Władca Pierścieni: Gra Karciana LCG (Nate French)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1508
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 81 times
Been thanked: 170 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Goldberg »

Ale ktos ma zludzenia ze to bedzie co innego niz "free to play, pay to win?" ;) I bez możliwości handlu kartami?
Dziekuje postoje....
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2300
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 556 times
Been thanked: 867 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Galatolol »

Dla mnie to jest duża wiadomość, bo marzę o karciankach FFG (szczególnie Netrunner i GoT) w cyfrowej wersji (wiem, że istnieją jakieś nieoficjalne rzeczy typu jinteki, ale nie o to mi chodzi), a to może być krok w tym kierunku.

Jeśli będzie także na Linuksa, to chętnie się zapoznam z tą implementacją WP, mimo że wersja papierowa mi nie podeszła (ostatnio znów mnie zaczęła kusić, ale mnogość już wydanych dodatków zbyt zniechęca).
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1508
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 81 times
Been thanked: 170 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Goldberg »

Ale takiej gry NIE dostaniesz, bo to będzie gra ala LOTR....
Porownaj wow tcg i heartstone....i jak?
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: c08mk »

Galatolol pisze:... (szczególnie Netrunner i GoT) ...
Na Netrunnera sam bym się skusił. I teraz właśnie zrozumiałem do kogo jest adresowana wersja cyfrowa LotRa : D
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: sqb1978 »

A skąd te wnioski, że to ma być uproszczona gra? Między mechaniką Lotr, a wspomnianym HS jest przepaść i zupełnie nie widzę sensu upraszczania tej mechaniki. Jeśli już to coś zupełnie nowego na bazie tych samych grafik + przechodzenie questów. A jeśli tak to ja zupełnie opadam z hype'u.
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Sarseth »

Goldberg pisze:Ale ktos ma zludzenia ze to bedzie co innego niz "free to play, pay to win?" ;) I bez możliwości handlu kartami?
Dziekuje postoje....
Jakiś takiś negatywny. Skąd masz info, że będzie to p2w? F2P != P2W. Albo coś jest free to play, albo jest to coś pay 2 win i żaden recenzent nie nazwie Ci gry p2w f2p. Logicznie to ma sens tak, ale jak coś jest chamskiego tak że jednak zasługuje na tag p2w to już wiadomo, że f2p jest w środku i nikt nie nazwie tego ładnie f2p)
Tak, karty będziesz mógł kupić. Ale będziesz mógł je odblokować w czasie gry, grałeś w Pathfindera? A nawet jeśli, gra może być skierowana w nowych graczy, my musimy płacić za wszystkie packi, dlaczego gracz digital ma mieć wszystkie karty od razu?)
Plus jest to gra kooperacyjna, więc kij Cię boli czy ktoś szybciej od Ciebie wygrywa? Nie kminie Twojego hejtu bezpodstaw, jedynie bazujacym na innych grach karcianych.
Galatolol pisze:Dla mnie to jest duża wiadomość, bo marzę o karciankach FFG (szczególnie Netrunner i GoT) w cyfrowej wersji (wiem, że istnieją jakieś nieoficjalne rzeczy typu jinteki, ale nie o to mi chodzi), a to może być krok w tym kierunku.
Jeśli będzie także na Linuksa, to chętnie się zapoznam z tą implementacją WP, mimo że wersja papierowa mi nie podeszła (ostatnio znów mnie zaczęła kusić, ale mnogość już wydanych dodatków zbyt zniechęca).
Wchdoź w to. Ja zacząłem grę 4 miesiace temu, wydałem już lekko 1.5k PLN ale gra jest u mnie top 1 ;) [Tak wiem, pewno ceną nie zachećiłem, ale nazbierałem dodatków już z 2.5 lat lekko]

