Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 929
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Nemesis

Post autor: louiscyphre »

Lothrain pisze:To bardzo ładny przykład i jeśli tak wygląda faktyczny preshade to całkiem, całkiem. Natomiast ponieważ dostałem razem z TWoM figurkę do LoHa z sundropem, to ma się on nijak do prezentacji. Jeśli technika nie ulegnie poprawie, to takiego sundropa, jak na dołączonej do TWoM figurce, zdecydowanie nie polecam, a wręcz odradzam. Zrobione to straszliwie.
Możesz wrzucić jakieś zdjęcie?
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Nemesis

Post autor: pavel »

KQuest pisze:To ja też podrzucę ciekawostkę z FAQ. Pytanie dotyczące wersji językowych.
There will be version of the game in following language: German, French, Spanish, Italian and Polish.
They will be delivered 3-5 months later than English games.
Niby nic szczególnego, ale zarówno na stronie kampanii jak i w aktualizacji dotyczącej wersji językowych jest mowa po prostu o 3 miesiącach
Niby nic szczególnego, przyzwyczaiłem się. Natomiast trzeba mieć na uwadze każdy z powyższych terminów.
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Nemesis

Post autor: ghostdog »

Mało to fajne tyle czekania


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Nemesis

Post autor: ghostdog »

Mało to fajne tyle czekania


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: YoYo »

No chyba wersja PL z racji chociażby stanu to będzie w tym 3-cim maks, a nie piątym miesiącu od premiery wersji ENG? Bez jaj....
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Re: Nemesis

Post autor: mmag »

YoYo pisze:No chyba wersja PL z racji chociażby stanu to będzie w tym 3-cim maks, a nie piątym miesiącu od premiery wersji ENG? Bez jaj....
Wersja PL pewnie będzie drukowana wspólnie z innymi nieanglojęzycznymi wersjami, potem będzie musiała przebyć tą samą drogę z Chin do Polski, więc nie liczyłbym na jakieś wcześniejsze - patriotyczne terminy ;)
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Nemesis

Post autor: ghostdog »

Tak mnie zastanawia czy nie można wszystkich wersji językowych puścić na linie produkcyjna w tym samym czasie....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis

Post autor: xelos80 »

Muad'Dib pisze:Ostatnio pokazałem znajomemu tego minotaura. Na co dzień produkuje figurki (ale nie maluje), byłem ciekaw profesjonalnej opinii. Ocenił ten sundrop jako niezły, zwłaszcza pod kątem masowego 'malowania'.
A mój niestety wyglądal średnio. Wogole nie podobnie jak na zdjęciach. Za dużo białek farby poszło u mnie.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Re: Nemesis

Post autor: mmag »

ghostdog pisze:Tak mnie zastanawia czy nie można wszystkich wersji językowych puścić na linie produkcyjna w tym samym czasie....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pewnie można, tylko wtedy obstawiam, że wersja EN byłaby pewnie te 3-5 miesięcy później - czekając na finalne pliki z tłumaczeniami :)
Awatar użytkownika
ghostdog
Posty: 645
Rejestracja: 20 sty 2006, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Nemesis

Post autor: ghostdog »

mmag pisze:
ghostdog pisze:Tak mnie zastanawia czy nie można wszystkich wersji językowych puścić na linie produkcyjna w tym samym czasie....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pewnie można, tylko wtedy obstawiam, że wersja EN byłaby pewnie te 3-5 miesięcy później - czekając na finalne pliki z tłumaczeniami :)
dla mnie angielski nie jest problemem ale chetnie bym kupił wersje PL tylko ze czekanie pol roku zniechęca. Pol roku bo świadomie przyjmuje jakaś obsuwę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
KQuest
Posty: 599
Rejestracja: 24 lis 2015, 15:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 56 times

Re: Nemesis

Post autor: KQuest »

ghostdog pisze:Tak mnie zastanawia czy nie można wszystkich wersji językowych puścić na linie produkcyjna w tym samym czasie....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Robią jedną wersję do końca, puszczają do produkcji i gotowe pliki dają do tłumaczenia. Tłumaczenie jeszcze niegotowej gry byłoby bez sensu.

