Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- DarkSide
- Posty: 3034
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 568 times
- Been thanked: 239 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
No i errata do erraty potrzebna. Opis na str. 2 wyjątku z Oceanami jest pokręcony (pisze z komórki i ciężko to wrzucić)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- mat_eyo
- Posty: 5593
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 772 times
- Been thanked: 1205 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Co jest pokręconego? Jeśli karta mówi o umieszczeniu obszaru innego niż ocean, a nie możesz tego obszaru umieścić to nie możesz zagrać tej karty.DarkSide pisze:No i errata do erraty potrzebna. Opis na str. 2 wyjątku z Oceanami jest pokręcony (pisze z komórki i ciężko to wrzucić)
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Karty to powinni drukować i wysyłać do graczy!warlock pisze:
Jest już errata do Terraformacji Marsa! (wraz z poprawionymi kartami)
- Gromb
- Posty: 2810
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 833 times
- Been thanked: 361 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
+1 Dokładnie. Nawet kupiłbym taki pakiet. Wsadzenie poprawionej karty za koszulkę to bardzo ainfachowe i słabe rozwiązanie.pattom pisze:Karty to powinni drukować i wysyłać do graczy!warlock pisze:
Jest już errata do Terraformacji Marsa! (wraz z poprawionymi kartami)
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
To aż 7 kartwarlock pisze:http://www.rebel.pl/repository/files/in ... PL_web.pdf
Jest już errata do Terraformacji Marsa! (wraz z poprawionymi kartami)
Ładnie by było ze strony Rebela dodrukować te karty przy okazji dodruku gry i rozsyłać choćby z kolejnymi zamówieniami.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 250 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
NIGDY nie zrozumiem twórców FAQów - dlaczego ZAWSZE ok. 50% zawartości dowolnego FAQa musi stanowić, to co jest JASNO opisane w instrukcji... W ten sposób trudniej dotrzeć do naprawdę ważnych informacji. Jak ktoś nie umie czytać instrukcji, to jego problem i niech wraca do szkoły i uczy się czytać ze zrozumieniem. Twórcy FAQów naprawdę nie muszą się zniżać do poziomu osób nierozgarniętych (by nie rzec idiotów).warlock pisze:http://www.rebel.pl/repository/files/in ... PL_web.pdf
Jest już errata do Terraformacji Marsa! (wraz z poprawionymi kartami)
Po drugie errata jest niekompletna - gdzie jest poprawka Generatora Pola Magnetycznego? (błędna ikonografia: za podniesienie poziomu energii dostaje się wzrost poziomu terraformacji - opis jest poprawny: mówi o zmniejszeniu poziomu produkcji energii).
EDIT: Aha, jeszcze Robotic Workforce ma złe tłumaczenie na polski - w oryginale jest mowa, że jest kopiowany cały 'production box', po polsku jest mowa o kopiowaniu 'bonusu do produkcji' (czyli można by domniemywać, że ew. obniżka nie jest kopiowana - a tymczasem ta także kopiowana być powinna).
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Może dlatego że są to odpowiedzi na "najczęściej zadawane pytania", a nie odpowiedzi na pytania o niejasne zasadyjax pisze:NIGDY nie zrozumiem twórców FAQów - dlaczego ZAWSZE ok. 50% zawartości dowolnego FAQa musi stanowić, to co jest JASNO opisane w instrukcji...
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 250 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Hmm... to chyba trzeba wprowadzić FAQ dla kumatych i... opornych.Jacek_PL pisze:Może dlatego że są to odpowiedzi na "najczęściej zadawane pytania", a nie odpowiedzi na pytania o niejasne zasadyjax pisze:NIGDY nie zrozumiem twórców FAQów - dlaczego ZAWSZE ok. 50% zawartości dowolnego FAQa musi stanowić, to co jest JASNO opisane w instrukcji...
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
To, co ja zrozumiem w pełni (tak mi się wydaje) dla innego gracza może stanowić tekst po łacinie, a łaciny on nie znaju ;P Nie przyjmujmy, że jak ja rozumiem instrukcję to wszyscy inni też muszą.
Oczywiście są też osobniki leniwe, którym nie chce się poszukać na kilku(nastu) stronach i sprawdzić raz jeszcze i wolą zadawać pytania...
