Star Wars: Gra karciana LCG (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Star Wars: Gra karciana LCG (Eric M. Lang)

Post autor: Darboh »

Jako że temat się przewija w różnych wątkach i ludzie zapytują, to zakładam nowy wątek i podaje bieżące informacje.

Zapowiedz gry na stronie Galakty:
http://www.galakta.pl/artykul_481.html

Karty do przeglądnięcia:
http://www.cardgamedb.com/index.php/sta ... rs/_/core/

Instrukcja do poczytania:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3748

Temat śledzę od jakiegoś czasu, więc się podzielę wiedzą.
Gra oparta jest na fabule SW z epizodów IV - VI. Jest MOCNO klimatowa i cała jej konstrukcja bardzo mocno trzyma klimat.
Mechanika jest miksem mechanik z innych karcianek - z założenia poskładane te najciekawsze mechaniki do kupy.
W grze można grać 6 frakcjami, tj. 3 jasnej strony mocy: Jedi, Rebelianci i Przemytnicy i 3 ciemnej strony mocy: Sith, Flota Imperialna i Szumowiny.
Jedi, Rebelianci, Sithowie i Imperium - jest w podstawce. Szumowiny i Przemytnicy będą uzupełnieni w dodatku de lux.
Ciekawostką gry jest inny deckbuilding. W grze wyróżniamy karty objectiwów, których wybór do talii determinuje skład talli dowodzenia - którą się gra. Do każdego objectiwu przypisane jest 5 kart. Szczerze mówiąc takie modułowe składanie talli jest naprwdę ciekawe.
Ogólnie w grze chodzi o to że ciemna strona mocy ma wybudować Gwiazdę Śmierci. Jest to taki fajny licznik w kształcie tejże. Dominacja ciemniej strony mocy powodują postępy w budowie (12 na liczniku oznacza koniec gry i wybudowanie GŚ), jasna strona zyskując przewagę opóźnia budowę, bądź ją cofa.
Ogólnie w grze mamy kilka tatrów działań.
1. Zmagania mocy - przypisywanie jednostek do zwiększania potencjału mocy (z konsekwensjami), generowanie dodatkowych punktów itp itd, co skutkuje na zegarze GŚ i w czasie walki.
2. Zarządzanie zasobami - mamy zawsze na stole trzy karty objectiwów, które generują zasoby i dają różne inne korzyści. Mechanika jest tak skonstruowana że trzeba to robić w bardzo przemyślany sposób, żeby nie blokować sobie zasobów, bądź zostawić sobie na zagrywanie eventów.
3. Jednostki i walka - bardzo dynamiczne i wymagające planowania w działaniu. Dodatkowo mamy walkę o przewagę w danym starciu, co czasami jest kluczowe. Polega to na wykładaniu zakrytych kart - licytacji kto da więcej. Potem sumuje sie punkty mocy z kart - kto ma więcej ma przewagę. W tym są karty Fate, które przeznaczone są właśnie do tej fazy i pozwalają uzyskiwac różne dodatkowe bonusy. A potem jest rozpierducha w walce. Cóż pojedynek rebelianckiego Home One obstawionego X-Wingami i A-Wingami z Imperialnym Devastatorem bronionym przez Tie Fightery jest naprawdę epicki i porusza wyobraźnię :-).

I tak. Celem jasnej strony mocy jest zdobycie 3 kart objectiwów CSM. Celem CSM jest ukończenie budowy GŚ. W obu przypadkach także przewinięcie przeciwnika.

Przyznam że proxy podrukowane. Testowanie się zaczeło :-) Gra się dobrze a gra ma duuuży potencjał. Żeby nie powiedzieć że jest zajebista :-D

A dla chętnych do pogrania przez neta na OCTGN:
http://octgn.gamersjudgement.com/viewto ... f=55&t=581

Pozdrawiam :-)
Awatar użytkownika
prz22
Posty: 339
Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: prz22 »

Ale do Bożego narodzenia się pewnie nie ukaże prawda? A mógłby ktoś jakoś porównać tę grę do Netrunnera? Bardzo różna mechanika? (nie grałem w żadną z tych gier)
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Darboh »

Jak na stronie Galakty napisano - termin to początek 2013 r. Ciekawe czy zrobią premierę równoczesną z polską wersją Netrunnera?

