Concordia (Mac Gerdts)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Concordia

Post autor: gregos »

FortArt pisze:Mam jakiś problem z tą grą, wręcz zacząłem podejrzewać, że jest popsuta z racji jednej strategii wygrywającej. Gracz gra (partie 3-5 os) na punkty z nieceglanych domów (Jupiter) i prowincji (Saturn) plus ewentualnie jak się uda jeszcze jakaś karta specjalizacyjna (Minerwa) i jest pozamiatane - wygrana z przewagą kilkudziesięciu punktów. Ani Mars (za kolonistów), ani Merkury (za różnorodność produkcji) czy Minerwa nawet nie zbliżają się do takich liczb jakie te pierwsze dwie karty zgromadzone w dobrej liczbie potrafią wyprodukować. Jest na tę strategię jakiś sposób?
Sam prawie sobie udzieliłeś odpowiedzi - problem nie leży po stronie gry, lecz jej użytkowników. Jeżeli wszyscy gracze poza tym jednym nie kupują tych kart, to do kogo można mieć pretensje? Jak w większości gier, tutaj również należy przyglądać się sytuacji na stole.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Concordia

Post autor: FortArt »

No tak, ale jeśli jedyną metodą na combo Saturn-Jowisz jest kupowac te karty czyli też w to iść to raczej potwierdzasz moją hipotezę, nie sądzisz?

Co do uwag Trolliszcza to teoretycznie niby balans jest. Ale jednak nie widzę tego po wynikach. Chyba w tym problem, że Jowisz i Saturn to w gruncie rzeczy 2 razy punkty za to samo. Niemal 1 do 1. A tych kart jest naprawdę sporo. Innych bogów już tak nie połączysz. Plus cały czas spory bonus z produkcji swojej i innych. Tacy np koloniści już ani się z niczym nie łączą, ani też tak wielkiej użyteczności nie mają.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2017, 00:07 przez FortArt, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Concordia

Post autor: zakwas »

Dwukrotnie ogrywałem taką strategię idąc w domki z cegłą, Minerwę dla tych domków i koniec gry szybciej niż ktokolwiek zdołał nakręcić jakikolwiek silnik. Nie masteruję tej gry, ale wydaję mi się, że spokojnie można zrushowac innych graczy - mi isę udawało. :)
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Concordia

Post autor: FortArt »

zakwas pisze:Dwukrotnie ogrywałem taką strategię idąc w domki z cegłą, Minerwę dla tych domków i koniec gry szybciej niż ktokolwiek zdołał nakręcić jakikolwiek silnik.
Koniec kartami?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Concordia

Post autor: Trolliszcze »

Tak, o to właśnie chodzi.
Przecież w tej grze to gracze ustalają jej tempo i moment zakończenia. Skoro wszyscy gracie na powolne tempo, to wygrywają Jowisz i Saturn... Chociaż w grze na powolne tempo wszystkie karty powinny na końcu punktować swoje maksimum, a ponieważ pod tym względem są zbalansowane, wygra po prostu ten, kto kupił najwięcej kart.

No chyba, że ktoś kupuje Marsa, a potem przez całą grę wystawia 1 kolonistę. Pretensje tylko do siebie :D
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Concordia

Post autor: zakwas »

FortArt pisze:
zakwas pisze:Dwukrotnie ogrywałem taką strategię idąc w domki z cegłą, Minerwę dla tych domków i koniec gry szybciej niż ktokolwiek zdołał nakręcić jakikolwiek silnik.
Koniec kartami?
Tanimi domkami.
tomasz86
Posty: 104
Rejestracja: 23 sty 2016, 23:26
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Concordia

Post autor: tomasz86 »

Witam,

Może mi ktoś wytłumaczyc o czym jest mowa? O jakiej wersji z dwoma mapami?
https://youtu.be/mAj4lTBEgUk?t=278
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Concordia

