Martwa zima - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
fangir
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2018, 19:36

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: fangir »

Czesc, kilka pytan od nowicjusza ;)

1. Czy używanie "Światła Galadrieli" wymaga wydania kostki akcji?
2. Czy zdolność "Emmy Hon" jest opłacana kostką akcji?
3. Czy "Dron" z Raxoon jest opłacany kostką?
4. Co to jest "1+" na karcie usprawnienia "Wieży obserwacyjnej" i czy uzywajac jej trzeba wydac kostke?
5. Czy zdolnosc "Kevin'a Jacksona" wymaga wydania kostki akcji?
6. Czy jeśli podczas tury, dołoży się kostki do szyfru Raxoon i gracze zagłosują na "kciuk w dół", to wychodzi "duży" zombie?
skubor
Posty: 1
Rejestracja: 06 lut 2018, 14:03

Re: Martwa zima

Post autor: skubor »

Witam, mam dwa pytania dotyczące gry:

1. Po zabiciu ocalałego odkładamy także jedną kość do gry?
2. Jeżeli ocalały atakuje ocalałego innego gracza, lecz atak się nie powiódł (warunek równej lub mniejszej wartości z rzutu do wartości ataku atakowanego) to czy coś się dzieje?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
mamtonawinylu
Posty: 284
Rejestracja: 08 gru 2014, 11:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Martwa zima

Post autor: mamtonawinylu »

skubor pisze:Witam, mam dwa pytania dotyczące gry:

1. Po zabiciu ocalałego odkładamy także jedną kość do gry?
2. Jeżeli ocalały atakuje ocalałego innego gracza, lecz atak się nie powiódł (warunek równej lub mniejszej wartości z rzutu do wartości ataku atakowanego) to czy coś się dzieje?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie.
Ad 1 - tak, na początku każdej tury mamy [ilość ocalałych] + 1 kości.
Ad 2 - nic się nie dzieje
godfryd
Posty: 1
Rejestracja: 02 lut 2018, 16:21

Re: Martwa zima

Post autor: godfryd »

Witam,

Zaczęliśmy od niedawna ze znajomymi przygodę z Mroczną Zimą i mam kilka pytań:

1. Używając piły łańcuchowej dokłada się w lokacji znacznik hałasu. W lokacjach, w których są przedmioty, są na te znaczniki miejsca (możliwość hałasowania przy przeszukiwaniu), natomiast w kolonii ich nie ma. Czy znaczy to, że ww. piła w kolonii nie robi jakimś cudem hałasu? My wprowadziliśmy prywatną zasadę, że robi jednak hałas i ewentualne zombie przywabiane są jako dodatkowe i przydzielane do wejść zgodnie z zasadmi dla kolonii.

2. Bandyta w lokacjach przywabia zombie jak zwykły Ocalały, walczy się z nim jak z Ocalałym 4+, zabiera on przedmioty (w odpowiednim momencie rundy) niczym Ocalały, lecz jeżeli przychodzi do opanowania wejścia i przedarcia się zombie do lokacji ginie tylko Ocalały (lub ich kilku). Rozważamy przypisywanie (np. rzutem k100 lub w inny sposób) każdemu Bandycie określonej wartości Wpływu przy przedarciu się zombie i traktowaniu Bandytów też jako potencjalnych celów dla zombie. No bo czemu niby aktywność Bandyty jest "zauważalna" przez zombie, ale gdy przychodzi do ataku zombie, to jakimś cudem jest on "niezauważalny". Co Wy na to?

