Arkwright (Stefan Risthaus)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Andreus
Posty: 1568
Rejestracja: 01 mar 2009, 19:55
Has thanked: 6 times

Arkwright (Stefan Risthaus)

Post autor: Andreus »

Czy ktoś już może zagrał i może podzielić się wrażeniami?
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1137 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: piton »

Gra do mnie dzisiaj przyjdzie, a zagram pewnie w weekend. Wtedy opiszę wrażenia.

Przeczytałem 3/4 instrukcji - water frame - ale bez planszy słabo jakoś sobie to wizualizuję ;)
Po lekturze wiem, że to 18xx nie będzie, nie taki rynek akcji, a szkoda ;) i mało interakcji między graczami, znaczy mniej niż się spodziewałem (lubię dużo negatywnej interakcji) - oczywiście to suche spostrzeżenia.

Na BGG jest zmieniona instrukcja i jest bardziej przejrzysta niż ta w oryginale - jak zrobiłem porównanie tego co przeczytałem.
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1137 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: piton »

Zaraz zagramy w Spining Jenny - niby prostszy wariant, potem napisze co i jak. jednak na strzał wolę poznać grę z łatwiejszej strony.

a ze złych rzeczy
- plansze gracza są źle wydrukowane :
http://boardgamegeek.com/thread/1255786 ... ctory-mats
coś mi nie pasowało, w trakcie czytania instrukcji :/

poza tym instrukcja, jest niejasno napisana w kilku miejscach. Dalej mam wątpliwości, może wyjdzie w trakcie gry. 3 ksiazki w pudełku , a dalej nie wyjaśniają wszystkiego w 100%
Ciekawe czy za dwa miesiące wypuszczą poprawioną instrukcję, która zmieni totalnie grę -tak jak było w K&K.

Jak na grę za dużoooo euro, owianą mgła ciężkości i wyjątkowości to znowu Spielworxx daje ciała. MASAKRA! brak profesjonalizmu?

-------------EDIT------------------

Pograliśmy z szanowną małżonką. Wariant Spinning Jenny (łatwiejszy). Czas gry około dwóch godzin, tłumaczenie około 40minut.

Jesteśmy uśmiechnięci po grze :mrgreen: Ekonomia w czystej postaci. Bardzo dużo przeliczania, ciągle forsy nie ma, a trzeba robić forsę. Jak żyć pani premierowo?
W tym wariancie gramy 3 dekady (po 4 akcje=cykle każada dekada) czyli w grze mieliśmy TYLKO 12 akcji.
Na początku myślałem, że to jakaś parodia ciężkiej gry, ale po 3 ruchach wiedziałem, że jestem w czarnej du ;) na dwie osoby grało się fajnie, ale na 4 to musi być prawdziwy ciężar.

Ogólnie w każdym cyklu (turze) produkuje/sprzedaje tylko jeden rodzaj fabryki, więc jeśli chcemy zrobić coś na przyszłość to opłacamy koszty fabryk, które w tej rundzie nam zysku nie przyniosą. Naprawdę jest dużo do przemyślenia/przeliczenia.
Opłacamy pracowników, maszyny, którzy będą nam zapewniać zysk w przyszłości. Zamykamy otwieramy fabryki - ale mamy tylko 12 akcji w całej grze :) akcje można podejmować dla fabryk mających produkcję w innych turach, także planowanie dalekosiężne występuje, chyba tylko takie planowanie tu występuje ;)
Jak już nam się uda coś wyprodukować, to walczymy z przeciwnikiem i importerem prowadzonym przez grę. Kto lepiej prezentuje swój towar sprzedaje pierwszy. Konkurencja naprawdę jest mocna. Chce się dużo, można bardzo mało.

