Letters from Whitechapel / Listy z Whitechapel (Gabriele Mari, Gianluca Santopietro)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: TTR_1983 »

To już wcześniej było wiadomo. Na BGG Galakta nawet widnieje jako wydawca ;)

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Pixa »

Dodatek to zbędne bajerki jak dla mnie...
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: kudlacz135 »

Pixa pisze:Dodatek to zbędne bajerki jak dla mnie...
Generalnie tak, ale fajne wydają się być karty wymuszające na Kubie działania w trakcie konkretnych nocy, albo narzucające lokację kryjówki, co sprawia, że nie wybiera się niejako z automatu kryjówki zlokalizowanej blisko dwóch potencjalnych miejsc na morderstwo.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: c08mk »

Ja mam nadzieję, że będą figurki zastępujące wszystkie drewniane znaczniki.
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 17 sie 2016, 12:41 przez c08mk, łącznie zmieniany 1 raz.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Pixa »

Szczerze mowiac, gdybys mi nie powiedzial, to nie wpadlbym na inna fakture drewna :-) Cholera, zepsules mi gre ;-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: c08mk »

Spoiler:
Ja niestety zwracam uwagę na różnice. Pewnie miałem za dużo "znajdź 5 różnic na rysunkach" w dzieciństwie : )
Ostatnio zmieniony 17 sie 2016, 12:41 przez c08mk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 728
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Munchhausen »

No kurde. Teraz nie będę mógł tego odzobaczyć :/
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: c08mk »

Te naklejki używam ale trzeba je wydrukować trochę mniejsze, nie pamiętam już skali 90% czy 75%? Wycinałem kapelusze i buty plus zegar dla klimatu.

Swoją drogą myślałem, że każdy to widzi na pierwszy rzut oka.
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 543
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 252 times
Been thanked: 113 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: hamish »

Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 728
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Munchhausen »

Dodatek to bardzo fajna informacja, choć sam lubię elegancję i minimalizm "Listów". Znając życie, poczekam aż stanieje i kupię dla figurek. W ogóle fajnie by było, gdyby Dear Boss zawierał ten wariant z BGG. W skrócie: w fazie Piekła Kuba kładzie swój znacznik nie na I, ale na V. I teraz, gdy decyduje się poczekać z morderstwem, przesuwa go w drugą stronę i tym samym traci czas. Tak długo, jak znacznik znajduje się na rzymskich cyfrach, Kuba nie może zadeklarować zakończenia nocy. IMHO, ma to więcej sensu, a poza tym zapobiega sytuacjom, gdy w trakcie czwartej nocy Kuba błyskawicznie ucieka do swojej kryjówki.

W ogóle ostatnio dużo się dzieje wokół tej gry: powstała nawet jej oficjalna przeglądarkowa wersja. Co prawda to jeszcze dość wczesna wersja, ale twórcy stale ją udoskonalają. Jak ktoś chce, to może rzucić okiem pod: http://fantasybyte.com/whitechapel/
pkajak
Posty: 179
Rejestracja: 26 sie 2014, 13:41
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: pkajak »

W oczekiwaniu na dodatek do Listów z Whitechapel zapraszamy na najnowszy odcinek audycji Gra warta świeczki poświęcony właśnie tej grze.
Spoiler:
Obrazek
Awatar użytkownika
Thorin
Posty: 148
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Been thanked: 2 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Thorin »

używał ktoś tego?
https://play.google.com/store/apps/deta ... .katuy.WHG
Jak to działa?
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG, na sprzedaż
Awatar użytkownika
Bruno555
Posty: 300
Rejestracja: 17 sty 2012, 18:45
Has thanked: 13 times
Been thanked: 48 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Bruno555 »

Ja mam bezpłatny zamiennik:
https://play.google.com/store/apps/deta ... ndomnumber
Działa mniej więcej tak samo- wylosowuje ci liczbę - kryjówkę Kuby.