3. Na początku trochę sobie przez przypadek utrudniliśmy, zagrywając karty Autsajderów od razu (czyli w momencie "spotkania"). Na forach wyczytałem (wynika to też pośrenio z kart Ukrytych Celów), że karty te jednak zabiera się na rękę i zagrywa jak inne karty. Spotkanie to jednak spotkanie i trudno je "przewidywać", a taka byłaby logiczna konsekwencja zagrania tej karty (lub nie) w późniejszym momencie. Rozważamy traktowanie jej jako swoistej "wskazówki" o miejscu ukrywania się jakichś innych Ocalałych, którzy oczekują na pomoc. Wyciągnięcie takiej karty i jej niezagranie od razu (nie dotyczy Graczy z Ukrytym Celem wymagającym posiadania na koniec gry karty Spotkania) skutkowałoby otrzymaniem znacznika Rozpaczy do momentu jej zagrania. Oczywiście zakładamy nieoszukiwanie (u nas to oczywistość). Co Wy na to?

Grywamy w klasyczne RPG (Warhammer/CP2020/Zew Cthulhu/Neuroshima) od podstawówki, czyli jakieś 25 lat, stąd nasza potrzeba "fabularyzacji" Martwej Zimy :)

Sent from my SM-J530F using Tapatalk
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Martwa zima

Post autor: Matti_C »

godfryd pisze:piła w kolonii nie robi jakimś cudem hałasu? My wprowadziliśmy prywatną zasadę, że robi jednak hałas i ewentualne zombie przywabiane są jako dodatkowe i przydzielane do wejść zgodnie z zasadmi dla kolonii.
Zgodnie z zasadami piła i śrutówka nie powodują dokładania hałasu w kolonii bo nie ma miejsca na te znaczniki. Skrajny hałas jak np jazda pługiem śnieżnym czy cysterną przywabia zombiaki od razu. Czyli kolonia jest gdzieś na uboczu i by przyciągnąć zombiaki trzeba sie postarać. Pytanie tak jak pozostałe raczej do działu modyfikacje zasad ;)
godfryd pisze: Bandyta w lokacjach [...] lecz jeżeli przychodzi do opanowania wejścia i przedarcia się zombie do lokacji ginie tylko Ocalały (lub ich kilku).
Przyjmij , że bandyta ma wpływy 150 i używa ocaleńców jak żywe tarcze chyba że mu się przeciwstawisz i go pobijesz lub przekupisz chrupkami. Zauważ że po opanowaniu lokacji gdzie są tylko bandyci WSZYSCY giną od razu.
godfryd pisze: Wyciągnięcie takiej karty i jej niezagranie od razu (nie dotyczy Graczy z Ukrytym Celem wymagającym posiadania na koniec gry karty Spotkania) skutkowałoby otrzymaniem znacznika Rozpaczy do momentu jej zagrania.
A jeśli chcę tę kartę wrzucić do zagrożenia bo jestem zdrajcą lub niewykonanie zagrożenia daje mi jakiś profit/ pomaga w wykonaniu celu? A jeśli mam mieć dowolne karty na ręce np w ilości większej niż inni. A jak ktoś ma nie brać depresji to ma powiedzieć dlaczego czy nie brać po prostu? A to że jednak biorę depresję nie ujawnia częściowo mojego celu? Brak dodatkowej akcji co turę to chyba wystarczająca kara za nie ujawnienie spotkania. Nie mieliście jeszcze sytuacji kiedy nie dogrywaliście spotkań bo było już dużo darmozjadów i brakowało żarcia?
pawel82krk
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2018, 16:33

Re: Martwa zima

Post autor: pawel82krk »

Witam,

Mam jedną wątpliwość dot znaczników głodu. Ktoś pisał, że znacznik głodu obniża morale tylko jeden raz, po rundzie gdzie zabrakło jedzenia dla ocalałych. W innym miejscu inna osoba pisała że kazdy znacznik głodu obniża morale o jeden punkt, co każda rundę do końca gry.