Dla mnie to nie problem dopóki wszystko jest jasne i czytelne i wiem od razu, że będzie trzeba czekać dłużej (nie tak jak w przypadku TWoM). Poza tym mam więcej gier niż okazji do grania, więc aż tak mi się nie spieszy
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: YoYo »

xelos80 pisze:
Muad'Dib pisze:Ostatnio pokazałem znajomemu tego minotaura. Na co dzień produkuje figurki (ale nie maluje), byłem ciekaw profesjonalnej opinii. Ocenił ten sundrop jako niezły, zwłaszcza pod kątem masowego 'malowania'.
A mój niestety wyglądal średnio. Wogole nie podobnie jak na zdjęciach. Za dużo białek farby poszło u mnie.
A wrzuciłbyś foto?
Chociaż te mają być wykonane w jakiejś lepszej technice (na zdjęciu wygląda oczywiście super i ładnie cała figurka jest pomalowana).
42$ piechotą nie chodzi, a jakoś tak widzę (po LoH), że to jakby tryśnięcie pistoletem najpierw na ciemno, a potem na jasno. Do wykonania (jak ktoś ma modelarski aerograf).

A tak z innej beczki, jeśli robię KS z Polski (i chcę wersję PL gry) to gdzieś to trzeba zaznaczyć? Nie widzę takiej opcji (albo wstawienia komentarza).
Dodatkowo są te addony (np. Medic za 10$), można to jakoś dołożyć do zamówienia?
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: YoYo »

ghostdog pisze:Jednym z add-onów jest "preshaded" figurek. Rozumiem, że to jakieś wstępne malowanie tylko?
Dodam jeszcze, że tutaj oprócz cieniowania w tej technice mają być wykonane efekty krwi (czerwień) na obcych.

Odpowiem sobie sam po przeczytaniu FAQ (na pyt. post wyżej), ale może komuś się przyda:
wersja PL jak i addons będą do wyboru po zakończeniu kampanii na KS (do parę tyg. po).
Pojawi się opcja Pledge Manager i tam będzie można rozdzielić wpłacone pieniądze na dodatki, wybrać wersję językową.
Nie płacimy za dostawę obecnie. Obecnie wpłacamy zatem kwotę sami sumując co za co (jedynie wybierając którą wersję Core wybieramy).
Dodatki będzie można także kupić w tym Pledge Manager (ceny te same). Dodatki też mogą mieć opcję sundrop, cena nie znana, podadzą ją po zakończeniu KS.

ps. gra przewiduje rozgrywkę coop (1-4), ale jak widzę jest też opcja gry jako obcy (np. 5 osoba, chociaż nie ma takiego obowiązku, SG osiągnięty na to).
Jak to wygląda/się sprawdza wtedy w rozgrywce? Ktoś widział?
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Nemesis

Post autor: Lothrain »

YoYo pisze:ps. gra przewiduje rozgrywkę solo, ale jak widzę jest też opcja gry jako obcy (chociaż nie takiego obowiązku).
Jak to wygląda/się sprawdza wtedy w rozgrywce? Ktoś widział?
Jako Obcy grasz wówczas, gdy zginie Twoja postać. Zamiast siedzieć i patrzeć jak bawią się Twoi kumple przejmujesz rolę Obcego i skoro Tobie się nie udało, masz szansę dowalenia pozostałym, żeby też za lekko im nie było. O ile normalnie karty ruchu Obcych wchodzą po kolei, tak teraz ciągniesz z talii Obcego dwie karty i Ty decydujesz, która ma być zagrana, Ty ustalasz kierunek ruchu Obcych na planszy i ogólnie stają się one ciut bardziej inteligentne :) Jest tego jeszcze trochę, bo wiem, że mogłem mieć nawet kilka kart Obcych na ręku i zostawiać sobie najlepsze kąski do zagrania na później. Opcja grania solo Obcym chyba nie istnieje, ale może o czymś nie wiem.
Gosterq
Posty: 202
Rejestracja: 11 sty 2016, 22:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 30 times

