Star Wars: X-Wing (Jason Little)

Dyskusje o konkretnych grach bitewnych
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Luke w obecnej chwili jest zupełnie niegrywalny, wysoki PS i zdolność nastawiona na obronę. Zupełnie bezsensowne, oczko w jego przypadku wykorzystane zostanie raczej na atak.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

Indar pisze:Luke w obecnej chwili jest zupełnie niegrywalny, wysoki PS i zdolność nastawiona na obronę. Zupełnie bezsensowne, oczko w jego przypadku wykorzystane zostanie raczej na atak.
Jego zdolność (When defending, you may change 1 of your focus results to an evade result) nie wymaga posiadania focusa do działania, to nie Dameron ;) Ba, ona nic nie wymaga i działa zawsze. Przy dwóch kostkach i jego zdolności zostawianie focusa na obronę jest bez sensu.
Problemem Luke'a jest to, że siedzi w X-Wingu, który ma kupę fajnych pilotów do wyboru, ale jednocześnie w obecnej mecie turniejowej słabo się sprawdza, chyba że siedzi w nim Biggs.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Kurde, masz rację. Nie przywiazywalem do niego uwagi i pewny byłem że u niego na tej samej zasadzie co u Poe D. Teraz jest trochę lepszy, przyznam - ale dalej odstaje. W zwykłych T 65 boli brak dopalacza albo beczki, Luke nie ma żadnego pola manewru na koniec ruchu i zostaje wiara w dobre rzuty ;) Można niby dokupić modyfikację, ale szkoda slotu. T 70 wychodzi niewiele drożej a są dużo lepsze , np z Red Ace albo niesamowicie mobilnym Snapem.
Magnum, do niedawna myślałem zupełnie jak Ty . Niestety, przeciwnik Imperialny po kilku grach nauczył się wykorzystywać swoją mobilność i zdolności pilotów. Efekt jest taki że moja Rebelia spada zanim się na dobre rozstrzela. ;) i to jest niestety prawda, Rebelia jest obecnie na koncu stawki.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

Indar pisze:Kurde, masz rację. Nie przywiazywalem do niego uwagi i pewny byłem że u niego na tej samej zasadzie co u Poe D. Teraz jest trochę lepszy, przyznam - ale dalej odstaje. W zwykłych T 65 boli brak dopalacza albo beczki, Luke nie ma żadnego pola manewru na koniec ruchu i zostaje wiara w dobre rzuty ;) Można niby dokupić modyfikację, ale szkoda slotu. T 70 wychodzi niewiele drożej a są dużo lepsze , np z Red Ace albo niesamowicie mobilnym Snapem.
Magnum, do niedawna myślałem zupełnie jak Ty . Niestety, przeciwnik Imperialny po kilku grach nauczył się wykorzystywać swoją mobilność i zdolności pilotów. Efekt jest taki że moja Rebelia spada zanim się na dobre rozstrzela. ;) i to jest niestety prawda, Rebelia jest obecnie na koncu stawki.
Z tym końcem stawki to bym nie przesadzał - ma kupę mocnych buildów i dobrze sobie radzi w obecnej mecie, a za chwilę dostanie kolejną zabawkę (Tie Fightera). Tyle, że X-Wing generalnie w tych buildach nie występuje (za wyjątkiem Biggsa, ale tu chodzi o zdolność pilota wyłącznie, nie o statek).
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Magnum-KR
Posty: 23
Rejestracja: 06 gru 2010, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Magnum-KR »

Dziękuję wszystkim za komentarze i rady.
Nie chcę wydać kroci - mogę kupić jeszcze 1, max. 2 statki. Który z dodatków mam kupić by trochę wspomóc Imperium i wyrównać szanse?
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

Magnum-KR pisze:Dziękuję wszystkim za komentarze i rady.
Nie chcę wydać kroci - mogę kupić jeszcze 1, max. 2 statki. Który z dodatków mam kupić by trochę wspomóc Imperium i wyrównać szanse?
Weterani Imperium są bardzo fajnym zestawem.