Choć jeszcze nie grałem z taką aplikacją to wydaje się być ciekawa. Odpada problem że Kuba wchodzi do kryjówki już na samym początku rundy. Kryjówka teraz może być wszędzie. Kuba zazwyczaj miał swoje ulubione miejsca, teraz kryjówka może być wszędzie.
Awatar użytkownika
Thorin
Posty: 148
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Been thanked: 2 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Thorin »

To ta apka tylko generuje pole startowe Kuby?? a te różne opcje poziomu trudności i inne tam, to co to jest??
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG, na sprzedaż
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6451
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 583 times
Been thanked: 936 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Odi »

Munchhausen pisze:W ogóle fajnie by było, gdyby Dear Boss zawierał ten wariant z BGG. W skrócie: w fazie Piekła Kuba kładzie swój znacznik nie na I, ale na V. I teraz, gdy decyduje się poczekać z morderstwem, przesuwa go w drugą stronę i tym samym traci czas. Tak długo, jak znacznik znajduje się na rzymskich cyfrach, Kuba nie może zadeklarować zakończenia nocy. IMHO, ma to więcej sensu, a poza tym zapobiega sytuacjom, gdy w trakcie czwartej nocy Kuba błyskawicznie ucieka do swojej kryjówki.
Mam podstawową wersję a nie gram inaczej, jak właśnie z tą modyfikacją. Nie trzeba do niej żadnych dodatkowych elementów - to tylko kwestia ustawienia figurki Kuby. Nie ma chyba potrzeby zawierania tej modyfikacji w dodatku.
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 728
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Munchhausen »

Odi pisze:
Munchhausen pisze:W ogóle fajnie by było, gdyby Dear Boss zawierał ten wariant z BGG. W skrócie: w fazie Piekła Kuba kładzie swój znacznik nie na I, ale na V. I teraz, gdy decyduje się poczekać z morderstwem, przesuwa go w drugą stronę i tym samym traci czas. Tak długo, jak znacznik znajduje się na rzymskich cyfrach, Kuba nie może zadeklarować zakończenia nocy. IMHO, ma to więcej sensu, a poza tym zapobiega sytuacjom, gdy w trakcie czwartej nocy Kuba błyskawicznie ucieka do swojej kryjówki.
Mam podstawową wersję a nie gram inaczej, jak właśnie z tą modyfikacją. Nie trzeba do niej żadnych dodatkowych elementów - to tylko kwestia ustawienia figurki Kuby. Nie ma chyba potrzeby zawierania tej modyfikacji w dodatku.
Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Chodziło mi o to, że dzięki umieszczeniu tej zasady w dodatku usłyszałoby o niej więcej osób. W końcu nie każdy zagląda na BGG :)

Wysłane z mojego LG-D390n przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Bruno555
Posty: 300
Rejestracja: 17 sty 2012, 18:45
Has thanked: 13 times
Been thanked: 48 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Bruno555 »

Thorin pisze:To ta apka tylko generuje pole startowe Kuby?? a te różne opcje poziomu trudności i inne tam, to co to jest??
Z tego co pamiętam to chyba na trudniejszym poziomie poprostu losuje miejsce w teoretycznie trudniejszych miejscach na planszy dla Kuby
Awatar użytkownika
Thorin
Posty: 148
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:59
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Been thanked: 2 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Thorin »

To jak to tylko losuje miejsce startowe Kuby, to kogoś poniosła fantazja, żeby ta apak kosztowała ~12zł.

podziękował za info Bruno.
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG, na sprzedaż
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 543
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 252 times
Been thanked: 113 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: hamish »

Jak tam z tym dodatkiem, coś już wiadomo kiedy i gdzie?
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: TV3 »

Wczoraj po długiej przerwie (której długość była zdecydowanym nietaktem) odkurzyłem Listy. Przypomniałem sobie, potwierdziłem po raz kolejny, jaka to fantastyczna gra jest!

Mam pytanie odnośnie jednej kwestii. Chyba jedynym "babolem" w grze jest wspominana nie raz możliwość bardzo szybkiej ucieczki Kuby czwartej nocy. Zabija kobietę powiedzmy 2 pola od kryjówki, myk-myk i jest w domu. Niektórzy zatem grają tak, że znacznik Momentu Zbrodni startuje z rzymskiej "V", póki ów nie wejdzie na arabską "1" delikwent nie może umknąć do kryjówki.
Zatem jeśli morderstwo następuje od razu, Rozpruwacz musi przynajmniej 5 ruchów poświęcić na to, aby uciec. I to brzmi bardzo sensownie.
Jednak - co jeśli czeka? Rozumiem, że czekając znacznik przesuwa się w prawo (zamiast w lewo jak wg oryginalnych zasad). Zatem - jeśli Kuba poczeka 4 kolejki, to w kolejce 5-tej (która jest de facto jego pierwszym ruchem) i tak do kryjówki już uciec może. Lub w 6-tej kolejce, która będzie jego ruchem drugim i tak dalej. Rozumiem, że to i tak lepiej niż oryginalna zasada, jednak nie naprawia jej w pełni. Czy coś pominąłem?

W związku z powyższym zastanawiam się, czy opcja z losowaniem kryjówki przed grą nie jest najbardziej optymalna. Wtedy ów "babol", poza kilkoma szczególnymi przypadkami, nie będzie miał miejsca.

______________________

Dołączę się jeszcze do opinii mówiących o optymalnych ilościach graczy.
Wg mnie - jednak przede wszystkim 3.
We 4 grałem chyba raz, spoko, ale trochę dużo pomysłów z tego co pamiętam. We 2 - bardzo dobrze. Jednak policjant ma zbyt dużo na głowie. Bywa, że przez nieuwagę popełni jakiś błąd, nie dostrzeże czegoś. We 3 - optymalnie wg mnie. Jeszcze na tyle mało graczy grających policją (2), że nie powinno być zgrzytów. Jednocześnie co dwie głowy to nie jedna. Jeden czegoś nie zauważy, to drugi dostrzeże i poprawi.

_____________

Co do dodatku - wyczytałem tylko tu kilka linijek informacji na jego temat. Jakieś zróżnicowania akcji dla poszczególnych policjantów czy cuś... ale po co? :) Przecież ta prostota zasad podstawki jest tak wspaniała! Ale oczywiście nie grałem, nie zagłębiłem się w temat, być może plotę głupoty. Za to jest to, czego mi w podstawce brakuje - te FIGURKI :D. Ja je chcę! Te kolorowe, królicze bobki udające policję, te białe czopki udające prostytutki, będące w podstawowej wersji, są jakieś takie nieklimatyczne.
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 728
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Munchhausen »

TV3 pisze:Mam pytanie odnośnie jednej kwestii. Chyba jedynym "babolem" w grze jest wspominana nie raz możliwość bardzo szybkiej ucieczki Kuby czwartej nocy. Zabija kobietę powiedzmy 2 pola od kryjówki, myk-myk i jest w domu. Niektórzy zatem grają tak, że znacznik Momentu Zbrodni startuje z rzymskiej "V", póki ów nie wejdzie na arabską "1" delikwent nie może umknąć do kryjówki.
Zatem jeśli morderstwo następuje od razu, Rozpruwacz musi przynajmniej 5 ruchów poświęcić na to, aby uciec. I to brzmi bardzo sensownie.
Jednak - co jeśli czeka? Rozumiem, że czekając znacznik przesuwa się w prawo (zamiast w lewo jak wg oryginalnych zasad). Zatem - jeśli Kuba poczeka 4 kolejki, to w kolejce 5-tej (która jest de facto jego pierwszym ruchem) i tak do kryjówki już uciec może. Lub w 6-tej kolejce, która będzie jego ruchem drugim i tak dalej. Rozumiem, że to i tak lepiej niż oryginalna zasada, jednak nie naprawia jej w pełni.
Rzeczywiście - morderstwo i wejście do kryjówki w kolejnym ruchu to najgorszy możliwy sposób na zakończenie gry. Sam grając Kubą, nie czułbym w takiej sytuacji satysfakcji, ale są różni gracze... Zasada ze startem na polu z rzymskim V jest optymalna i ma tematyczny sens, bo czekanie powinno w końcu zabierać czas, a nie go dodawać. A jeżeli Kuba czeka przez 4 kolejki, to policjanci mogą spokojnie poprzesuwać nieszczęśnice bliżej swoich pionów lub dalej od jego potencjalnej kryjówki :)
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: TV3 »