Mechanika zupełnie różna od Netrunnera. Może nie mam wiedzy o zbyt wielu karciankach - kilka w swej karierze przerobiłem, ale to mechanika Netrunnera jest dosyć wyjątkowa.
Tą porównałbym do miksu LCG: Warhammera Inwazji, Władcy Pierścieni, Gry o Tron i Legendy 5 Kręgów. Przynajmniej tyle tam znaleziono. Ale czyni to też mechanikę SW ciekawą, spójną i kombinacyjną. Jedno co jest wspólne z Netrunnerem to limit kart na ręce :-)

De facto gram w obie gry i obie uważam za świetne, ale z braku laku $ (gram też w inwazję) nie kupię obu. Netrunner wymiata ale zdecydowałem się poczekać na polskie SW 8)

Cała reszta to kwestia gustu. Bo znam opinie odmienne.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2012, 08:36 przez Darboh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 661
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 70 times
Been thanked: 151 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Tyrek »

Nie czytałem jeszcze zasad, nie bardzo miałem kiedy się przyglądnąć, ale zaintrygowała mnie ta wypowiedź:
Tą porównałbym do miksu LCG: Warhammera Inwazji, Władcy Pierścieni, Gry o Tron i Legendy 5 Kręgów.
Jesteś wstanie wymienić po krótce, jakie mechanizmy z L5R zaczerpnięto? Będę wdzięczny ;)
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Darboh »

Tyrek pisze:Jesteś wstanie wymienić po krótce, jakie mechanizmy z L5R zaczerpnięto? Będę wdzięczny ;)
Głównie tutaj chodzi o walkę o przewagę przed fazą nawalanki. Wykładasz zakryte karty na zmianę - licytujesz się. W końcu jest pass obu graczy, karty się odkrywa i zlicza punkty mocy - kto ma więcej ma przewagę i dodatkowe opcje, obrażenia itp. Do tego można wsadzić karty Fate - które właśnie przy tej fazie dają dodatkowe bonusy.
Z tego co wiem taki mechanizm funkcjonuje w L5R.
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 661
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 70 times
Been thanked: 151 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Tyrek »

Mniej więcej, w trakcie pojedynków pomiędzy postaciami coś takiego funkcjonuje. Muszę się bliżej przyjrzeć zasadom. Zaciekawiło mnie :) Choć już wcześniej "kupił" mnie design kart ;)
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Star Wars LCG

Post autor: Michałku »

Darboh pisze:Jak na stronie Galakty napisano - termin to początek 2013 r. Ciekawe czy zrobią premierę równoczesną z polską wersją Netrunnera?
Ale ta informacja dotyczy polskiego wydania gry. Jest szansa, że wersja angielska ukaże się jeszcze w grudniu... a przynajmniej z marketingowego punktu widzenia miałoby to sens ;)
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Darboh »

Na stronie FFG w sklepie SW są przewidziane na grudzień 2012. Galakta tylko wypowiedziała się o terminie polskiego wydania.
Z drugiej strony jeżeli Galakta ma już przygotowania polskiej wersji na ukończeniu i datę wydania miesiąc później - to chyba bez sensu będzie sprowadzanie wersji angielskiej teraz. Choć moge się mylić.
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Star Wars LCG

Post autor: Michałku »

Darboh pisze:to chyba bez sensu będzie sprowadzanie wersji angielskiej teraz. Choć moge się mylić.
Jest wielu graczy, którzy zdecydowanie wolą wersję oryginalną niż spolszczoną (ja np.). Z resztą każda inna karcianka, nawet jeśli była spolszczona przez Galaktę, to funkcjonowała jednocześnie w obu językach, także mimo wszytko myślę, że wersja angielska będzie u nas dostępna i bardzo liczę na grudzień ;)
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Posty: 918
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Fruczak Gołąbek »