No i trzeba się nauczyć latać tym imperium ;)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2612
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: janekbossko »

Kupilem zestaw startowy ten nowy oraz weterani imperium.
Co polecacie dla równowagi w rebelii?:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2359
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: karawanken »

Może Asy Rebeli albo jakiś średni statek. Bohaterowie Rebeli (ten z sokołem i x-wingiem) też był by fajny ale nie wiem czy nie przechylił by balansu za mocno.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2612
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: janekbossko »

A średni to jaki?
To ma byc grane przy piwku w domu, nie na turnieje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2359
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: karawanken »

Jak do grania przy piwku w domu to najlepiej sprawdza się zasada -Kup ten statek, który ci sie wizualnie podoba.
Magnum-KR
Posty: 23
Rejestracja: 06 gru 2010, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Magnum-KR »

Dziękuję za odpowiedzi (mój post z 31.XII. 2016). Wzmocniłem siłę ognia Imperium. Dokupiłem dla Imperium TIE Bombera (dla równowagi musiałem też coś kupić dla Rebeli - nie było w sklepie B-Winga, więc trafiło na A-Winga). Dzisiaj graliśmy i rzeczywiście Luke nie jest nieśmiertelny... W pierwszym ataku, podczas nalotu face-to-face Luke dostał strzały od 3 bandytów: Vadera w TIE Advanced, od Kira w TIE Interceptor i of TIE Bomber i po pierwszej turze skończył się żywot Rycerza Jedi... Ta sama trójka wsiadła od razu na ogon Sokola Millenium i po 2 kolejnych turach Han Solo pożegnał ten łez padół...
Znowu graliśmy po 120 pkt - wiem, że standard to 100 pkt. ale jak krakowski centuś wydał tyle kasy na te wszystkie figurki to mu szkoda tak ograniczać liczbę myśliwców, którymi sobie pogra...

Mam jednak pewne wątpliwości dotyczące zasad (modyfikacji, usprawnień, tytułów):
1. R2-D2 pozwala odbudowywać osłony ale nie ponad inicjalny limit. X-Wing Luka ma 2 osłony ale jako modyfikację dostał ulepszenie osłon. Co jest w takim przypadku limitem osłon, które R2-D2 może odbudować: 2 czy 3?
2. Czy tytuły elitarne, np. strzelec wyborowy spadają po użyciu, czy są wielokrotnego użytku?
3. Na niektórych kartach broni pisze, że jakieś wydarzenie ma miejsce jeśli strzał trafił np. działko jonowe - rzucam 3 kośćmi i jeśli choć jedna trafiła to przeciwnik dostaje 1 uszkodzenie i 1 żeton jonów, a pozostałe wyniki kości są nieważne. Ale co oznacza w takim przypadku trafienie? Czy uzyskanie na choć jednej z tych 3 kości niezmodyfikowanego wyniku trafienia lub trafienia krytycznego? Czy tez normalnie je modyfikuję, obrońca rzuca swoimi kośćmi, modyfikuje je i dopiero "nieobronione" uszkodzenie jest tym "trafieniem" które pozwala na, w przypadku działka jonowego, uzyskanie 1 uszkodzenia+1 żetonu jonów? Streszczając moje długie pytanie - czy słowo "trafienie" w tekście broni dodatkowej oznacza "surowy" wynik gwiazdki na którejkolwiek z kości ataku, czy tez raczej ostateczny rezultat całego ataku z modyfikacjami zredukowanego o obronę z modyfikacjami kończącego się uzyskaniem uszkodzenia osłon lub kadłuba?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Luka bolą dwie zielone kostki, spada szybciej niż wartosc Rubla. Nie watpie że był kiedyś dobry, ale obecnie mamy 9 fale i z T65 grywalny jest Biggs i Tarn Mision ewentualnie.
1. Ulepszenie osłon podnosi ich limit - R2D2 zadziała do 3
2. Nie, chyba że jest napisane że odrzucasz po użyciu jak np. Crackshot.
3. Ostateczny, z modyfikacjami - po rzutach obrońcy itd. Jak fizycznie zachaczysz wroga wtedy jest trafiony. Niektorzy piloci (por. Blunt z Zetki) mają zasadę że cel zawsze jest trafiony, niezaleznie od wyniku ataku.
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Banan2 »

Jest zapowiedź XI fali:

1. Auzituck Gunship Expansion Pack
2. Scurrg H-6 Bomber Expansion Pack
3. TIE Aggressor Expansion Pack

Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Szpanerski »

Podpowiecie co kupić?

