Strona 1 z 6

Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 13 lut 2015, 12:47
autor: Harun
Mariusz Wollny - autor książek o Kacprze Ryxie, które są jednym z moich odkryć czytelniczych, ogłosił plany wydania takiej gry. Macie jakieś informacje, ktoś to testuje itp?

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 07 mar 2015, 15:06
autor: Kacper Ryx
Czołem Waszmości!

To może odpowie samo źródło:) Gra planszowa "Kacper Ryx i Król Żebraków" testowana jest już od jakiegoś czasu, jej premierę planujemy na wrzesień/październik 2015.

Edit:

Nasza łotrzykowska gra planszowa już od dziś na WSPIERAM.TO

https://wspieram.to/krolzebrakow

Cena pierwszych 50 egz - 139 zł z darmową wysyłką paczkomatem
Potem 149 zł z odbiorem osobistym w Krakowie
i 159 zł z dostawą na terenie Polski

Kacper Ryx
Inwestygator Ich Królewskich Mości

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 07 mar 2015, 17:40
autor: Harun
Witaj Kacprze! (Nie wiem tylko czy seniorze czy juniorze) :)

Życzę powodzenia przy wydawaniu gry. Mam wielką nadzieję, że będzie dobrze przetestowaną, nowoczesną planszówką.

Jakbyś czuł potrzebę podzielić się wszelkimi troskami lub radościami związanymi z tworzeniem gry, pamiętaj to jest właściwe forum!


A przy okazji, jak mi jeszcze raz podzielisz swoją opowieść na 3 tomy wydawane przez 3 lata!!! :evil:

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 11 mar 2015, 17:48
autor: Kacper Ryx
Oczywiście, już niedługo zaczniemy stopniowe uchylanie rąbka tajemnicy, powiem jedno gra będzie mocna !
Co do dzielenia moich przygód to sam mam wielkie pretensje do mego stwórcy, ciężko stać w jednym miejscu, w tym samym ubraniu i z tymi samymi ludźmi przez rok czasu... Ale już rozgrzewam kości, bo już niedługo, już za chwilę ruszam dalej:)

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 16 mar 2015, 23:43
autor: Rudzielca
Super! Mam nadzieję na klimatyczną grę oddającą ducha książek i XVI-wiecznego Krakowa!
Czekam na więcej wieści :)

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 20 mar 2015, 17:21
autor: Kacper Ryx
Uwaga uwaga! Zapraszamy na testy!

Gra planszowa "Kacper Ryx i Król Żebraków" jest prawie gotowa! Przed nami ostatnie sesje testowe:)

Poszukujemy osób, które grają w gry planszowe i mają czas oraz chęci pomóc nam i zaangażować się w doskonalenie gry na ostatnim etapie jej powstawania. Warunek jest jeszcze taki, że nie miały one wcześniej styczności z naszą grą.

W tym momencie chodzi nam przede wszystkim o stworzenie dobrej i zrozumiałej instrukcji do naszej gry.

Testy odbędą się we środę 25.03 w dwóch rzutach o 18 oraz 20 w sąsiadującej z nami Cafe Magia (plac Mariacki 3 w Krakowie). Na testy praktyczne mamy 10 miejsc, także pierwsze 10 osób, które zapiszą się na wydarzenie oraz wyślą maila ze zgłoszeniem na kacperryx@kacperryx.pl zostaną zakwalifikowane. A pierwsze 5 z nich otrzyma po testach po egzemplarzu I tomu przygód Kacpra Ryksa.

Do tych osób wyślemy w poniedziałek instrukcję naszej gry w wersji testowej, testerzy będą proszeni o dokładne zapoznanie się z zasadami gry, aby we środę mogli swobodnie zacząć grę.

Na życzenie osób, które się nie załapią również wyślemy mailem instrukcję i będziemy prosili o zapoznanie się i przekazanie nam uwag na jej temat. Wśród tych osób wylosujemy egzemplarz I tomu Ryksa.

Zapraszamy!

https://www.facebook.com/events/910658662332162/

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 23 mar 2015, 22:08
autor: Harun
Aż żałuję nie nie będę w Krakowie w tym czasie.