A co do aplikacji, jedyne co się bałem że wydadzą wersję 2.0 jak z agotem i skończa dodruki. Niecierpię karcianek używek, a zbieram i tak angileską wersję, więc cierpliwość do dodruków mam. Gra albo mi się spoboda digital i kupię, albo nie i nie kupię. Pewno kupię, ale nie wydam ani grosza w niej i nikomu nikt nie każe Panie Goldberg tam coś wydawać. Graj i odblokowuj, daję CSa że EA nadal będzie na topie najbardziej greedy game publisherów i nie będziesz musiał grać w grę setki lat by wszystko odblokować. Naturalnie grając pewno będziesz odblokowywać dalej, a co niecierpliwi mogą dopłacić. Nie kminie problemu P2W w coopie - nie ma czegoś takiego raczej, więc trochę argument invalida.

btw też byłem na początku mega zawiedzioni newsem, ale po chwili a) gra nie umiera (JUPI! tego się bałem najbardziej) b) nowy cykl wychodzi (JUPI! są obawy że Caleb się za bardzo skupi na digitalu, ale myślę że bedzie git) c) w digitala wejdę albo nie wejdę i tyle, wybór mam (jest git)
Rebel 6% (trójmiasto)
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: c08mk »

Sarseth pisze:...a) gra nie umiera ...(jest git)
Też odniosłem takie wrażenie. Spokojnie mogliby zamknąć LotRa i wydać np. drugą edycję. Zamast tego "druga edycja" jest cyfrowa i wygląda na to, że będą funkcjonować równolegle.
yadyam
Posty: 81
Rejestracja: 09 mar 2017, 09:50
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: yadyam »

Chciałbym zacząć bawić się w LotR'a LCG, ale nie za bardzo wiem od czego zacząć. Zestaw podstawowy - wiadomo. A co potem? Czy jest jakaś ustalona kolejność dodatków, w które powinienem się zaopatrzyć? Czy to jest jest tak, jak w AH LCG, że wychodzi duży dodatek (gabarytowo) i do niego małe zestawy mitów, które składają się na kampanię? Czy obecny LotR LCG jest w jakiś sposób podobny do megahitu LotR sprzed 18 lat wydawanego przez Deciphera?
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

Trolliszcze pisze:Z mojego punktu widzenia i bardziej to sensowne, i korzystniejsze dla gracza, bo nie do końca rozumiem, jak miałbym skorzystać na tym, że LotR karciany wychodzi w identycznej postaci na komputerze. Mniej upierdliwego zarządzania kartami i chyba na tym koniec, nie widzę innej wartości dodanej.
- nie trzeba mieć 3 coresetów żeby skompletować jedynki,
- natychmiastowa dostępność dodatków,
- możliwość gry sieciowej,
- oszczędność miejsca, odpada konieczność posiadania stołu, można leżeć na kanapie i się dobrze bawić z ulubioną grą,
- ekspresowe budowanie talii i ich zapis,
- szybkość rozgrywki,
- kontrola mechaniki, eliminacja błędów proceduralnych gracza,
- baza wyników, rekordy, nawet jeśli system punktacji jest w tej grze niedopracowany. W wersji elektronicznej można by było stworzyć porządny algorytm obliczający wynik gracza.

Pojawi się wersja digital to się przekonamy czy można w to bezboleśnie grać. Nie będzie to dokładna kopia karcianki, co dla mnie jest wadą, ale rozumiem że obrano inny target, niekoniecznie psychofanów. W takim razie może kiedyś wyjdzie wersja dla mnie, ale pewnie dopiero po zamknięciu pierwotnego produktu.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1508
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 81 times
Been thanked: 170 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Goldberg »

yadyam pisze:Chciałbym zacząć bawić się w LotR'a LCG, ale nie za bardzo wiem od czego zacząć. Zestaw podstawowy - wiadomo. A co potem? Czy jest jakaś ustalona kolejność dodatków, w które powinienem się zaopatrzyć? Czy to jest jest tak, jak w AH LCG, że wychodzi duży dodatek (gabarytowo) i do niego małe zestawy mitów, które składają się na kampanię? Czy obecny LotR LCG jest w jakiś sposób podobny do megahitu LotR sprzed 18 lat wydawanego przez Deciphera?
Prosze tu masz wszystko; https://talesfromthecards.wordpress.com ... ing-guide/
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Pastorkris »

(Odnośnie nowej wersji cyfrowej na Parę)