Proszę o pomoc :)
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Martwa zima

Post autor: Matti_C »

pawel82krk pisze: znacznik głodu obniża morale tylko jeden raz, po rundzie gdzie zabrakło jedzenia dla ocalałych CZY kazdy znacznik głodu obniża morale o jeden punkt, co każda rundę do końca gry.Proszę o pomoc :)
Trzecia opcja:
Znacznik głodu działa do końca gry lub do jego usunięcia (są przedmioty w najnowszym dodatku Wojna Kolonii) Każdy znacznik głodu obniża morale o jeden za każdym razem kiedy kolonia nie wyżywi wszystkich.
pawel82krk
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2018, 16:33

Re: Martwa zima

Post autor: pawel82krk »

Matti_C pisze:
pawel82krk pisze: znacznik głodu obniża morale tylko jeden raz, po rundzie gdzie zabrakło jedzenia dla ocalałych CZY kazdy znacznik głodu obniża morale o jeden punkt, co każda rundę do końca gry.Proszę o pomoc :)
Trzecia opcja:
Znacznik głodu działa do końca gry lub do jego usunięcia (są przedmioty w najnowszym dodatku Wojna Kolonii) Każdy znacznik głodu obniża morale o jeden za każdym razem kiedy kolonia nie wyżywi wszystkich.
dzięki, teraz wydaje się o wile bardziej sensowne :)
Budyka
Posty: 154
Rejestracja: 19 lis 2014, 11:54
Lokalizacja: Ostróda/Kraków

Re: Martwa zima

Post autor: Budyka »

pawel82krk pisze:Witam,

Mam jedną wątpliwość dot znaczników głodu. Ktoś pisał, że znacznik głodu obniża morale tylko jeden raz, po rundzie gdzie zabrakło jedzenia dla ocalałych. W innym miejscu inna osoba pisała że kazdy znacznik głodu obniża morale o jeden punkt, co każda rundę do końca gry.

Proszę o pomoc :)

Też graliśmy początkowo wg 2. wariantu i, co tu dużo mówić, za długo to se nie pograliśmy :P Rację ma jak najbardziej przedmówca (Matti_C) ;)
Awatar użytkownika
Asia - On Table
Posty: 421
Rejestracja: 09 mar 2018, 20:57
Has thanked: 4 times
Been thanked: 166 times

Re: Martwa zima

Post autor: Asia - On Table »

Postanowiłam zrobić recenzję tej dobrej gry. Wiem nie jest to nowość ,ale wart dalej zainteresowania !

https://www.youtube.com/watch?v=gGAu8Ph-xBM
Obrazek
Moje Recenzje gier planszowych na kanale You Tube
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Matti_C »

Piszę z pamięci, postaram się wieczorem wyedytować jak bym coś pomylił
fangir pisze: 19 sty 2018, 00:10 1. Czy używanie "Światła Galadrieli" wymaga wydania kostki akcji?
Tak , chyba dowolnej (na karcie jest chyba 1+)
fangir pisze: 19 sty 2018, 00:10 2. Czy zdolność "Emmy Hon" jest opłacana kostką akcji?
Tak, chyba 3+
fangir pisze: 19 sty 2018, 00:10 3. Czy "Dron" z Raxoon jest opłacany kostką?
Na pewno nie.
fangir pisze: 19 sty 2018, 00:10 4. Co to jest "1+" na karcie usprawnienia "Wieży obserwacyjnej" i czy uzywajac jej trzeba wydac kostke?
1+ to właśnie opis jakiej kostki musisz użyć - o wyniku 1 lub wyższym
fangir pisze: 19 sty 2018, 00:10 5. Czy zdolnosc "Kevin'a Jacksona" wymaga wydania kostki akcji?
Snajper strzela bez użycia kostki
fangir pisze: 19 sty 2018, 00:10 6. Czy jeśli podczas tury, dołoży się kostki do szyfru Raxoon i gracze zagłosują na "kciuk w dół", to wychodzi "duży" zombie?
Jeśli obie kostki są oddane to gracze wspólnie zdecydują czy nie wpuszczą "dużego" czy wpuszczą "dużego" ale zmniejszą ilość wchodzących małych

Czy ten zestaw pytań się nie powtórzył? ;)
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Martwa zima

Post autor: Matti_C »

Czy ktoś mógłby mi sprawdzić czy zdolność ocalałego działająca "poza kolonią" można używać będąc we wrogiej kolonii? W polskiej instrukcji to chyba było napisane , w angielskiej na BGG nie mogę znaleźć.
kamilstany
Posty: 133
Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
Has thanked: 39 times
Been thanked: 63 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: kamilstany »

Siemanko, mógłby ktoś mi wytłumaczyć "łopatologicznie" jak wygląda dodawanie "specjalnych zombie" z dodatku długa noc?