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 01 kwie 2015, 09:19
autor: Rabnix
Servus!
Miałem ogromną przyjemność uczestniczenia w testach gry Kacper Ryx: Król Żebraków.
Rozgrywka odbyła się w kamienicy gdzie mieści się Skład Towarów u Kacpra Ryxa więc duch dawnych czasów wieku unosił się nad nami.
Pod czujnym okiem twórców gry przez ponad 2,5h fruwały kości, przemieszczały się żetony, przesuwały piony oraz szeleściły karty.
Gdyby nie następne pięć osób, które czekały na swoją kolej grania to chętnie pół nocy spędziłbym przy planszy. W tak krótkim czasie nie byliśmy w stanie użyć wszystkich kart i możliwości gry.
Gra pokazana została w wersji uproszczonej (graficznie) lecz zostaliśmy zapoznani z grafikami pewnych postaci znanych z książek, które będą umieszczone na kartach. Na mnie zrobiły bardzo pozytywne wrażenie.
Muszę zaznaczyć, że jestem wielkim fanem przygód Kacpra Ryxa więc nie trzeba było dużo czasu żebym wciągnął się w rozgrywkę.
Chciałbym bardzo podziękować autorom i wszystkim poznanym podczas gry osobom za miłe spotkanie, możliwość dyskusji na temat zasad i rozgrywki oraz za dzielne uczestnictwo w "burdach" :)
Z niecierpliwością czekam na dalsze wieści o postępach prac nad grą.

P.S. Veni, vidi, sed non vici...niestety (ale nie byłem ostatni) :)

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 18 cze 2015, 18:23
autor: Kacper Ryx
Czołem Waszmościom!

Zapraszamy serdecznie na Jarmark Świętojański do Krakowa, gdzie między innymi swoje stoisko będzie miała nasza gra! Będziemy prezentować prototyp we wczesnej fazie rozwoju. Będzie można rozegrać partyjkę i dowiedzieć się więcej o Królu Żebraków.

19-21 czerwca 2015
Jarmark Świętojański
Kraków, Bulwar Czerwieński
pt 15/16 do wieczora
sob i nd 10/11 do wieczora

Dla osób korzystających z FB profil naszej gry:

https://www.facebook.com/krolzebrakow

oraz strona wydarzenia:

https://www.facebook.com/events/1076328359062407/

Do usług,
Kacper Ryx

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 19 cze 2015, 10:27
autor: Harun
Jeśli ktoś zagra, to będę wdzięczny za relację.

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 02 sie 2015, 14:25
autor: Kacper Ryx
Witajcie!

Powoli kończymy prace nad naszą grą planszową.
W międzyczasie pojawiła się strona na której zapisać się można na newsletter jej dotyczący

www.krolzebrakow.com

Już jutro wysyłamy pierwszego Wirtualnego Gońca, w którym zdradzimy trochę szczegółów o grze, o akcji na portalu wpieram.to , być może pojawią się też ilustracje.

Serdecznie zapraszam i obiecuję nie spamować:)
Kacper Ryx

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 17 wrz 2015, 09:47
autor: Tycjan
2 października rusza akcja związana z wydaniem gry "Kacper Ryx i Król Żebraków" na Wspieram.to, a już dziś na specjalnym blogu ZnadPlanszy.pl.
Link: http://wspieramto.znadplanszy.pl/2015/0 ... -zebrakow/

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 24 wrz 2015, 10:44
autor: yosz
To jeszcze chcemy polecić fabularny wstęp do gry, który się właśnie pojawił na blogu wspieram.to. Znajdziecie też tam trochę informacji o zbliżającej się akcji i o nowych grafikach.

http://wspieramto.znadplanszy.pl/2015/0 ... ep-do-gry/

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 24 wrz 2015, 13:15
autor: matio2007
Szybkie pytanie - gra jest przeznaczona dla graczy w jakim wieku? Opis Rajfurki nie wygląda jakby mogły to czytać dzieci :P

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 24 wrz 2015, 13:26
autor: Kacper Ryx
Witam!

Zgadza się, dla czystego sumienia na pudełku zaznaczymy, że gra jest 15+ bo pojawiają się tego typu teksty, jednak gra nie epatuje ani nagością ani wulgarnością.

Pozdrawiam,
Ryx

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 24 wrz 2015, 17:00
autor: Woltyżer
Opis Rajfurki to musical "Nędznicy" ;)
https://www.youtube.com/watch?v=WprN0hwIido

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 25 wrz 2015, 08:41
autor: Kacper Ryx
Czołem!

Tak trochę z nienacka pojawimy się dziś na krakowskiej Nocy Naukowców, na Uniwersytecie Pedagogicznym:

http://2015.nocnaukowcow.malopolska.pl/ ... storyczne/

Natomiast w weekend "Król Żebraków" zagości na Polach Chwały!

http://polachwaly.niepolomice.eu


Zapraszamy!!

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 26 wrz 2015, 20:31
autor: Kacper Ryx
Czołem

Zapraszam w najbliższy wtorek na spotkanie z grą "Kacper Ryx i Król Żebraków" w krakowskiej karczmie Artefakt Cafe!
Wydarzenie organizowane przez Cracow Game Initiative.

Wydarzenie na Facebook

https://www.facebook.com/events/518476941645399/

Obrazek

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 26 wrz 2015, 23:34
autor: Błysk
Kacper Ryx pisze:Czołem

Zapraszam w najbliższy wtorek na spotkanie z grą "Kacper Ryx i Król Żebraków" w krakowskiej karczmie Artefakt Cafe!
Wydarzenie organizowane przez Cracow Game Initiative.

Wydarzenie na Facebook

https://www.facebook.com/events/518476941645399/

Obrazek

Prawie na pewno będę, bo jestem ciekawy gry. Mam nadzieję, że nieznajomość książek nie przeszkodzi mi w zabawie :)

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 27 wrz 2015, 00:37
autor: Kacper Ryx
Super!
Zapraszamy, znajomość książek jedynie umila grę, ale absolutnie nie jest konieczna:)

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 30 wrz 2015, 13:38
autor: Błysk
Ok, byłem, zagrałem, zwyciężyłem. A teraz wam opiszę mniej więcej co to jest.

TL;DR- Po jednej rozgrywce gra nieco przypomina bardziej taktyczne/strategiczne, mniej losowe Ankh- Morpork. Ma klimat, daje dużo zabawy i ogólnie to w sumie się napaliłem na nią trochę. Jednak jak to prototyp ma też swoje bolączki.

O CO OGÓLNIE CHODZI?
Aspirujemy do bycia królem półświatka, aby być tym królem warto zdobyć sławę na dzielni No i na tym polega gra, zdobyć sławę wypełniając zadania, kontrolując karczmy i inne przybytki.

Karczmy: dają nam pieniądze, generują zbirów, dają karty specjalne.
INNE PRZYBYTKI: Za kontrolę mamy punkty, szkoda, że tylko tyle, ale podobno kwestia jeszcze może być rozwijana.


ESTETYKA: Zajmę się tym, co jest już podobno finalne, lub prawie na pewno finalne.

Plansza- graliśmy przy dosyć słabym świetle, ale o mogę powiedzieć, że plansza jest ładna i estetyczna, przedstawia miasto Kraków z podziałem na dzielnice (może stąd skojarzenie z Ankh- Morpork)- kilka charakterystycznych budynków i karczmy. Wszystko w "rzucie 3d (nie wiem jak to nazwać). Minusem w moim odbiorze planszy jest to, że "mało tam się dzieje"- wszystko jest ładne i estetyczne, ma ciekawe szczegóły, ale nie wiem jak to nazwać, mapa wydaje się mało dynamiczna, jednostajna (?), może to też być wina tego światła, niedokładnie przez to było widać głębię i kolory. Ogólnie sama "mapa" na plus. Natomiast na planszy są też tory i odstępy między torami a mapą są nieco zbyt duże i wypełnione troszkę nicością, oraz za dużą i w sumie zbędną na planszy informacją o podziale mapy na daną ilość graczy. Jednak całość oceniam pozytywnie.

Arty na kartach- Są świetne i tyle. Portrety kompanów zwłaszcza- moim zdaniem klasa światowa. Obrazki na kartach specjalnych też ładne. W sumie to patrząc na portrety kompanów można poczuć klimat i wczuć się w niego.

Czcionka: Mi się podobała, ale z obowiązku dodam, że moja dziewczyna coś na nią kręciła nosem. Moim zdaniem pasuje do klimatu.

To tyle z rzeczy ostatecznych, layouty podobno do zmiany itd.

KLIMAT:

Mapa Krakowa na pewno dodaje klimatu i jest całkiem ok.

Na pewno tak jak pisałem portrety postaci i same postacie (np. Samuel Zborowski czy Twardowski) robią klimat. Czuć, że gra opiera się na historii/ legendach historycznych i ktoś, kto lubi klimaty szlacheckie poczuje się tam świetnie. Fajnie by było dodać do postaci jakieś krótkie notki jak w karciankch, ale może na to nie być miejsca w sumie na karcie ;)

Karty specjalne też bywają ciekawe- Mnie do gustu przypadł Tumult- karta, którą zagrywamy na karczmę, w której pojawia się banda studentów próbująca przejąć przybytek. Jeśli studentom uda się zająć karczmę to po opróżnieniu piwnic możliwe jest, że ruszą na kolejną okoliczną karczmę. Jak to opisuję, to nie brzmi tak fajnie, ale wyobraźcie sobie średniowiecznych pijanych żaków robiących burdę od karczmy do karczmy ;)

Karty zadań- związane z półświatkiem, ale czasem trafi się organizacja festynu czy dotacja na kaplice- myślę, że też zgadza się z historią i zadania dodają grze klimatu, zwłaszcza że poza opisem co trzeba zrobić jest jakaś wstawka dlaczego trzeba to zrobić itd.

Karty inwestygacji- kiedy Kacper depcze nam po piętach, dostajemy te karty, które nam ogólnie szkodzą- również mają wstawki fabularne i są bardzo ok ;)

Klimat zdecydowanie jest wyczuwalny i osobiście przypadł mi do gustu, szlachta, półświatek, zabójstwa i karczemne bójki.

MECHANIKA- nie będę się dokładnie rozpisywał o co w grze chodzi itd. niedługo ruszy Wspieram.to, to będziecie mogli się dowiedzieć i dokładniej odnieść.

Inicjatywa: przedstawiona jest na 10 punktowym torze, dana akcja kosztuje od 0 do 3 punktów akcji. Akcje przeprowadza ten, kto jest najbliżej 0 na torze. Daje nam to duże pole do popisu w planowaniu akcji w odpowiedniej kolejności i wykręcaniu komb, bardzo fajna sprawa- zwłaszcza że kolejnością na torze można manipulować za pomocą kart. Problemem było to, że w naszej partii tak nieładnie się ułożyło, że przesunąlem wspołgracza o 4pkt do przodu pozbawiając go w praktyce prawie połowy punktów akcji, a na swoją kolejkę musiał czekać koło 30 minut- to prawdopodobnie przypadek ekstremalny, ale o tym rozpiszę się później. Sam mechanizm fajny.

Walka- dużą rolę odgrywają kości 6 ścienne, dlatego szachiści od razu się popłaczą. Ogólnie rzucamy koścmi w zależności od tego ilu zbirów wysłaliśmy do walki, herszt daje 2 kości. Powiedzmy atakujemy karczmę przeciwnika hersztem i dwoma zbirami. Karczma broniącego zapewnia mu dwie kości, my mamy tych kości 4 (zbiry i herszt). Rzucamy: wynik 1- porażka i Kacper zbiera na nas haka (czyli zbieramy kartę inwestygacji/ kary), 2-3 porażka, 4-5 sukces, 6- sukces dodatkowo ranimy/nokautujemy/zabijamy zbira przeciwnika jeśli jakiś jest. Wygrywa ten, kto ma więcej sukcesów. Tu już usłyszę krzyki, że jak to, że losowa itd. moim zdaniem losowość nie jest ekstremalna, manipulujemy liczbą zbirów, plus mamy jeszcze karty typu: zabij zbira, dodaj 1 automatyczny sukces do kostek, rzuć dodatkowymi kośćmi, wynik 3 traktuj jak sukces itp. Dodatkowo niektórzy kompani dają bonusy do walki.

Testy: Wszystkie testy opierają się na mechanizmie który opisałem w walce, tyle że na 6 za wykonanie udanej akcji otrzymujemy zazwyczaj punkt zwycięstwa, z tego co wiem testów używa się do kradzieży i zabójstw i tu trochę szkoda, że CHYBA nie ma kart wpływających na wyniki tych akcji.

EDIT: Zapomniałem napisać o akcjach. Mamy 4 karty akcji, każda 2stronna- to daje nam 8 akcji podstawowych, ale do wykorzytania w danym momencie mamy tylko 4 (te odkryte strony), natomiast odwrócenie karty bez jej wykorzystania kosztuje 1 punkt akcji/inicjatywy. Fajna sprawa, jednak z tych 8 akcji część na pierwszy (i drugi chyba też) rzut oka wydaje się być bardziej użyteczna niż inne. ;)


Kacper Ryx- jedyny bardzo i zupełnie losowy element w grze- Kacper co rundę przechodzi do losowej dzielnicy i nie da się na to w żaden sposób wpłynąć. Jak wlezie na naszą to dostajemy karty inwestygacji (kar), ale też raczej nikt nas tam nie będzie atakował, bo z tego co pamiętam to taki ktoś może dostać jeszcze więcej kart kar (ale nie zdarzyła nam się taka sytuacja, więc nie jestem pewien).

Czas w grze- ciekawa sprawa, też losowa. Dwustronny tor, z jednej strony mamy nasze rundy, a z drugiej znacznik śledztwa. Jeśli znacznik śledztwa spotka się ze znacznikiem rund to gra się kończy. Nasza gra zajęła 3 rundy, ale i tak prawie doszedłem do końca toru punktów. Znacznik śledztwa przesuwa się kiedy gracze odkrywają karty inwestygacji, zazwyczaj przesuwa się w stronę znacznika rundy, ale są też karty, które go cofają.

Zadania: Dobieramy 3 na rękę i co rundę możemy dowolną ich ilość wymienić, lub punktować za nie i brać do ręki nowe zadania.

EWENTUALNE PROBLEMY:

Downtime: graliśmy w 5 czyli maksymalną ilość graczy i zazwyczaj wszystko szło całkiem sprawnie i szybko, chociaż była to nasza 1 gra. Jednak w pewnym momencie jak opisałem wcześniej doszło do tego, że w wyniku pojechania kolegi ten musiał czekać na turę koło 30minut. Możliwe rozwiązania na jakie wpadliśmy:

1.Skrócenie toru akcji- mniej akcji, szybsza gra. Moim zdaniem słaba sprawa, bo w trakcie jednej rundy nie uda się wtedy przeprowadzić poważnych ofensyw i zdobyć punktów czy karczm, zrobić jakiegoś śmiałego kuku.

2.Nadanie kosztu w złocie akcjom przesuwającym coś na torze inicjatywy: Moim zdaniem dobre rozwiązanie, wtedy człowiek będzie musiał się zastanowić czy na pewno chce użyć tej karty za 1 czy 2 złota i wcześniej zdobyć to złoto na przeprowadzenie akcji.

Mechanizm umożliwiający powrót: Nie mieliśmy sytuacji, żeby kogoś pojechać do 0, ale jest to możliwe i wtedy do gry wraca herszt, który może przeprowadzać akcje. Jednak z samej mechaniki wydaje się, że cieżko będzie wrócić, bo rekrutacja nowych ludzi, lub zdobycie funduszy bez karczm może być trudne i trwać za długo.

Możliwe rozwiązania:
1. Nie można podbić ostatniej karczmy gracza. Wczoraj wydawało mi się w miarę sensowne, ale to zablokuje punktowanie przeciwnikom co jest słabe, kiedy twoimi zadaniami na rundę jest kontrola 2 dzielnic i w tych dwóch dzielnicach są pojedyncze karczmy dwóch różnych graczy.

2. Przy początku następnej rundy herszt gracza powraca wraz z "bonusami", które dawała karczma, którą od niego przejęto czyli dostaje tyle monet ile dawała karczma, tylu zbirów i tyle kart specjalnych. To może pomóc w zdobyciu karczmy w kolejnej rundzie i nie stworzy u gracza przegrywającego tak długiego przestoju, żeby wypadł z gry. Problemem jest to, gdzie herszt z bandą ma się pojawić. Można by to zrobić losowo lub w najsłabiej obstawionej dzielnicy (co miałoby nawet sens fabularny).

INNE MIEJSCA: Fajnie że są, fajnie, że punktują, ale chciałoby się, żeby były jakieś karty specjalne/ zadania związane z nimi, lub aby miejsca też COŚ dawały kontrolującemu poza punktami.



CIEKAWE MOIM ZDANIEM CELE, KTÓRE MOŻNA BY ZROBIĆ NA WSPIERAM TO:

Wydaje mi się, że gra jest przeznaczona fanów Kacpra Ryxa. Nowi gracze dadzą radę się w niej odnaleźć, wyjadacze też mogą świetnie się przy niej bawić. Można do Kacpra opcjonalnie włożyć masę rzeczy, które stworzą grę bardziej skomplikowaną zasadami, ale z ciekawymi kartami/ mechanizmami. Gra wymaga dostosowania się do sytuacji na stole, ale można podjąć kilka taktyk: szybkie wykonywanie zadań, kontrola miejsc i karczm, długofalowe planowanie na wypełnienie dobrze punktowanych zadań, zbieranie złota (które też jest punktowane, chociaż słabo i pod koniec gry).