Przeniesienie 1:1 jest na OCTGN. Wiadomo, nie animowane, ani z dźwiękiem, ale jest. Czy robienie kolejnej wersji byłoby dobrym pomysłem? I przede wszystkim dla kogo? Ci, co mają karty chętnie w nie grają. Ci co siedzą na OCTGN'ie pewnie tam zostaną, bo jest darmowy i z wszystkimi dodatkami. A wersja na Steam byłaby tylko kolejną adaptacją tego samego. Gdybym ja był Królem FFG (sic!) to takiego czegoś bym nie stworzył, ale to tylko moje zdanie - na marketingu znam się jak wcale ;)

Czy Hearstone'owy LOTR się przyjmie - pewnie czas pokaże. Patrząc jednak po masie osób, które się odbiły od naszego LCG (dane wyciągam z rynku wtórnego, gdzie krąży pełno podstawek) nie dziwie się, że chcą to uprościć. Takie trudne karcianki to jednak nisza. A w HSa, dla pierwszego z brzegu przykładu, grywa nawet mój 40 letni kumpel z pracy co lubi sobie zapalić ;) To już o wiele lżejszy kaliber gry i może tego własnie potrzebują. Gateway'a do wersji hard. "Jest prosto i przyjemnie. Za prosto? Spróbuj naszej wersji karcianej z toną dodatków!" Tak to sobie wyobrażam.
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1508
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 81 times
Been thanked: 170 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Goldberg »

A wiesz ze poruszyles ciekawy temat...faktycznie od tej karcianki sporo ludzi sie odbilo...
A teraz popatrz na cthulhu....wyglada na to ze rynek to tylko cthulomaniacy - prawie zerowa dostepnosc na rynku wtornym...
Ciekawe why...
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

Pastorkris pisze: Przeniesienie 1:1 jest na OCTGN. Wiadomo, nie animowane, ani z dźwiękiem, ale jest.
Efekty kart rozpatruje i wprowadza w życie automat?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Olgierdd »

RUNner pisze:
Pastorkris pisze: Przeniesienie 1:1 jest na OCTGN. Wiadomo, nie animowane, ani z dźwiękiem, ale jest.
Efekty kart rozpatruje i wprowadza w życie automat?
Nie, wszystko robi się ręcznie w szczątkowym UI, a rozgrywka jest tak samo podatna na błędy użytkownika jak normalna karciana, także argument o OCTGN jest inwalidą ;)
Goldberg pisze:A wiesz ze poruszyles ciekawy temat...faktycznie od tej karcianki sporo ludzi sie odbilo...
A teraz popatrz na cthulhu....wyglada na to ze rynek to tylko cthulomaniacy - prawie zerowa dostepnosc na rynku wtornym...
Ciekawe why...
Jeżeli kogoś nie odrzuci skomplikowanie gry (pod względem poziomu trudności i procedur), to zbytnia abstrakcja rozgrywki może być gwoździem do trumny. Ja na początku nie mogłem przełknąć pojawiających się znikąd popleczników umierających falami jako żywe tarcze na każde ugryzienie pająka. Albo Orłów w Morii. Czy innych hobbickich namiestników Gondoru.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: donmakaron »

Pełny support gry karcianej w wersji online nie polega na tym, że dadzą klienta i powiedzą - macie, grajcie sobie. To cykliczne wyzwania, digital-exclusive content, eventy, połączenie kolekcji rzeczywistej z wirtualną, porządnie opracowany tutorial, matchmaiking i tak dalej. Przynajmniej tak powinno być. To przyciąga ludzi, wyciska z gry jeszcze więcej zabawy i wręcz uzależnia od gry. Przy porządnie opracowanej i prowadzonej wersji online, zabawa w OCTGN traci jakikolwiek sens.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 496
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 324 times
Been thanked: 152 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: ArnhemHorror »