Wiecie czy gdzieś już można składać zamówienie na wersję angielską?
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Darboh »

Na stronie FFG to wiem na pewno. :wink:
Tutorial SW LCG:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3780

Im więcej gram tym więcej chcę :-D
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2612
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: janekbossko »

albo mi sie wydaje albo bardzo ograniczyli budowanie decków. W zasadzie wystarczy wybrać 10 kart miejsc a wraz z nimi przypisane im 5 kart i juz mamy deck 60 kart.
To tyle?
Cos prostacko to wygląda...z drugiej strony sprawi że budowanie talii przed partią może potrwać hiperszybko ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Star Wars LCG

Post autor: Michałku »

To rozwiazanie na pewno bedzie sprzyjać początkującym graczom. Ale ja tez z całej gry właśnie do budowy talii mam póki co największe zastrzeżenia. Boje się, ze dużo deckow bedzie po prostu taka sama
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
Aba
Posty: 1296
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:02
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Star Wars LCG

Post autor: Aba »

A jak z balansem stron u początkujących - czy Sithowie nie mają łatwiej?
adamatom
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2010, 22:02

Re: Star Wars LCG

Post autor: adamatom »

Co do budowania decków... trzeba będzie pewnie poczekać jak sprawa będzie wyglądać wraz z kolejnymi dodatkami. Szkoda, że tytuł nie będzie dostępny w wersji PL przed świętami, w takim wypadku gra leżałaby u mnie pod choinką;)
Awatar użytkownika
prz22
Posty: 339
Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: prz22 »

Przytaczany tu tutorial jakoś mnie nie zachwycił i nie zachęcił do gry...może w trakcie gry odczuwa się to inaczej. Ale na pierwszy rzut mojego ( dodam - zupełnie niedoświadczonego w grach lcg) oka wydaje się mieć mało możliwości, jakoś tak płytko.. Wahałem się dość długo między tym tytułem a netrunnerem i chyba już nie mam wątpliwości co wybrać. Mechanika netrunnera wydaje się być bardziej rozbudowana i zwyczajnie ciekawsza.. Poniekąd szkoda, bo zawsze kochałem uniwersum star wars, a do tego karty wyglądają bardzo ładnie.. Chyba, że po prostu ten tutorial nie pokazuje potencjału rozgrywki?
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Darboh »

Budowa decków właśnie wcale nie jest taka łatwa. Poza wyborem objectiwów i korzyści z tym związanych trzeba mieć na uwadze co jest do nich przypisane. Nie wystarczy wyszukać sobie jakiejś synergii kart, dochodzi jeszcze, nazwałbym go koszt alternatywny. Po prostu nie jest tak łatwo, wbrew pozorom.

W podstawce wszystkie objectiwy są w jednym egzemplarzu, a w talii można mieć dwa. Stąd wystarczy podstawka x 2, a nie 3 jak jest w przypadku innych LCG.

Co do balansu. Wszystkie frakcje mają inny styl gry. Sithowie mają tzw. twardy wcisk i w prawnych rękach mogą być bardzo trudnym przeciwnikiem, ale też najłatwiej się nimi nie gra. Poza zdolnościami ofensywnymi dosyć łątwo mogą przejąć przewagę w mocy i wtedy dupa jak temu nie zaradzimy (GŚ buduje się szybciej).
Jedi podobnież gra się najtrudniej, ale sprawne wykorzystywanie ich umiejętności jest naprawdę miodne.
Rebelianci mają dużo tanich jednostek i potrafią zrobić dużo zamieszania, do tego ciekawe i upierdliwe dla przeciwnika taktyki robią swoje.
Imperium z kolei są bardziej defensywni, ale jak się rozpędzą - łomot spuścić potrafią.
Do tego dochodzą frakcje neutralne ze swoimi ciekawostkami (np. szumowiny mogą porywać jednostki przeciwnika).
I nikt nie ma tak że drugiemu krzywdy nie zrobi. Trzeba tylko kombinować. A jest czym :-)

A w styczniu jest zapowiedziany pierwszy dodatek z nowymi objectiwami dla każdej frakcji:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3727

Ogólnie rzecz biorąc balans jest, jak się łapnie styl gry frakcjami.
Tutoriala nie oglądałem - nie czułem już potrzeby.