Re: Nemesis

Post autor: Gosterq »

Na chwilę obecną jest to full/semi coop na 1-5 osób, z możliwością grania obcym po śmierci jednego z załogantów. Jeśli wszystko pójdzie dobrze i zostanie odblokowany Aftermath dojdzie także możliwość obudzenia androida, co będzie alternatywą do grania obcymi w przypadku zgonu :-)
Ostatnio zmieniony 23 sty 2018, 12:09 przez Gosterq, łącznie zmieniany 1 raz.
Zonexir
Posty: 71
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Nemesis

Post autor: Zonexir »

Gosterq pisze:Na chwilę obecną jest to full/semi coop na 1-5 osób, z możliwością grania obcym po śmierci jednego z załogantów. Jeśli wszystko pójdzie dobrze i zostanie odblokowany Aftermatch dojdzie także możliwość obudzenia androida, co będzie alternatywą do grania obcymi w przypadku zgonu :-)
Do tego dodatki zmieniające obcych i ich mechanike. Nie mogę się doczekac kiedy powiedzą coś wiecej na ich temat.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis

Post autor: Rocy7 »

pavel pisze: Balonik napompowany do maksimum. W zasadzie mechanika ideał. Wszystko na konto autora. Jak coś choć najmniejszego w tej grze nie spodoba mi się, to malina 2018 murowana, a nawet 2019 :)
jak rozumniem identyczne podejscie masz do gier GW, FFG czy CMON czy "napinka" dotyczy tylko gier polskich wydawnictw?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8733
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2641 times
Been thanked: 2330 times

Re: Nemesis

Post autor: Curiosity »

Rocy7 pisze:
pavel pisze: Balonik napompowany do maksimum. W zasadzie mechanika ideał. Wszystko na konto autora. Jak coś choć najmniejszego w tej grze nie spodoba mi się, to malina 2018 murowana, a nawet 2019 :)
jak rozumniem identyczne podejscie masz do gier GW, FFG czy CMON czy "napinka" dotyczy tylko gier polskich wydawnictw?
Jak ja nie lubię takiego wymachiwania sztandarami. Gra mu się nie podoba i swoje zdanie wyraził. Czy trzeba od razu uderzać w kompletnie tu niepotrzebne nuty pseudopatriotyczne?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Nemesis

Post autor: pavel »

Rocy7 pisze:
pavel pisze: Balonik napompowany do maksimum. W zasadzie mechanika ideał. Wszystko na konto autora. Jak coś choć najmniejszego w tej grze nie spodoba mi się, to malina 2018 murowana, a nawet 2019 :)
jak rozumniem identyczne podejscie masz do gier GW, FFG czy CMON czy "napinka" dotyczy tylko gier polskich wydawnictw?

Dzięki Curiosity. Rocy7, jakbyś przezeczytał poprzednie posty to miałbyś większy wgląd co chciałem wyrazić w tym poście. A tak tekst oderwany od kontekstu. Ogólnie to czas poświęcony na produkcję, przygotowanie, hype, praktycznie brak jakichkolwiek uwag negatywnych w moim odczuciu, tworzą wrażenie gry niemalże idealnej. Oczywiście pisałem też o tym trochę z "przymrużeniem oka". Ale wyobraź sobie, że jednak nie przypadnie do gustu, gwarantuje, że ilość postów w tym wątku pobije wszelkie rekordy. Wspieram rodzime produkcje, nie ma żali do polskich wydawnictw.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis

Post autor: Rocy7 »

pavel pisze:Ogólnie to czas poświęcony na produkcję, przygotowanie, hype, praktycznie brak jakichkolwiek uwag negatywnych w moim odczuciu, tworzą wrażenie gry niemalże idealnej.
Czytałem cześć poprzednich postów i widziałem Twoje zastrzeżenia co do testów i testerow.

