Legend of the Five Rings: The Card Game LCG (B. Andres, E. Dahlman, N. French)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: DEATHLOK »

kempy pisze:
DEATHLOK pisze: Myślę, że wydawca uznał, iż ludzi w GoT 2 było na tyle dużo, że część z nich będzie kupowała i to i to.
Myślę, że wydawca zrobił tak samo jak z każdym innym systemem LCG. Wiedząc że baza graczy dowolnego LCG się z czasem kurczy i po roku czy dwóch od premiery nie ma nowych graczy bo nikt nie chce inwestować w produkt gdzie trzeba wyłożyć 1500+ , oraz że sieroty po Podboju szukają czegoś nowego, wydał po prostu kolejny tytuł.
No niestety, powtarzałem to już z 10 razy na tym forum. Karty traca na wartości (bo są dodruki a nie ma rynku singli) a graczy może tylko ubywać bo rotacja jest za mało radykalna.

Ale w pełni się z Tobą nie zgodzę (tylko w 90%) , bo po roku akurat obserowałem, że byli nowi gracze i to nawet sporo. Mianowicie po około 12 miesiącach LCG już wyraźnie tanieją bo zaczynają odpadać poważni gracze. Można już wyhaczyć całą dotychczas wydaną kolekcje po około pół ceny. Po 2 latach z reguły system jest już w pełni na bocznym torze i nie ma "prostej zastępowalności graczy" te kolekcje gdzies/do kogoś się przeciez sprzedają ale graczy ubywa i ubywa (to w sumie jest ciekawe zjawisko - nie wiem czemu tak się dzieje).

Także żeby nie było offtopu odezwa :)
Jeżeli kogoś interesuje L5R (jeżeli lubiliście CCG to chyba lepiej jednak nie kupować :D ) to teraz wciąż jest dobry czas na zakup. Na jesień 2018 IMHO najpóżniej. Potem już raczej nie będzie sensu bo gra zacznie się powoli ale nieodwracalnie zwijać.
Oczywiście te moje rekomendacje bazują na poprzednich LCG, tu może wyglądać to trochę inaczej, ale obstawiałbym, że podobnie.
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: kamron6 »

Jeśli nie zradykalizują rotacji i nie zmienią systemu wydawania dodatków (by odpowiadał bardziej radykalnej rotacji) to są trzy opcje dla FFG w najbliższym czasie:
1) Przerwa i sprawdzenie czy gracze pozostaną przy obecnych LCGach (mało prawdopodobne, chyba że już nie wyrabiają), dobra opcja dla tych co chcą teraz wejść / lub już weszli, bo jest nadzieja że się poprawią w projektowaniu kart / będą płacili za dobre grafiki
2) LCG Koop/Solo - bo dużo osób na zachodzie i tak będzie grało we wszystko tego typu, pewnie coś z L5R albo SW, Androida, Betshady lub czegoś nowego jeśli kupili potajemnie, nie najgorsza opcja - może przynajmniej wyrobią się z istniejącymi LCGami.
3) LCG "Zwykły" - coś od Betshady lub coś nowego jeśli kupili potajemnie, to byłaby już oznaka że w ich LCGi można grać, ale nie ma co się wkręcać (najlepiej grać online), bo sami widzą że model jest zły, ale daje zarobić i tylko na tym im zależy

Co do porównania mechaniki GoTa i L5R:
1) GoT ma szybki setup oraz ploty na duży plus
2) GoT ma kilka małych mechanicznych słabości (choćby pierwszy z brzegu: przestarzały mulligan)
3) GoT jest niestety bardziej wyliczalny i mniej zaskakujący (mało grywalnych w czasie gry kart z ręki)
4) L5R wziął wiele dobrych pomysłów z innych gier i CCG np.: różne typy konfliktów i quasi-dominację, naprzemienne fazy, dwie talie
5) L5R ma głównie wbudowany reset (dość interesującą mechanikę ekonomii w tymże), W GoT masz resety różnorakie w kartach
6) GoT bywa dużo bardziej dynamiczny w całościowej skali (dobra runda / zagranie umie zgnieść przeciwnika, wynik gry często bywa znany wcześniej), w L5R jest to powolne przesuwanie się obu graczy do zwycięstwa, zazwyczaj "wbudowany reset" stonuje rozgrywkę na dłuższą metę, gry są zdecydowanie przeciętnie dłuższe, ale np. same konflikty czy zagrywanie kart jest bardziej dynamiczne / interesujące
7) Projektowanie kart: w obu przypadkach FFG daje ciała, choć w GoT nie zmieniali chyba jeszcze istniejącej karty, w L5R ciągle mają jakieś problemy (nie wspominając o Galakcie, która w GoT dawała radę, a w L5R już miękną przy pierwszej lepszej okazji), balans i treść mechaniczna kart wydaje się jednak coraz gorsza w L5R (plus projektowanie kart do synergii z kartami które się nie ukazują miesiącami / latami to u nich standard)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: kempy »

DEATHLOK pisze: Ale w pełni się z Tobą nie zgodzę (tylko w 90%) , bo po roku akurat obserowałem, że byli nowi gracze i to nawet sporo. Mianowicie po około 12 miesiącach LCG już wyraźnie tanieją bo zaczynają odpadać poważni gracze.
Drugi obieg nie generuje sporych zysków wydawcy. "Nowy Gracz" to nie Nowy Gracz z punktu widzenia sprzedaży.
kamron6 pisze: 7) Projektowanie kart: w obu przypadkach FFG daje ciała, choć w GoT nie zmieniali chyba jeszcze istniejącej karty, w L5R ciągle mają jakieś problemy
No tak. Są już trzy oficjalne erraty bo karty po prostu jak były napisane tak nie działały a podręcznik po drugim update (pierwszy był czysto kosmetyczny) spłynął czerwienią od poprawek. To chyba pierwszy przypadek w historii LCG, żeby gra praktycznie w momencie premiery była łatana z taką intensywnością.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: DEATHLOK »

kempy pisze:
No tak. Są już trzy oficjalne erraty bo karty po prostu jak były napisane tak nie działały a podręcznik po drugim update (pierwszy był czysto kosmetyczny) spłynął czerwienią od poprawek. To chyba pierwszy przypadek w historii LCG, żeby gra praktycznie w momencie premiery była łatana z taką intensywnością.
Już od czasów X-winga FFG kładło mniejszy nacisk na LCG. Wydawali coraz więcej tytułów a do LCG dedykowanych pracowników brakowało. Także to raczej był proces upadku/spadku jakości a nie jednorazowy wybryk z L5R. Po prostu tu niedociągnięcia są bardziej widoczne.

Z następnym LCG może być jeszcze gorzej :D
Choc obstawiałbym, że to będzie tytul na 1 gracza a do takich przykładają się bardziej bo to kopalnia $$$.
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: kempy »

Ale przyznać trzeba, że od strony turniejowej to otwarcie jest mocne. Żaden inny LCG nie miał takich frekwencji w pierwszym kwartale. Zobaczymy czy tendencja utrzyma się w obecnym sezonie Koteiowym i jestem niezmiernie ciekaw jak to będzie wyglądało w kraju nad Wisłą. Przy okazji Galaktyczna sprzedaż wersji krajowej była chyba za mała bo nie odpalili nawet rankingu, który, przynajmniej na początku, jako tako dopingował niezdecydowanych do turniejowania.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: DEATHLOK »

kempy pisze:Żaden inny LCG nie miał takich frekwencji w pierwszym kwartale.

Przy okazji Galaktyczna sprzedaż wersji krajowej była chyba za mała bo nie odpalili nawet rankingu, który, przynajmniej na początku, jako tako dopingował niezdecydowanych do turniejowania.
Rozumiem, że pierwsze zdanie dotyczy sukcesu w USA ?
Bo wraz z drugim zdaniem się wykluczają. No chyba, że każdy woli przepłacać za ENG wersje w PL.
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: kempy »

DEATHLOK pisze:
kempy pisze:Żaden inny LCG nie miał takich frekwencji w pierwszym kwartale.

Przy okazji Galaktyczna sprzedaż wersji krajowej była chyba za mała bo nie odpalili nawet rankingu, który, przynajmniej na początku, jako tako dopingował niezdecydowanych do turniejowania.
Rozumiem, że pierwsze zdanie dotyczy sukcesu w USA ?
Bo wraz z drugim zdaniem się wykluczają. No chyba, że każdy woli przepłacać za ENG wersje w PL.
Nie koniecznie w USA. Kotei w Madrycie ściągnął 445 graczy a dla porównania Grand Kotei w Filadelfii "tylko" 220. O Polsce pisałem w kontekście podejrzewanej miernej sprzedaży wersji zlokalizowanej. A Kotei w Warszawie dopiero w kwietniu.

Jeśli w przypadku Podboju 95% sceny turniejowej stanowiła wersja Polska, w przypadku AGoT jakieś 50% to mniemam, że L5R będzie oscylowała w okolicach 20%.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: DEATHLOK »

kempy pisze:
Jeśli w przypadku Podboju 95% sceny turniejowej stanowiła wersja Polska, w przypadku AGoT jakieś 50% to mniemam, że L5R będzie oscylowała w okolicach 20%.
No to dramat dla polskiej wersji. Powtórka z Netrunnera (zamknięcie przez galakte mimo, że gra była naprawdę popularna) nieunikniona jeżeli rzeczywiście tak to wygląda.
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
mr_pepeush
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: mr_pepeush »

Dawno to nie zaglądałem, ale widzę, że nic się nie zmieniło. Wy dwaj dalej wieszczycie, że wszystko kupa i tylko siki nie kupa. Skąd wy bierzecie siłę i czas na to narzekanie?
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: kempy »

mr_pepeush pisze:Skąd wy bierzecie siłę i czas na to narzekanie?
Zajmuje to mniej więcej tyle czasu i energii ile poświęciłeś na swojego posta.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: DEATHLOK »

Gdyby nie narzekanie na L5R to ten wątek miałby 5 stron, tak przynajmniej jest na górze i może jeszcze ktoś to kupi :)
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 663
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 71 times
Been thanked: 151 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: Tyrek »

DEATHLOK pisze:Gdyby nie narzekanie na L5R to ten wątek miałby 5 stron, tak przynajmniej jest na górze i może jeszcze ktoś to kupi :)
No właśnie to skoro już nawiązujemy.

Gra osiąga stadium, gdzie wypada spora ilość graczy z regularnego grania. Pierwszy cykl dodatków został wydany. W bliżej nieokreślonej przyszłości zaczną pojawiać się Clan Packi (to mi się bardzo podoba). Na grupach zaczynają pojawiać się oferty sprzedaży kompletu gry. Typowy scenariusz dla każdego LCG.

Mam wrażenie jednak, że Legenda nie osiągnęła popularności takiej jak inne gry tego typu. Przynajmniej w PL. Fakt, że turnieje za granicami kraju ściągają rekordowe frekwencje, ale obserwując ten temat oraz grupy na FB, czy napływ tematów na chikan gatsu to o grze jest względnie cicho na naszym podwórku. Temat na forum ma 15 stron - to dość mało. Netrunner czy AGOT 2.0 w analogicznym okresie produkował większą ilość szumu medialnego. Być może moje spostrzeżenie nie jest trafne i odnoszę tylko wrażenie z uwagi na dość niską ilość hypu osobistego, który zgromadziłem ostatecznie w około tej gry, ale mam obawy, że środowisko dość szybko się wykruszy.

Jak myślicie?
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: kempy »

Też mi się wydaje, że jest coś nie tak. Odpuściłem sobie bycie na bieżąco z lokalnymi społecznościami, z części lokalnych grup FB się wypisałem, do niektórych nawet nie zajrzałem, ale opierając się na ruchu na głównej krajowej L5R i rzucając okiem na The Lotus Pavilion wyglada na to, że FFG udało się w Polsce sprowadzić krążki do podziemia w niecałe pół roku po premierze.

To jak? Dwa cykle po polsku i do widzenia?

Półtora roku i regularnie gra tylko Wrocław, Warszawa i Kraków?

Za tydzień turniej w Warszawie. Za kilka miesięcy Kotei, też w Warszawie. A później zapowiedź nowego LCG'a.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Rafal75
Posty: 304
Rejestracja: 21 gru 2012, 20:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: Rafal75 »

Niestety może to tak wyglądać... Może ta gra jest za trudna dla ludzi?
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: kempy »

Rafal75 pisze:Niestety może to tak wyglądać... Może ta gra jest za trudna dla ludzi?
Niektórzy mogą mówić, że za trudna. Dla mnie jest przekombinowana, męcząca i ciężkostrawna. Praktycznie zero przyjemności z gry samej w sobie mimo, że uwielbiam ten setting.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2442
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 548 times
Been thanked: 270 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: Markus »

Rafal75 pisze:Niestety może to tak wyglądać... Może ta gra jest za trudna dla ludzi?
Jest jeszcze jedna opcja: w turniejowe LCG grają w większości przypadków ciągle te same osoby, może nastąpiło zmęczenie materiału i ludzie nie chcieli kolejnego LCG? ("wypalenie zawodowe" :-) )

lub

Star Wars Przeznaczenie jest tak dobre że ludzie nie szukali kolejnej turniejowej karcianki (wystarczy im drenaż portwela przez Przeznaczenie)
Rafal75
Posty: 304
Rejestracja: 21 gru 2012, 20:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: Rafal75 »

Markus pisze:
Rafal75 pisze:Niestety może to tak wyglądać... Może ta gra jest za trudna dla ludzi?
Jest jeszcze jedna opcja: w turniejowe LCG grają w większości przypadków ciągle te same osoby, może nastąpiło zmęczenie materiału i ludzie nie chcieli kolejnego LCG? ("wypalenie zawodowe" :-) )

lub

Star Wars Przeznaczenie jest tak dobre że ludzie nie szukali kolejnej turniejowej karcianki (wystarczy im drenaż portwela przez Przeznaczenie)
Moze jest cos w tym, może jest juz za dużo LCG na rynku, na naszymrynku i to powoduje, że nawettak dobra gra jak L5R nie przetrwa. Wczoraj na forum dwie osoby wystawiły swoje kolekcje na sprzedaż tylko w jeden dzień...
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: kempy »

Rafal75 pisze:Wczoraj na forum dwie osoby wystawiły swoje kolekcje na sprzedaż tylko w jeden dzień...
Akurat wyprzedaż na takim etapie to nie problem, bo ktoś to (chyba) kupi. Być może nawet ktoś wcześniej zainteresowany, ale trzymał go portfel. A tak to ma start z 30-40 procentową zniżką. ;)
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: DEATHLOK »

kempy pisze:
Rafal75 pisze:Wczoraj na forum dwie osoby wystawiły swoje kolekcje na sprzedaż tylko w jeden dzień...
Akurat wyprzedaż na takim etapie to nie problem, bo ktoś to (chyba) kupi. Być może nawet ktoś wcześniej zainteresowany, ale trzymał go portfel. A tak to ma start z 30-40 procentową zniżką. ;)
Pełna zgoda, na razie jeszcze nie jest żle - to wciąż dobry moment żeby sprzedać. Prawdziwa jazda nastąpi w przyszłym roku (2019). Komplety będą po 30% ceny i niżej, zapewne polska wersja będzie już też zamknięta.
Markus pisze:
Jest jeszcze jedna opcja: w turniejowe LCG grają w większości przypadków ciągle te same osoby, może nastąpiło zmęczenie materiału i ludzie nie chcieli kolejnego LCG? ("wypalenie zawodowe" :-) )
Amen. Pamiętam jak o tym pisał Marvel Arek, jak TM-semic poszerzał oferte tytułów. Nowych klientów nie przybywało dzięki temu - ich liczba była w miarę stała i rozbijała się na więcej pozycji, a nakłady tylko spadały bo mało kto kupował wszystko.
Tyrek pisze:
Gra osiąga stadium, gdzie wypada spora ilość graczy z regularnego grania. Pierwszy cykl dodatków został wydany. W bliżej nieokreślonej przyszłości zaczną pojawiać się Clan Packi (to mi się bardzo podoba). Na grupach zaczynają pojawiać się oferty sprzedaży kompletu gry. Typowy scenariusz dla każdego LCG.

Mam wrażenie jednak, że Legenda nie osiągnęła popularności takiej jak inne gry tego typu. Przynajmniej w PL. Fakt, że turnieje za granicami kraju ściągają rekordowe frekwencje, ale obserwując ten temat oraz grupy na FB, czy napływ tematów na chikan gatsu to o grze jest względnie cicho na naszym podwórku. Temat na forum ma 15 stron - to dość mało. Netrunner czy AGOT 2.0 w analogicznym okresie produkował większą ilość szumu medialnego. Być może moje spostrzeżenie nie jest trafne i odnoszę tylko wrażenie z uwagi na dość niską ilość hypu osobistego, który zgromadziłem ostatecznie w około tej gry, ale mam obawy, że środowisko dość szybko się wykruszy.

Jak myślicie?
Ja myślę, że samobójstwem było wydawanie tej gry dopiero w 2017 skoro CCG zostało już zamknięte w 2015. Spadej hype'u był przez to większy jak przy conquescie (tu było chyba z 10 miesięcy bezsensownego czekania).
Podwójnym samobójstwem (jak Cobain) było zrąbanie działającej mechaniki CCG.
Uważam, że już w momencie premiery ta gra nie miała szans .
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: costi »

Gdyby skopiowali mechanikę CCG, to posiadacze CCG prawdopodobnie by tego nie kupili, bo po co mają kupować jeszcze raz to samo?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2442
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 548 times
Been thanked: 270 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: Markus »

Grałem w wszystkie turniejowe LCG od FFG (poza L5R) + DOOMTOWN od AEG
Dostrzegam inny problem z tymi grami: czas rozgrywki pojedynczej partii wydłużał się nieprzyzwoicie wraz z kolejnymi tytułami:

WH:I - 15 min gra, (bardzo dobry czas rozgrywki) można w 50 min turniejowego grania zrobić "best of 3"
NR -ok 50 min GRA,
SW - tutaj mogło byc szybko - ok 30 min,
GOT - 50 min gra,
Conquest - 50 min gra,
DOOMTOWN - ponownie ok 1 godz na rozgrywkę ( bez limitu mogło to się przeciągnąć dłużej)
z słyszenia L5K - ponad godzinę na 1 rozgrywkę


To jest jakieś szaleństwo czasowe. Człowiek jest coraz bardziej "zamęczany" przez czas rozgrywki. Podczas turnieju było to mega wyczerpujące.
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: kempy »

costi pisze:Gdyby skopiowali mechanikę CCG, to posiadacze CCG prawdopodobnie by tego nie kupili, bo po co mają kupować jeszcze raz to samo?
O'rly? Przez 20 lat im to jakoś nie przeszkadzało.

A tak na serio, CCG przechodził małą transformację z każdą edycją (przeciętnie co dwa lata). W każdej dokonywano pewnych zmian, poprawiano to czy tamto, ale na każdym etapie można było wyciągnąć kartę z 1995-ego roku i była ona pod względem mechanicznym grywalna gdyż trzon gry był wciąż identyczny. Co na przykład udowadniał format Legacy w którym można było grać wszystkim.

Prędzej chodziło o to, że turniejowo grało się w 99.9% aktualną edycją (blokiem), przez co długoletni gracze CCG byli przyzwyczajeni do systematycznych zmian. I pewnie, gdyby LCG różnił się kosmetycznie od CCGa w stopniu w jakim różniły się pomiędzy sobą poszczególne edycje, to wielu sceptyków mogłoby przymknąć oko i potraktować reinkarnację jako np. Chrysanthemum Edition. Ale L5R CCG i L5R LCG to kompletnie różne rzeczy, które łączy tylko nazwa i świat przedstawiony.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: DEATHLOK »

Markus pisze:Grałem w wszystkie turniejowe LCG od FFG (poza L5R) + DOOMTOWN od AEG
Dostrzegam inny problem z tymi grami: czas rozgrywki pojedynczej partii wydłużał się nieprzyzwoicie wraz z kolejnymi tytułami:

(...)

To jest jakieś szaleństwo czasowe. Człowiek jest coraz bardziej "zamęczany" przez czas rozgrywki. Podczas turnieju było to mega wyczerpujące.
Powoduje też to ogromną losowość turniejów i wprowadza starting hand jako czynnik determinujący zwycięstwo w turnieju. Mianowicie gra się tylko do 1 zwycięstwa. Np. w Magic the Gathering gra się do 2. Mając wynik 2:0 albo 2:1 ciężko zwalić swoją porażkę tylko na to, że karta nie podeszła w 1 szym rozdaniu.
A w LCG jak wiemy, że nie zdążymy zagrać drugiej gry a pociągnęliśmy słabo na początku ? Decyzja o mulliganie w LCG jest ostatecznym wyborem branym tylko w dramatycznej sytuacji :)
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: rattkin »

Średnio jedna gra ANR trwa 25-30 min. A może trwać i minutę w skrajnych przypadkach.

Losowość turniejów to jakaś dyrdymałka. Po to się gra Swiss i potem odcina topkę (do 2 przegranych), żeby właśnie takich problemów nie było.
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Legend of the Five Rings: The Card Game [nowe LCG od FFG

Post autor: DEATHLOK »

rattkin pisze:Średnio jedna gra ANR trwa 25-30 min. A może trwać i minutę w skrajnych przypadkach.
Chyba z poddaniem się :) Licząc optymistycznie pół godziny na jedną grę (bo może być prawie godzina jak obydwoje zdobywają po 5-6 punktów agendy) to daje nam i tak całą godzinę na partie, bo każdy musi zagrac i corpem i runnerem. Czyli można spokojnie liczyć 80 minut tylko po to żeby rozegrać mecz miedzy dwoma graczami !
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
ODPOWIEDZ