Wygrywa gracz, który na końcu ma największą wartość swoich akcji. Wspomniane akcje można kupić albo sprzedać do banku. ALE na początku akcje są wart 10funtów, po każdej udanej sprzedaży(fazie produkcji) akcje się podnoszą, w międzyczasie cośtam możemy sprzedać doinwestować i nagle akcje są po 18 za sztukę, a my utopiliśmy forsę w fabryce lamp :P Powtarzam kolejny raz duuuużo liczenia.
Byłem sceptyczny, teraz jestem oczarowany - a to dopiero prostszy wariant :)

O regrywalność się nie obawiam, każda gra może być ustawiona inaczej. To my wybieramy w jaką gałąź przemysłu wchodzimy. Na początku mamy pewną ilość akcji, które możemy sprzedać do banku żeby dostać więcej forsy na rozwój, ale kosztem akcji, które potem trzeba wykupić. Naprawdę świetnie.

Wariant trudniejszy dodaje rynek zamorski, dodatkowe żetony pomocnicze, dodatkowe żetony rozwoju itp. poza tym wyższe poziomy fabryk no i oczywiście dodaje 2 rundy gry, czyli mamy20 akcji w całej grze :) Water Frame chyba zajmie z 4-6 godzin zależnie od składu osobowego.

jedyny minus gry, to długie przestoje. Czasem planujemy niezależnie od przeciwnika, ale jak wbijemy się ten sam rodzaj przemysłu to musimy czekać, co przeciwnik zrobi przed nami. jak coś chcecie sprzedać to trzeba kombinować, jak sprzedać pierwszym, wtedy czekamy do końca ruchu przeciwnika i podejmujemy decyzje. Niby mamy plan, ale musimy zobaczyć co się stanie przed naszym ruchem.
na 4 osoby pewnie będzie długo, z myślicielami bardzo długo ;)

Już zacieram raczki na kolejną rozgrywkę.
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1137 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: piton »

przenoszę rozmowę z wątku o Essen - sorry za tripple posta ;)
staszek pisze:Czytałem, ale jeszcze wtedy było tylko o wykonaniu :D
12 akcji to chyba trochę mało, no I przeraża mnie czas pełnej wersji-to już jest czas 18-tek
Reszta oczywiście fajna
12 akcji tak, ale! na przykład jak bierzesz akcję "fabryka" to możesz otworzyć fabryki, zamknąć fabryki, modernizować fabryki.
Czyli w jednej akcji "fabryka" możesz otworzyć dwie fabryki (za kasę) i z automatu się zatrudnia ludzi otwierając fabrykę, jedną zamknąć (za darmo, nawet koszty spadną bo się pracowników wywala), jedną zmodernizować (za kasę).

Tak samo działają pozostałe akcje. Jak się bierze daną akcję działa kilkukrotnie, może działać na wszystkie nasze fabryki. Jednak trzeba pamiętać, że w danej turze działa tylko jeden rodzaj fabryk.
Tura (cykl) fabryk żywności: (my nazywamy ją fabryką sera ;) ) to ser przyniesie nam przychód, ale opłacamy i tak wszystkich pracowników pracujących w fabrykach nie aktywnych w tej turze. Więc trzeba się mono naliczyć, żeby wiedzieć czy opłaca nam się ponieść koszt, żeby w następnej turze dostać duży zysk.

Dostępne akcje oprócz fabryki:
* zatrudnianie/zwalnianie ludzi,
* podniesienie jakości produktu: ma wpływ na cenę i udział w rynku naszego produktu - w skrócie udział w rynku wyznacza kiedy sprzedajemy i ile produktu możemy sprzedać, czyli niejako popyt na nasz produkt.
* poziom dystrybucji (reklama) podnosi znacząco nasz udział w rynku - czyli pierwszeństwo w sprzedaży, ale co rundę nam spada o 1 poziom,
* bank - pozwala kupic/sprzedać akcje naszej firmy, można wtedy sprzedać coś z magazynu, czyli nadwyżkę towarów
* kupno maszyn - zamieniamy ludzi na maszyny. maszyny kostują 1funt, ludzie minimum 2funty (zależnie od sytuacji na rynku pracy)

więcej z głowy nie napiszę. Dzisiaj gramy obowiązkowo drugi raz
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 12 times

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: adikom5777 »