Po mojej grze testowej we wczesny Nemesis autor dostał ode mnie około 4 stony uwag w kwestii tego co można poprawic, więc z mojej perpektywy to nie było tak, iż gra była testowana tylko przez pobłażliwe osoby.

W nowa wersje nie znalazłem czasu by zagrać a mimo to wspieram, bo nawet jeśli Nemesis nie bedzie grą idealną (nie wierze w koncepcje św. Gralla gier planszowych), to liczę, iż okaże się grą wystarczającą dobrą.

Podobnie było z Lords of Hellas, w swojej relacji na BT poświecilem sporo miejsca na wyliczenie wad nastepnie zaś wsparlem tytuł poniewaz uznałem iz zalety przeważaja nad wadami.

Nie wiem skąd zarzuty o hype zwłaszcza iz obie gry można zobaczyc na pokazach lub sobie zrobic samemu z plikow pnp i samemu ocenić czy warto - wystarczy chcieć. To nie jest tak iz nie ma możliwości zweryfikowania hype i sprawdzenia gry.
Curiosity pisze:Gra mu się nie podoba i swoje zdanie wyraził.
to nie kwestia tego, iz mu sie nie podoba tylko argumentow w stylu gra ma figurki i jest droga wiec musi być przehypowana i marna mechanicznie. (przynajmniej takie argumenty widzialem w najnowszych postach).

Gdy ja grałem w Nemesis wygladał biedniej, ale nawet wtedy mechanicznie się bronił.

Obrazek
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Nemesis

Post autor: pavel »

Rocy7 pisze:
pavel pisze:Ogólnie to czas poświęcony na produkcję, przygotowanie, hype, praktycznie brak jakichkolwiek uwag negatywnych w moim odczuciu, tworzą wrażenie gry niemalże idealnej.
Czytałem cześć poprzednich postów i widziałem Twoje zastrzeżenia co do testów i testerow.

Po mojej grze testowej we wczesny Nemesis autor dostał ode mnie około 4 stony uwag w kwestii tego co można poprawic, więc z mojej perpektywy to nie było tak, iż gra była testowana tylko przez pobłażliwe osoby.

W nowa wersje nie znalazłem czasu by zagrać a mimo to wspieram, bo nawet jeśli Nemesis nie bedzie grą idealną (nie wierze w koncepcje św. Gralla gier planszowych), to liczę, iż okaże się grą wystarczającą dobrą.

Podobnie było z Lords of Hellas, w swojej relacji na BT poświecilem sporo miejsca na wyliczenie wad nastepnie zaś wsparlem tytuł poniewaz uznałem iz zalety przeważaja nad wadami.

Nie wiem skąd zarzuty o hype zwłaszcza iz obie gry można zobaczyc na pokazach lub sobie zrobic samemu z plikow pnp i samemu ocenić czy warto - wystarczy chcieć. To nie jest tak iz nie ma możliwości zweryfikowania hype i sprawdzenia gry.
Curiosity pisze:Gra mu się nie podoba i swoje zdanie wyraził.
to nie kwestia tego, iz mu sie nie podoba tylko argumentow w stylu gra ma figurki i jest droga wiec musi być przehypowana i marna mechanicznie. (przynajmniej takie argumenty widzialem w najnowszych postach).