Oczywiście są też osobniki leniwe, którym nie chce się poszukać na kilku(nastu) stronach i sprawdzić raz jeszcze i wolą zadawać pytania...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Czy jak wyłożę jakiś obszar specjalny to czy jest on jakoś punktowany czy nie?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Moim zdaniem tu jest ok, bo to akcja - z lewej strony strzałki jest koszt, a z prawem zysk. Na innych kartach też nie ma minusów po lewej stronie.jax pisze:Po drugie errata jest niekompletna - gdzie jest poprawka Generatora Pola Magnetycznego? (błędna ikonografia: za podniesienie poziomu energii dostaje się wzrost poziomu terraformacji - opis jest poprawny: mówi o zmniejszeniu poziomu produkcji energii).
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Lothrain
- Posty: 3410
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Liczy się tylko do premii obszarnika, chyba że z samego żetonu wynika, że punktuje na koniec gry.Dr. Nikczemniuk pisze:Czy jak wyłożę jakiś obszar specjalny to czy jest on jakoś punktowany czy nie?
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 250 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Hmm.. to jest precedens, bo ja nie pamiętam żeby na niebieskich kartach gdzieś indziej obniżało się akurat poziom produkcji. Ale po zastanowieniu - może ok... choć mylące.tomb pisze:Moim zdaniem tu jest ok, bo to akcja - z lewej strony strzałki jest koszt, a z prawem zysk. Na innych kartach też nie ma minusów po lewej stronie.jax pisze:Po drugie errata jest niekompletna - gdzie jest poprawka Generatora Pola Magnetycznego? (błędna ikonografia: za podniesienie poziomu energii dostaje się wzrost poziomu terraformacji - opis jest poprawny: mówi o zmniejszeniu poziomu produkcji energii).
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- DarkSide
- Posty: 3034
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 568 times
- Been thanked: 239 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
[do usunięcia]
Ostatnio zmieniony 21 paź 2016, 21:47 przez DarkSide, łącznie zmieniany 1 raz.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Czy symbole z kart wydarzeń, które po zagraniu są odrzucane, bierze się pod uwagę podczas gry?
Bo jeden symbol który był mi potrzebny był na karcie wydarzeń, ale nie wiem czy można z nich korzystać w trakcie gry.
Bo jeden symbol który był mi potrzebny był na karcie wydarzeń, ale nie wiem czy można z nich korzystać w trakcie gry.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- mat_eyo
- Posty: 5593
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 772 times
- Been thanked: 1205 times
- Kontakt:
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 17 lut 2014, 12:27
- Lokalizacja: Płońsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Jakie wyniki osiągacie w TM? Nasza wczorajsza dwuosobowa rozgrywka to 143 do 148. Nasze jak narazie najwyższe wyniki.
Pierwszy raz zabudowaliśmy całe planetę, zostały tylko wolne pola na oceany.
Normalnie rozwala mnie ta gra
Pierwszy raz zabudowaliśmy całe planetę, zostały tylko wolne pola na oceany.
Normalnie rozwala mnie ta gra
- Skorzeny
- Posty: 126
- Rejestracja: 29 sie 2011, 22:36
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 6 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Korzysta ktoś z organizera? Nie mam tu na myśli nakładek na planszetki graczy (geek mode) tylko przechowywanie elementów w pudle jak i na stole? Któraś ogólno dostępna skrzyneczka pasuje?
Niestety nie mogłem takiego info na forum znaleźć, ale jeśli jest to proszę o podanie linka i skasowanie postu jeżeli to nieodpowiedni temat na takie pytanie.
Niestety nie mogłem takiego info na forum znaleźć, ale jeśli jest to proszę o podanie linka i skasowanie postu jeżeli to nieodpowiedni temat na takie pytanie.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Organizer Nor 08 prosperplast.
Wczoraj na BGG 125 miejsce, a dziś już 119
Wczoraj na BGG 125 miejsce, a dziś już 119
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 17 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Za mną wreszcie pierwsza grą już w legendarną Terraformację Marsa. Nareszcie, można by rzec
Słów kilka o moich wrażeniach, a także mojego kumpla, z którym we dwójkę terraformowaliśmy Czerwoną Planetę. Gra z początkowymi korporacjami, bez kart zaawansowanych i z podstawową fazą badań, a zatem 4 losowymi kartami projektów (w fazach badań). Cała partia, w tym tłumaczenie zasad, zajęła trochę ponad 3 godziny, co jest dobrym czasem, gdyż sam grałem w TM po raz pierwszy i często zerkałem do instrukcji. A ta jest taka sobie, wiele informacji jest porozrzucanych po wielu stronach, chociaż zasady nie są przesadnie złożone. Dalej jednak nie wiem czy muszę w każdej fazie badań zakupić co najmniej jedną kartę projektów.