Słusznie, nie wziąłem pod uwagę przesuwania tzw. Nieszczęśnic przez policję. Zatem po pięciu "czekaniach" jedna z drugą może być już 5 pól dalej.
Muszę się zastanowić, która z reguł bardziej mi odpowiada - start z rzymskiej piątki, czy losowanie kryjówki.
Awatar użytkownika
Bruno555
Posty: 300
Rejestracja: 17 sty 2012, 18:45
Has thanked: 13 times
Been thanked: 48 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: Bruno555 »

Najlepiej stosować zasadę że Kuba nie może wybrać pole na kryjówkę sąsiadujące z polem startowym 'nierządnicy'.
Gra jest świetna, jednak mnie trochę uwiera to rozciągnięcie w czasie. Pierwszej nocy nie ma co marzyć o złapaniu Kuby bo ma 3 powozy i 2 alejki. W tej rundzie gra śledczych sprowadza się do zawężenia możliwych miejsc kryjówki. 2 i 3 nocy też jest ciężko. Dopiero 4 nocy zaczyna się kluczowa rozgrywka. Przynajmniej było tak w moich 5 grach które rozegrałem.

Więc ciekawie dla mnie się zapowiada gra podobna do tej, lecz krótsza. Choć jeszcze niewiele wiadomo:
https://boardgamegeek.com/boardgame/190082/whitehall
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: TV3 »

Bruno555 pisze:Najlepiej stosować zasadę że Kuba nie może wybrać pole na kryjówkę sąsiadujące z polem startowym 'nierządnicy'.
Swego czasu rozważałem tę opcję. Jednak uznałem, że nie jest najlepszym rozwiązaniem. Zwróć uwagę np. na północno zachodnią część mapy. Dość luźno jest między numerowanymi polami (a więc między potencjalnymi kryjówkami), jednocześnie dość dużo czerwonych pól z potencjalnymi miejscami zbrodni. Taki układ sprawia, że cała masa białych pól odpada jako możliwa kryjówka. Zatem wybieranie kryjówki na tym obszarze jest średnio sensownym pomysłem z punktu widzenia Rozpruwacza. 1/4 mapy do kosza.
Bruno555 pisze:Pierwszej nocy nie ma co marzyć o złapaniu Kuby bo ma 3 powozy i 2 alejki.
To zbyt optymistyczne podejście by było - złapanie go już pierwszej nocy :). Ale fakt, udogodnień ma zbyt dużo wg mnie. Gram zazwyczaj pierwsze dwie noce ze zredukowaną liczbą powozów i zaułków.
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 543
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 252 times
Been thanked: 113 times

Re: Letters from Whitechapel

Post autor: hamish »

Mam pytanie: czy instrukcja do dodatku nie jest "walnięta" w tłumaczeniu? Poniżej wyciąg z tejże:
Spoiler:
No chyba, że problem jest z komponentami gry i błąd jest tutaj.
Spoiler:
Jak widać na załączonej ilustracji, która przedstawia wszystkie karty podejrzanych w lewym górnym rogu znajdują się okręgi (dla ścisłości owale/kamee) w trzech kolorach: żółtym, czerwonym i czarnym. Dalej, numery kart od 1 do 3. Zatem gdzie rzekomy biały kolor? Gdzie poziom trudności 4? I szczerze... wszystkie czarne karty mają jedynki - czyli gra takim osobnikiem, zawsze będzie grą łatwą, z kolei gra podejrzanym z żółtym owalem (tylko trójki) zawsze będzie trudna?

Może @Galakta pomoże? Ktoś się temu już przyglądał?
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
ODPOWIEDZ