Gdy ja grałem w Nemesis wygladał biedniej, ale nawet wtedy mechanicznie się bronił.
Nie pisałem, że testowały pobłażliwe osoby. Nie miałem wprost zastrzeżeń do testerów, Tylko dziwił mnie długi czas powstawania gry, tak jakby testowały go "nieodpowiedni testerzy", to duża różnica. Później dostałem wyjaśnienie na temat kilku lat przygotowań, które nie dotyczyły tylko testów.
Jeżeli dobór testerów był bardzo dobry, w sensie doświadczenia, ogrania, talentu itp. , to dalej w jakimś sensie gdzieś nie widzę dobrej podstawy wyjścia z złożonego pierwowzoru Adama. 5/4 lata ,tak?
wcześniej ktoś pisał o tym czasie.
Pytałem o przebieg testów, jak odbywało się testowanie wariantu solo. Od tyle. W zasadzie nikt nic nie napisał szczegółowego. Nie pisałem,że gra jest beznadziejna, słaba itp. Skoro odbierasz moje uwagi,posty o Nemesisie tak jakoś osobiście... nie chciałem obrazić majestatu. I tego nie zrobiłem.

cyt. ... to nie kwestia tego, iz mu sie nie podoba tylko argumentow w stylu gra ma figurki i jest droga wiec musi być przehypowana i marna mechanicznie. (przynajmniej takie argumenty widzialem w najnowszych postach).

Pocisnąłeś mi mocno. Mylisz się mocno. Nie będę Ci na tym poziomie odpowiadać, ale nie jestem osobą co ocenia gry po figurkach i po hype. Nie napisałem, że jest marna mechanicznie. Nie napisałem, że jest "przehypowana" . Piszesz mi o zarzuty o hype? O grze jest głośnio, jest popularna, słyszy o niej cały świat. Przecież powinniśmy się cieszyć, że hype jest bardzo duży :)
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 570 times
Been thanked: 239 times

Re: Nemesis

Post autor: DarkSide »

Przepraszam, że tak się wtrącę między wódkę, a zakąskę... :wink: pavel to że padła informacja, iż między pomysłem/pierwszym prototypem, a finalnym produktem minęło 4-5 lat, to wcale nie znaczy że bite 1800dni autor siedział na zadzie i pracował nad produktem. Wiele różnych pozaplanszówkowych spraw mogło mieć miejsce. Różnie się w życiu plecie i nie samym Nemesis człowiek żyje :wink:
Poza tym niejednokrotnie się zdarza, iż produkt wraca do szuflady na jakiś czas i wraca się do niego, gdy ma się głowę pełną świeżych pomysłów. Do tego pewnie rozmowy biznesowe, zapewne trochę konsultacji prawnych odnośnie samego uniwersum, szaty graficznej. :twisted: Dolicz logistykę każdego konwentu na którym bywał autor z prototypem, wyjazdy, rozjazdy, załatwianie testerów, rozmowy z nimi, przemyślenie uwag testerów, ponowne testowanie kolejnych porcji uwag. Pisanie instrukcji, dokładanie kolejnych elementów, wyrzucanie pewnych elementów, badanie wpływu na balans. Przygotowanie kampanii na KS, wymyślanie SG. Na pewno żaden element marki "Nemesis" nie został wypuszczony do oficjalnego obiegu bez osobistego przyklepania przez Adama.
Przy tak poważnie wyglądającym produkcie, który właśnie zbiera ponad 2M$ 4-5 lat to jednak absolutnie usprawiedliwiony czas na dopieszczenie produktu. Prędzej bym był podejrzliwi wobec akcji na KS która oferowałaby mi taki produkt który powstałby od zera w przeciągu jednego roku kalendarzowego.
And last but not least... jakieś życie osobiste niezwiązane z pracą nad grą :roll: Wyobrażasz sobie pracę (jakąkolwiek) przez okrągłe 4-5 lat bez czasu poświęconego na cokolwiek innego, co będzie odskocznią od tego?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis

Post autor: vojtas »

pavel pisze:O grze jest głośnio, jest popularna, słyszy o niej cały świat. Przecież powinniśmy się cieszyć, że hype jest bardzo duży :)
Zgadza się. Ja generalnie z całego serca popieram rodzime wydawnictwa, które podejmują się wydawania drogich autorskich produkcji. Kiedyś taką opoką w Polsce był Portal, ale w tym gronie znalazł się też Phalanx, Galakta, Awaken Realms i inni. Rebel próbuje, ale nigdy nie zaryzykował naprawdę dużej kapusty.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Mixthoor »