RUNner pisze:
Trolliszcze pisze:Z mojego punktu widzenia i bardziej to sensowne, i korzystniejsze dla gracza, bo nie do końca rozumiem, jak miałbym skorzystać na tym, że LotR karciany wychodzi w identycznej postaci na komputerze. Mniej upierdliwego zarządzania kartami i chyba na tym koniec, nie widzę innej wartości dodanej.
- nie trzeba mieć 3 coresetów żeby skompletować jedynki,
- natychmiastowa dostępność dodatków,
- możliwość gry sieciowej,
- oszczędność miejsca, odpada konieczność posiadania stołu, można leżeć na kanapie i się dobrze bawić z ulubioną grą,
- ekspresowe budowanie talii i ich zapis,
- szybkość rozgrywki,
- kontrola mechaniki, eliminacja błędów proceduralnych gracza,
- baza wyników, rekordy, nawet jeśli system punktacji jest w tej grze niedopracowany. W wersji elektronicznej można by było stworzyć porządny algorytm obliczający wynik gracza.

Pojawi się wersja digital to się przekonamy czy można w to bezboleśnie grać. Nie będzie to dokładna kopia karcianki, co dla mnie jest wadą, ale rozumiem że obrano inny target, niekoniecznie psychofanów. W takim razie może kiedyś wyjdzie wersja dla mnie, ale pewnie dopiero po zamknięciu pierwotnego produktu.
Dodalbym jeszcze:
- karty z aktualna errata, bez koniecznosci konsultowania sie z FAQ'iem za kazdym razem
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Pastorkris »

donmakaron pisze:Pełny support gry karcianej w wersji online nie polega na tym, że dadzą klienta i powiedzą - macie, grajcie sobie. To cykliczne wyzwania, digital-exclusive content, eventy, połączenie kolekcji rzeczywistej z wirtualną, porządnie opracowany tutorial, matchmaiking i tak dalej. Przynajmniej tak powinno być. To przyciąga ludzi, wyciska z gry jeszcze więcej zabawy i wręcz uzależnia od gry. Przy porządnie opracowanej i prowadzonej wersji online, zabawa w OCTGN traci jakikolwiek sens.
OCTN jest platformą do grania dla umiejących grać. Toteż nie ma tutoriala, choć nie bardzo rozumiem, kto z nas korzystałby z niego, gdyby taki został zaimplementowany. Argument o matchmakingu mam wrażenie, że trochę z rozpędu napisałeś, bo nie widzę na niego w LotRze miejsca. No chyba, że grasz na punkty ;)
OCTN jest narzędziem idealnym do nagrywania materiałów. Przytoczę tu choćby Hive Tyranta (dawniej Tenth Nazgul), który nagrywa całe serie nie tylko LotRa.
Do tego to idealne miejsce na testowanie nowych kart i scenariuszy, których jeszcze nie mamy. Wszystko za darmo. Nie dziwota więc, że jest bez automatyzacji. Stąd przejście do ostatniego punktu:
Olgierdd pisze: także argument o OCTGN jest inwalidą ;)
Serio uważacie, że przeniesienie gry 1:1 na Steama to dobry pomysł? Skoro OCTGN jest wg. was taki zły (a darmowy) to ile bylibyście w stanie zapłacić za animowane karty, system co sam wszystko robi i karty, które jak zagrywasz robią "piu piu"? Darmowa gra, a każda paczka za kilka dolców (od niedawna złotówek, gdy Steam dodał polską walutę)?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: donmakaron »

Na OCTGN i w koło niego jest mnóstwo osób, które danej gry nie kumają i chcą spróbować. Nawet jeśli był projektowany z myślą o graczach znających grę, to jego funkcja się rozszerzyła. Nie oczekuję tam tutków, bo to przecież niekomercyjna inicjatywa, ale nie znaczy to, że jego funkcjonalności nie można poprawić.
Matchmaking w takiej grze oznaczałby znajdowanie mi partnera, z którym mój deck będzie kompatybilny (a przynajmniej nie sprzeczny), bez konieczności dogadywania się i korygowania talii. Nagrywać można nie tylko na OCTGN. Implementacje cyfrowe gier karcianych zazwyczaj są darmowe, z ewentualnymi nieobowiązkowymi zakupami w grze.

OCTGN się sprawdza, ale jest toporny i olschoolowy do bólu. W ANR też kiedyś tam graliśmy, ale jinteki.net zamiotło go bez najmniejszego problemu. Sprawne, zautomatyzowane, przystępne. Dużo więcej nie trzeba.