Wszystko jest kwestią gustu...
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars LCG

Post autor: jolietjake »

A jak to wygląda przy składaniu decka przy tym systemie? Czy te grupki kart nie są względem siebie zbalansowane i nie wyjdzie w koncu tak, że co kolwiek nie wrzucisz do swojej talii to i tak bedzie tak samo dobra i tak samo sie nia bedzie gralo?
Joliet Jake na BGG
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Darboh »

jolietjake pisze:A jak to wygląda przy składaniu decka przy tym systemie? Czy te grupki kart nie są względem siebie zbalansowane i nie wyjdzie w koncu tak, że co kolwiek nie wrzucisz do swojej talii to i tak bedzie tak samo dobra i tak samo sie nia bedzie gralo?
Ostatnio miałem nieszczeście grywać bądź jak złożoną na szybko talią Rebelsów z przemyślaną talią Sithów (w wersji corsetowej - czyli po 1 objectivie). Różnica była.... dla mnie bolesna.

Kilka kart i objectiwów są lustrzane dla obu stron. A są i takie co robią różnicę.

Karty potrafią się fajnie uzupełniać i zazębiać. No jak to w karciankach :-) a są porozrzucane po różnych objectivach.

Co jeszcze do gry. Czasem to irytuje a czasem jest miodne. Ale z reguły swoją turę zaczynam z pustą ręką, bądź z jedną kartą jak coś. Walka o przewagę w walce potrafi wyczyścić ręke - czasem z dobrych kart. No ale nie ma przeproś, chłodna kalkulacja bierze górę. Dlatego tak naprawdę to co i jak w danej turze to determinuje mi ręka dobierana co turę z 6 kart.
Ale to może mój początkowy styl gry.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Bea »

Czy mogłabym prosić, aby osoby które grały w tą karciankę, przy okazji dyskusji wystawiały tej grze ocenę? (np w punktach od 1 -10).
Czy w ogóle warto ją kupić i czy nadaje się dla 11 latka?
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Darboh »

Gra ma być chyba wiekowo: 10+
Wstępnie oceniam ją na 8+, chociaż na początku krzyczałbym 10!. Myślę że jak jeszcze w nią potłukę to ocena będzie bardziej obiektywna ;-) i wyważona. Nie ma tendencji spadkowej jakby ktoś się tego obawiał. :-) a raczej teraz wzrostowa jak się przez grę przegryzam.
Co do reszty... nie potrafię odpowiedzieć.
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: rzaba »

8+ mowisz? hmm, zaczynam, sie coraz bardziej intereswac ta grą (w kontekscie grania z synem) - z tego co widzialem na tutorialu to niektóre karty w ogole nie maja tekstu tylko operujemy na symbolach - czy wiekszosc kart taka jest czy moze jednak jest sporo tekstu?
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Darboh »

rzaba pisze:8+ mowisz? hmm, zaczynam, sie coraz bardziej intereswac ta grą (w kontekscie grania z synem) - z tego co widzialem na tutorialu to niektóre karty w ogole nie maja tekstu tylko operujemy na symbolach - czy wiekszosc kart taka jest czy moze jednak jest sporo tekstu?
Obawiam się że spora większość ma tekst. Przeglądnij karty na Card DB. Co nie zmienia faktu że jak mój 6-latek ogarnął symbole na kartach to do grania się zabierał. No ale moją talię HE do WHI zna praktycznie na pięć :-) A że z czytaniem sobie nieźle radzi, to może już niedługo ....
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 31 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars LCG

Post autor: Darboh »

Ech, taki miodek...
Zapowiedź drugiego dodatku :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Star Wars LCG

Post autor: Michałku »

By lepiej już grę wydali... goopki jedne ;)
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
ODPOWIEDZ