Post autor: malekith_86 »

tomasz86 pisze:Witam,

Może mi ktoś wytłumaczyc o czym jest mowa? O jakiej wersji z dwoma mapami?
https://youtu.be/mAj4lTBEgUk?t=278

w polskiej wersji wydanej przez Egmont standardowo masz dwie mapy [mapa jest dwustronna]
jedna na 2 do 4 graczy
druga 3 do 5 graczy
Możliwie, że w starszej wersji [nie polskie] było to inaczej dlatego windziarz zwrócił na to uwagę
Awatar użytkownika
cohlerc1
Posty: 315
Rejestracja: 11 wrz 2012, 07:30
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Concordia

Post autor: cohlerc1 »

W wersji eng/de od pd verlag jest mapa dwustronna.
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1803
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 77 times
Been thanked: 334 times

Re: Concordia

Post autor: hipcio_stg »

Niedawno nabyłem po zagraniu u znajomego. Okładka skutecznie mnie odstraszała. Jak się okazało nie taki diabeł straszny jak go malują, a nawet w środku jest kawałek nieba w tym piekle ;) Gra bardzo wpadła w gust i od razu trafiła do koszyka. Gra nie jest nadto skomplikowana i śmiało można ją zaryzykować u średnio ogranych niedzielnych graczach. Na pewno daje granie w średnio trudną grę, gdzie trzeba pogłówkować. Samo punktowanie mi nie przeszkadza i dodam, że podoba mi się granie w ciemno. [OFFTOP]To jak w Sherifie z Nott. z aplikacją, gdzie wszyscy patrzą jak rosną słupki i kto wygra.[/OFFTOP]. Jak to stwierdził jeden z graczy cukierki są na końcu :D Mechaniki nie są skomplikowane. Mały deckbuilding, hand menagment, area control? Nie ma jednej strategii wygrywającej jak pisano wcześniej. Oczywiście najłatwiej iść szeroko z saturnem, ale są odpowiedzi na takie strategie.

Co ważne! Dla mnie wygrywanie czy też przegrywanie w tą grę nie stanowi priorytetu. Nie mogę tego powiedzieć o Tzolkinie, Agricoli, czy Terraformacji, gdzie zwyczajnie nie lubię przegrywać, bo wiem, że jeżeli tak się stało to zagrałem na jakimś etapie zwyczajnie źle. Przy Concordii dobrze się bawię, tak samo jak w Five Tribes, czy Quadropolisie.

Jak komuś zalega salsa, lub germania to chętnie kupię ;)
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Concordia

Post autor: gregos »

hipcio_stg pisze:Jak komuś zalega salsa, lub germania to chętnie kupię ;)
Jeśli chcesz nabyć dodatek Salsa lub Germania/Britannia, to są one obecnie dostępne w sklepach, chyba że polujesz na używkę.
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1803
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 77 times
Been thanked: 334 times

Re: Concordia

Post autor: hipcio_stg »

gregos pisze:
hipcio_stg pisze:Jak komuś zalega salsa, lub germania to chętnie kupię ;)
Jeśli chcesz nabyć dodatek Salsa lub Germania/Britannia, to są one obecnie dostępne w sklepach, chyba że polujesz na używkę.
Wolałbym używkę, bo nie bardzo ma się tam co zużywać, a skoro nie podchodzi graczom to może ktoś się skusi. Korsykę już upolowałem :D
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Concordia

Post autor: wajdzik83 »

Witam. Mam pytanie. Mam polską edycję Concordii i zastanawiam się nad dodatkiem. Czy są one bardzo zależne językowo ?
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Concordia

Post autor: kaimada »

wajdzik83 pisze:Witam. Mam pytanie. Mam polską edycję Concordii i zastanawiam się nad dodatkiem. Czy są one bardzo zależne językowo ?
Gry Gerdtsa nie są zależne językowo :)
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Concordia

Post autor: kaszkiet »

kaimada pisze:
wajdzik83 pisze:Witam. Mam pytanie. Mam polską edycję Concordii i zastanawiam się nad dodatkiem. Czy są one bardzo zależne językowo ?
Gry Gerdtsa nie są zależne językowo :)
No jak nie są, jak każda karta w Concordii ma tekst opisujący jej działanie?
W dodatku dochodzą jeszcze specjalne zdolności dla graczy, które też są opisane tekstem. Generalnie dodatek jest w podobnym stopniu zależny językowo, co podstawka.
Gry w Bibliotece
Posty: 148
Rejestracja: 07 cze 2017, 09:54