Nie twierdzę, że to dobry pomysł, żeby FFG lotr lcg przeniosło 1:1 na kompa, specjalistą nie jestem. Jednak znane mi przykłady (MtG i pokemony) świetnie się sobie dają radę jako produkt online. FFG ponad dobrą, sprawdzoną grę i bazę graczy, ma jeszcze uwielbiane przez masy uniwersum. Na oko wygląda to dobrze.

edit: W porządnie zrobione lotr lcg 1:1 online grałbym z miłą chęcią. Z innymi osobami niż moja standardowa ekipa. Łatwiej byłoby mi wypróbować pomysły na talie, łatwiej "rozłożyć grę" na szybkie pół godzinki przed snem. Do grania na OCTGN podchodziłem już kilka razy i się odbiłem, pomimo doświadczenia na nim z innymi gram.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

Pastorkris pisze: Serio uważacie, że przeniesienie gry 1:1 na Steama to dobry pomysł? Skoro OCTGN jest wg. was taki zły (a darmowy) to ile bylibyście w stanie zapłacić za animowane karty, system co sam wszystko robi i karty, które jak zagrywasz robią "piu piu"? Darmowa gra, a każda paczka za kilka dolców (od niedawna złotówek, gdy Steam dodał polską walutę)?
Jako psychofan Lotra byłbym gotów zapłacić za coreset 50zł, deluxa 30, pojedyncze przygody 10zł :)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Trolliszcze »

Ale ilu takich psychofanów by się znalazło? Ktoś tu przywoływał przykład MTG i MTGO - no kurczę, ale co tu w ogóle porównywać...? Zasięg MTG jest nieporównanie większy, a też tylko pewien % ludzi gra w wersję online. Ten % w przypadku LotRa trzeba by policzyć ze znacznie mniejszej wyjściowej liczby graczy. Uważam, że przeniesienie gry 1:1 byłoby tak naprawdę ciekawostką wyłącznie dla najbardziej zagorzałych fanów - potencjał marketingowy, przyciągania nowych klientów itd. byłby niewielki, a z pewnością mniejszy niż nowej gry opartej jedynie w ogólnych założeniach na karciance.

Wszystkie zalety wersji cyfrowej 1:1, jakie wymieniłeś, to tzw. "quality of life improvements". Zero nowego contentu, zerowa siła przyciągania ludzi, którzy nie czują potrzeby przesiadania się na to samo, ale łatwiejsze w obsłudze (ja np. nie po to inwestuję w gry planszowe i karciane, żeby wślepiać gały w ekran; mam na tablecie Elder Sign: Omens, czyli przeniesienie wersji fizycznej niemal 1:1, a i tak gram w to wyłącznie w podróży - w domu wolę rozłożyć normalną grę, mimo że trzeba w to zainwestować więcej czasu). Może zabrzmi to brutalnie, ale FFG nie zrobi czegoś takiego tylko po to, żeby paru osobom wygodniej się grało.
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Sarseth »

Co do OCTGN, jest dobrze jak jest. Pozwala łatwo custom questy ogarnać, szybki import decku z ringsdb, samo rozstawia setup! Czego chcieć więcej. Implementacja jest uniwersalna i jest to dość stare. Plus FFG zezwala na istnienie tego, gdyby dodać automatyzację w tym.. mogłoby się skończyć na ściągnięciu tego z otwartych stron, gdyż miałoby zbyt dużą popularność itp i ktoś by policzył że FFG na tym traci.. (nie wiem jak ;) Czasem dziwne ludzie rzeczy mówią, że piractwo pomaga, a czasem że szkodzi.. nie wnikam, nie wnikam co by powiedział gościu od biznesu w FFG na temat OCTGN w takim momencie)
O zautomatyzowanie też bałbym się mega.. przez to, że ta gra ma multum zasad i wyjątków, tutaj ten scenariusz robi coś, co zmienia cały przebieg gry, ta karta robi coś zupełnie innego.. no implementacja takiej rzeczy.. GL & HF, kilkadziesiąt ludzi na pełny etat, nikt tego za darmo nie zrobi (Chociaż jeden kolega próbuje https://github.com/ronderksen/rivendell )
Czego jednak OCTGN brakuje, to savowania.. oj tak bardzo. Mimo że jest stosunkowo krótko zagrać w scenariusz.. to no cóż, czasem coś wypadnie i człowiek musi grę przerwać, a szło dobrze itp td
W wolnym czasie dopiszę tę funkcjonalność - obiecuję sobie od kiedy poznałem OCTGN, czyli 3 miesiace? Ale kiedyś to zrobię ^^