Posiadam nową podstawkę i K-Winga.

Planuje dokupić dla Rebelii ARC. Czy to będzie dobre dopełnienie do tej eskadry? Czy coś innego polecacie?

Do podstawowych statków z imperium posiadam póki co Tie Interceptora. Czy odkupienie Tie advanced prototype będzie dobrym posunięciem?

A może polecicie jakieś własne Buildy na te eskadry? Lub jest może jakąś stronka gdzie ludzie wrzucają swoje buildy.

Gram głównie w domu. Na turniej może kiedyś się wybiorę ale zapewne potrzeba wydać więcej kasy i mieć jakikolwiek duży statek by mieć tam szanse? Póki co inwestować chce w małe modele żeby mieć ich więcej (większa regrywalnosc rozgrywki w domu)

Dzięki za pomoc!
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

Nie trzeba kupować dużych statków. Propozycje, które podałeś, są całkiem spoko i da się z nich złożyć coś fajnego.

Dołącz do grupy https://www.facebook.com/groups/Xwingminiature/ na facebooku, tam najszybciej uzyskasz odpowiedzi i porady.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

ARC jest bardzo dobry, każdy z jego pilotów ma przydatna zdolność a dodatkowo bonusem jest strzał z tylnego pola który w połączeniu z zalogantem "tylny strzelec" potrafi wkurzyc. Duże statki są specyficzne, duża podstawka potrafi być udręka - chociaż Sokół albo YT 2400 to wdzięczne maszyny. Ale poczekaj aż się ograsz małymi.
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Szpanerski »

Indar pisze:ARC jest bardzo dobry, każdy z jego pilotów ma przydatna zdolność a dodatkowo bonusem jest strzał z tylnego pola który w połączeniu z zalogantem "tylny strzelec" potrafi wkurzyc. Duże statki są specyficzne, duża podstawka potrafi być udręka - chociaż Sokół albo YT 2400 to wdzięczne maszyny. Ale poczekaj aż się ograsz małymi.
Dzięki! A co do Imperium to Tie Adv Prototype oraz Tie Interceptor lub Phantom będą dobrym rozwiazaniem? Czy lepiej kupić jakiś większy dodatek jak Asy Imperium?

I jeszcze zapytam: jakąś stronka gdzie znajdę buildy proponowane przez graczy istnieje?
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

Już dwa razy była tu linkowana polska grupa na FB...
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Banan2
Posty: 2616
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Banan2 »

W Star Wars Ostatni Jedi będzie nowy A-Wing. Zapewne element następnej fali dodatków :)
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Zobaczymy, na razie jest zapowiedź nowej fali i są tam trzy statki - po jednym dla każdej strony. Na tego A Wing'a bis trzeba będzie poczekać, o ile w ogóle.
Szpanerski
Posty: 320
Rejestracja: 12 sty 2017, 23:46
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Szpanerski »

Indar pisze:Zobaczymy, na razie jest zapowiedź nowej fali i są tam trzy statki - po jednym dla każdej strony. Na tego A Wing'a bis trzeba będzie poczekać, o ile w ogóle.
A wiadomo jakie będą i kiedy?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... perations/

Nie wiadomo kiedy, ale nie wcześniej niż październik. Tak przynajmniej mówi sie nieoficjalnie.
Awatar użytkownika
Shin Ryu
Posty: 86
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:08
Lokalizacja: Piła
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Shin Ryu »

"late in the second quarter of 2017"
Niby pod koniec czerwca.
zajonc-game
Posty: 6
Rejestracja: 25 lut 2014, 11:57

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: zajonc-game »

W Poznaniu przy okazji różnych spotkań komiksowcyh też są planszówki.
Niestety na niedawnym dniu darmowego komiksu X-Winga nie było, ale był na wcześniejszej:
https://www.youtube.com/watch?v=8BlRAcZUcAc
http://www.GeekMania.pl - good 4 geeks!
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Pastorkris »

Nie wiem co mnie podkusiło, by wejść w ten system... Chyba brak czegoś do kolekcjonowania ;)

Anyway. Może mi ktoś powiedzieć do której serii statki są z klasycznej trylogii a od której z Przebudzenia Śmocy? Jeśli macie też jakieś linki, które to rozpisują to chętnie zgłębię temat. :)
ODPOWIEDZ