A mówiłem, że gra będzie dobra ;)
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4042
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 262 times
Been thanked: 147 times

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: lacki2000 »

ech, w moim otoczeniu rodzinno-planszówkowym się nie przyjmie, za dużo liczenia i przestojów, sądząc z opisów. Może wyjdzie wersja turowa online to będzie można ligę odpalić :)

edit: a tak patrząc na fotki gry, to nieśmiało przyznaję, że podobne projekty mam w wirtualnej szufladzie i się kurzą bo se myślę, kto by chciał grać w takie ciężkie ekonomiczne kombajny akcyjno-transportowo-produkcyjne... a jednak są chętni.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2299
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 556 times
Been thanked: 866 times

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: Galatolol »

lacki2000 pisze:a tak patrząc na fotki gry, to nieśmiało przyznaję, że podobne projekty mam w wirtualnej szufladzie i się kurzą bo se myślę, kto by chciał grać w takie ciężkie ekonomiczne kombajny akcyjno-transportowo-produkcyjne... a jednak są chętni.
W światku takich graczy nie brakuje osób robiących samoróbki PnP, którzy też nie wymagają dobrej oprawy graficznej - dlatego śmiało możesz próbować "publikować" w taki sposób, o ile oczywiście gra będzie dobra.

A wracając do tematu, to Arkwright wygląda bardzo smakowicie, czekam na więcej relacji.
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1137 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: piton »

adikom5777 pisze:A mówiłem, że gra będzie dobra ;)
nie mówiłeś, że aż tak dobra ;) Dzięki raz jeszcze za naprowadzenie na ten tytuł, naprawdę super gra :D
lacki2000 pisze:ech, w moim otoczeniu rodzinno-planszówkowym się nie przyjmie, za dużo liczenia i przestojów, sądząc z opisów. Może wyjdzie wersja turowa online to będzie można ligę odpalić :)
edit: a tak patrząc na fotki gry, to nieśmiało przyznaję, że podobne projekty mam w wirtualnej szufladzie i się kurzą bo se myślę, kto by chciał grać w takie ciężkie ekonomiczne kombajny akcyjno-transportowo-produkcyjne... a jednak są chętni.
ja coś myślę, że w naszym otoczeniu opolsko-geekowym też nie znajdę więcej niż dwóch/trzech chętnych na zagranie :P to jest niestety wada tych super ciężkich gier. Dlatego np. zagranie w 18xx jest dla nas świętem - mimo kilkudziesięciu znajomych lubiących ciężkie tytuły. Super ciężkich tytułów już większość nie udźwignie niestety :P

a co do szafy czy tam szuflady - masz coś ciężkiego, to dawaj ;)
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1137 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: piton »

Dzisiaj druga rozgrywka - na dobrych zasadach :lol:
Instrukcja 'in inglisz' jest słabo napisana: jest tam sporo literówek, pomyłek w słowach (np. worker zamieniony na marker) i do tego niejasne wpisy, jakby żywcem tłumaczone słowa bez zachowania ducha gry - To co mnie męczyło w instrukcji niemieckiej jest opisane klarownie.
A graliśmy źle bo opłaca się koszty fabryk (ludzie+maszyny) tylko z danego cyklu ;) my opłacaliśmy wszystko :D czyli wersja hardcore :twisted: Teraz planowanie na kolejne tury jest świetne. Niby ustawiamy sobie super plan, ale przeciwnik na to też zareaguje bo widzi co kombinujemy :)

Na normalnych zasadach nagle pojawiły się duże pieniądze :D bardzo fajne jest manipulowanie zatrudnieniem: im więcej ludzi pracuje (lub przebywa na bezrobociu) jest większy popyt na towary. W grze jest taki myk, że tor zatrudnienia w fazie produkcji/sprzedaży zmienia się w tor popytu. Dobre rozwiązanie.
Jest dużo kombinowania, trzeba odpowiednio manipulować jakością i dystrybucją(reklamą) żeby sprzedać produkt jak najkorzystniej i w jak największej ilości.