Przeniesienie 1:1 gry na kompa? Zapłaciłbym pewno, bo grę uwielbiam (psychofanem świeżakiem można mnei nazwać ;) ) ^^ Chociaż preferowałbym zniżki jakieś, za posiadane już packi, np korzystając z dowodu zakupu, który naklejają na rulebooki. Ale nigdy tak się nie stało w historii to i pewno tutaj by to nie zaszło. Bardziej jednak bym się cieszył z mobilnej aplikacji ogarniającej to, obojętnie czy w stylu OCTGN czy zautomatyzowanym (przy zautomatyzowanym to wtedy oficjalne przez FFG, ze względu na support)
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: RUNner »

Sarseth pisze: O zautomatyzowanie też bałbym się mega.. przez to, że ta gra ma multum zasad i wyjątków, tutaj ten scenariusz robi coś, co zmienia cały przebieg gry, ta karta robi coś zupełnie innego.. no implementacja takiej rzeczy.. GL & HF, kilkadziesiąt ludzi na pełny etat, nikt tego za darmo nie zrobi
O to się nie obawiaj. Jest milion dużo trudniejszych gier do oprogramowania, a jednak powstają. To tylko gra karciana, bez grafiki 3D i innych bajerów. Mam kolegę programistę, który jednoosobowo tworzy dużo bardziej skomplikowany soft biznesowy, więc Lotra nie musiałoby robić kilkadziesiąt osób, a raczej kilka.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Olgierdd »

Chwała twórcom OCTGN, że im się chciało pro publico bono, ale porównywanie ich programu do profesjonalnej wersji cyfrowej to żart. Karciankę też możesz sobie narysować na brystolu i wyciąć 1:1, po co płacić za grafiki, które robią "piu piu".
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Sarseth »

RUNner pisze:O to się nie obawiaj. Jest milion dużo trudniejszych gier do oprogramowania, a jednak powstają. To tylko gra karciana, bez grafiki 3D i innych bajerów. Mam kolegę programistę, który jednoosobowo tworzy dużo bardziej skomplikowany soft biznesowy, więc Lotra nie musiałoby robić kilkadziesiąt osób, a raczej kilka.
Może i przesadziłem z kilkudziesięcioma. Też robiłem kiedyś karciankę :P Kaczogród chciałem zaimplementować, ale w połowie przerwałem, może kiedyś wrócę.
Nadal jednak nie jest to tak proste jak MtG w którym masz X słów kluczowych i działają one zawsze i mają swoje stałe kontry itp. Tutaj wystarczy zmienic quest i nagle masz zupełnie nową fazę gry, tylko w tym jednym scenariuszu. I cały core mechanizmu musi zostać na to przygotowany, ewentualnie implementacja per scenariusz, no ale jak mówiłem, kolega z Discordu wziął się za robienie implementacji online, więc może mu coś z tego wyjdzie, jak CS mu zaskoczy to pewno ruszy to potem z kopyta
Rebel 6% (trójmiasto)
DEATHLOK
Posty: 285
Rejestracja: 09 cze 2017, 14:17

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: DEATHLOK »

Za ile by można sprzedawać komplet rare z core seta (karty gracza co były po 1 sztuce z corka) ? A uncommon (po 2)?

Gdzie w ogóle mam czytelnie rozpisane co było po 1 a co po 2 sztuki ? Na cardgame db trochę uciążliwe wypisywanie quantity.

Może tak by mi się to łatwo wysyłało i sprzedawało, bo potrójnej podstawki nie chciał nikt nawet z wysyłką (a chciałem z osobistym w ogóle)
Kontynuacja konta DREADNOUGHT2
ODPOWIEDZ