Osobiście lubię gry, które dają mi wiele ciekawych możliwości, nawet jeśli wiąże się to z przeczytaniem instrukcji molocha. Może przyzwyczajenie z RPGów i bitewniaków.

Dlatego mocno ucieszyłbym się gdyby w poszczególnych progach były takie rzeczy jak np.

Zwiększenie znaczenia miejsc specjalnych/ dodanie kart związanych z tymi miejscami

Dodanie hersztom zdolności aktywnej (teraz różnią się na starcie gry np. jeden ma więcej zbirów, a inny kart specjalnych, trzeci ma większy wybór zadań na początku itp.)

Jeszcze więcej kart specjalnych i kompanów!

Dla szachistów i komputerów: Tryb zmniejszający losowość.

Kacper Ryx- jest w grze, ale w naszej rozgrywce nie było bardzo go czuć- zwiększenie roli Ryxa, może jakieś możliwości manipulacji tym gdzie pójdzie itp. dodanie mu jakiegoś pazura.

Dodanie wydarzeń globalnych, specjalnych.

I zdaję sobie sprawę, że to może wydłużyć/ skomplikować grę, ale może też zostać wprowadzone do gry jako zasady opcjonalne. Kto chce, to korzysta, kto nie chce- nie korzysta. A przecież akcje wspieram.to, kickstarterowe zazwyczaj startują po to, by zrobić coś, na co normalnie wydawca by się nie porwał ;)

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 30 wrz 2015, 13:52
autor: Rocy7
Bardziej taktyczny Świat Dysku? Gra zyskuje moją uwagę;) choć mam nadzieje, ze przynajmniej cześć uwag Blyska zostanie uwzględniona w finalnej wersji.

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 30 wrz 2015, 17:10
autor: Kacper Ryx
Witajcie!

Dziękujemy za uczestnictwo, miłe słowa, uwagi i cenne sugestie:)

Już wiem z czego wyszła wczorajsza sytuacja z dojechaniem jednego gracza tymi kartami przesuwania. Otóż nasza graficzka źle wlała tekst na kartę, zamiast 4 takich kart powinna być tylko jedna! Odpust (który wczoraj przesuwał przeciwnika o 2 pola) polega na zebraniu kasy z żebrów w każdym rewirze... natomiast feralna karta, o której mówimy zwie się Ogłuszenie. Chciałem bardzo przeprosić za zaistniałą sytuację, na kolejne spotkania prototyp będzie skończony i wszystkie błędy wyeliminowane, będą tez ostateczne layouty. Od razu mam pytanie - w jaki sposób można tu wklejać obrazki? Bo bym wkleił nowe szaty króla (żebraków):D

Weźmiemy pod uwagę sugestie dotyczące kosztów i przetestujemy jeszcze różne tego warianty:)

Co do różnych pomysłów na urozmaicenie mechaniki, otóż gra startowała z dużego poziomu złożoności - każdy herszt miał stale aktywną dodatkową zdolność, Kacper Ryx miał różne zastosowania, posiadanie miejsc specjalnych dodawało kolejne modyfikatory. Były również pomysły na wydarzenia z historii Krakowa, które modyfikowały nieco zasady każdej tury, była nawet poruszająca się karawana, którą można okraść nie wiedząc co się w niej znajduje a mogłyby to być dukaty, towary luksusowe, albo... ukryte draby miejskie.

Jednakowoż w pewnym momencie twórcy gry stwierdzili a ja za nimi, że jest tego za dużo jak na start i zaczęli okrawać mechanikę po to aby w podstawową jej wersję mógł zagrać nie tylko doświadczony gracz, ale także fan książek, który w planszówki grał ostatnio w podstawówce:) Dlatego też mamy sporo różnych pomysłów na dodatki, które w przyszłości grę urozmaicą:)

Natomiast w progach wspieram.to przede wszystkim na polepszenie jakości oraz dodatkowe elementy:) Jeśli gra się przyjmie i akcja wypali, na pewno pójdziemy w dodatki, bo potencjał na rozwój jest ogromny:)

Do usług!
Kacper Ryx

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 30 wrz 2015, 18:01
autor: Błysk
[img] tutaj adres obrazka [/ img] tyle, że bez spacji w drugim nawiasie.

Re: Król Żebraków - gra w świecie Kacpra Ryxa

: 01 paź 2015, 19:45
autor: Harun
Dzięki błysk za relację