Przy dodawaniu Zombie, głosujemy czy chcemy dodać specjalnego zombie?
Wchodzą albo normalni zombie albo specjalny? Czy i takie i takie?
Bo z tego co rozumiem co turę z raxxon wychodzi specjalny... to troche utrudnia grę.

I jakby ktoś jeszcze wytłumaczył jasno jak ich pokonać, bo z tego co kumam są dwa sposoby:
1) rzut kością i porównać wynik z listą na odwrocie karty
2) Poświecić kości o wynikach wskazanych na karcie tzw. KOD

Z góry dzięki
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Matti_C »

kamilstany pisze: 10 maja 2018, 15:27 jak wygląda dodawanie "specjalnych zombie" z dodatku długa noc? [...] jak ich pokonać?
Załóżmy, że na tą turę z Raxxon chce wydostać się CZOŁG.
Jego kod powstrzymujący to 5 i 5.
Gracze którzy mają ocalonych w Raxxon mogą wspólnie oddać/zużyć na powstrzymanie dwie niezużyte kości o wartości 5.
Jeśli nie uzbierają w losowej lokacji (wskazanej kością k6) pojawi się czołg. Pojawi się na początku najbliższej fazy kolonii czyli przed karmieniem.

Jeśli uzbierają mogą wspólnie wybrać poprzez głosowanie kciukiem:
GÓRA: Czołg nie wchodzi - kartę i figurkę usuwa się z gry
DÓŁ: Czołg wchodzi ale gracz posiadający nóż wybiera lokację i w niej wchodzi o 3 zombie mniej.

Jeśli nie zebraliście kodu lub zdecydowaliście, że czołg ma wejść losujecie lokację. Jeśli macie szczęście i w tej lokacji nie ma wolnego miejsca na zombie to czołg nie wchodzi. Rozwala się o barykadę / wybuchającą pułapkę zjada ocalałego / bandytę czy po prostu nie wchodzi jak w lokacji nie ma nikogo żywego ale jest komplet nieumarłych. Karta i figurka do pudła.

Jeśli nie zebraliście kodu lub głosowaliście na wejście czołga a w wylosowanej lokacji jest miejsce to wchodzi.
Ma kilka wrednych zdolności jak każdy inny specjalny:
-nie można go przeciągać / przemieszczać megafonem / karabinem pulsacyjnym ani żadną zdolnością. Będzie stał w lokacji puki karta potyczki nie każe go przestawić.
-nie można w lokacji z nim atakować zwykłych zombiaków, bandytów ani ocalałych puki nie pokonasz czołga (można rozwalać zwykłych zdolnościami zabij ale nie atakiem)
-nie można użyć na czołgu zdolności zabij ( np snajperki Tikka , wybuchu pułapki , miotacza ognia itp)
-czołga można zabić tylko atakiem (statystycznie prawie co trzecim). Bonusy w stylu "kiedy ten ocalały atakuje ... " normalnie działają czyli np mając pistolet nie rzucasz kością ryzyka.
Jeśli masz efekt który pozwala Ci nie rzucać kością ryzyka lub po rzucie nią nie zginiesz sprawdzasz jaki skutek odniósł Twój atak. Rzucasz k6 i sprawdzasz wynik z kartą potyczki.
Na czołgu masz :
1-2 atakujący ginie a czołg idzie do kolonii na miejsce przy pierwszym wejściu (i o ile jest na niego wolne miejsce to te wredne zdolności działają teraz w kolonii)
3-4 atakujący dostaje 2 rany a czołg przemieszcza się jw
5-6 atakujący umiera ale zabijasz czołga