Z początku grało się nam ciężko ze względu na wysokie ceny kart oraz warunki konieczne do ich zagrania. Tutaj element losowości mocno daje w kość. Kupno nowych projektów stanowiło duży dylemat. Z czasem silniczek się rozkręcił i wypełnianie celów gry: zwiększanie temperatury, potem budowa oceanów, a na końcu podniesie poziomu tlenu przyspieszyło. I wtedy też przyszedł moment na poznanie mechaniki TM, która jest bardzo przyjemna. Sporo kombinowania, decyzje i kombosy na kartach. Najprzyjemniejszy moment rozgrywki. Nawet klimat był wyczuwalny. Z drugiej strony interakcja między graczami była znikoma, nawet na pewnym etapie już nie śledziliśmy swojej aktywności i projektów, a duża liczba wystawionych kart niebieskich dodatkowo powodowała, że każdy z nas "grał swoją grę". To nam się nie spodobało. W jednej turze błyskawicznie zgarnąłem dwa tytuły, a w kolejnej ostatni, trzeci tytuł i ufundowałem nagrodę. Przeciwnik był w swojej "grze" ze swoim silniczkiem.
Wrażenia są więc mieszane. Dobra mechanika, sporo się dzieje, kapitalne karty, ale śledzenie przeciwnika jest bardzo trudne. Nie łatwo oszacować element losowości, na początku dociąg kart jest bardzo ważny. Na pewno zagram w TM jeszcze wielokrotnie, także z kilkoma graczami. To dobry tytuł, choć oczekiwałem czynnika "wow", a ten się nie pojawił.
Słów kilka o moich wrażeniach, a także mojego kumpla, z którym we dwójkę terraformowaliśmy Czerwoną Planetę. Gra z początkowymi korporacjami, bez kart zaawansowanych i z podstawową fazą badań, a zatem 4 losowymi kartami projektów (w fazach badań). Cała partia, w tym tłumaczenie zasad, zajęła trochę ponad 3 godziny, co jest dobrym czasem, gdyż sam grałem w TM po raz pierwszy i często zerkałem do instrukcji. A ta jest taka sobie, wiele informacji jest porozrzucanych po wielu stronach, chociaż zasady nie są przesadnie złożone. Dalej jednak nie wiem czy muszę w każdej fazie badań zakupić co najmniej jedną kartę projektów.
Z początku grało się nam ciężko ze względu na wysokie ceny kart oraz warunki konieczne do ich zagrania. Tutaj element losowości mocno daje w kość. Kupno nowych projektów stanowiło duży dylemat. Z czasem silniczek się rozkręcił i wypełnianie celów gry: zwiększanie temperatury, potem budowa oceanów, a na końcu podniesie poziomu tlenu przyspieszyło. I wtedy też przyszedł moment na poznanie mechaniki TM, która jest bardzo przyjemna. Sporo kombinowania, decyzje i kombosy na kartach. Najprzyjemniejszy moment rozgrywki. Nawet klimat był wyczuwalny. Z drugiej strony interakcja między graczami była znikoma, nawet na pewnym etapie już nie śledziliśmy swojej aktywności i projektów, a duża liczba wystawionych kart niebieskich dodatkowo powodowała, że każdy z nas "grał swoją grę". To nam się nie spodobało. W jednej turze błyskawicznie zgarnąłem dwa tytuły, a w kolejnej ostatni, trzeci tytuł i ufundowałem nagrodę. Przeciwnik był w swojej "grze" ze swoim silniczkiem.
Wrażenia są więc mieszane. Dobra mechanika, sporo się dzieje, kapitalne karty, ale śledzenie przeciwnika jest bardzo trudne. Nie łatwo oszacować element losowości, na początku dociąg kart jest bardzo ważny. Na pewno zagram w TM jeszcze wielokrotnie, także z kilkoma graczami. To dobry tytuł, choć oczekiwałem czynnika "wow", a ten się nie pojawił.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2016, 21:50 przez Marx, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebs
- Posty: 179
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
- Lokalizacja: Mielec
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Karty z ery korporacyjnej dodaja wiecej interakcji miedzy graczami, choc wg mnie moglo by byc jej jeszcze wiecej
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka