Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: elayeth »

polwac pisze:Czy korzysta ktoś z Was z kości k12 do śledzenia hp potworów zamiast używać zwykłych tokenów? Zmieszczą się takie kości na kartach statystyk potworów? Ile w jednej chwili w scenariuszu może być najwięcej potworów (zwykłych i elitrnych)? Innymi słowy ile potrzebuje kości, żeby wystarczyło na scenariusz?
Koperty na karty potworów różnią się ilością podziałów na potwory danego typu (od 6 do 10). Ja aktualnie jestem po 6 scenariuszach i używałem tylko tych z 6 potworami, gdyż nigdy nie miałem więcej niż 4-5 danego typu na raz (żyjących). Domyślam się, że ich liczba może wzrosnąć. W wersji z 6 potworami mamy obszar mniej więcej trójkąta o boku ok 5 cm... więc spokojnie wejdą. Niestety ja na ten moment nie używam kości, ale rozważam, gdyż kładzenie tokenów jest upierdliwe. Także jak ktoś znalazł jakieś ładne i praktyczne to chętnie się przyjrzę... ;)

Na ten moment na planszy miałem maks ok 8 potworów. Myślę, że 10 kości spokojnie wystarczy w 95% przypadków.
Awatar użytkownika
Moniczka.s
Posty: 549
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Moniczka.s »

polwac pisze:Czy korzysta ktoś z Was z kości k12 do śledzenia hp potworów zamiast używać zwykłych tokenów? Zmieszczą się takie kości na kartach statystyk potworów? Ile w jednej chwili w scenariuszu może być najwięcej potworów (zwykłych i elitrnych)? Innymi słowy ile potrzebuje kości, żeby wystarczyło na scenariusz?
Nie wiem, czy kości będą wygodne, nierzadko potwory mają więcej niż 12 zdrowia (boss może mieć koło 100). Jeśli chodzi o liczbę potworów na planszy to nie powinna przekroczyć 15.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
Ziomalek78
Posty: 31
Rejestracja: 01 lut 2016, 08:53

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Ziomalek78 »

A może by tak oznaczać spoilery? Uprzejma prośba dot. dyskusji o bossach etc...

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: polwac »

Moniczka.s pisze:
polwac pisze:Czy korzysta ktoś z Was z kości k12 do śledzenia hp potworów zamiast używać zwykłych tokenów? Zmieszczą się takie kości na kartach statystyk potworów? Ile w jednej chwili w scenariuszu może być najwięcej potworów (zwykłych i elitrnych)? Innymi słowy ile potrzebuje kości, żeby wystarczyło na scenariusz?
Nie wiem, czy kości będą wygodne, nierzadko potwory mają więcej niż 12 zdrowia (boss może mieć koło 100). Jeśli chodzi o liczbę potworów na planszy to nie powinna przekroczyć 15.
Zawsze można użyć 2 lub nawet 3 kości na takiego bossa ;)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Arius
Posty: 1412
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 297 times
Been thanked: 159 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Arius »

Ziomalek78 pisze:A może by tak oznaczać spoilery? Uprzejma prośba dot. dyskusji o bossach etc...

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Ale co według Ciebie jest spoilerem?
Że w grze są moby typu BOSS, czy, że mają więcej hp niż normalni przeciwnicy?

Ja rozumiem, że spoilery są fee, ale nie popadajmy w paranoję.
Awatar użytkownika
Vandal
Posty: 519
Rejestracja: 21 lut 2012, 10:10
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Vandal »

Bossowie nawet są wspomniani w instrukcji, do tego w pudle widać już ich żetony i karty potwora.
olsszak
Posty: 1820
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: olsszak »

Arius pisze:
Ziomalek78 pisze:A może by tak oznaczać spoilery? Uprzejma prośba dot. dyskusji o bossach etc...

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Ale co według Ciebie jest spoilerem?
Że w grze są moby typu BOSS, czy, że mają więcej hp niż normalni przeciwnicy?

Ja rozumiem, że spoilery są fee, ale nie popadajmy w paranoję.

Ja tam uważam, że zawsze lepiej napisać mniej niż więcej. Nie zaszkodzi, żeby ludzie zanim coś napiszą włączyli myślenie :)

Co do próśb w kwestii insertów to miałem ciężki tydzień, więc jak odsapnę.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
olsszak
Posty: 1820
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: olsszak »

Kwestia insertów to temat rzekam dzieli ludzi bardziej niż koszulkowanie kart ;) Jedni uważają to za zbytek (bo jak to płacić 3/4 ceny gry za takie coś), a dla innych (w tym dla mnie to konieczność, aby w ogóle dany tytuł trafił na stół). Jedni zrobią to sami (bo przecież taniej, ale nie policzą czasu swojej pracy) , a inni szukają gotowych rozwiązań (bo wolą zapłacić niż dłubać samemu.

Ja przerabiałem już obie drogi - mam gotowe inserty do Mage Knight, Legendary Marvel z dodatkami, Wiertła, Skały, Minerały; sam zrobilem insert do Massive Darkness z pianki kartonowo-piankowej (15 godzin pracy), i zacząłem do kompletu Descenta, a jak nie pojawi się na polskim/europejskim rynku pewnie zrobię sam do Zombicide BP, Conana i Arcadii Quest.

Dla mnie to przyspieszanie zarówno setupu, jak i sprzątania po rozgrywce. Dość wstępu, a teraz do rzeczy (bez skojarzeń).

Rozglądając się za insertami rozważałem 5 opcji:
1) Broken Token - USA ->>> http://www.thebrokentoken.com/gloomhaven-organizer/
2) Dedalus - USA ->>> http://www.daedalusproductionsinc.com/p ... gloomhaven
3) Meeple Reality - USA ->>> https://www.meeplerealty.com/product/gloomhaven-town/
4) Laserox - Holandia ->>> https://laserox.net/board-game-inserts/ ... duct_id=82
5) Warbox lub Geekmod

Piąta opcja była ważna tylko do Essen, bo do tego czasu chciałem mieć jasny pogląd, aby w razie czego kupić na targach Broken Token lub Laserox jeśli wygrają w rozważniach. Niestety ani Adam ani Przemek nie wypuścili nic przed Essen i też nie wiadomo czy byloby to rozwiązanie bardziej satysfakcjonujące od dostępnych (choć na pewno tańsze;))


Z przedstawionych wyżej produktów od 1 do 4 wybrałem Broken Token ponieważ:
1) Zakochałem się w pudełeczkach na standy i karty potworów. Bardzo pomysłowe rozwiązanie w porownaniu do przewalaniu się przez traye ze standami i pudełeczka z kartami. Grałem w tę grę kilkanaście razy u kolegi i miał to zorganizowane w podobny sposób choć bez pudełeczek - czyli standy razem z kartami, ale czasem trzeba bylo chwili, aby przelecieć przez pudelko, a tutaj widzę nazwę i wyciągam pudelko. Dla mnie bomba.
2) Jako jedyna firma BT zrobił specjalny Tray na kafle i zaproponował ich organizacje. Nie wiem czy zostanę przy tym rozwiązaniu czy zgapię rozwiązanie kolegi i zrobię segregator z kaflami, ale to jest najbardziej uporządkowane podejście z dostępnych. Mam dość Tetris, ktorego zaznałem przy okazji grania w Descenta z wszystkim dodatkami w aplikacji ;) (tam już też zmieniam podejscie)
3) To już kwestia bardziej subiektywna, ale bardziej do mnie przemawia sposób organizacji proponowany przez BT vs dwie pozostałe firmy amerykańskie.
4) BT oprocz bardzo fajnej instrukcji ma dwa filmy isntruktażowe, a więc powinno być najbardziej idiotoodporne.


Jakby powyższe kwestie były za mało obszerne to daję link do watku, ktory przeczytalem wzdłuż i wszerz na bgg:
https://boardgamegeek.com/thread/180478 ... aed/page/1

A Szczegolnie bardzo fajnemu zestawieniu ze zdjęciami jednego z userów:
I’m definitely getting one of these as I value the savings of time vs the cost of the organizer. Price-wise, they’re all in the same ballpark AFAIC so it’s really about which one I think is the best. In that regard, I’m feeling a bit overwhelmed with the choices as I’ve never played the game and have no insight as to which part of these I might value over the others.

But as I’m laid up at home post-surgery with naught much else to do, I thought I’d try a little project and share it here.

GT = Gloomhaven Town (Meeple Realty)
BT = Broken Token
D = Daedalus Productions

Caveat: I haven’t played Gloomhaven yet so I may have made mistakes below in identifying what is what.

Battle goals, Attack, Scenario Cards
GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x797.jpg

BT = http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2

D = Think here: http://www.daedalusproductionsinc.com/w ... 1024%2C768


Event, Dungeon, Reference, Personal Quest Cards
GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x797.jpg

BT = http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2

D = Not sure; maybe they float free?


Monster Stat Sheets and Sleeves
GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x900.jpg

BT = http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2

D = http://www.daedalusproductionsinc.com/w ... 768%2C1024


Status Tokens & Other Tokens
GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x797.jpg

GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x797.jpg

BT = http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2

BT = http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2

D = http://www.daedalusproductionsinc.com/w ... 1024%2C768


Overlay Tiles
GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x797.jpg

GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x797.jpg

BT = http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2

BT = http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2

D = http://www.daedalusproductionsinc.com/w ... 1024%2C768


Personal Player Elements (character boards, decks, etc.)
GT = Not sure; I assume here: https://www.meeplerealty.com/wp-content ... T_14-1.jpg

BT = One of their better elements but they neglected to post a picture. Can see at 1:23 of the video. https://www.youtube.com/watch?v=nvuJRRk ... df9e0755b3

D = Not sure; maybe they float free?


Player Character Tuckboxes
GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x798.jpg

BT = They hang out in the box: http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2

D = http://www.daedalusproductionsinc.com/w ... 1024%2C768


Player Character Miniatures
GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x900.jpg

BT = http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2

D = http://www.daedalusproductionsinc.com/w ... 1024%2C768


Plastic Stands
GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x900.jpg
BT = http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2
D = http://www.daedalusproductionsinc.com/w ... 1024%2C768

Monster Ability Cards
GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x797.jpg

BT = Cards & standees in the custom tuckboxes: http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2

D = Not sure; maybe pictured here: http://www.daedalusproductionsinc.com/w ... 1024%2C768

Monster Standees
GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x900.jpg

GT = https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x797.jpg

BT = Cards & standees in the custom tuckboxes: http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2
Also, 1:54 of the video.

D = http://www.daedalusproductionsinc.com/w ... 1024%2C768

Map Tiles
GT = float free: https://www.meeplerealty.com/wp-content ... 00x900.jpg

BT = In a tray: http://cdn1.bigcommerce.com/n-ww20x/irn ... 40.jpg?c=2

D = float free: http://www.daedalusproductionsinc.com/w ... 1024%2C768

My Thoughts
These are my thoughts after this exercise. Hopefully, this helps you and you make your own conclusions as YMMV.

General Note: Daedalus doesn’t have as many pictures of individual components so they may not look as good in the comparison I chose to do, but I don’t think that means the insert is any lesser for it (just that they don’t have as many pictures on their website). That said, I can’t say I’m getting a warm and fuzzy feeling between the lack of pictures and user wzdan’s comment above.

Cards = GT seems to have them all in one big card organizer whereas BT went for individual card holders by type. I think I prefer the BT model. The D pictures don't give me a clear idea of how they're organized.

Tokens = The token organizers all look pretty similar to me with no salient advantages by any.

Overlay Tiles = GT wins here for the lids that have component names on them as a handy legend.

Personal Player Elements = BT is the only one that I can see that has a special way of storing player character components. I like this a lot!

Player Character Tuckboxes = GT and D both have a special insert for these whereas BT has them float free in the box. I prefer an insert as floating free means things move around, fall over, etc.

Player Character Miniatures = Now it’s D’s turn to have them float free with GT and BT having an insert to hold them.

Plastic Stands = GT has a generic tray that holds monster sleeves and other assorted items. The more I look at it, the more I think those will move around and get mixed up.

Monster Ability Standees & Cards = BT wins here for the custom tuckboxes that holds the standees AND the cards in one place, but I think they all did a nice job. GT again has the names on the lid for a handy legend, and D has them vertical. With GT and D you have to find the cards in a separate place.

Map Tiles = They all pretty much float free in the box (which is to be expected), but I guess BT again has a nice innovation with a “map” to show you how to put them away.

Extra Features = The D inserts have a nicer, darker wood and have symbols on the side for easy reference. Very nice indeed!

I don't know for certain, but I guess I'd say after writing this up that I'm leaning towards the BT one. I like the individual player component boards quite a bit for ease of startup.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: xan »

Broken token wygląda super ale z przesyłką wyjdzie tyle co gra albo drożej. Ja póki co rozglądam się za tańszym rozwiązaniem. Kombinował ktoś z tackamii gmti, boxami itd?
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: elayeth »

Ja kupiłem pudełka w sklepie wędkarskim. W dużych tego typu sklepach wybór jest ogromny, a ceny przystępne. Potwory mam zapakowane w 5 pudełkach podzielone mniej więcej wg. rodzaju. Żetony terenu w jednym dużym podełku. Żetony stanów w małym podełku, a pozostałe tokeny w średnim. Wszystkie pudełka mają przegródki, także każdy rodzaj potwora ma swoją... Wywalilem oryginalny insert poza częścią na pudełka z figurkami, ustawiłem opakowania bohaterów w poprzek (wchodzą idealnie). Obok postawiłem część insertu z pudełkami figurek. Część map w poprzek, część na górze. Karty małe w dwóch pudełkach na talie (z podziałem z tekturki). Duże karty (road i city) w woreczkach. Wszystko wchodzi idealnie i szybko się rozpakowuje. Całkowity koszt ok 100 zl.
olsszak
Posty: 1820
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: olsszak »

elayeth pisze:Ja kupiłem pudełka w sklepie wędkarskim. W dużych tego typu sklepach wybór jest ogromny, a ceny przystępne. Potwory mam zapakowane w 5 pudełkach podzielone mniej więcej wg. rodzaju. Żetony terenu w jednym dużym podełku. Żetony stanów w małym podełku, a pozostałe tokeny w średnim. Wszystkie pudełka mają przegródki, także każdy rodzaj potwora ma swoją... Wywalilem oryginalny insert poza częścią na pudełka z figurkami, ustawiłem opakowania bohaterów w poprzek (wchodzą idealnie). Obok postawiłem część insertu z pudełkami figurek. Część map w poprzek, część na górze. Karty małe w dwóch pudełkach na talie (z podziałem z tekturki). Duże karty (road i city) w woreczkach. Wszystko wchodzi idealnie i szybko się rozpakowuje. Całkowity koszt ok 100 zl.
Pokaż proszę foty :)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 755
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 173 times
Been thanked: 139 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: woytas »

Tak, tak, ja też o zdjęcia poproszę.
Do0ctor
Posty: 154
Rejestracja: 15 mar 2017, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Do0ctor »

xan pisze:Broken token wygląda super ale z przesyłką wyjdzie tyle co gra albo drożej. Ja póki co rozglądam się za tańszym rozwiązaniem. Kombinował ktoś z tackamii gmti, boxami itd?
Wysylka do Polski koło 80 dolarów :shock:
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: elayeth »

woytas pisze:Tak, tak, ja też o zdjęcia poproszę.
Proszę:

Potwory (poza bossami, których mam w woreczku):
Spoiler:
Żetony terenów w największym pudełku, stanów - w najmniejszym, pozostałe - w średnim:
Spoiler:
Małe karty w dwóch pudełkach. W jednym karty potworów, w drugim przedmioty i battle goal'e:
Spoiler:
Insert wywalony. Reszta ułożona jak widać. W woreczkach mam tyko duże karty ogólne (city, road i personal goal), bossów oraz kółka HP/EXP:
Spoiler:
Trochę musiałem pokombinować by te "puzzle" ładnie wchodziły: ;)
Spoiler:
Spoiler:
Na górze instrukcje, plansza GH, największe plansze scenariuszy... i się domyka bez problemu:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 19 lis 2017, 11:33 przez elayeth, łącznie zmieniany 1 raz.
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: xan »

Do0ctor pisze:
xan pisze:Broken token wygląda super ale z przesyłką wyjdzie tyle co gra albo drożej. Ja póki co rozglądam się za tańszym rozwiązaniem. Kombinował ktoś z tackamii gmti, boxami itd?
Wysylka do Polski koło 80 dolarów :shock:
Laserox nie wychodzi tak źle. Wysyłka jakieś 12 euro. Przy zamówieniu pojedyńczym wychodzi ok 300zl z przesyłką. Przy 5 można zejść do ok 270zł.
olsszak
Posty: 1820
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: olsszak »