Fajne jest wpuszczanie przeciwnika na duży koszt zatrudnienia - ma zatrudnionych samych ludzi, to wtedy my zatrudniamy ludzi do fabryk pracujących w innych cyklach (nie opłacamy wtedy kosztów funkcjonowania fabryki - to o czym na początku pisałem) i nagle trzeba płacić wyższe pensje, również sprytne rozwiązanie.

Druga gra zajęła nam niecałe 1,5h. Przy trzeciej grze pewnie będzie godzina. Tłumaczenia nowym zajmie około 15 minut, bo skomplikowane toto nie jest, po drugiej grze wszystko spokojnie zapamiętaliśmy. Radocha z gry naprawdę wielka.
Następna gra obowiązkowo w wariant Water Frame - trudniejszy ponoć, zobaczymy co tam niemiecka szkoła ekonomii ma do zaproponowania ;)
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
staszek
Posty: 3539
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: staszek »

Piton-przyjeżdżaj do Wawy i gramy :D
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: Jelithe »

Czy ktoś mógłby wrzucić zdjęcie maty gracza z błędem? To jakoś przeszkadza w grze?
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1137 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: piton »

Jelithe pisze:Czy ktoś mógłby wrzucić zdjęcie maty gracza z błędem? To jakoś przeszkadza w grze?
jak wrócę do chaty postaram się zapodać zdjęcie - błędy nie przeszkadzają w grze.
Na planszach gracza w miejscach gdzie powinny być cyfry odpowiadające produkcji danej fabryki z danego poziomu są kropki. Nadrukowane są tylko cyfry 3.
Nie jest to do niczego potrzebne tak naprawdę, bo produkcja danej fabryki jest na żetonie fabryki. Jak budujemy "jedynkę" (pierwszy poziom) to na żetonie fabryki jest nadrukowane np. 1-2-1-/ oznacza to,że w pierwszym rzędzie produkcji produkuje się 1 towar, w drugim 2, trzecim 1, a czwarty nie produkuje na tym poziomie.

Poza tym przy danej fabryce powinien być koszt sprzedaży towaru bezpośrednio z magazynu (taki skup interwencyjny), zamiast tego są kropki ;) Tutaj trzeba pamiętać, że ser z magazynu kosztuje 2, ubrania 3, widelec 4, a lampy 5 funtów sztuka.

Da się bez tego żyć, nawet ani razu nie patrzyłem na te "niedoróbki" podczas gry. Mimo wszystko gra za 60-70 euro, fajnie jakby była dopracowana w każdym calu. Na BGG się tłumaczą błędem w drukarni, bo co innego mają powiedzieć ;)

Ale instrukcja jest słabo napisana, jeszcze raz powtórzę. Na BGG pytałem np. o pierwszego gracza, Pan mi odpisuje, że jest w instrukcji jak byk, podaje stronę itd. ale w swojej wypowiedzi dopisując słowo "each", którego w instrukcji brak...
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2385
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1283 times
Been thanked: 778 times
Kontakt:

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: vinnichi »

Czy ktoś z szanownych kolegów lub/i koleżanek dysponuje wersją PDf instrukcji? Na BGG jest wersja fanowska, tabelkowa.
kręcimy wąsem na dobre gry
dżentelmeni przy stole
Awatar użytkownika
tequira
Posty: 103
Rejestracja: 19 lis 2013, 11:25
Lokalizacja: Warszawa

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: tequira »

Czy ktoś z szanownych kolegów lub/i koleżanek dysponuje wersją PDf instrukcji? Na BGG jest wersja fanowska, tabelkowa.
pod tym linkiem masz wszystkie trzy :-)

http://www.spielworxx.de/downloads/

Arkwright spinning jenny rules US
Arkwright water frame rules US
Arkwright player´s book

nie wiem jak to najlepiej czytać, pamiętaj, że WATERFRAME to trudniejszy wariant, SPINNING JENNY prostszy, a Player'S Book to szczegółowe opisanie elementów (help).
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2385
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1283 times
Been thanked: 778 times
Kontakt:

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: vinnichi »

No proszę zafiksował się człowiek tylko na BGG a tutaj na oficjalnej stronie legalnie :). Dziękuję Ci bardzo.
kręcimy wąsem na dobre gry
dżentelmeni przy stole
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1137 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: piton »

w końcu zdjęcia plansz :P
https://www.dropbox.com/sh/0xmzl9mcpkc0 ... kzhQa?dl=0

ze względu na "świąteczny" weekend ma obsuwę w zrobieniu polskiego skrótu zasad - na prośbę Staszka. W każdym razie jest w fazie produkcji. Jak dopiszę do końca to dam znać tutaj.

W międzyczasie udało się zagrać na 4 osoby. Tłumaczenie i gra zajęły około 3h. Na 4 osoby gra się fajnie i dość płynnie. Czasem są przestoje bo ktoś przelicza, ale paraliżu decyzyjnego nie było.
Graliśmy na setupie narzucanym przez instrukcję - ten setup pozwala spokojnie rzeźbić swoje, więc konfrontacja wystąpiła dopiero pod koniec gry kiedy każdy sporo produkuje i trzeba kombinować jak sprzedać dużo i więcej od przeciwników.
W zasadzie w grze interakcja występuje w fazie produkcji/sprzedaży kto pierwszy i więcej sprzeda, ten lepszy.
Jak się nie będzie grało na setupie z instrukcji wtedy będzie dobra zabawa ;) od razu będzie spora konkurencja i zacznie się twarda gra :)

Po zagraniu 3 razy i w końcu na całkowicie dobrych zasadach Spinning Jenny nie jest wariantem trudnym, poziom trudności oceniam na średni. Wiadomo co trzeba robić, spokojnie da się ogarnąć kuwetę - cała trudność to dobre planowanie i przewidywanie co zrobią przeciwnicy. Co z tego że mam dobry produkt, jak przede mną ludzie sprzedadzą taniochę i mój zostaje w magazynie ;) w dwóch grach zauważyłem, że gra nie wybacza błędów.

jak się uda to dzisiaj Water Frame odpalamy. Tam się gra dłużej i więcej się dzieje to zobaczymy.
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 12 times

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: adikom5777 »

Dostałem informację od Uli z wydawnictwa Spielworxx, że wraz z drukarnią pracują nad rozwiązaniem problemu z planszami.
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: Jelithe »

piton, dzięki za zdjęcia! Wygląda to tak średnio bardzo. Plansze są wyraźnie wybrakowane. Te wszystkie brakujące informacje znajdują się na innych kafelkach/żetonach, czy trzeba wykuć na blachę?

Uli już od iluś tam dni odpowiada wszystkim, że "pracują" nad tym problemem. Zobaczymy, co z tego wyniknie, bo chyba jedyne rozwiązanie dla graczy, to wydruk i rozesłanie nowych plansz.
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1137 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: piton »

Jelithe pisze:piton, dzięki za zdjęcia! Wygląda to tak średnio bardzo. Plansze są wyraźnie wybrakowane. Te wszystkie brakujące informacje znajdują się na innych kafelkach/żetonach, czy trzeba wykuć na blachę?

Uli już od iluś tam dni odpowiada wszystkim, że "pracują" nad tym problemem. Zobaczymy, co z tego wyniknie, bo chyba jedyne rozwiązanie dla graczy, to wydruk i rozesłanie nowych plansz.
(Kropki) liczby w kolumnach przy poszczególnych rzędach produkcyjnych są zbędne. Te same liczby są na żetonach fabryk.
Pierwsza liczba w kolumnie to produkcja danego rzędu na I levelu, druga liczba produkcja na II levelu itd. Więc produkcję danej fabryki można odczytać z żetonu fabryki.
Jak fabryka na 1 levelu ma na żetonie wpis 1-1-2-/ to pierwszy rząd produkuje 1, drugi 1 , trzeci 2, czwarty rząd nic. Te kolumny miały być ułatwieniem, więc się nic nie traci.
Przy fabrykach 2 kropki powinny mieć liczby - patrząc od góry: 2(żarcie)-3(ubranie)-4(widelec)-5(lampa). te liczby to są ceny przy skupie "interwencyjnym" - w akcji stock exchange.Te liczby by się przydały.
Ale jak graliśmy z nowymi i im powiedziałem co tam ma być bez problemu zapamiętali liczby 2-3-4-5 ;) (prawie jak szyfr do tlenu w 'Space Balls')
Błędy to żadne tylko szkoda, że nie mogli tego wcześniej wyłapać.