Czasem specjalne zombiaki mają mniej wredne karty potyczek ale te najwredniejsze warto zatrzymywać czy to kodem czy zapchaniem wejść na zombiaki barykadami. Jeśli specjalny wejdzie to nie zawsze trzeba z nim walczyć. Puki jest 1 możesz np czyścić granatnikiem i barykadować. Jak są 2-3 to lokacja najczęściej już na straty.
kamilstany
Posty: 133
Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
Has thanked: 39 times
Been thanked: 63 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: kamilstany »

Matti_C pisze: 10 maja 2018, 23:12
kamilstany pisze: 10 maja 2018, 15:27 jak wygląda dodawanie "specjalnych zombie" z dodatku długa noc? [...] jak ich pokonać?
Załóżmy, że na tą turę z Raxxon chce wydostać się CZOŁG.
Jego kod powstrzymujący to 5 i 5.
Gracze którzy mają ocalonych w Raxxon mogą wspólnie oddać/zużyć na powstrzymanie dwie niezużyte kości o wartości 5.
Jeśli nie uzbierają w losowej lokacji (wskazanej kością k6) pojawi się czołg. Pojawi się na początku najbliższej fazy kolonii czyli przed karmieniem.

Jeśli uzbierają mogą wspólnie wybrać poprzez głosowanie kciukiem:
GÓRA: Czołg nie wchodzi - kartę i figurkę usuwa się z gry
DÓŁ: Czołg wchodzi ale gracz posiadający nóż wybiera lokację i w niej wchodzi o 3 zombie mniej.

Jeśli nie zebraliście kodu lub zdecydowaliście, że czołg ma wejść losujecie lokację. Jeśli macie szczęście i w tej lokacji nie ma wolnego miejsca na zombie to czołg nie wchodzi. Rozwala się o barykadę / wybuchającą pułapkę zjada ocalałego / bandytę czy po prostu nie wchodzi jak w lokacji nie ma nikogo żywego ale jest komplet nieumarłych. Karta i figurka do pudła.

Jeśli nie zebraliście kodu lub głosowaliście na wejście czołga a w wylosowanej lokacji jest miejsce to wchodzi.
Ma kilka wrednych zdolności jak każdy inny specjalny:
-nie można go przeciągać / przemieszczać megafonem / karabinem pulsacyjnym ani żadną zdolnością. Będzie stał w lokacji puki karta potyczki nie każe go przestawić.
-nie można w lokacji z nim atakować zwykłych zombiaków, bandytów ani ocalałych puki nie pokonasz czołga (można rozwalać zwykłych zdolnościami zabij ale nie atakiem)
-nie można użyć na czołgu zdolności zabij ( np snajperki Tikka , wybuchu pułapki , miotacza ognia itp)
-czołga można zabić tylko atakiem (statystycznie prawie co trzecim). Bonusy w stylu "kiedy ten ocalały atakuje ... " normalnie działają czyli np mając pistolet nie rzucasz kością ryzyka.
Jeśli masz efekt który pozwala Ci nie rzucać kością ryzyka lub po rzucie nią nie zginiesz sprawdzasz jaki skutek odniósł Twój atak. Rzucasz k6 i sprawdzasz wynik z kartą potyczki.
Na czołgu masz :
1-2 atakujący ginie a czołg idzie do kolonii na miejsce przy pierwszym wejściu (i o ile jest na niego wolne miejsce to te wredne zdolności działają teraz w kolonii)
3-4 atakujący dostaje 2 rany a czołg przemieszcza się jw
5-6 atakujący umiera ale zabijasz czołga

Czasem specjalne zombiaki mają mniej wredne karty potyczek ale te najwredniejsze warto zatrzymywać czy to kodem czy zapchaniem wejść na zombiaki barykadami. Jeśli specjalny wejdzie to nie zawsze trzeba z nim walczyć. Puki jest 1 możesz np czyścić granatnikiem i barykadować. Jak są 2-3 to lokacja najczęściej już na straty.
Super, dzięki wielkie za wytłumaczenie :)
Czyli źle grałem ;p
Ja wykorzystywałem kod powstrzymujący gdy specjalny zombie wyszedł już z raxon i był w jakieś lokalizacji ( teraz widzę że było to zupełnie bez sensu)

Czyli specjalny zombie wychodzi dodatkowo oprócz zwykłych zombie??
Bo wychodzi przed fazą karmienia a nie w fazie dodawania zombie ;p
Jaaaa teraz to naprawdę ma sens

Jeszcze raz dziękuję ;D
Zuzka
Posty: 1
Rejestracja: 28 cze 2018, 16:38

Re: Martwa zima

Post autor: Zuzka »

Hej.
Czy ktoś ma jakieś info o dodruku gry? Niestety Panowie z wydawnictwa nie odpowiedzieli mi na maila, a nie ukrywam, że od 3 tygodni ta gra chodzi mi po głowie, a jest absolutnie niedostępna w sprzedaży.
Z góry dzięki, Z.
cezarys
Posty: 2
Rejestracja: 02 gru 2018, 08:46

Re: Martwa zima

Post autor: cezarys »

Mam pytanie co do postaci z wojny kolonii. Czy nadają się one do gry bez wariantu wojny koloni bo mam poprzednie 2 części i chciałbym urozmaicić grę nowymi postaciami.
cezarys
Posty: 2
Rejestracja: 02 gru 2018, 08:46

Re: Martwa zima

Post autor: cezarys »

Dodatkowo pytanie ma ktoś postać kodiak colby w wersji do druku?
Probe9
Posty: 2448
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 636 times

Re: Martwa zima

Post autor: Probe9 »

Mam pytanie dotyczących używania kości akcji w przypadku korzystania ze zdolności ocalałych/wyposażenia. Chodzi o to, kiedy musimy dodatkowo użyć kości akcji a kiedy nie. Przykłady wraz z moją interpretacją :)

1. Wyposażenie "Wiertarka" - "Raz na rundę możesz (...) albo zabić 1 zombie w lokacji (...)". Wg. mnie to jest raczej "darmowa" akcja bo w innym przypadku czym różniłaby się od normalnego ataku (tylko tym, że potrzeba określonej wartości ataku mieć ?). Wydaje mi się, że gdyby intencją było tu użycie tej kostki to zostałoby to napisane wyraźniej, tak jak przypadkowo przy wyposażeniu "Karabin szturmowy". Tam jest: "Raz na rundę, kiedy ten ocalały wykonuje atak na zombie, zabij 2 zamiast 1. Nie rzucaj kością ryzyka". Tutaj ten związek z użyciem kości akcji jest wyraźnie wskazany. Tak jakby było rozróżnienie na wyposażenie, które umożliwia "samoistne" zabicie zombiego oraz takie, które daje dodatkowy efekt przy okazji wykorzystaniu standardowego ataku.

2. Drugie pytanie dotyczy przedmiotu "Majcher" - "Zabij 1 zombie (...). W związku z tym, że przed opisem jest informacja "Stos odpadów" oznacza to, że przedmiot jest jednorazowego użycia i od razu po użyciu trafia na stos odpadów ?
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
rajcz
Posty: 18
Rejestracja: 23 lis 2015, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Martwa zima

Post autor: rajcz »

Podczas gry naszły nas pewne wątpliwości

1. Czy jeśeli Brandona Kane wyposaży się w MOP to w jednej akcji sprzątania może on wyczyścić 7 smieci na raz ? w ramach jednej akcji zamiast 3 czyścisz 5 (opis kane) + mop zamiast 3 w jednej akcji sprzątania