Jestem prawie w połowie sklejania insertu BT i muszę przyznać, że to na razie idzie mocno na pozycję lidera w zakresie najlepszy insert jaki sklejałem. Intuicyjny, z czytelną instrukcją, kompletnie bez wątpliwości. Jutro go skończę pewnie. Zobaczymy jak będzie z funkcjonalnością ;)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Do0ctor
Posty: 154
Rejestracja: 15 mar 2017, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: Do0ctor »

olsszak pisze:Jestem prawie w połowie sklejania insertu BT i muszę przyznać, że to na razie idzie mocno na pozycję lidera w zakresie najlepszy insert jaki sklejałem. Intuicyjny, z czytelną instrukcją, kompletnie bez wątpliwości. Jutro go skończę pewnie. Zobaczymy jak będzie z funkcjonalnością ;)
Ja dalej nie mam koncepcji jak to wszystko poukładać ;(
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: xan »

To tak jak ja. :D Znalazłem w necie projekt insertu ale niestety to projekt wersji 1.0 i to bez bez fugurek
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: odmu »

Projekt prosty stosowany przeze mnie - dwa pudełka narzędziowe - potwory / kafelki terenu + kafelki terenu / żetony często ruszalne. Karty w woreczkach strunowych. Dodatkowe pudło (w moim przypadku od dodatku do lords of waterdeep) na zawartość zablokowaną/ zużytą. Czas rozłożenia gry 15-20 minut przez jedną osobę.
Planowane ulepszenie - futerał na płyty cd do przerzucania tam kompletu potworów. Taki na 30CD wystarczy.

Co do samej gry. Mam za sobą 5 partii z czego 4 w gronie dwuosobowym i jedną w gronie czteroosobowym. W obu przypadkach gra się świetnie, ale moim zdaniem gra dużo lepiej balansuje się na 4 osoby. Cele osobiste, umiejętności postaci, rozmiary pomieszczeń (na 4 osoby jest fajnie ciasno, co zwiększa trudność decyzji), system inicjatywy - wszystkie te rzeczy nabierają większych rumieńców w 4 osoby. Co nie zmienia faktu, że kiedy tylko żona będzie miała ochotę na kolejną partię dwuosobową to zagram z wielką przyjemnością.

Gra jak dla mnie działa podobnie do gier mmorpg czy komputerowa gra turowa jak cywilizacja - jeszcze jeden poziom, jeszcze jedna kolejka. Dawno tak dużo nie myślałem poza grą co robić z zarobioną kasą albo jaki perk wybrać jako następny.

I do tego dawno nie grało mi się tak dobrze w grę kooperacyjną. W moich ekipach zero syndromu lidera (gdzie zazwyczaj to ja się wyrywam by wszystkich rozstawiać po kątach). A wszystko dzięki celom osobistym + ograniczeniu komunikacji + strukturze kampanii bez konsekwencji przegranej. Grałem już w dużo kooperacji, ale często czy to cele osobiste, czy zdrajca, czy ograniczenia komunikacji nie dawały aż takich przyjemnych skutków. Tutaj każdy chce zarobić, zebrać doświadczenie, podnieść skrzynkę, zrobić swój cel i wygrać scenariusz równocześnie, a powstałe niedomówienia są po prostu naturalne. I ostatecznie przebijamy się przez scenariusz obarczeni pulą pomyłek, ale gdy czteroosobową partię zakończyliśmy z trzema wyczerpanymi postaciami to czuło się powiew przegranej.

Szczerze polecam - po 5 partiach stwierdzam, że nie grałem jeszcze w tak dobry tytuł.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: polwac »

Ja zakupiłem 3 tacki GMT i mam nadzieję, że dadzą sobie radę z ogarnięciem tych komponentów :D
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4037
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: AkitaInu »

polwac pisze:Ja zakupiłem 3 tacki GMT i mam nadzieję, że dadzą sobie radę z ogarnięciem tych komponentów :D
Nie da rady :) za waskie sa na polowe elementow :)
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: polwac »

W sensie które?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4037
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: AkitaInu »

polwac pisze:W sensie które?
Troche potworow jest szerszych niz niejsce w tacce, kafelki terenu, niektore przeszkody.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: polwac »

AkitaInu pisze:
polwac pisze:W sensie które?
Troche potworow jest szerszych niz niejsce w tacce, kafelki terenu, niektore przeszkody.
Widziałem na bgg, że ludzie poszerzali niektóre miejsca na te potwory. Do tego najwyżej dokupie jakiś organizer na śrubki :)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
inshade
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2013, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War

Post autor: inshade »

Zapowiada się w najbliższym czasie jakaś możliwość kupna Gloomhaven w sensownej cenie? Bo póki co widzę, że jedyna opcja to sprowadzenie zza granicy pudełka :(
ODPOWIEDZ