Jeszcze do instrukcji - trzeba czytać księgę rulsów, potem player's book ze 3 razy to mniej więcej wszystko się ogarnie ;) Zasady są czasem napisane w "dziwnych" miejscach, przy innych akcjach, przy innych okazjach itp. - koszmar! do Water Frame trzeba zgłębić jakieś 50 stron tekstu, który nie zawsze jest jasno, logicznie i w sensownej kolejności pisany, eh. W sumie już samo czytanie instrukcji jest wyzwaniem samym w sobie ;) +1 do ciężaru gry :D
(z braku czasu i zmęczenia nawet nie rozkładaliśmy gry.)
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
staszek
Posty: 3539
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: staszek »

Wow
Zagraliśmy w wariant prostszy.
2,5 plus tłumaczenie-nie jest źle
Dla wielbicieli ciężkich i mocno policzalnych ekonomii-pozycja obowiązkowa, a że sami tacy byli przy stole, ocena gry wahała się w przedziale 8-10 :-)
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 12 times

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: adikom5777 »

Potwierdzam. Jestem zajarany, jak rzadko kiedy. Siadam do czytania pełnego wariantu... :)
Gra spełniła w stu procentach moje oczekiwania, nie czuć upływającego czasu, a gra się płynnie i nie ma downtimu (przynajmniej go nie było w naszej ekipie). Jak teraz przeglądam pełny wariant, to cieszę się jak dziecko i nie mogę się doczekać :)
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: sillue »

to moja ta ósemka za wariant prostszy...
nie taki diabeł straszny, Jenny oprócz idealnego wariantu na zapoznanie, będzie służyła spokojnie jako samodzielna, świetna pozycja, ale...
jak wczytuję się teraz w pełny Water, będzie dobrze, oj dobrze... :)
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3402
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1137 times
Been thanked: 597 times
Kontakt:

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: piton »

Wiedziałem, że wejdzie ;) i ja też dałem 8 za Jenny :)
po 4 naszych grach wiem, że jak jest mała konkurencja to ktoś strasznie odjeżdża z kasą - nie do zatrzymania, nie można odpuszczać. Czasem nawet generując stratę. jak komuś odpuszczamy, a nawet zostawiamy duopol wtedy jest słabo, nie da się nadgonić bo dwie osoby zawsze zarobią masę kasy. Trzeba robić mocną konkurencję, ale tak żeby wyjść na plus - tylko jak panie premierze? .
Ciekawostką jest, że 4/4 razy wygrała moja żona :D czy to na dwie, czy cztery osoby... zatem Spinning Jenny to wariant kobiecy :P

w Water Frame jestem ciekaw czy nie będzie wyścigu o żeton produkcji - pozwala produkować nawet poza cyklem danej fabryki. Poza tym różne żetony, różne strategie. Będzie bardzo dobrze.

To jutro obowiązkowo gramy w Water Frame, żeby Warszawę wyprzedzić ;)
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
sillue
Posty: 468
Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: sillue »

piton pisze: Ciekawostką jest, że 4/4 razy wygrała moja żona :D czy to na dwie, czy cztery osoby... zatem Spinning Jenny to wariant kobiecy :P
u nas wygrał Staszek, znaczy się Stanisława... :lol:
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1166
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 245 times
Been thanked: 263 times

Re: Arkwright - Spielworxx 2014

Post autor: siepu »

Kurcze, tak mi smaka robicie - przynieście kiedyś w poniedziałek :)
ODPOWIEDZ