2. Karty rozdroży - jak interpretować zapis " jeżeli Jane jest w grze'"(to oznacza że jeden z graczy ma tą postać na stole i wprowadza się akcje w tym momencie, czy po prostu ma to być postać która jest w stosie kart [żywych i nie wygnanych] trzeba ja wdrożyć w grę. to samo tyczy się zdania " gracz kontroluje" to tyczy się tylko gracza który jest obecnie sprawdzany czy każdego który ma tą postać ?
Zapytać zawsze można =)
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/seta91
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 254
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 48 times

Re: Martwa zima

Post autor: Col. Frost »

1. Nie mam 100% pewności, ale raczej nie. Niestety tekst na obu kartach to "5 zamiast 3", a nie "dwie dodatkowe". Zatem jeśli wyposażysz Brandona w mopa będzie on mógł po prostu dwa razy w ciągu rundy sprzątnąć "5 zamiast 3" i taki z tego bonus.

2. "Jeśli Jane jest w grze" - którykolwiek z graczy ma ją w swojej drużynie. "Jeśli gracz kontroluje Jane" - gracz, na którego miałaby zostać zagrana karta rozdroży, ma ją w swojej drużynie (nawet jeśli dopiero co wyciągnął ją ze stosu).
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Martwa zima

Post autor: Morgon »

Nie do końca rozumiem karty rozdroży. Jeśli karta się aktywuje jeśli konkretna postać jest w grze i jest tura gracza X a postać kontroluje gracz Y, to gracz X ma zdecydować o tym jaką decyzję podejmie postać gracza Y? Jaki to ma sens?
Awatar użytkownika
arian
Posty: 829
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 264 times
Been thanked: 593 times

Re: Martwa zima

Post autor: arian »

Nie trafiłem nigdy na taką kartę. Zwykle jest chyba tak, że to ewentualnie konsekwencje decyzji dotyczą wskazanej przez kartę postaci, a to że decyduje inny gracz jest w pełni uzasadnione.
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 254
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 48 times

Re: Martwa zima

Post autor: Col. Frost »

To że jest czyjaś kolejka nie znaczy, że karta rozdroży na 100% będzie dotyczyć właśnie jego (choć w większości przypadków tak będzie). Jest np. karta o drapaniu się po nosie czy ziewaniu i z tego co pamiętam dotyczy tego z graczy, który tą czynność wykonał, bez znaczenia czy akurat trwał jego ruch. Co do kart "Jeśli dana postać jest w grze" to na każdej z nich jest wyraźnie napisane kto decyduje. Przykładowo karta Brandon Kane dotyczy jego postaci, ale decyzję podejmuje gracz, który aktualnie wykonuje ruch. Z kolei w przypadku karty Olivia Brown decydują wszyscy gracze z ocalałymi w kolonii.
Ajrin
Posty: 26
Rejestracja: 09 lut 2019, 02:00
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Martwa zima

Post autor: Ajrin »

Mam pytanie odnośnie karty celu głównego: "Wykończcie ich". Strona trudna - zwycięstwo: "Na wszystkich lokacjach poza kolonią jest w sumie 1 lub mniej zombie. We wszystkich lokacjach poza kolonią jest przynajmniej jedna barykada." Czy mam rozumieć że na 6 lokacjach ma być w sumie 1 zombie i na kazdej z tych 6 lokacji ma być barykada (w sumie 6 barykad), czy że w każdej z 6 lokacji może być 1 zombiak i wystarczy 1 barykada na którejś z tych 6 lokacji. Starałam się grać na tych pierwszych warunkach ale wydają mi się one niemal niemożliwe do spełnienia. Grałam 3 gry dwuosobowe i mimo, że raz graliśmy mimo wszystko na stronie łatwej nie udało się spełnić warunków, rozumiejąc je na ten strudniejszy do wykonania sposób. Nie wiem czy źle to interpretujemy, czy ten cel jest zwyczajnie tak bardzo niezbalansowany. Jak go rozumiecie i czy macie podobne doświadczenia?
ODPOWIEDZ