YoYo pisze:wersja PL jak i addons będą do wyboru po zakończeniu kampanii na KS (do parę tyg. po).
Pojawi się opcja Pledge Manager i tam będzie można rozdzielić wpłacone pieniądze na dodatki, wybrać wersję językową.
Nie płacimy za dostawę obecnie. Obecnie wpłacamy zatem kwotę sami sumując co za co (jedynie wybierając którą wersję Core wybieramy).
Dodatki będzie można także kupić w tym Pledge Manager (ceny te same). Dodatki też mogą mieć opcję sundrop, cena nie znana, podadzą ją po zakończeniu KS.
Nigdy nie brałem udziału w tego typu kampaniach. Jeżeli interesują mnie dodatki (z malowaniem figurek wersji podstawowej i tych dodatkowych), ile EUR muszę wpłacić?
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Nemesis

Post autor: pavel »

DarkSide pisze:Przepraszam, że tak się wtrącę między wódkę, a zakąskę... :wink: pavel to że padła informacja, iż między pomysłem/pierwszym prototypem, a finalnym produktem minęło 4-5 lat, to wcale nie znaczy że bite 1800dni autor siedział na zadzie i pracował nad produktem. Wiele różnych pozaplanszówkowych spraw mogło mieć miejsce. Różnie się w życiu plecie i nie samym Nemesis człowiek żyje :wink:
Poza tym niejednokrotnie się zdarza, iż produkt wraca do szuflady na jakiś czas i wraca się do niego, gdy ma się głowę pełną świeżych pomysłów. Do tego pewnie rozmowy biznesowe, zapewne trochę konsultacji prawnych odnośnie samego uniwersum, szaty graficznej. :twisted: Dolicz logistykę każdego konwentu na którym bywał autor z prototypem, wyjazdy, rozjazdy, załatwianie testerów, rozmowy z nimi, przemyślenie uwag testerów, ponowne testowanie kolejnych porcji uwag. Pisanie instrukcji, dokładanie kolejnych elementów, wyrzucanie pewnych elementów, badanie wpływu na balans. Przygotowanie kampanii na KS, wymyślanie SG. Na pewno żaden element marki "Nemesis" nie został wypuszczony do oficjalnego obiegu bez osobistego przyklepania przez Adama.
Przy tak poważnie wyglądającym produkcie, który właśnie zbiera ponad 2M$ 4-5 lat to jednak absolutnie usprawiedliwiony czas na dopieszczenie produktu. Prędzej bym był podejrzliwi wobec akcji na KS która oferowałaby mi taki produkt który powstałby od zera w przeciągu jednego roku kalendarzowego.
And last but not least... jakieś życie osobiste niezwiązane z pracą nad grą :roll: Wyobrażasz sobie pracę (jakąkolwiek) przez okrągłe 4-5 lat bez czasu poświęconego na cokolwiek innego, co będzie odskocznią od tego?

Ależ proszę :-). Zacząłem od pytania jak wyglądało testowanie gry, przez ten czas, jak z grą jednoosobową. A kończy się (z całym szacunkiem) na historii tworzenia nowoczesnej gry planszowej. Dalej nikt nie odpowiedział na l moje pytanie a doszło już do tego, że oceniam grę przez figurki :-). Tak pisałem o napompowanym baloniku, bardziej myśląc, że jestem pod wrażeniem wsparcia. Pisałem, że jak będzie coś mi się w niej niepodobać to będzie malina roku, ale tylko dlatego, że nie mam odpowiedzi na kilka prostych pytań. A chciałbym zacząć od polskiego forum, prościej się nie da. Jedno z nich Czy ktoś z polskich graczy, którzy testowali grę może powiedzieć coś o trybie solo? I pytam również w imieniu kilku innych użytkowników. I uwaga! Nie piszcie w stylu, samemu to się gra w komputer, ok. Uff
ODPOWIEDZ