Re: Concordia

Post autor: Gry w Bibliotece »

Zależy jaki dodatek. Sama mapa, typu Galia/Korsyka, będzie niezależny językowo (poza instrukcja). Ale już Salsa ma kafle forum, które mają teksty.
Gry w Bibliotece - blog planszówkowo-książkowy
Ostatnie wpisy: Burano
Coimbra
Abyss: Lewiatan
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Concordia

Post autor: kaimada »

kaszkiet pisze:
kaimada pisze:
wajdzik83 pisze:Witam. Mam pytanie. Mam polską edycję Concordii i zastanawiam się nad dodatkiem. Czy są one bardzo zależne językowo ?
Gry Gerdtsa nie są zależne językowo :)
No jak nie są, jak każda karta w Concordii ma tekst opisujący jej działanie?
W dodatku dochodzą jeszcze specjalne zdolności dla graczy, które też są opisane tekstem. Generalnie dodatek jest w podobnym stopniu zależny językowo, co podstawka.
A ile tych kart tam jest? Różnych rodzajów? Tego się bez problemu idzie nauczyć na pamięć tak jak działania akcji na rondlu w innych grach.
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 947
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 310 times
Been thanked: 201 times

Re: Concordia

Post autor: Losiek »

Nawet jeśli tylko jedna karta miałaby tekst w obcym języku to nie można mówić o niezależności językowej. Ktoś ten język musi znać.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1130
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Concordia

Post autor: kaimada »

Losiek pisze:Nawet jeśli tylko jedna karta miałaby tekst w obcym języku to nie można mówić o niezależności językowej. Ktoś ten język musi znać.
No nie wiem... Dla mnie zależna językowo gra to jest Twilight Imperium, a nie nauczenie się kilku kart na pamięć.

Tu wystarczy przeczytać instrukcję.

Serio te karty niczym się nie różnią od Rondla. A Antike, czy Imperial 2030 są niezależne językowo.

Oczywiście karty forum mające różne działanie każdą to inna bajka.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Concordia

Post autor: BartP »

Możesz sobie wymyślać swoje definicje zależności językowej, jak chcesz. Ale wg przyjętych standardów jeśli jest tekst na karcie, to gra jest zależna językowo. Trochę rodzajów tych kart jednak jest (10?), więc mało komfortowe byłoby od graczy wymaganie nauczenia się ich na pamięć, tym bardziej że tam żadnych ikon nie ma.
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Concordia

Post autor: KrzysiekL »

BartP pisze:Możesz sobie wymyślać swoje definicje zależności językowej, jak chcesz. Ale wg przyjętych standardów jeśli jest tekst na karcie, to gra jest zależna językowo. Trochę rodzajów tych kart jednak jest (10?), więc mało komfortowe byłoby od graczy wymaganie nauczenia się ich na pamięć, tym bardziej że tam żadnych ikon nie ma.
AFAIR w lewym górnym rogu są ikony.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Concordia

Post autor: BartP »

Jakieś tam umowne symbole są (nazwa karty też ją jakoś identyfikuje). Ale te symbole nie definiują akcji, nie są alternatywą dla tekstu.
wajdzik83
Posty: 345
Rejestracja: 11 lis 2012, 07:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Concordia

Post autor: wajdzik83 »

Heeh widzę, że wywołałem srogą dyskusje na temat zależności językowej ale faktycznie jeżeli na kilku kartach jest tekst w obcym języku definiujacy akcję to skutecznie zniechęcić on może moich współgraczy :) Widzę jednak ze chyba spokojnie mogę się zaopatrzyć w dodatek Britannia ;)
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Concordia

Post autor: kaszkiet »

Czy Egmont coś deklarował w kwestii wydania po polsku dodatku Salsa?
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: Concordia

Post autor: DarkSide »

kaszkiet pisze:Czy Egmont coś deklarował w kwestii wydania po polsku dodatku Salsa?
Na Pyrkonie się pytałem i powiedzieli ze wciąż monitorują sprzedaż podstawki. Zapewne rozważą rozszerzenia jak im się sprzeda odpowienia liczba podstawek.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
ODPOWIEDZ