur Kaiu. Ludzi także tu znajdziemy, bo w zwyczaju wielu samurajów są krucjaty do cienistej krainy, skąd wielu powrócić nie może, gdyż kraina cienia na nich swoje piętno odciska.
Piszę to w takiej formie żeby pewne rzeczy były bardziej zrozumiałe. Jak są karty postaci to nie są jakieś randomowe nazwiska, nazwy, tylko wszystko ładnie jest wpisane w fabułę... było. Typu - głównym rodem w klanie Smoka jest Togashi, ale są również pomniejsze rody typu Mirumoto (kensai czyli specjaliści od walki dwoma mieczami, stanowią trzon armii klanu), ród Agasha czyli alchemicy i shungenje, Kitsuki czyli głównie dyplomaci i dworzanie, itp itd.
Jako ciekawostek powiem że na samym finiszu cecega fabułowo było bardzo ciekawie. Odrzutki spaczone krainą cieni założyły pomniejszy klan Pająka, który pod przywódctwem Daigotsu pretendował do miana jednego z wielkich klanów. Siecią intryg, knowań i manipulacji Daigostu wywiną numer i doprowadził do uznania Pająków jako wielkiego klanu. W skrócie wywołał zadymę którą ugasił poświęcając się (w rzeczywistości ascendował) i ratując tym samym cesarzową. Szefem Pająków został jego syn Daigotsu Kanpeki, które kilka edycji później, idąc w ślady ojca w machinacjach i manipulacjach doprowadził do upadku dynastii Hanteii i sam zasiadł na tronie. A potem AEG sprzedało legende...
- Michał M
- Posty: 799
- Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Dzięki. To już wiem, że Skorpion dla mnie muahaha!
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Taki urok Rokuganu i erpega. Każdy klan posiada swoją "ścieżkę" czyli konkretną filozofię, etykę itp itd (np wg doktryny Bayushiego to co robią skorpiony wcale nie jest złe ), a ten test nie wziął się z dupy tylko właśnie fajnie ujmuje te zagadnienia odpowiadając na fundamentalne sprawy z perspektywy tych ścieżek.Michał M pisze:Dzięki. To już wiem, że Skorpion dla mnie muahaha!
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
No to Legendujemy po naszemu
http://galakta.pl/zapowiedz-legenda-pieciu-kregow/
http://galakta.pl/zapowiedz-legenda-pieciu-kregow/
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Tylko po co? Znów się ośmieszą.Darboh pisze:No to Legendujemy po naszemu
http://galakta.pl/zapowiedz-legenda-pieciu-kregow/
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Pewnie żebym mógł kupić polskie karty. Może to mają na myśli.pattom pisze:Tylko po co? Znów się ośmieszą.Darboh pisze:No to Legendujemy po naszemu
http://galakta.pl/zapowiedz-legenda-pieciu-kregow/
I jeszcze jedno pytanie, bo nie doczytałem nigdzie. Ile pudełek trzeba kupić do pełnej puli kart?
+ (BGG)
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Przez dwa pierwsze cykle...SeeM pisze:Pewnie żebym mógł kupić polskie karty. Może to mają na myśli.pattom pisze:Tylko po co? Znów się ośmieszą.Darboh pisze:No to Legendujemy po naszemu
http://galakta.pl/zapowiedz-legenda-pieciu-kregow/
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Jak myślicie, czy będzie się dało grać jednym coresetem, predefiniowanymi taliami bez budowania, tak jak się bierze gotową talię do Summoner Wars, na przykład? Pamietam że Netrunner był w ten sposób grywalny. Oczywiście chodzi mi o domową, casualową grę. Mój mąż niestety nie znosi deckbuildingu przed grą, a mnie temat i klimat tej gry bardzo się spodobał...
- Tyrek
- Posty: 664
- Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
- Lokalizacja: Lubin
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 151 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Patrząc na to co pokazują (ilość wzorów kart w CoreSet) spodziewam się rozkładu podobnego do tego, który był w AGoT LCG v2. Czyli na jednym Core Set da się zagrać, ale może ze dwie, trzy gry na poznanie zasad bo jest to typowe demo. Zupełnie inne doświadczenie niż w Netrunnerze, gdzie rozkład kart pozwalał na więcej zabawy.
Minimum do zabawy to będą 2 CS według mnie. Opcji na budowę talii na samych CS'ach będzie niewiele. Nie wrzucisz co najwyżej kilku wzorów z zakresu danego klanu (tak było w AGoT). Tak więc szybko i łatwo można zbudować talie do pogrania na bazie samych kart z podstawowej wersji. Pewną zmienną w tym procesie stanowić będą karty zapożyczane z innych klanów (za bambusy), ale do domowego grania można sobie to odpuścić i zbudować mono klany, z uzupełnieniem kilku neutrali (wydaje mi się, że 2xCS pozwoli na to). Wtedy wykorzystasz praktycznie całą pulę kart przeznaczoną dla konkretnego klanu.
Minimum do zabawy to będą 2 CS według mnie. Opcji na budowę talii na samych CS'ach będzie niewiele. Nie wrzucisz co najwyżej kilku wzorów z zakresu danego klanu (tak było w AGoT). Tak więc szybko i łatwo można zbudować talie do pogrania na bazie samych kart z podstawowej wersji. Pewną zmienną w tym procesie stanowić będą karty zapożyczane z innych klanów (za bambusy), ale do domowego grania można sobie to odpuścić i zbudować mono klany, z uzupełnieniem kilku neutrali (wydaje mi się, że 2xCS pozwoli na to). Wtedy wykorzystasz praktycznie całą pulę kart przeznaczoną dla konkretnego klanu.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG
Dzięki, brzmi zachęcająco.Tyrek pisze:Patrząc na to co pokazują (ilość wzorów kart w CoreSet) spodziewam się rozkładu podobnego do tego, który był w AGoT LCG v2. Czyli na jednym Core Set da się zagrać, ale może ze dwie, trzy gry na poznanie zasad bo jest to typowe demo. Zupełnie inne doświadczenie niż w Netrunnerze, gdzie rozkład kart pozwalał na więcej zabawy.
Minimum do zabawy to będą 2 CS według mnie. Opcji na budowę talii na samych CS'ach będzie niewiele. Nie wrzucisz co najwyżej kilku wzorów z zakresu danego klanu (tak było w AGoT). Tak więc szybko i łatwo można zbudować talie do pogrania na bazie samych kart z podstawowej wersji. Pewną zmienną w tym procesie stanowić będą karty zapożyczane z innych klanów (za bambusy), ale do domowego grania można sobie to odpuścić i zbudować mono klany, z uzupełnieniem kilku neutrali (wydaje mi się, że 2xCS pozwoli na to). Wtedy wykorzystasz praktycznie całą pulę kart przeznaczoną dla konkretnego klanu.
Rozumiem, że nie ma jeszcze żadnych filmików z gameplayami czy zasadami gry?